Racisme & Discriminatie

De Meilandjes mogen het gewoon zeggen, boek ligt nog steeds in de boekhandel, is nog vrij verkrijgbaar.

Als we het gewoon mogen zeggen moeten de consequenties voor de meilandjes niet zo zwaar zijn. Los van het feit wat ik zelf denk en vind van de uitspraak vind ik de reactie weer zwaar overdreven van alle mensen.

Iemand als Akwasi komt bij een doodsbedreiging weg met zo had ik het niet bedoeld, maar een wit Meilandje moet kapot gemaakt worden.

Als men wil dat racisme en discriminatie serieus genomen gaat worden moet men als eerste gaan meten met 1 maat, ipv bovenstaande verschillende maten.

Mohr Ik heb nog nooit een predikant horen zeggen dat niet christenen varkens zijn of dat een burgervader een gevaar is voor zijn geloof...
 
Als we het gewoon mogen zeggen moeten de consequenties voor de meilandjes niet zo zwaar zijn. Los van het feit wat ik zelf denk en vind van de uitspraak vind ik de reactie weer zwaar overdreven van alle mensen.

Iemand als Akwasi komt bij een doodsbedreiging weg met zo had ik het niet bedoeld, maar een wit Meilandje moet kapot gemaakt worden.

Als men wil dat racisme en discriminatie serieus genomen gaat worden moet men als eerste gaan meten met 1 maat, ipv bovenstaande verschillende maten.

Mohr Ik heb nog nooit een predikant horen zeggen dat niet christenen varkens zijn of dat een burgervader een gevaar is voor zijn geloof...
Nee, VVMU betekent slechts dat je in beginsel alles kan zeggen (binnen de ruimte die de wet geeft) niet dat daar geen reactie op komt. Het boek waarin de gewraakte passage staat ligt nog steeds in de handel. Dat jij van mening bent dat de consequenties minder zwaar moeten zijn mag jij vinden, is namelijk VVMU. Dat partijen niet met die drek geassocieerd willen worden is hun goed recht.
Btw, een Meilandje moet kapot gemaakt worden? Omdat enkele partijen de samenwerking opzeggen, als ze daar van kapot gaat is t wel een triest geval zeg. Volgens mij is de grootste bron van inkomsten, namelijk het TV-contract niet aangetast.

Aangaande predikanten, merk dat je weinig meekrijgt uit bevindelijke hoek, waarin de coronacrisis o.a. werd toegeschreven aan de vrijheid voor de LHGTBQ in NL. En dan laat ik de Chr. complothoek met alle drek over politici en koningshuis nog ff achterwege.
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat de meilandjes het niet mogen zeggen maar vele imams wel allerlei dingen over ons mogen zeggen...
Heb ik gezegd dat de imams allerlei dingen over “ons” mogen zeggen?? En hebben de imams sponsoren die na een uitspraak van hen hun handen er van af trekken voor een tv programma? Daar ging het om, je moet dan ook de discussie geen andere wending gaan geven..
Overigens zijn de meeste sponsoren van de imams de rijke Wahhabisten uit Saudie Arabië maar dat zien we vaak door de vingers, ra ra hoe komt dat…?
 
Ik bezoek best graag musea. Maar de laatste tijd wordt dat steeds minder. Uiteraard door corona, maar de kunstwereld is misschien wel de meest "woke" van iedereen. Compleet doorgeslagen. Je telt als museum echt niet meer mee als je niet een tentoonstelling met zwarte, danwel vrouwelijke kunstenaars (kunstenaressen zijn er niet meer) hebt. Blanke, hetero mannen hebben helemaal afgedaan. Daarom is er nu ook kritiek dat er een Rembrandt wordt aangekocht. Want door een blanke man geschilderd. Kwaliteit telt niet meer, het gaat er om wie het gemaakt heeft. Het is legaal seksisme en racisme. Je krijgt niet eens meer subsidie als je als museum niet genoeg aan "diversiteit" doet. Ze hebben zelfs een hele organisatie opgezet, "musea bekennen kleur".

Het maakt allemaal niet zoveel uit, denk je dan. Dan ga je gewoon niet meer naar die musea. Alleen wordt het steeds erger. Nu schijnt er dus ook alweer belastinggeld te gaan naar een Slavernij museum. Staat in het regeerakkoord. Net als naar een Nationaal Historisch Museum. Die laatste lijkt me in eerste instantie nog best interesant. Maar je weet nu al dat het wordt gekaapt door links-extremisten, die Nederlanders een schuldgevoel willen aanpraten, onze geschiedenis afdoen als slecht, en vooral veel aandacht aan immigratie en nieuwkomers gaan geven.

Nee, ik ben geen PVV-stemmer, stem altijd midden-partijen. Maar dit regeerakkoord is gewoon D66. Rutte wil zo graag weer premier worden, dat hij alles best vindt, ook al druist het tegen VVD-standpunten in. VVD die een Slavernij museum wil bekostigen? Het is het laatste museum waar ik heen zou gaan. En ik denk behalve een paar extreem linkse mensen geen enkele blanke Nederlander. Hoe erg het ook allemaal is geweest, in het verleden zijn heel veel erge dingen geweest. Wij huidige Nederlanders zijn er niet schuldig aan.

Het museum gaat namelijk nog niet eens over wereldwijde slavernij, maar alleen bekeken vanuit het oogpunt van Suriname en de Antillen. Alles om maar te benadrukken hoe slecht alle blanken zijn en alle "mensen van kleur" het slachtoffer. Extreem eenzijdig en bezijden de waarheid. Ook al hebben we inderdaad dingen gedaan waar we nu niet trots meer op zijn. Zijn er in Afrika geen stammenoorlogen geweest, en nu nog, hebben Afrikanen niet meegewerkt aan de slavernij etc? In Azie gebeurt het nu nog. Het is belachelijk dat deze eenzijdige "woke" gekte nu ook Den Haag heeft bereikt.
 
Ik bezoek best graag musea. Maar de laatste tijd wordt dat steeds minder. Uiteraard door corona, maar de kunstwereld is misschien wel de meest "woke" van iedereen. Compleet doorgeslagen. Je telt als museum echt niet meer mee als je niet een tentoonstelling met zwarte, danwel vrouwelijke kunstenaars (kunstenaressen zijn er niet meer) hebt. Blanke, hetero mannen hebben helemaal afgedaan. Daarom is er nu ook kritiek dat er een Rembrandt wordt aangekocht. Want door een blanke man geschilderd. Kwaliteit telt niet meer, het gaat er om wie het gemaakt heeft. Het is legaal seksisme en racisme. Je krijgt niet eens meer subsidie als je als museum niet genoeg aan "diversiteit" doet. Ze hebben zelfs een hele organisatie opgezet, "musea bekennen kleur".

Het maakt allemaal niet zoveel uit, denk je dan. Dan ga je gewoon niet meer naar die musea. Alleen wordt het steeds erger. Nu schijnt er dus ook alweer belastinggeld te gaan naar een Slavernij museum. Staat in het regeerakkoord. Net als naar een Nationaal Historisch Museum. Die laatste lijkt me in eerste instantie nog best interesant. Maar je weet nu al dat het wordt gekaapt door links-extremisten, die Nederlanders een schuldgevoel willen aanpraten, onze geschiedenis afdoen als slecht, en vooral veel aandacht aan immigratie en nieuwkomers gaan geven.

Nee, ik ben geen PVV-stemmer, stem altijd midden-partijen. Maar dit regeerakkoord is gewoon D66. Rutte wil zo graag weer premier worden, dat hij alles best vindt, ook al druist het tegen VVD-standpunten in. VVD die een Slavernij museum wil bekostigen? Het is het laatste museum waar ik heen zou gaan. En ik denk behalve een paar extreem linkse mensen geen enkele blanke Nederlander. Hoe erg het ook allemaal is geweest, in het verleden zijn heel veel erge dingen geweest. Wij huidige Nederlanders zijn er niet schuldig aan.

Het museum gaat namelijk nog niet eens over wereldwijde slavernij, maar alleen bekeken vanuit het oogpunt van Suriname en de Antillen. Alles om maar te benadrukken hoe slecht alle blanken zijn en alle "mensen van kleur" het slachtoffer. Extreem eenzijdig en bezijden de waarheid. Ook al hebben we inderdaad dingen gedaan waar we nu niet trots meer op zijn. Zijn er in Afrika geen stammenoorlogen geweest, en nu nog, hebben Afrikanen niet meegewerkt aan de slavernij etc? In Azie gebeurt het nu nog. Het is belachelijk dat deze eenzijdige "woke" gekte nu ook Den Haag heeft bereikt.
Het laatste museum waar je heen zou gaan, maar je weet al wel precies wat er getoond gaat worden en wat de toon van de boodschap is.

btw de kritiek op de aangekochte Rembrand is volgens mij vooral dat de kunst en cultuursector weinig steun krijgt maar dat hier ineens wel een smak geld voor is?
 
Het laatste museum waar je heen zou gaan, maar je weet al wel precies wat er getoond gaat worden en wat de toon van de boodschap is.

Ik ben het helemaal met hem eens. Als je tegenwoordig niet meer binnen het boekje kleurt en je als blanke boze man niet het boetekleed aantrekt dan ben je fout. Ja we hebben meegedaan aan slavenhandel, is dat een museum waard? Naar mijn mening niet, zeker niet omdat we al meer dan genoeg musea hebben die hier aandacht aan besteden. Dan ook graag een groot musuem voor de helden van de watersnoodramp of de helden die Nederland opgebouwd hebben na de 2de wereldoorlog.

Ik denk altijd weer terug naar de sketch van Theo Maassen over slavernij als men weer over een museum of extra opleiding over de slavernij gaat hebbben.

 
Ik ben het helemaal met hem eens. Als je tegenwoordig niet meer binnen het boekje kleurt en je als blanke boze man niet het boetekleed aantrekt dan ben je fout. Ja we hebben meegedaan aan slavenhandel, is dat een museum waard? Naar mijn mening niet, zeker niet omdat we al meer dan genoeg musea hebben die hier aandacht aan besteden. Dan ook graag een groot musuem voor de helden van de watersnoodramp of de helden die Nederland opgebouwd hebben na de 2de wereldoorlog.

Ik denk altijd weer terug naar de sketch van Theo Maassen over slavernij als men weer over een museum of extra opleiding over de slavernij gaat hebbben.

Ah, ook jij weet al precies wat er getoond gaat worden.
 
Ik ben het helemaal met hem eens. Als je tegenwoordig niet meer binnen het boekje kleurt en je als blanke boze man niet het boetekleed aantrekt dan ben je fout. Ja we hebben meegedaan aan slavenhandel, is dat een museum waard? Naar mijn mening niet, zeker niet omdat we al meer dan genoeg musea hebben die hier aandacht aan besteden. Dan ook graag een groot musuem voor de helden van de watersnoodramp of de helden die Nederland opgebouwd hebben na de 2de wereldoorlog.

Ik denk altijd weer terug naar de sketch van Theo Maassen over slavernij als men weer over een museum of extra opleiding over de slavernij gaat hebbben.


Je hoeft je nergens persoonlijk schuldig over te voelen. Maar waarom zou er dan niet bij mogen worden stilgestaan in een museum? Is toch onderdeel van onze geschiedenis?
 
Je hoeft je nergens persoonlijk schuldig over te voelen. Maar waarom zou er dan niet bij mogen worden stilgestaan in een museum? Is toch onderdeel van onze geschiedenis?
Precies. Je hoeft echt niet de hele dag sorry te zeggen. Maar je hoeft er ook niet voor weg te lopen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik ben het helemaal met hem eens. Als je tegenwoordig niet meer binnen het boekje kleurt en je als blanke boze man niet het boetekleed aantrekt dan ben je fout. Ja we hebben meegedaan aan slavenhandel, is dat een museum waard? Naar mijn mening niet, zeker niet omdat we al meer dan genoeg musea hebben die hier aandacht aan besteden. Dan ook graag een groot musuem voor de helden van de watersnoodramp of de helden die Nederland opgebouwd hebben na de 2de wereldoorlog.

Ik denk altijd weer terug naar de sketch van Theo Maassen over slavernij als men weer over een museum of extra opleiding over de slavernij gaat hebbben.

Theo is een komiek, een cabaretier. En je zegt het zelf : sketch… Hij mag in zijn sketches alles zeggen wat de gewone man thuis op de bank ook zou roepen, of gewoon iets ridiculiseren tot een een niveau waar je hard gaat lachen omdat het zo’n laag niveau is.
Ik snap niet dat de boze blanke man zijn eigen geschiedenis niet onder ogen durft te zien maar wel boos kan worden op diegene die dat wel willen vertonen, bijv in een museum. En wees niet bang, niemand rijdt helemaal naar Frankrijk om jou daarover te interviewen. Het zijn allemaal schilderijen, beelden en boeken die kunnen praten…
 
Ah, ook jij weet al precies wat er getoond gaat worden.

Ja op basis van de publieke opinie, alles moet tegenwoordig goed gepraat worden en wij moeten laten zien dat we het zo zielig vinden voor hen. Sorry maar ik pas ervoor dat alles altijd maar de fout is van de Nederlander (25% van de Nederander heeft een migratieachtergrond, als je de 3de generatie mee rekent zijn dat er nog veel meer). Aan dit hele simpele feit gaan ze voorbij bij het aanspreken van de 'Nederlander', die bestaat namelijk al lang niet meer op een paar idioten na als Baudet.

Er gaat vast een hoop mis op basis van een achternaam, maar daar heb ik in Frankrijk net zo goed last van met mijn Nederlandse paspoort.

Waar ik vooral last van heb in de hele discussie over racisme en discriminatie is dat alles moet gereguleerd worden, van een vrouwenquotum in de top maar geen vrouwenquotum voor stratenmakers, of een mannenquotum voor de verpleging, wat we wel en niet mogen zeggen. Ik heb zelfs al discussies gehad over het feit dat zwarte mensen zogenaamd geen racist kunnen zijn omdat zwart zijn. Ik merk dat de tenen van iedere groep steeds langer wordt (ook die van de 'witte' man), en daar ben ik een beetje klaar mee.

Je hoeft je nergens persoonlijk schuldig over te voelen. Maar waarom zou er dan niet bij mogen worden stilgestaan in een museum? Is toch onderdeel van onze geschiedenis?

We moeten toch onze excuses aanbieden, we hebben witte priveleges, wij hebben alles fout gedaan omdat we 'wit' zijn. En volgens mij zeg ik ook niet dat er geen aandacht aangegeven moet worden, maar dat dit prima kan in de musea die we al hebben. Er hoeft niet nog een apart museum voor te komen.

Ik snap niet dat de boze blanke man zijn eigen geschiedenis niet onder ogen durft te zien maar wel boos kan worden op diegene die dat wel willen vertonen, bijv in een museum.

Dat zeg ik toch ook helemaal niet, we moeten ervoor waken dat we alleen maar focussen op het negatieve. Ja de gouden eeuw heeft veel nare kanten, maar het hele historische besef en vooral het tijdsbesefl wordt tegenwoordig ten onrechte genegeerd. Het is ook zo dat deze negatieve zaken ook een aantal hele belangrijke positieve zaken hebben gebracht waar iedereen in Nederland nu nog de vruchten van plukt. Pas als je de positieve zaken uit die tijd kan belichten naast de negatieve zaken dan zet je een eerlijk verhaal neer. Een museum alleen voor slavernijverleden gaat niet het hele verhaal vertellen.
Ik merk wel waar het publieke debat heen gaat en lees nog dagelijks de NRC en de trouw, dus ben vrij goed op de hoogte van de publieke opinie en hoe het tegenwoordig neergepent wordt in vergelijking met 10 jaar geleden.
 
Ja op basis van de publieke opinie, alles moet tegenwoordig goed gepraat worden en wij moeten laten zien dat we het zo zielig vinden voor hen. Sorry maar ik pas ervoor dat alles altijd maar de fout is van de Nederlander (25% van de Nederander heeft een migratieachtergrond, als je de 3de generatie mee rekent zijn dat er nog veel meer). Aan dit hele simpele feit gaan ze voorbij bij het aanspreken van de 'Nederlander', die bestaat namelijk al lang niet meer op een paar idioten na als Baudet.

Er gaat vast een hoop mis op basis van een achternaam, maar daar heb ik in Frankrijk net zo goed last van met mijn Nederlandse paspoort.

Waar ik vooral last van heb in de hele discussie over racisme en discriminatie is dat alles moet gereguleerd worden, van een vrouwenquotum in de top maar geen vrouwenquotum voor stratenmakers, of een mannenquotum voor de verpleging, wat we wel en niet mogen zeggen. Ik heb zelfs al discussies gehad over het feit dat zwarte mensen zogenaamd geen racist kunnen zijn omdat zwart zijn. Ik merk dat de tenen van iedere groep steeds langer wordt (ook die van de 'witte' man), en daar ben ik een beetje klaar mee.
We hebben het over een museum aangaande slavernij, waarom jij dit soort stro-argumenten opbrengt, geen idee.
We moeten toch onze excuses aanbieden, we hebben witte priveleges, wij hebben alles fout gedaan omdat we 'wit' zijn. En volgens mij zeg ik ook niet dat er geen aandacht aangegeven moet worden, maar dat dit prima kan in de musea die we al hebben. Er hoeft niet nog een apart museum voor te komen.
In een land waar mensen staan te juichen als een oma vreedzame demonstranten met oliebollen staat te bekogelen en de aanwezige politie niet ingrijpt, waar de mensen die demonstranten op de snelweg tegenhouden als helden gezien worde hebben we volgens mij nog aardig wat privileges
Dat zeg ik toch ook helemaal niet, we moeten ervoor waken dat we alleen maar focussen op het negatieve. Ja de gouden eeuw heeft veel nare kanten, maar het hele historische besef en vooral het tijdsbesefl wordt tegenwoordig ten onrechte genegeerd. Het is ook zo dat deze negatieve zaken ook een aantal hele belangrijke positieve zaken hebben gebracht waar iedereen in Nederland nu nog de vruchten van plukt. Pas als je de positieve zaken uit die tijd kan belichten naast de negatieve zaken dan zet je een eerlijk verhaal neer. Een museum alleen voor slavernijverleden gaat niet het hele verhaal vertellen.
Ik merk wel waar het publieke debat heen gaat en lees nog dagelijks de NRC en de trouw, dus ben vrij goed op de hoogte van de publieke opinie en hoe het tegenwoordig neergepent wordt in vergelijking met 10 jaar geleden.
Ja, iedereen plukt de vruchten, totdat je met een verkeerde achternaam solliciteert.
 
Ja op basis van de publieke opinie, alles moet tegenwoordig goed gepraat worden en wij moeten laten zien dat we het zo zielig vinden voor hen. Sorry maar ik pas ervoor dat alles altijd maar de fout is van de Nederlander (25% van de Nederander heeft een migratieachtergrond, als je de 3de generatie mee rekent zijn dat er nog veel meer). Aan dit hele simpele feit gaan ze voorbij bij het aanspreken van de 'Nederlander', die bestaat namelijk al lang niet meer op een paar idioten na als Baudet.

Er gaat vast een hoop mis op basis van een achternaam, maar daar heb ik in Frankrijk net zo goed last van met mijn Nederlandse paspoort.

Waar ik vooral last van heb in de hele discussie over racisme en discriminatie is dat alles moet gereguleerd worden, van een vrouwenquotum in de top maar geen vrouwenquotum voor stratenmakers, of een mannenquotum voor de verpleging, wat we wel en niet mogen zeggen. Ik heb zelfs al discussies gehad over het feit dat zwarte mensen zogenaamd geen racist kunnen zijn omdat zwart zijn. Ik merk dat de tenen van iedere groep steeds langer wordt (ook die van de 'witte' man), en daar ben ik een beetje klaar mee.



We moeten toch onze excuses aanbieden, we hebben witte priveleges, wij hebben alles fout gedaan omdat we 'wit' zijn. En volgens mij zeg ik ook niet dat er geen aandacht aangegeven moet worden, maar dat dit prima kan in de musea die we al hebben. Er hoeft niet nog een apart museum voor te komen.



Dat zeg ik toch ook helemaal niet, we moeten ervoor waken dat we alleen maar focussen op het negatieve. Ja de gouden eeuw heeft veel nare kanten, maar het hele historische besef en vooral het tijdsbesefl wordt tegenwoordig ten onrechte genegeerd. Het is ook zo dat deze negatieve zaken ook een aantal hele belangrijke positieve zaken hebben gebracht waar iedereen in Nederland nu nog de vruchten van plukt. Pas als je de positieve zaken uit die tijd kan belichten naast de negatieve zaken dan zet je een eerlijk verhaal neer. Een museum alleen voor slavernijverleden gaat niet het hele verhaal vertellen.
Ik merk wel waar het publieke debat heen gaat en lees nog dagelijks de NRC en de trouw, dus ben vrij goed op de hoogte van de publieke opinie en hoe het tegenwoordig neergepent wordt in vergelijking met 10 jaar geleden.
Dat van die lange tenen, vind ik ook. De oplossing zit em deels in begrip voor de ander, maar ook in weerbaarheid van het individu. Niet alles persoonlijk maken. Kortom, blijven communiceren en vooral ook dingen niet te zwaar maken.
Het probleem van de lange tenen heeft ook veel te maken mét het doorgeslagen individualisme. Alles draait om het ego. Waar we eerder nog moesten lachen om de selfie, groeit er nu een hele generatie op met het idee dat dat een hele normale manier is van profileren. Je hoeft jezelf niet te verstoppen, maar die ontembare etalagedrang van mensen, is in mijn ogen een riskante ontwikkeling. Ik las ergens dat psychologen verwachten dat het aantal ontwikkelingsstoornissen daardoor drastisch toe zal nemen. Wellicht iets om ook het gesprek over te gaan beginnen.
 
Een racistenmuseum. Kunnen kinderen zelf hun hakenkruis versieren en mag je raden wie er onder de KKK-puntmuts verstopt zit. De winnaar krijgt een gratis coupe soleil en blauwe lenzen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan