Racisme & Discriminatie

Dat zou mooi zijn, maar ze houden vande warmte en het lastig vallen van de winkelbediendes door ze te bedreigen als ze weer eens eten willen jatten.
Nadat ze naar NL werden gehaald met belofte van banen. En nee, ik praat t gedrag niet goed, maar een deel van de overlast in centra en woonwijken zijn een gevolg van ons eigen hyperconsumentisme. Fuck black friday.

Nadat ze naar NL werden gehaald met belofte van banen. En nee, ik praat t gedrag niet goed, maar een deel van de overlast in centra en woonwijken zijn een gevolg van ons eigen hyperconsumentisme. Fuck black friday.
Nee want traditie! Cultuur!

Dit heeft weinig te maken met dit probleem, maar met beleid in Europa.

Europa heeft namelijk een heel simpel beleid, ben je werkloos dien je terug te gaan naar je land waar je je salaris krijgt voor een uitkering. De meeste oost Europeanen kiezen ervoor in eigen land betaald te krijgen zodat ze geen belasting betalen. Als ze dan werkloos worden, hebben ze hier geen rechten opgebouwd.

Waarom moet je andere religies erbij halen die er geen reet mee te maken hebben. Mijn kinderen zitten op een Christelijke school waar GEEN carnaval gevierd wordt. Is het land nu ook te klein voor jou?

Geen reet mee te maken hebben ? 🤣
Alle problemen, oorlogen en issues in de wereld of mensheid zijn begonnen om macht, geld of geloof. En minder extreme of grote issues met tradities.

En als je nog een keer ff goed leest wat ik al 37x heb getypt, niks is een probleem, als je het laat zoals het is. Je moet niks vieren, je MAG alles vieren, dat heb je allemaal zelf in de hand. Maar ga niet rotzooien aan tradities of gelovige dingen of voor eigen rechter spelen met dingen.

En als je nog een keer ff goed leest wat ik al 37x heb getypt, niks is een probleem, als je het laat zoals het is. Je moet niks vieren, je MAG alles vieren, dat heb je allemaal zelf in de hand. Maar ga niet rotzooien aan tradities of gelovige dingen of voor eigen rechter spelen met dingen.
Dat klopt, dus wat is je probleem dan?

Zelfde voorbeeld, van het maar iedereen gelijk behandelen, lievvv zijn, netjes en altijd maar respectvol uhu..

In Kroatië was deze gast in coma uit de auto gekomen, of rolstoel, en Spanje, Italië, Griekenland ook.

Dat polderen en alles gelijk trekken slaat te vaak door hier, niet alles moet gelijk zijn of eerlijk behandeld worden.

1000071926.jpg

Zelfde voorbeeld, van het maar iedereen gelijk behandelen, lievvv zijn, netjes en altijd maar respectvol uhu..

In Kroatië was deze gast in coma uit de auto gekomen, of rolstoel, en Spanje, Italië, Griekenland ook.

Dat polderen en alles gelijk trekken slaat te vaak door hier, niet alles moet gelijk zijn of eerlijk behandeld worden.

Bekijk bijlage 8027
Blijf is van onze traditie van polderen af! Doe er aan mee of negeer t.

Geen reet mee te maken hebben ? 🤣
Alle problemen, oorlogen en issues in de wereld of mensheid zijn begonnen om macht, geld of geloof. En minder extreme of grote issues met tradities.

So... whats the problem underbelly. Je MAG!! Dus zij mogen ook voor iets anders kiezen dan toch? It's a free country gelukkig. Jij haalde het argument Jodendom en Islam erbij. En nu geef je aan dat alle ellende in de wereld en mensheid begonnen is door geld, macht en geloof. Serieus? Hoe koppel je dit in godsnaam aan ÉÉN basisschool die ervoor KIEST om het sinterklaasfeest op school niet te vieren maar om voor iets anders kiezen. Nogmaals.... waarom betrek JIJ een aantal geloofsovertuigingen erbij om je mening te rechtvaardigen voor de, in jouw ogen, verdorven keuze van de school.

Laatst bewerkt:
Heb tijd noch zin om me in deze discussie te mengen , maar wil wel even een losse opmerking maken, zijnde;
Naar mijn mening is men op de Utrechtse school een beetje van het padje af aan het raken en deze keer ben ik het dan ook eens met wat Angela de Jong hierover te melden had.
En nu ga ik weer over op andere zaken. Succes met de discussie gewenst aan hen die daar serieus aan mee doen.

So... whats the problem underbelly. Je MAG!! Dus zij mogen ook voor iets anders kiezen dan toch? It's a free country gelukkig. Jij haalde het argument Jodendom en Islam erbij. En nu geef je aan dat alle ellende in de wereld en mensheid begonnen is door geld, macht en geloof. Serieus? Hoe koppel je dit in godsnaam aan ÉÉN basisschool die ervoor KIEST om het sinterklaasfeest op school niet te vieren maar om voor iets anders kiezen. Nogmaals.... waarom betrek JIJ een aantal geloofsovertuigingen erbij om je mening te rechtvaardigen voor de, in jouw ogen, verdorven keuze van de school.

Ik praat soms echt Kroatisch hier lijkt het... Terwijl ik nu echt op het PSV forum zit en niet die van Hajduk..

1) Je mag alles, zijn we allemaal over eens, je mag dingen vieren, je mag dingen haten, je mag dingen negeren. Doelend op feestdagen, tradities of geloofsdingetjes.
2) Je houdt je aan de basis, je behoudt dingen zoals ze zijn bij de kern, kerst, chanoeka, ramadan of welk ander shit dan ook. Aan de basis ga je niet kutten of aan sleutelen omdat het jou zogenaamd uitkomt, komt het je niet uit of wil je het niet dan negeer je het, maar ga je niet op eigen houtje met ''officiele'' dingen aan de haal en zelf je regeltjes opstellen voor ''officiele'' dingen die dan jou uitkomen of voor ander eigen gewin. De basis hou je dus, wat je verder denkt, voelt wilt en wel of niet doet MAG je allemaal zelf weten en beslissen. Ik heb geen zin om te gaan puzzelen met de school noemt kerst feestdag, Mediamarkt noemt kerst xxx, NS noemt kerst xxx, dat is te dom voor woorden en totaal niet handig laat staan slim. En dan hebben we het niet eens over het woordje respect gehad dan.

*** En nogmaals, jullie kunnen blijkbaar niet snel schakelen, ik lul met random voorbeelden en de link met de school of pieten is er meestal niet, random shit ***

En stel, in februari is ramadan, en jou werkgever gooit een mailtje er uit, '' we zijn met 500 man, 20 vieren ramadan, om de eenheid en rust te bewaren wil ik niks met ramadan te maken hebben op mijn bedrijventerrein, ik wil dr niks over zien of horen, vier je het prima, vier je het niet ook prima, om de 480 mensen die er niks mee te maken hebben niet tot last te zijn gaan we het ook gewoon een feestmaand noemen ipv ramadan. Graag u begrip en medewerking voor dit aub. ''

A) hij krijgt 1000 kogels in z'n brievenbus
B) Z'n bedrijf word in de fik gestoken
C) Moet kunnen toch, hij buigt en speelt een beetje met regeltjes/gewoontes/religie en trekjes enzo..

Wat denk je welke optie zal gebeuren?

Ik vind het verbazingwekkend om te zien dat degenen die altijd zo liberaal en voor eigen keuzes zijn, ook voor het verplichten van een kinderfeest op een basisschool zijn, onder het mom van 'traditie'.

Ik vind het verbazingwekkend om te zien dat degenen die altijd zo liberaal en voor eigen keuzes zijn, ook voor het verplichten van een kinderfeest op een basisschool zijn, onder het mom van 'traditie'.

De beweegredenen zijn fout. Altijd maar het gesprek uit de weg gaan, nooit een discussie aangaan. Altijd maar alles met de zachtgekookte ei oplossing benaderen. Uiteindelijk zal dit zoveel drijfzand opleveren.

Je ziet het al met de nieuwe gen Z, waarvan men bij interviews van deze groep al hoort dat men op maandag al geen vergaderingen meer wil omdat dit te zwaar is op mentaal vlak.

Terug
Bovenaan Onderaan