Racisme & Discriminatie

Scheelt natuurlijk wel dat wij een klein bedrijf zijn en ik, wat overdreven gezegd, direct afhankelijk ben voor het voortbestaan van m'n bedrijf en mijn persoonlijke inkomsten van het aannnemen van de juiste mensen. Vandaar dat ik logischerwijs altijd voor de beste kandidaat kies, man, vrouw, paars of geel.

Het probleem zit veel meer in de grotere bedrijven, waar het aannemen van de juiste persoon meestal niet direct impact heeft op die persoon zijn leven en dood (weer wat overdreven gezegd). Dan zou ik wellicht ook wat meer kijken naar of ik de persoon ook leuk zou vinden als vriend/kennis, of hij/zij veel op mij lijkt, of hij de juiste voetbalclub supportert, etc.

Blijft toch vaak een gok. Mensen kunnen op een gesprek een prima indruk maken, en in het echt tegenvallen. In het begin goed werken, en daarna inzakken.
 
Ik vind het ook discriminerend. Maar dat je daar als slachtoffer wakker van ligt. Een oude man, die wat roept....

Die leeftijd mag geen factor zijn, tenzij ie kan aantonen dat hij eigenlijk niet los hoort te lopen op openbare gelegenheden. Ik erger me dood aan de golf grijze mensen die menen dat ze zich alles kunnen permitteren op basis van hun leeftijd.
 
Is dat positieve discriminatie dan? Net zoals er bij de politie lang (nog?) positief werd gediscrimineerd op afkomst en huidskleur. Toelatingseisen waren lager voor die groep en ze kregen voorrang bij de selectieprocedure. ,,Om te zorgen dat de samenstelling van de teamchefs daadwerkelijk diverser wordt, wordt een kandidaat geselecteerd met een andere culturele achtergrond.”

Idioot natuurlijk dat het positieve discriminatie heet wanneer je Nederlandse mensen uitsluit.
Terecht die uitsluiting. Jullie kunnen er ook heel weinig van. Stel zeikerds en tegen alles. Zelfs tegen de dood!
 
Ik vind ook dat men gewoon veel meer Nederlanders moet ontslaan en hun huizen, banen en dochters schenken aan bijvoorbeeld probleemmarkonanen, treitervloggers en immigranten uit veilige gebieden - of die laatsten desnoods uithuwelijken aan fraudebulgaren. Je leest er heel vaak over in de media, maar als je de cijfers bekijkt lopen we in Nederland echt hopeloos op de beeldvorming achter.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Is discriminatie of gediscrimineerd voelen ook cultureel bepaald eigenlijk?
https://www.msn.com/nl-nl/entertain...ber10yearchallenge/ar-BBSppRc?ocid=spartandhp

Toen ze Ushi speelde was het hilarisch (nou ja, volgens sommigen, ik vond het stomvervelend, maar daar gaat het nu niet om), maar toen ze Dushi speelde was het discriminatie. Of vinden we sommige meer gelijk dan Aziaten?

Wee degene een Nederlander voorstelt met klompen en Zeeuws kapje...
 
Is discriminatie of gediscrimineerd voelen ook cultureel bepaald eigenlijk?
https://www.msn.com/nl-nl/entertain...ber10yearchallenge/ar-BBSppRc?ocid=spartandhp

Toen ze Ushi speelde was het hilarisch (nou ja, volgens sommigen, ik vond het stomvervelend, maar daar gaat het nu niet om), maar toen ze Dushi speelde was het discriminatie. Of vinden we sommige meer gelijk dan Aziaten?

Wee degene een Nederlander voorstelt met klompen en Zeeuws kapje...

Ahum.. Dit bedoel je? Officiele LP hoes.
1547824757128.png
('t is een Duitser)
 
Ik ben pro-dood. Ik gun veel mensen de dood. Uit eigen keuze, of een handje geholpen, het maakt mij niet uit.

Vandaag nog een leuke discussie over gehad.
Stel, je komt iemand tegen die wat foute dingen heeft gedaan. Iemand die bijvoorbeeld minderjarige meisjes vanalles liet doen tegen hun zin....ik noem maar wat hè.
Dan kan ik me voorstellen dat die persoon nog een soort fysieke waarschuwing krijgt, of iets wat hij nog tegoed had....
Vond ze niet kunnen, omdat ie al straf had gehad.
“En help jij dan mee met die “correctie”?”

Ja.

Daarom de like voor je stelling.
 
Vandaag nog een leuke discussie over gehad.
Stel, je komt iemand tegen die wat foute dingen heeft gedaan. Iemand die bijvoorbeeld minderjarige meisjes vanalles liet doen tegen hun zin....ik noem maar wat hè.
Dan kan ik me voorstellen dat die persoon nog een soort fysieke waarschuwing krijgt, of iets wat hij nog tegoed had....
Vond ze niet kunnen, omdat ie al straf had gehad.
“En help jij dan mee met die “correctie”?”

Ja.

Daarom de like voor je stelling.

Dus die vrouw moet dood omdat ze die gast geen tik op z´n neus wilde verkopen?

:)
 
Dit schreeuwtuig laat alweer zien dat we geen multiculturele samenleving moeten willen. Voorlopig krijgt Baudet mijn stem.

 
Terug
Bovenaan Onderaan