Racisme & Discriminatie

Ik wil niet per se vervelend doen, want natuurlijk herinner ik me ook de vrijheid die ik had als kind. De prestatiedruk en prikkeloverdosis waren minder dan nu, denk ik. Als ik deze week in de Volkskrant lees dat ouders bij de huisarts vragen om Ritalin om zo hun kinderen op een hogere schooltype te krijgen, denk ik ook: arme kinderen... Maar ik wilde gewoon ander perspectief geven.

Dit is toch een 1 april grap mag ik hopen? Ik vind het al niet prettig om mijn dochter een medicijn te geven wat door de dokter wordt voorgeschreven, maar er zelf om vragen en dan nog wel Ritalin...


o hebben veel lokale een grote hekel aan Fransen (en veel blanken worden daarom negatief aangekeken omdat ze voor fransen worden aangezien)! Waarom? Omdat veel Fransen (generaliseer natuurlijk) zich beter voelen dan de lokale mensen, altijd alleen maar in het Frans willen praten en neerbuigend doen naar de lokale cultuur. Wat ook niet helpt is dat velen Fransen hier het ene meisje na de andere regelen en geen plannen hebben met ze te trouwen, ze mee te nemen terug naar Frankrijk als hun baan afloopt of het meisje volledig gelijkwaardig acht (het blijven geen fransen maar "Locals").

Daarnaast speelt ook mee dat in de Franse cultuur vreemdgaan veel meer geaccepteerd is, dit gedrag vertaald zich automatisch naar het doen met meer vrouwen/mannen.
 
Iedereen denkt altijd vol nostalgie over de eigen kindertijd, maar ik denk dat veel mensen hier - inclusief ikzelf - zich echt zouden doodvervelen als ze nu opeens terug zouden worden geplaatst in de jaren zeventig... De tijd dat in een supermarkt ellenboogmacaroni gold als tamelijk exclusief (met smac en ketchup), je jaloers was op je vriendje omdat zijn familie met de auto op vakantie ging naar Spanje (niet wetende dat hij met zijn vloekende vader achter het stuur bij elke grensovergang uren moest wachten), 'Ter land, ter zee en in de lucht' op televisie het hoogtepunt was van vermaak - samen met het spel 'Pong', disco het belangrijkste muzikale avontuur was, de straten leeg waren, want er was niks... nauwelijks kroegen en restaurants. Vooral: blauwbekken in het PSV stadion, uiteraard een staanplaats. Geef mij dan toch maar deze tijd, ondanks de evidente nadelen. Op straat, in supermarkten en restaurants een keur aan smaken, kleuren en geuren; bijzondere gerechten, vele bieren, heerlijke wijnen (vroeger altijd zure bocht), zo veel informatie op het internet, babbelen en discussiëren op fora als deze, vakanties en reizen - als je wilt - naar Azië, Amerika, et cetera, prachtige games, muziek van alle genres meestal binnen twee klikken te beluisteren... en films te bekijken, een comfortabele stoel in het stadion met de bierpomp in de buurt... Voor mij in ieder geval is de wereld groter en meer boeiend geworden.

Toegegeven, De opwinding was er natuurlijk ook in de jaren zeventig: evident terrorismegevaar met trein- en schoolkapingen, RMS, RAF. Rode Brigade, CCC... Koude Oorlog en nucleaire dreiging, Oost-Europa hermetisch gesloten...

En om topic te blijven, ik herinner me ook de vele, vele racistische grappen. In Woensel-west vooral over Surinamers (die zouden 'afgeven'), later vaak Turken.

Ik wil niet per se vervelend doen, want natuurlijk herinner ik me ook de vrijheid die ik had als kind. De prestatiedruk en prikkeloverdosis waren minder dan nu, denk ik. Als ik deze week in de Volkskrant lees dat ouders bij de huisarts vragen om Ritalin om zo hun kinderen op een hogere schooltype te krijgen, denk ik ook: arme kinderen... Maar ik wilde gewoon ander perspectief geven.

Ik vertel mijn kinderen wel eens over mijn kindertijd (of zaken uit een nog verder verleden) Mijn oudste dochter zegt dan altijd: "Ik ben zo blij dat ik in deze tijd leef"

En by the way: ze gingen met de auto naar het buitenland, want Spanje, Frankrijk, Engeland, dat was gewoon allemaal buitenland. En dat je op vakantie kon gaan naar China of de Maladiven, dat was net zo een gedachte als vakantie vieren op de maan. ;)
 
Ik vertel mijn kinderen wel eens over mijn kindertijd (of zaken uit een nog verder verleden) Mijn oudste dochter zegt dan altijd: "Ik ben zo blij dat ik in deze tijd leef"

En by the way: ze gingen met de auto naar het buitenland, want Spanje, Frankrijk, Engeland, dat was gewoon allemaal buitenland. En dat je op vakantie kon gaan naar China of de Maladiven, dat was net zo een gedachte als vakantie vieren op de maan. ;)

Vroeger wat het in ieder geval veel relaxter dan het nu is en dan heb ik het over de persoonlijke levensfeer. Wij werden vroeger niet opgejaagd door ouders die om de 1 of andere klote mededeling je gingen opbellen, want er waren simpelweg geen mobiele telefoons. Wij gingen naar DE Braak, klommen over het hek en gingen op het veld van Mulo of Helmondia voetballen (tot we weggejaagd werden door de beheerder). Tegenwoordig heeft iedereen zijn mobieltje en als die om de 1 of andere reden vergeten is dan raken mensen helemaal in paniek. Overigens waren wij niet zo'n paupers die met de auto naar Spanje gingen (en halverwege stil stonden), maar wij pakten gewoon het vliegtuig en huurden daar een auto,
Ja inderdaad mensen gaan nu naar China of de Maladiven of India en gaan dan naakt voor 1 of ander heilige staan te dansen met bier in zijn hand. Is dat dan de vooruitgang die sommige zoeken of hele meute mensen die verslaafd zijn aan drugs, alcohol of wat dies meer zij.
En bovendien vroeger kon je nog zeggen wat je wilde; tegenwoordig is er altijd wel een gesubsidieerde actiegroep die denkt dat jouw mening racistisch is of discriminatoir of wat dan ook is. Vroeger geen last van, want er was geen internet, geen facebook, geen twitter etc. Zoals gezegd een relaxte tijd waarin je samen met je vrienden op straat leefde en plezier maakte.
 
Vroeger wat het in ieder geval veel relaxter dan het nu is en dan heb ik het over de persoonlijke levensfeer. Wij werden vroeger niet opgejaagd door ouders die om de 1 of andere klote mededeling je gingen opbellen, want er waren simpelweg geen mobiele telefoons. Wij gingen naar DE Braak, klommen over het hek en gingen op het veld van Mulo of Helmondia voetballen (tot we weggejaagd werden door de beheerder). Tegenwoordig heeft iedereen zijn mobieltje en als die om de 1 of andere reden vergeten is dan raken mensen helemaal in paniek. Overigens waren wij niet zo'n paupers die met de auto naar Spanje gingen (en halverwege stil stonden), maar wij pakten gewoon het vliegtuig en huurden daar een auto,
Ja inderdaad mensen gaan nu naar China of de Maladiven of India en gaan dan naakt voor 1 of ander heilige staan te dansen met bier in zijn hand. Is dat dan de vooruitgang die sommige zoeken of hele meute mensen die verslaafd zijn aan drugs, alcohol of wat dies meer zij.
En bovendien vroeger kon je nog zeggen wat je wilde; tegenwoordig is er altijd wel een gesubsidieerde actiegroep die denkt dat jouw mening racistisch is of discriminatoir of wat dan ook is. Vroeger geen last van, want er was geen internet, geen facebook, geen twitter etc. Zoals gezegd een relaxte tijd waarin je samen met je vrienden op straat leefde en plezier maakte.

Een pauper als je met de auto naar Spanje ging, die mag je mij eens uitleggen
 
Ik juist niet.
Als kind uit de jaren '70 speelde je buiten. Je moest naar binnen als de lantaarnpalen aangingen. Je liep naar je vriendjes om af te spreken, en als die er niet waren, liep je terug. Je wilde zo snel mogelijk alleen naar school lopen, zonder mama, want dat was iets voor peuters. Je kreeg schoolmelk, en niemand had een lactose-allergie. De meester rookte een sigaar in de klas. Ik kon slecht schrijven maar dat was volgens de meester niet zo erg. Ik was een slimme jongen die later vast een typemachine kreeg. Of misschien werd ik dokter en die konden ook niet schrijven. Sommige kinderen waren druk, en die kregen straf als ze teveel kabaal maakten. En dan kreeg je van je ouders ook nog straf. Op straat moest je ook uitkijken om iets uit te halen, want anders ging een buurvrouw naar je ouders.
Je fiets had geen versnellingen, en je naam vaak een vriendje achterop mee. Wel uitkijken dat je niet met je vingers tussen de vering van het zadel kwam. Of met je schoenen tussen de spaken. Je fiets zette je in het stalletje met asbest dak.
De tv had 6 zenders, en begon meestal pas om 18:00. Dan moest je stil zijn, anders verstond men het niet en kreeg je een draai om de oren. Op zondagochtend kon je naar de Duitse TV kijken. Pikte je gelijk de taal een beetje op. Als er een feestje was, en je lurkte als 8-jarige restjes bier op, werd er gelachen en een foto gemaakt.

Prima tijd om kind te zijn.

Dat is precies mijn jeugd die je hier briljant beschrijft!
 
Vroeger was alles beter ja, ging je nog dood aan een eenvoudige longontsteking....

Met die hang naar vroege moet ik maar aan 1 ding denken, en dan met name vanaf 4:00...

 
Nu heb je ook black inc crew op tv bij Spike, stel je toch voor dat het White inc crew was en je constant 14 bleekscheetjes zag.. ik denk dat hun hoofdkantoor binnen 48 uur in de fik zou staan ;-(

Net zo als met Black Panther film, had ik het op dvd gedownload en na 20 minuten al gestopt met kijken, dat geforceerde black gehalte irriteerde me mateloos. Terwijl ik dol ben en alle Marvel/action heroes films heb gezien in de afgelopen 20 jaar. Mix de shit en stfu gewoon, ik haat bleekscheten en negers ook, maar pak de beste voor de rol/functie en klaar, ongeacht de kleur. En ja dan krijg je in een basketbal film 80% donker, en in een ice hockey documentaire 80% blank.

Als ik ooit de staatsloterij win en een eigen bedrijf begin dan gaan we pas echt lachen met discriminatie, ik zal dagelijks mensen met fakkels voor me deur hebben en mensen die me handtekening vragen :ROFL: Alles lekker anoniem en online doen, ik heb schijt aan je dat je blank donker of vrouw bent, solliciteer onder een nummer en als je voldoet aan de eisen/functie ben je welkom en zie ik wel wie of wat je bent als je voor me neus staat.

Discriminatie, ik ben er echt dol op, omdat ik er zoveel schijt aan heb.
 
Nu heb je ook black inc crew op tv bij Spike, stel je toch voor dat het White inc crew was en je constant 14 bleekscheetjes zag.. ik denk dat hun hoofdkantoor binnen 48 uur in de fik zou staan ;-(

Net zo als met Black Panther film, had ik het op dvd gedownload en na 20 minuten al gestopt met kijken, dat geforceerde black gehalte irriteerde me mateloos. Terwijl ik dol ben en alle Marvel/action heroes films heb gezien in de afgelopen 20 jaar. Mix de shit en stfu gewoon, ik haat bleekscheten en negers ook, maar pak de beste voor de rol/functie en klaar, ongeacht de kleur. En ja dan krijg je in een basketbal film 80% donker, en in een ice hockey documentaire 80% blank.

Als ik ooit de staatsloterij win en een eigen bedrijf begin dan gaan we pas echt lachen met discriminatie, ik zal dagelijks mensen met fakkels voor me deur hebben en mensen die me handtekening vragen :ROFL: Alles lekker anoniem en online doen, ik heb schijt aan je dat je blank donker of vrouw bent, solliciteer onder een nummer en als je voldoet aan de eisen/functie ben je welkom en zie ik wel wie of wat je bent als je voor me neus staat.

Discriminatie, ik ben er echt dol op, omdat ik er zoveel schijt aan heb.

Dit soort dingen zijn inderdaad vrij irriterend. Eigenlijk zou er eens een groep moeten optreden tegen dat soort dingen, gewoon met een knipoog. Ik ben voornamelijk zeer benieuwd hoe 'zij' dan op zoiets zouden reageren :lol:
 
Net zo als met Black Panther film, had ik het op dvd gedownload en na 20 minuten al gestopt met kijken, dat geforceerde black gehalte irriteerde me mateloos. Terwijl ik dol ben en alle Marvel/action heroes films heb gezien in de afgelopen 20 jaar. Mix de shit en stfu gewoon, ik haat bleekscheten en negers ook, maar pak de beste voor de rol/functie en klaar, ongeacht de kleur. En ja dan krijg je in een basketbal film 80% donker, en in een ice hockey documentaire 80% blank.

Met dat laatste in het achterhoofd, is het toch vrij vanzelfsprekend dat het gehalte zwarte acteurs in Black Panther, wat zich afspeelt in een Afrikaans land, aan de hoge kant is?
 
Ik had meer problemen met die ongrappige blanke hobbit in de cast van Black Panther.
 
Kunnem we dit ook niet in Nederland invoeren?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20180819-113703_Dumpert.jpg
    Screenshot_20180819-113703_Dumpert.jpg
    68,2 KB · Weergaven: 22
Terug
Bovenaan Onderaan