Racisme & Discriminatie

En zo, lieve kijkbuis kinderen, ontstaat verdeeldheid.

Bizar, deze groep gaan het weer mooi verkloten voor de mensen die wel voor gelijke rechten staan.

Ach, bij spanningen en chaos staan er altijd narcistische gekken op. Zie Trump. De vraag is hoe groot het is - maar ik kan me voorstellen dat het op (sociale) media goed doet.
 
Je gaat nog in beroep? En wat deed de man om gearresteerd te raken?

Ja, ik ga dit wel aanvechten. Ik zie geen enkele reden waarom ik daar niet mocht staan. Ik stond ook nog eens op een behoorlijke afstand.

Ik wet niet wat hij heeft gedaan - het zag eruit als een dronkenlap waarvan er wel meer in Amsterdam CS rondhangen. Misschien viel hij mensen lastig, of diefstal... In feite maakt dat voor het proces van aanhouding niet zo veel uit.
 
Ja, ik ga dit wel aanvechten. Ik zie geen enkele reden waarom ik daar niet mocht staan. Ik stond ook nog eens op een behoorlijke afstand.

Ik wet niet wat hij heeft gedaan - het zag eruit als een dronkenlap waarvan er wel meer in Amsterdam CS rondhangen. Misschien viel hij mensen lastig, of diefstal... In feite maakt dat voor het proces van aanhouding niet zo veel uit.
Nou ja. Er moet eerst reden voor arrestatie zijn. Daarna enig verzet of gevaar om geweld van de politie toe te staan.
 
Nou ja. Er moet eerst reden voor arrestatie zijn. Daarna enig verzet of gevaar om geweld van de politie toe te staan.

Dat bedoel ik inderdaad. De arrestatie mag geen vergelding zijn - het is geen straf. Daarom dat de reden van arrestatie er niet toe doet.
Toegepaste druk moet in relatie staan met het veiligheidsrisico dat een arrestant heeft. Het moet proportioneel zijn. Hier zag ik hoe drie agenten de man tegen een paal drukte - de man zelf deed uiteraard niet veel. Ik wilde kijken hoe dat zo verder ging - op overigens best een grote afstand. En mijn standpunt is dat ik daartoe als burger ook het recht heb. Tenslotte dient de politie de burger, en niet andersom.

Nu zag ik een week eerder toevallig hoe in Amsterdam een zwerver achtervolgd werd door twee(!) poliriebusjes. Ik denk.dat het politieapparaat een beetje on the edge is door corona en een aantal andere redenen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat bedoel ik inderdaad. De arrestatie mag geen vergelding zijn - het is geen straf. Daarom dat de reden van arrestatie er niet toe doet.
Toegepaste druk moet in relatie staan met het veiligheidsrisico dat een arrestant heeft. Het moet proportioneel zijn. Hier zag ik hoe drie agenten de man tegen een paal drukte - de man zelf deed uiteraard niet veel. Ik wilde kijken hoe dat zo verder ging - op overigens best een grote afstand. En mijn standpunt is dat ik daartoe als burger ook het recht heb. Tenslotte dient de politie de burger, en niet andersom.

Nu zag ik een week eerder toevallig hoe in Amsterdam een zwerver achtervolgd werd door twee(!) poliriebusjes. Ik denk.dat het politieapparaat een beetje on the edge is door corona en een aantal andere redenen.
Ik neem aan dat je ook zwijgzaam hebt staan kijken? Dan is t wel vreemd ja.
 
Ik neem aan dat je ook zwijgzaam hebt staan kijken? Dan is t wel vreemd ja.

Zeker. Ik zei niks, hinderde op geen enkele manier de arrestatie. Filmde ook niet oid. Afijn, ik ga dit wel aanvechten.

Maar het is hier wel off topic, geloof ik hè? Toch een belangrijk thema - zeker met de verruiming van wapen- en.fouilleerbevoegdheid. (Ook voor BOA's - de wapenstok. Goed idee?).
 
We worden gek en blijven deze mafklappers een podium geven. Ongelofeloos. Tyf gewoon lekker op naar waar je je wel fijn voelt, hier is dat in elk geval niet. Ontzettende dwaas, met je racistische kijk op witte mensen.
 
Wel mooi dat hij niet wist welke dag van de week het nu eigenlijk was. Dat doet me vermoeden dat het voor deze meneer eigenlijk iedere dag weekend is.
 
We worden gek en blijven deze mafklappers een podium geven. Ongelofeloos. Tyf gewoon lekker op naar waar je je wel fijn voelt, hier is dat in elk geval niet. Ontzettende dwaas, met je racistische kijk op witte mensen.

Huh wat is dit nou weer? :lmao: Die mensen beweren dus serieus dat ze niet op een terras kunnen zitten met bier en pizza? En dan dat mens daar tegenover, ja mevrouw ik heb inderdaad het recht om na een week werken in het weekend mezelf vol te douwen met eten en een paar bier naar binnen te gooien op een terras. Net als iedereen in Nederland. Ook jullie. Loop een terras op, zeg goeiendag tegen de ober, kies een plekje, bestel een pizza en een flinke fles wijn (die kun je wel gebruiken) en geniet.
 
Laatst bewerkt:
Die mensen beweren dus serieus dat ze niet op een terras kunnen zitten met bier en pizza?
Ja, dat is precies wat 'ie zegt, de dorpsgek. Witte mensen zitten op het terras en hij dacht ineens 'hé, dat wil ik ook wel'. Maar ja, witte privileges hè.
Pleurisracist dat je er bent. Op je muil, gauw!
 
Dat mensen echt gaan kijken naar zo iets... wauw :ROFL: Heb het niet gekeken maar kon je vooraf al vertellen wat voor gejank er zou komen, huilie huilie blabla
 
Dat mensen echt gaan kijken naar zo iets... wauw :ROFL: Heb het niet gekeken maar kon je vooraf al vertellen wat voor gejank er zou komen, huilie huilie blabla
Ik heb eigenlijk geen idee of dit überhaupt 'goed' bekeken is? Ik ben er wel van overtuigd dat een dergelijk podium de verkeerde zaadjes in breintjes plant.

For the record: Ik kwam het tegen op Dumpert, ik heb er niet live naar gekeken. Ik wist zelfs niet dat er zoiets uitgezonden zou gaan worden.
 
Ehh... Ja. Ik doe een poging tot uitleggen, maar zeker weten doe ik het niet. Ik geef ook zeker het voordeel van de twijfel, wellicht onterecht. Volgens mij bedoelt ie dus te zeggen dat hij ook wel lekker zou willen chillen op een terrasje op een mooie dag zoals die dag, maar dat zijn strijd tegen racisme (en de bijbehorende verplichtingen zoals aanschuiven bij dit programma) ervoor zorgen dat dat niet kan... en niet zozeer 'witte privilege' in het algemeen.

... volgens mij..

Maar goed, het is zeker weten vergezocht. Als je één ding kan als niet-witte medemens is het in Nederland op een terrasje zitten. Je geld willen we heus wel! :D
 
Ehh... Ja. Ik doe een poging tot uitleggen, maar zeker weten doe ik het niet. Ik geef ook zeker het voordeel van de twijfel, wellicht onterecht. Volgens mij bedoelt ie dus te zeggen dat hij ook wel lekker zou willen chillen op een terrasje op een mooie dag zoals die dag, maar dat zijn strijd tegen racisme (en de bijbehorende verplichtingen zoals aanschuiven bij dit programma) ervoor zorgen dat dat niet kan... en niet zozeer 'witte privilege' in het algemeen.

... volgens mij..

Maar goed, het is zeker weten vergezocht. Als je één ding kan als niet-witte medemens is het in Nederland op een terrasje zitten. Je geld willen we heus wel! :D
Hij zegt letterlijk dat er allemaal witte mensen op het terrasje zitten en dat hij dat ook wel zou willen, maar 'dat privilege hebben wij niet'.

Het begint al bij 'er zitten allemaal witte mensen op het terras'. Wat had je dan verwacht idioot? In Europa zijn die nogal goed vertegenwoordigd. Hou toch op, racist. Smerige racist. Fuck jou en iedereen die dit maar oké vindt.:fy::bye:
 
Ehh... Ja. Ik doe een poging tot uitleggen, maar zeker weten doe ik het niet. Ik geef ook zeker het voordeel van de twijfel, wellicht onterecht. Volgens mij bedoelt ie dus te zeggen dat hij ook wel lekker zou willen chillen op een terrasje op een mooie dag zoals die dag, maar dat zijn strijd tegen racisme (en de bijbehorende verplichtingen zoals aanschuiven bij dit programma) ervoor zorgen dat dat niet kan... en niet zozeer 'witte privilege' in het algemeen.

... volgens mij..

Maar goed, het is zeker weten vergezocht. Als je één ding kan als niet-witte medemens is het in Nederland op een terrasje zitten. Je geld willen we heus wel! :D

Ja... ik zocht ook al naar een mogelijke bedoeling achter die uitspraak, mede omdat hij niet direct witte privileges zegt.
Maar aan de andere kant verwijst hij wél naar witte mensen die op het terras zitten , waardoor jouw uitleg ook weer onderuit gehaald wordt.

Deze uitzending was enkel online overigens, niet op npo uitgezonden. Heb een stukje rondom die uitspraak bekeken en kom eigenlijk tot de conclusie, net als Bacchus, dat deze man een racist is, of daar iig heel dicht tegenaan schuurt.
Hij wil bijv onder het motto 'black empowerment' dat zwarte mensen hun eigen onderwijs gaan organiseren (of zelfs breder, zwarte instituties). Wat natuurlijk pure segregatie is.

Écht stoppen met racisme is iemand ten eerste als persoon zien en niet als zwart of wit. Dat is waar echte gelijkheid mee begint.
Niet refereren aan de witte mensen op het terras dus.
 
Ja... ik zocht ook al naar een mogelijke bedoeling achter die uitspraak, mede omdat hij niet direct witte privileges zegt.
Maar aan de andere kant verwijst hij wél naar witte mensen die op het terras zitten , waardoor jouw uitleg ook weer onderuit gehaald wordt.

Ja, die witte mensen die er wel zitten hebben tenslotte geen strijd tegen racisme te voeren.. ik blijf nog effe bij m'n interpretatie.

Ik vind 'm wel gewoon een mafklapper hoor, dat vooropgesteld. :geek:
 
Ja, die witte mensen die er wel zitten hebben tenslotte geen strijd tegen racisme te voeren.. ik blijf nog effe bij m'n interpretatie.

Ik vind 'm wel gewoon een mafklapper hoor, dat vooropgesteld. :geek:
Haha ,das wel duidelijk.
Maar ik snap je interpretatie wel. Zou willen dat het dat idd is. Maar gezien de rest van zn teksten heeft ie de schijn nogal tegen.

Maargoed, mss geven we er hier alweer teveel aandacht aan :unsure:
 
Terug
Bovenaan Onderaan