Racisme & Discriminatie

De beweegredenen zijn fout. Altijd maar het gesprek uit de weg gaan, nooit een discussie aangaan. Altijd maar alles met de zachtgekookte ei oplossing benaderen. Uiteindelijk zal dit zoveel drijfzand opleveren.
Ja, en als je de discussie aangaat kiest de directie veelal de kant van de ouder. Ik schrik van de voorzichtigheid waarmee leerkrachten mij als ouder benaderen, alsof men continue op eieren loopt. En gezien het gegeven dat geweld door ouders tegen leerkrachten minder vreemd is dan pakweg 25 jaar terug is het helaas ook begrijpelijk.
Je ziet het al met de nieuwe gen Z, waarvan men bij interviews van deze groep al hoort dat men op maandag al geen vergaderingen meer wil omdat dit te zwaar is op mentaal vlak.
:oops: ik was tot nu toe alleen het niet durven bellen tegengekomen.

Geen reet mee te maken hebben ? 🤣
Alle problemen, oorlogen en issues in de wereld of mensheid zijn begonnen om macht, geld of geloof. En minder extreme of grote issues met tradities.

En als je nog een keer ff goed leest wat ik al 37x heb getypt, niks is een probleem, als je het laat zoals het is. Je moet niks vieren, je MAG alles vieren, dat heb je allemaal zelf in de hand. Maar ga niet rotzooien aan tradities of gelovige dingen of voor eigen rechter spelen met dingen.
Ik lees het toch echt goed hoor. Zie je niet in dat je jezelf tegenspreekt. Je mag alles vieren. Je moet niks.. maar gelijk daarna zeg je... niet rotzooien met tradities of gelovige dingen of voor eigen rechter spelen......Just shoot me now!

Ik lees het toch echt goed hoor. Zie je niet in dat je jezelf tegenspreekt. Je mag alles vieren. Je moet niks.. maar gelijk daarna zeg je... niet rotzooien met tradities of gelovige dingen of voor eigen rechter spelen......Just shoot me now!

Nee je hoeft jezelf niet te schieten, maar je leest wat je wilt lezen.

Je hebt alle vrijheid, je mag kiezen wat je viert of negeert, altijd ja.

MAAR je hoort en mag geen vrijheid hebben om officiële, traditionele of religieuze dagen naar eigen smaak aan te passen, schuiven of veranderen.

Meer in jip en Janeke taal kan ik het niet uitleggen, als je het nu nog niet snapt zeg ik schiet maar wel

Nee je hoeft jezelf niet te schieten, maar je leest wat je wilt lezen.

Je hebt alle vrijheid, je mag kiezen wat je viert of negeert, altijd ja.

MAAR je hoort en mag geen vrijheid hebben om officiële, traditionele of religieuze dagen naar eigen smaak aan te passen, schuiven of veranderen.

Meer in jip en Janeke taal kan ik het niet uitleggen, als je het nu nog niet snapt zeg ik schiet maar wel
Wat?

5 december is Sinterklaas, geen kinderfeestdag.

31 december is oudejaarsdag, geen frikandellenfeestdag.

Een school die dan maar beslist de hele dag anders te noemen, is gewoon een schande. Dat ze Sinterklaas niet willen vieren, helemaal prima, maar die dag dan kapen en het feest gewoon totaal anders noemen is natuurlijk onzin van de bovenste plank.

Deze school slaat volledig de plank mis, zowel op het vlak van ontwikkeling (zie poost van weltmeister over het gesprek aangaan) als op het vlak van respect naar alle anderen toe die wel Sinterklaas vieren.

5 december is Sinterklaas, geen kinderfeestdag.

31 december is oudejaarsdag, geen frikandellenfeestdag.

Een school die dan maar beslist de hele dag anders te noemen, is gewoon een schande. Dat ze Sinterklaas niet willen vieren, helemaal prima, maar die dag dan kapen en het feest gewoon totaal anders noemen is natuurlijk onzin van de bovenste plank.

Deze school slaat volledig de plank mis, zowel op het vlak van ontwikkeling (zie poost van weltmeister over het gesprek aangaan) als op het vlak van respect naar alle anderen toe die wel Sinterklaas vieren.
Ja helemaal prima. Ik zeg ook nergens dat het op zijn minst apart is. Het gaat er mij om dat er meteen religies bij betrokken worden terwijl dat echt klink klare onzin is om die erbij te betrekken. Daar gaat het mij om!

Doe niet zo dapper vriend. Denigrerend praten doe je maar bij je vriendin of bij je matties bij Swissport.

Niks dapper of denigrerends aan, ik leg je het zelfde uit 8x en jij blijft mij voor sukkel uitmaken, dus kijk ff naar jezelf dan ook ff :)

Het gaat er mij om dat er meteen religies bij betrokken worden terwijl dat echt klink klare onzin is om die erbij te betrekken. Daar gaat het mij om!

Daar valt genoeg over te lullen en linkjes te leggen tussen onderwerpen eerder besproken hier, hoe moeilijk jij dat ook blijkbaar vind te slikken.

Laatst bewerkt:
Niks dapper of denigrerends aan, ik leg je het zelfde uit 8x en jij blijft mij voor sukkel uitmaken, dus kijk ff naar jezelf dan ook ff :)

Daar valt genoeg over te lullen en linkjes te leggen tussen onderwerpen eerder besproken hier, hoe moeilijk jij dat ook blijkbaar vind te slikken.
Ik heb je nergens een sukkel genoemd. Dat vind ik ook niet. Ik ben wel het type dat dat gewoon in je gezicht doe..face 2 face. Ik stel vragen omdat jij vanuit je onderbuik minderheden bij bepaalde onderwerpen in een hoek drijft. Ik lees je berichten heel goed. Erg goed zelfs. En je berichten zijn altijd hetzelde. Minderheden in een hoek duwen. Tenzij jij zelf een punt wil maken en het goed uitkomt dat jij zelf buitenlandse roots hebt. Want dan kan het wel. Nogmaals.. wat heeft het jodendom en de islam te maken met een keuze van een school mbt sinterklaas.

Ik heb je nergens een sukkel genoemd. Dat vind ik ook niet. Ik ben wel het type dat dat gewoon in je gezicht doe..face 2 face. Ik stel vragen omdat jij vanuit je onderbuik minderheden bij bepaalde onderwerpen in een hoek drijft. Ik lees je berichten heel goed. Erg goed zelfs. En je berichten zijn altijd hetzelde. Minderheden in een hoek duwen. Tenzij jij zelf een punt wil maken en het goed uitkomt dat jij zelf buitenlandse roots hebt. Want dan kan het wel. Nogmaals.. wat heeft het jodendom en de islam te maken met een keuze van een school mbt sinterklaas.

Kerst = religie, daar lullen we 5 pagina's over hier, of ben ik nu een debiel die de link verkeerd ziet ?
Of zit het jou dwars dat ik andere religies er bij haal als voorbeelden, lees goed, disclaimer stond duidelijk er boven ''stel / voorbeel''. Dat heeft niks met minderheden te maken, als we alle stuff van de islam van afgelopen 40 jaar erbij gaan halen dan kan je genoeg lullen over racisme en discriminatie, jodendom ook, maar helaas mijn geloof ook dus te makkelijk scoren. Als het over kerst gaat vind je het prima gelul over religie, gaat er een voorbeeld over islam of joden dan ben ik een minderheden hater ?

Serieus...

Ik druk verder niemand in de hoek, alleen als minderheden shit doen dan benoem ik het beestje bij de naam en gewoon direct zijn, en dat word anno 2026 nu natuurlijk niet gepikt door onze overgevoelige generatie mensen.

Kerst = religie, daar lullen we 5 pagina's over hier, of ben ik nu een debiel die de link verkeerd ziet ?
Of zit het jou dwars dat ik andere religies er bij haal als voorbeelden, lees goed, disclaimer stond duidelijk er boven ''stel / voorbeel''. Dat heeft niks met minderheden te maken, als we alle stuff van de islam van afgelopen 40 jaar erbij gaan halen dan kan je genoeg lullen over racisme en discriminatie, jodendom ook, maar helaas mijn geloof ook dus te makkelijk scoren. Als het over kerst gaat vind je het prima gelul over religie, gaat er een voorbeeld over islam of joden dan ben ik een minderheden hater ?

Serieus...

Ik druk verder niemand in de hoek, alleen als minderheden shit doen dan benoem ik het beestje bij de naam en gewoon direct zijn, en dat word anno 2026 nu natuurlijk niet gepikt door onze overgevoelige generatie mensen.
Kerst? Het ging toch over sinterklaas? Beestje bij de naam noemen doe ik ook met jou. Dat is dus niet nieuw. En ja... jij hebt wat tegen minderheden. Stoere mannen kleedkamertaal. Meteen reageren vanuit je onderbuik want ja.. beestje bij de naam noemen he. En als iemand hier op wil komen voor de minderheden of in dit geval een school die een keuze maakt waar ze het volste recht in hebben ben je in jouw ogen lievvv, een jankerd of gevoelig. Je roept zomaar wat. Net zoals El Yakoubi die volgens jouw meteen de racisme kaart zou trekken na de aflevering van BOOS. Ik kan zo nog tig voorbeelden noemen. Jij praat mensen een hoek in en scheert alles en iedereen over één kam. Kom maar op met je dooddoeners vanuit je onderbuik.

Kerst? Het ging toch over sinterklaas? Beestje bij de naam noemen doe ik ook met jou. Dat is dus niet nieuw. En ja... jij hebt wat tegen minderheden. Stoere mannen kleedkamertaal. Meteen reageren vanuit je onderbuik want ja.. beestje bij de naam noemen he. En als iemand hier op wil komen voor de minderheden of in dit geval een school die een keuze maakt waar ze het volste recht in hebben ben je in jouw ogen lievvv, een jankerd of gevoelig. Je roept zomaar wat. Net zoals El Yakoubi die volgens jouw meteen de racisme kaart zou trekken na de aflevering van BOOS. Ik kan zo nog tig voorbeelden noemen. Jij praat mensen een hoek in en scheert alles en iedereen over één kam. Kom maar op met je dooddoeners vanuit je onderbuik.

We hebben het over 13 dingen gehad hier, ook sinterklaas en kerst ja, dus toen legde ik de link van stel men gaat kutten met kerst straks ook, er aan knutselen, hernoemen of verplaatsen, men hier zal dat weer ook allemaal best vinden (lievvvv uhu). En toen zei ik stel, men in NL gaat zeggen we gaan knutselen aan een joods of islamitisch feestdag of traditie, kijk hoe de pleuris dan uit gaat breken. En dan snap jij niet waarom ik religies er bij haal als het over kerst gaat, aka religie... Sinterklaas voorbeeld waren we al lang voorbij dus snap niet waarom je mij dan steeds vraagt wat religie met sinterklaas te maken heeft.

Lees mijn berichten, staat er duidelijk, gelul over sinterklaas, en later voorbeelden over de rest van feestdagen ook vast en zeker aan de beurt komen om aan gesleuteld te worden door wie er zin of belang bij heeft, en ook de voorbeeld van dat zo iets niet gepikt zal worden als dat bij islamistische of joodse dingen in NL zal gebeuren, daar zit men wel scherp er op, en als het om Nederlandse of christelijke tradities gaat dan boeit het niemand wat. Zeer weinig onderbuik gevoel hier dus, puur ideeën, voorbeelden en mogelijke scenario's.

Terug
Bovenaan Onderaan