Racisme & Discriminatie

Toch, de doelgroep van Ryanair is mensen die zo min mogelijke willen betalen voor een vlucht en best bereid zijn daarvoor zo ongemakkelijk mogelijk behandeld en vervoerd te worden.

Die doelgroep bestaat dus uit Nederlanders en mensen met een krappere beurs. Ook in die lagen kan het stempel Rasist-friendly toch wel wat kwaad lijkt me?

Uiteraard. Maar het is al zo'n enorm k-bedrijf dat dit incident helaas een druppel op een gloeiende plaat is.
 
En kijk wat die weg van de minste weerstand ze nu kost.

Omdat er toevalig iemand staat de filmen en de twitterende goegemeente kiest om nu even hierover selectief verontwaardigd te zijn. Die kerel is een ploert, Ryanair is een kutbedrijf (maar dat wisten we al). Ik vind het allemaal verder een beetje opportunistisch. Ik vind het bijzonder dat er altijd hele volksstammen aan hoogbeschaafde stuurlui aan de twitterwal staan maar dat er als er zoiets gebeurt de mensen allemaal "eventjes druk" zijn
 
Omdat er toevalig iemand staat de filmen en de twitterende goegemeente kiest om nu even hierover selectief verontwaardigd te zijn. Die kerel is een ploert, Ryanair is een kutbedrijf (maar dat wisten we al). Ik vind het allemaal verder een beetje opportunistisch. Ik vind het bijzonder dat er altijd hele volksstammen aan hoogbeschaafde stuurlui aan de twitterwal staan maar dat er als er zoiets gebeurt de mensen allemaal "eventjes druk" zijn

Maar gelukkig nooit te druk om het eventjes te filmen.
 
Omdat er toevalig iemand staat de filmen en de twitterende goegemeente kiest om nu even hierover selectief verontwaardigd te zijn. Die kerel is een ploert, Ryanair is een kutbedrijf (maar dat wisten we al). Ik vind het allemaal verder een beetje opportunistisch. Ik vind het bijzonder dat er altijd hele volksstammen aan hoogbeschaafde stuurlui aan de twitterwal staan maar dat er als er zoiets gebeurt de mensen allemaal "eventjes druk" zijn


Zie mijn edit overigens. Ja eens, desalniettemin kun je alleen maar een mening geven over iets dat je ziet/leest/hoort. Ik vind het in ieder geval een schrijnend voorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Zie mijn edit overigens. Ja eens, desalniettemin kun je alleen mar een mening geven over iets dat je ziet/leest/hoort. Ik vind het in ieder geval een schrijnend voorbeeld.

Daar kunnen we het sowieso makkelijk over eens zijn: er gebeurt helemaal niets fraais op dat filmpje. Een voetbalcoach zou zeggen dat er wel aanknopingspunten zijn voor verbetering.
 
Ik vind het een beetje goedkoop om op basis van zo´n filmpje Ryanair aan de hoogste boom op te knopen (op basis van het feit dat het kutbedrijf is juich ik dat van harte toe, natuurlijk). Zo´n bemanning zit in een afgesloten ruimte en heeft als taak het zo veel mogelijk mensen zo veel mogelijk naar de zin te maken. ´Tuurlijk kun je stellen dat die man met pek en veren het vliegtuig uitgedonderd had moeten worden, maar ga er maar eens aan staan (nog even los van de politie/marechaussee inzet, ellenlange vertraging, ophef, de kosten die daar ook weer aan hangen etc.). Ze hebben gekozen voor de weg van de minste weerstand en dat kan ik me best goed voorstellen.
Inderdaad, je ziet wat dit voor een man is. Zo'n figuur gaat echt niet het vliegtuig uitlopen omdat het personeel hem dat opdraagt omdat hij zich rascistisch uit. Men had wel direct de zaak kunnen overdragen aan de politie bij landing.

En over dat vliegen bij Ryanair: ik ben jarenlang met de trein gegaan, wachten op een koud perron, geen zitplaats in de trein, geen bagageruimte...voor anderhalf uur. Dan is een uurtje vliegen met beperkte beenruimte prima uit te houden. Waar ze wel ongelofelijk irritant in zijn: geniepig je verzekeringen willen aansmeren en fouten van de reiziger (verkeerde naam, te grote tas, e.d.) gruwelijk afstraffen.
 
Inderdaad, je ziet wat dit voor een man is. Zo'n figuur gaat echt niet het vliegtuig uitlopen omdat het personeel hem dat opdraagt omdat hij zich rascistisch uit. Men had wel direct de zaak kunnen overdragen aan de politie bij landing.

En over dat vliegen bij Ryanair: ik ben jarenlang met de trein gegaan, wachten op een koud perron, geen zitplaats in de trein, geen bagageruimte...voor anderhalf uur. Dan is een uurtje vliegen met beperkte beenruimte prima uit te houden. Waar ze wel ongelofelijk irritant in zijn: geniepig je verzekeringen willen aansmeren en fouten van de reiziger (verkeerde naam, te grote tas, e.d.) gruwelijk afstraffen.

Krappe ruimte maakt me niet. uit Easyjet is ook niet al te ruim, maar daar behandelend ze hun klanten niet als legbatterijkippen.
 
Toch, de doelgroep van Ryanair is mensen die zo min mogelijke willen betalen voor een vlucht en best bereid zijn daarvoor zo ongemakkelijk mogelijk behandeld en vervoerd te worden.

Die doelgroep bestaat dus uit Nederlanders en mensen met een krappere beurs. Ook in die lagen kan het stempel Rasist-friendly toch wel wat kwaad lijkt me?

Welkom in 2006 dude..
De tijd van cheap = slecht is echt al lang voorbij. Easyjet vliegt op de werkdagen 1 tot 2x per uur naar alle vliegvelden in Londen tegelijk, is dat op de tokkies of zakenmensen gericht? doe eens een gok.. 30/40% is zakenman tegenwoordig, op de werkdagen in de ochtend en eind middag. Speedy boarden, veel vluchten en gek genoeg vliegen ze behoorlijk vaak op tijd ook, perfect voor die doelgroep dus.

Zo is het op enkele bestemmingen van hun, overige vluchten zijn meer op vakantie/simpel vervoer gericht. Voor korte bestemmingen is het krap zitten prima te doen, al moet je staan is het nog prima te doen, ik snap de mensen echt niet die er zo drama van maken.

Mijn treinkaartjes van me huis tot SPL/RDM/EHV zijn altijd duurder dan de vliegtickets zelf, diva's die zich te goed voelen voor Low Cost maatschappijen moeten echt ff een kalender 2018 kopen. Waarom meer betalen voor het zelfde, of voor iets wat je niet gebruikt? Of die Sandwich bij Lufthansa waar je dan 60e meer voor betaald?

Wizzair is geweldig, Easyjet is goed, Riyanair is aardig.
Cheap vliegen en meer geld overhouden voor als ik er ben is bij mij altijd de perfecte mix.
 
Inderdaad, je ziet wat dit voor een man is. Zo'n figuur gaat echt niet het vliegtuig uitlopen omdat het personeel hem dat opdraagt omdat hij zich rascistisch uit. Men had wel direct de zaak kunnen overdragen aan de politie bij landing.

En over dat vliegen bij Ryanair: ik ben jarenlang met de trein gegaan, wachten op een koud perron, geen zitplaats in de trein, geen bagageruimte...voor anderhalf uur. Dan is een uurtje vliegen met beperkte beenruimte prima uit te houden. Waar ze wel ongelofelijk irritant in zijn: geniepig je verzekeringen willen aansmeren en fouten van de reiziger (verkeerde naam, te grote tas, e.d.) gruwelijk afstraffen.
Voor veel kleinere incidenten zijn zwarte mensen of donkere mannen met een baard uit het vliegtuig gezet. De politie werd toen wel heel snel er bij geroepen..... normaal gesproken ben ik voorzichtig met uitspraken over racisme enz maar Nee, dit is puur racisme, ook van Ryan Air! En nog erger vond ik al die blanke mannen en vrouwen die hier niets van zeiden. En ik durf te zeggen dat ze dat andersom wel hadden gedaan, “ter bescherming van een oudere dame”......
 
Ter info: ik heb de laatste berichten over vliegtuigmaatschappijen (niet gerelateerd aan racisme en discriminatie) verplaatst naar Ergenissen.
 
45702854_1275677469241436_3698859971715268608_n.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan