Racisme & Discriminatie

Seksisme past hier ook wel, en ik kon hier eigenlijk wel hard van genieten. For the record, Marielle is raadslid van GroenLinks.

221385837_5416020275078000_8943118079747580832_n.jpg
 
Mariëlle gaat wel met haar tijd mee... Ze doet netjes wat ze geleerd heeft in de afgelopen jaren; mannen deugen niet en zijn allemaal varkens. En de witte varkens zijn dan het ergst.
Nee hoor, Mariëlle denkt niet inclusief, Mariëlle gaat voorbij dat ook mannen een bikini kunnen dragen in deze tijd. Mariëlle is verre van Woke.
 
Nee hoor, Mariëlle denkt niet inclusief, Mariëlle gaat voorbij dat ook mannen een bikini kunnen dragen in deze tijd. Mariëlle is verre van Woke.
Ze moet ook niet woke zijn. Dat is alleen voor mannen. Vrouwen mogen sexistisch en racistich zijn. Liefst beide tegelijk.
 
En daarbij, niet alles wat vrouwelijk oogt en een bikini draagt identificeert zich als vrouw.
Ok. Nederland over 50 jaar. Dragen vrouwen nog steeds bikini’s? En mannen dan? Mogen die nog wel in de blote bast? Of moeten die ook een bovenstukje gaan dragen? Gewoon omdat het anders niet eerlijk is? Ben ik dus oprecht benieuwd naar.
 
Er zijn mensen, geboren als vrouw, die onder sociale druk een bikini dragen omdat ze door de boze sexistische buitenwereld als vrouw gezien worden. Maar van binnen identificeren ze zich bijvoorbeeld als banaan en die zie je eigenlijk nooit in bikini.
Ik had t niet beter kunnen doen, wel een kanttekening, iemand die zich als banaan identificeert niet per definitie onder sociale druk de bikini draagt, die kan dat ook gewoon leuk vinden.
 
Er zijn mensen, geboren als vrouw, die onder sociale druk een bikini dragen omdat ze door de boze sexistische buitenwereld als vrouw gezien worden. Maar van binnen identificeren ze zich bijvoorbeeld als banaan en die zie je eigenlijk nooit in bikini.

Dan zou ik als ik het/hem/haar/hullie was maar niet in de buurt van een gekleurd persoon komen, want dat is racisme.
 
Terug
Bovenaan Onderaan