Racisme & Discriminatie

Als een zwart persoon positief in het nieuws komt moet dat ook altijd gezegd worden. Allemaal oprotten met je huidskleur, gewoon een man, vrouw of X die vrijgesproken is of iets goed doet.
:unsure: Waarom een X? :confused: Voor je het weet komen Y en Z in opstand. :cautious: ;)
 
Derksen & Co niveau grapje; eigen risiko.

Zeker weten??!
Hij is echt slecht hoor.
Gijp: "Mijn banaan past helemaal niet in een bikini. "
Allen: Hahaha.

Derksen: "Ik geloof die van Götze wel"
*Toont befaamde tabloid-foto met zwembroek en zijn dame.
Allen: Hahaha.

Gijp: "Nou, met haar naast me knalt dat bikinibroekje zeker uit elkaar"
Allen: Hahaha.

Lachende Genee: dit kan niet hoor! Haha. Wat een klein banaantje.
Soms mis je toch de facepalm-emoji.:FP:
 
We kunnen doen alsof er geen blank privilege bestaat, maar een opmerking als deze

E7C0JCbWQAUEaxf


Aangaande de Gooise kopschoppers geeft toch t gevoel dat er een sentiment is bij een deel van de bevolking waar kennelijk op ingespeeld kan worden..
Die andere jongens gewoon uitleveren aan Spanje en daar laten berechten. Volgens mijn vrouw was het gewoon een Ajax Feyenoord dingetje?
 
Die andere jongens gewoon uitleveren aan Spanje en daar laten berechten. Volgens mijn vrouw was het gewoon een Ajax Feyenoord dingetje?
Gewoon ff iemand t licht definitief uit de ogen meppen omdat ie voor een andere club is. T is maar wat je gewoon noemt..
 
1 van die Gooische koppenschoppers woont vlak bij mij, zat op de zelfde school ook. Ik ken zijn broer maar hem gelukkig niet, als hij het is op dat filmpje waar die door blijft schoppen dan ja.. ik zeg maar beter niks nu :FP:
 
Ik zit hier op het terras in Kroatie, met een grote TV waar olympische spelen op staat. Servie/Korea vrouwen basketbal. Nobody gives a fuck about vrouwenbasketbal natuurlijk, maar dat de Serviërs een zwarte Amerikaanse een paspoort hebben gegeven om mee te spelen zorgt wel voor dat mensen naar het scherm kijken. Toeristen interesseert het 0%, alle oost blokkers op het terras weer 100% hoe dat importmens het doet. In heel Servie waar je 10 zwarte mensen hebt ben je zo snel beroemd dus, of gelijk met de grond gelijk gemaakt.

Zwarte mensen boeien mij gelukkig bar weinig, ik zit met bleekscheet Verstappen stream en een pan pivo voor me neus wat stukken leuker is
 
Ik zit hier op het terras in Kroatie, met een grote TV waar olympische spelen op staat. Servie/Korea vrouwen basketbal. Nobody gives a fuck about vrouwenbasketbal natuurlijk, maar dat de Serviërs een zwarte Amerikaanse een paspoort hebben gegeven om mee te spelen zorgt wel voor dat mensen naar het scherm kijken. Toeristen interesseert het 0%, alle oost blokkers op het terras weer 100% hoe dat importmens het doet. In heel Servie waar je 10 zwarte mensen hebt ben je zo snel beroemd dus, of gelijk met de grond gelijk gemaakt.

Zwarte mensen boeien mij gelukkig bar weinig, ik zit met bleekscheet Verstappen stream en een pan pivo voor me neus wat stukken leuker is
 
Lees de zin ff goed en in zijn geheel, dat zij een import buitenlander binnenhalen om je eigen nationale team een boost te geven is gewoon kansloos en triest. Of de persoon dan zwart wit of whatever is
Zo doen landen het al jaren met tafeltennis. En wij bijna met Douglas en Salomon Kalou.
 
Zo doen landen het al jaren met tafeltennis. En wij bijna met Douglas en Salomon Kalou.
Bijna inderdaad. Zijn er in Nederland voorbeelden van sporters die een paspoort voor de sport kregen?

Vooral die oliestaten strooien kwistig met dollars om Afrikaanse atleten binnen te halen.
 
Echte NLers bestaan niet, als ik goed begrijp wat je met “echt” bedoelt. 400 jaar geleden kwamen joden uit Portugal en Spanje hier naar toe; ze werden verdreven uit die landen. Heel wat joden uit Duitsland kwamen in de jaren 20 naar NL, omdat ze het aanvoelden dat ze in Duitsland toch niet als echte Duitsers werden gezien… Zo kwamen in die tijd ook heel wat zigeuners richting NL. Het Bourgondische imago heeft Limburg te danken aan de Franse invloeden. Verder hebben we hier mensen wonen die uit landen komen waar NL ooit de dienst uitmaakte. En zo kan ik een tijdje doorgaan. Maar ik begrijp dat je vindt dat Hassan die hier verblijft en een NLs paspoort heeft, toch niet voor NL zou mogen uitkomen, omdat zij niet in jouw hokje past.

Ik reageer ff op je hier anders worden de tokiofans boos :ROFL:

Wat je zegt klopt ook, daarom is de echte Nederlander zijn/vinden zeer lastig door alle mengelmoes uit het heden en verleden. Als ik het vergelijk met het oostblok wat een gesloten en zuiver systeem was tot 30 jaar terug is het wereld van verschil. Die hebben vroeger ook weinig tot minder andere werelden beroofd en de baas uitgehangen, wat heel lievvv is maar eerder dom en lui waardoor ze veel rijkdom hebben misgelopen. Of Hassan haar paspoort nu 30 minuten, 30 jaar of 80 jaar heeft, als ik haar zie + achternaam + hoe ze praat hmm.. Ja het is een Nederlander op papier, maar in praktijk tja toch ff anders. Ik zeg niet dat ze het niet moet of niet mag doen, ze mag doen wat ze wilt het is allemaal legaal, als ze morgen zin heeft om een Portugees paspoort aan te vragen gewoon doen, ik zeg alleen er is een verschil tussen theorie, praktijk en beleving van zo'n iemand/situatie.

De een kan dit zien als 'yes ze is van ons, 1 van ons, pakt de prijs voor ons'
De ander kan dit zien als 'ja ze is van ons nu, maar toch ja...het is anders'
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik reageer ff op je hier anders worden de tokiofans boos :ROFL:

Wat je zegt klopt ook, daarom is de echte Nederlander zijn/vinden zeer lastig door alle mengelmoes uit het heden en verleden. Als ik het vergelijk met het oostblok wat een gesloten en zuiver systeem was tot 30 jaar terug is het wereld van verschil. Die hebben vroeger ook weinig tot minder andere werelden beroofd en de baas uitgehangen, wat heel lievvv is maar eerder dom en lui waardoor ze veel rijkdom hebben misgelopen. Of Hassan haar paspoort nu 30 minuten, 30 jaar of 80 jaar heeft, als ik haar zie + achternaam + hoe ze praat hmm.. Ja het is een Nederlander op papier, maar in praktijk tja toch ff anders. Ik zeg niet dat ze het niet moet of niet mag doen, ze mag doen wat ze wilt het is allemaal legaal, als ze morgen zin heeft om een Portugees paspoort aan te vragen gewoon doen, ik zeg alleen er is een verschil tussen theorie, praktijk en beleving van zo'n iemand/situatie.

De een kan dit zien als 'yes ze is van ons, 1 van ons, pakt de prijs voor ons'
De ander kan dit zien als 'ja ze is van ons nu, maar toch ja...het is anders'

Ik sta perplex vanwege de nuanceringen in je post. Ben je even buiten je forumderksen-rol gestapt? :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan