Racisme & Discriminatie

Stel dat-ie zich lovend uit over Jan Vertonghen... Mijn God man, er moet toch ook een grens zijn aan jouw verdraagzaamheid?
Ach, liefde staat boven alles. Heb zelf ooit een relatie gehad met een ajakserinnetje. Met haar naar Rome gereisd om daar een wedstrijdje te zien (tegen Juventus, iets met een finale of iets dergelijks). Leek fair, aangezien zij was meegegaan naar het Philips stadion om de échte Ronaldo te zien voetballen. De verbale onzin die je soms moet aanhoren accepteer je dan gewoon.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Ach, liefde staat boven alles. Heb zelf ooit een relatie gehad met een ajakserinnetje. Met haar naar Rome gereisd om daar een wedstrijdje te zien (tegen Juventus, iets met een finale of iets dergelijks). Leek fair, aangezien zij was meegegaan naar het Philips stadion om de échte Ronaldo te zien voetballen. De verbale onzin die je soms moet aanhoren accepteer je dan gewoon.

Knikken, lachen, accepteren. Kom je ver mee in het leven.
 
Beiden is even racistisch en dom. Laten we het daar maar op houden. Of mogen zwarte mensen nu niet meer bekritiseerd worden? 'Ontzettend mee oneens zijn' vind ik namelijk nogal zwak uitgedrukt...

Hoe haal jij uit mijn post dat ik zou denken dat je zwarte mensen niet mag bekritiseren? Is dat niet wat... episch? Het gaat om een volksvertegenwoordiger die feitelijk stelt dat Typhoon het land maar uit moet. Wie kan er dan niet tegen kritiek?
En goh, veel liever dan Typhoon komt het toch niet. Hij predikte de hele avond liefde en wederzijds begrip. En onderzoek wijst gewoon steeds weer uit dat mensen met een niet-Nederlandse achtergrond te maken krijgen met weerstand en discriminatie. Op de arbeidsmarkt, disco's, (Belastingdienst), etc. Hij moet dat toch kunnen zeggen, zonder dat hij door een politicus het land uit gewenst wordt, 'met zijn ziekelijke gezeur'... Hoe zat dat dan met vrijheid van meningsuiting...
 
IMG_20200816_193935.jpg

Interessante grafiek. Jongens van niet-Westerse afkomst zijn nu net zo crimineel als autochtone jongens 15 jaar geleden, en minder crimineel dan alle jongens in de jaren 80 en 90.
 
Bekijk bijlage 2190

Interessante grafiek. Jongens van niet-Westerse afkomst zijn nu net zo crimineel als autochtone jongens 15 jaar geleden, en minder crimineel dan alle jongens in de jaren 80 en 90.
Als alle verdachten daadwerkelijk crimineel zijn, en de politie eenzelfde slagingspercentage heeft. Blijft nog wel staan dat niet-westerse Nederlanders nog steeds twee tot drie keer zo vaak verdacht zijn.
 
Als alle verdachten daadwerkelijk crimineel zijn, en de politie eenzelfde slagingspercentage heeft. Blijft nog wel staan dat niet-westerse Nederlanders nog steeds twee tot drie keer zo vaak verdacht zijn.
Het is maar hoe je een grafiek wil lezen.
Je kan ook zeggen dat het verschil steeds kleiner wordt, de criminaliteit in zn totaliteit flink aan het afnemen is en dat de nederlandse aanpak (die door velen als veel te soft wordt genoemd) wellicht toch zo slecht nog niet is.
 
van een factor 2 (650 tegen 1300) naar bijna een factor 3 verschil (250 naar een kleine 750).

Dus ik zie het kleinere verschil niet, maar juist een groter verschil tussen de groepen.
Tja.. als je procentueel wil kijken.
Kijk je naar absolute aantallen, dan weer wel.

Zoals ik al zei, het is maar hoe je het bekijkt.
Of anders gezegd: het is wat je wil zien.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het is maar hoe je een grafiek wil lezen.
Je kan ook zeggen dat het verschil steeds kleiner wordt, de criminaliteit in zn totaliteit flink aan het afnemen is en dat de nederlandse aanpak (die door velen als veel te soft wordt genoemd) wellicht toch zo slecht nog niet is.

Of dat tegenwoordig de politie zo onderbezet is dat het handen en voeten tekort komt om alles bij te houden en er steeds meer niet op de bureau's beland maar gewoon onbeantwoord blijft.
 
Of dat tegenwoordig de politie zo onderbezet is dat het handen en voeten tekort komt om alles bij te houden en er steeds meer niet op de bureau's beland maar gewoon onbeantwoord blijft.
Zoiets dus:

Reactie politie
De Nationale Politie reageert via woordvoerder Robbert Salome. "Elk jaar krijgt de politie één miljoen aangiftes te verwerken. Wij zullen dus keuzes moeten maken en hebben daarom een aantal landelijke prioriteiten. Fietsendiefstal hoort daar niet bij. Hoe vervelend fietsendiefstal ook is, onderzoek naar individuele gevallen levert haast nooit iets op."

Schatting is dat er rond de half miljoen fietsen per jaar worden gestolen...
 
Zoiets dus:

Reactie politie
De Nationale Politie reageert via woordvoerder Robbert Salome. "Elk jaar krijgt de politie één miljoen aangiftes te verwerken. Wij zullen dus keuzes moeten maken en hebben daarom een aantal landelijke prioriteiten. Fietsendiefstal hoort daar niet bij. Hoe vervelend fietsendiefstal ook is, onderzoek naar individuele gevallen levert haast nooit iets op."

Schatting is dat er rond de half miljoen fietsen per jaar worden gestolen...

Of grootschalige ontduiking van de fiscus. Ben benieuwd naar hoe de verhoudingen daar zitten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Of dat tegenwoordig de politie zo onderbezet is dat het handen en voeten tekort komt om alles bij te houden en er steeds meer niet op de bureau's beland maar gewoon onbeantwoord blijft.

Zou natuurlijk kunnen. Maar dat is niet iets wat uit de grafiek te halen is. Daar ging het me even over. Wat je in een grafiek wil zien, zal je zien.
 
Zou natuurlijk kunnen. Maar dat is niet iets wat uit de grafiek te halen is. Daar ging het me even over. Wat je in een grafiek wil zien, zal je zien.
Maar het is niet onwaar. Het relativeren door te zeggen "je ziet wat je wilt zien" ondermijnt imo de feiten van een grafiek zelf. In dot voorbeeld is het duidelijk dat het aantal verdachten absoluut gezien zakt, en dat het aantal niet-westerse verdachten (in die 2 leeftijden) relatief toeneemt. Dat is namelijk helemaal niet wat ik wil zien, maar gewoon een feit.

Maar ja, statistieken interpreteren is een kunst op zich.
 
Terug
Bovenaan Onderaan