Racisme & Discriminatie

Het heet niet voor niets "Apartheid". Nederland was daar zeker niet fris! En dat is een understatement van bijbelse proporties.
Op het hele Afrikaanse continent worden blanke mensen vermoord. Dat maakt mij verder niet uit hoor, ik wilde alleen maar aangeven dat dergelijke zaken niet voorbehouden zijn aan blanke mensen. Ik zie het als zwarte mensen-privileges. Het mogen doodmaken van anders gekleurden op je eigen continent. (Y):maniac:
De zwarte Zuid-Afrikaan vermoord de Zimbabwaan die vanwege economische redenen naar ZA gaat net zo makkelijk. Alleen lees je hier weinig over in NL.
 
Europa/USA is van origine ook blank, dus als er een x zwarte stikt moet men toch ook niet van wakker liggen op ons continent :zwijgen:
 
Europa/USA is van origine ook blank, dus als er een x zwarte stikt moet men toch ook niet van wakker liggen op ons continent :zwijgen:

US van origine blank? Ik "twijfel"

10_nypl_native-american_blackfoot.jpg
 
White Sox. :maniac:

Red Skins krijgen en andere naam, begreep ik.
White sucks?

Red Skins krijgen idd een andere naam, overigens had een flink deel van de natives er geen probleem mee dat ze die naam hadden. Verandering komt nu met name omdat anders 1 van de grootste sponsoren er uit stapt.
 
Europa/USA is van origine ook blank, dus als er een x zwarte stikt moet men toch ook niet van wakker liggen op ons continent :zwijgen:

Tja dat is maar tot waar je terug in de tijd gaat. De oorspronkelijke bevolking van de USA waren de indianen, die waren niet blank. Europeanen komen van oorsprong uit Afrika en waren dus zwart, maar der zit ook menging van de rode neanderthalers in.

En als je nog verder terug gaat stammen allemaal van een 1 cellige af.
 
Is dat zo? Dat zwarte dan? Ik heb geen idee.


Voor het geval het artikel achter een muur staat waar je niet door kan komen:

When it comes to skin color, the team found a patchwork of evolution in different places, and three separate genes that produce light skin, telling a complex story for how European’s skin evolved to be much lighter during the past 8000 years. The modern humans who came out of Africa to originally settle Europe about 40,000 years are presumed to have had dark skin, which is advantageous in sunny latitudes. And the new data confirm that about 8500 years ago, early hunter-gatherers in Spain, Luxembourg, and Hungary also had darker skin: They lacked versions of two genes—SLC24A5 and SLC45A2—that lead to depigmentation and, therefore, pale skin in Europeans today.

But in the far north—where low light levels would favor pale skin—the team found a different picture in hunter-gatherers: Seven people from the 7700-year-old Motala archaeological site in southern Sweden had both light skin gene variants, SLC24A5 and SLC45A2. They also had a third gene, HERC2/OCA2, which causes blue eyes and may also contribute to light skin and blond hair. Thus ancient hunter-gatherers of the far north were already pale and blue-eyed, but those of central and southern Europe had darker skin.

Then, the first farmers from the Near East arrived in Europe; they carried both genes for light skin. As they interbred with the indigenous hunter-gatherers, one of their light-skin genes swept through Europe, so that central and southern Europeans also began to have lighter skin. The other gene variant, SLC45A2, was at low levels until about 5800 years ago when it swept up to high frequency.
 
Ja maar als Ron Jans al geen liedjes mag zingen met 'het dat niet genoemd mag worden door iemand zonder kleur', dan mogen een stel witte Nieuw-Zeelanders zich toch nooit All Black noemen :unsure:
Ron Jans... Als er in Groningen een standbeeld van de beste man zou hebben gestaan, dan waren die gasten van BLM al lang langs geweest om 'm van z'n sokkel te trekken. Arme Ron wilde alleen maar meedoen met de boys. Zich gedragen als één van hen. Maar omdat hij de tekst van een liedje meezingt en hij de verkeerde kleur heeft om dat te mogen doen, is HIJ de racist.

En de mensen gaan er in mee. Ongelofelijk.
 
Ron Jans... Als er in Groningen een standbeeld van de beste man zou hebben gestaan, dan waren die gasten van BLM al lang langs geweest om 'm van z'n sokkel te trekken. Arme Ron wilde alleen maar meedoen met de boys. Zich gedragen als één van hen. Maar omdat hij de tekst van een liedje meezingt en hij de verkeerde kleur heeft om dat te mogen doen, is HIJ de racist.

En de mensen gaan er in mee. Ongelofelijk.

Eigenlijk alleen maar goed voor Ron. Weg uit dat land en nu lekker vertoeven in de Achterhoek. Is er alleen maar beter van geworden, daar past hij meer denk ik.
 
Ja maar als Ron Jans al geen liedjes mag zingen met 'het dat niet genoemd mag worden door iemand zonder kleur', dan mogen een stel witte Nieuw-Zeelanders zich toch nooit All Black noemen :unsure:

Jawel, zolang ze zich maar geen All <<N-Word>> s noemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan