Racisme & Discriminatie

Niet per se deze post, m'n beste. Ik vind je persoonlijk nogal hangend naar één zienswijze, voor een filosoof.
Geeft niks, gaan we ook niet over discussiëren, want dat heeft nul nut. Heb ik ook geen zin in, want ik heb een goed humeur.
Ik vind je echt een geweldige vent, maar van alle mensen in mijn omgeving de gene die het verst van mij af staat waar het gaat omhoe we de wereld zien. Ook dat geeft niets natuurlijk, want ik steek veel van je teksten op, maar eens gaan wij het nooit worden. ;)

Ik hou ook van jou hoor.
 
Om demonstranten nou gelijk te stellen aan schreeuwerds...
Sorry, zo was het niet bedoeld.
Ik weet niet of je dat uit mijn post haalt, maar het is een onterechte conclusie. Ik heb eerder al gezegd dat Halsema hier een inschattingsfout heeft gemaakt - maar de bizarre emoties, haat en doodswensen op social vind ik echt vreemd. En al helemaal in een tijd waarin half Nederland alweer naar de terrassen, stranden of parken sjokt, en volgens mij bijna niemand zich nog strikt aan de regels houdt.
Er ligt hier - voorbij alle emoties - een rechtsstatelijk niemandsland tussen noodverordening en grondrecht, nu ook door Rutte onderkent. Maar liever dan hier nuchter naar te kijken, zoeken we liever een kop-van-jut. Best.
Tja, op social media worden zoveel onbegrijpelijke haatreacties geplaatst. In dat licht bezien is het "logisch" dat dit nu ook bij Halsema gebeurt. #Doeslief is best een aardig idee voor iedereen.
Ik denk dat het je plicht als burger is om te kijken wat we als samenleving - dus niet alleen jij persoonlijk - opgeven. En na te denken of, en wanneer, het middel erger is dan de kwaal. Dat is overigens geen 'links' standpunt. Jort Kelder doet dat ook, op z'n eigen manier.
Eens. Alleen lijk jij een grens te trekken bij niet kunnen demonstreren (mag natuurlijk). Ik verbaas mij daarover, omdat ik andere zaken die ons opgelegd zijn erger vind. En daarbij trek ik een aantal maatregelen in twijfel. Maatregelen waardoor mensen onnodig hard geraakt zijn door het virus.

Eigenlijk is het trouwens gek dat er geprotesteerd moet worden tegen racisme. Het is namelijk al verboden. Eigenlijk zou het alleen een kwestie van aangifte doen moeten zijn. Gekscherend gezegd zie je bij een oplaaiend aantal fietsendiefstallen ook geen demonstraties tegen fietsendieven. En wie is er nu geen slachtoffer geworden van een fietsendiefstal?
 
Laatst bewerkt:
Maar dat ontken ik toch niet? Nogmaals: Halsema heeft een inschattingsfout gemaakt, en dat is een lokale verantwoordelijkheid. Maar we moeten ook beseffen dat dit soort dingen moeilijk te managen zijn. Ik bedoel: natúúrlijk kan je niet verwachten dat anderhalve meter afstand bij demonstraties meteen goed gaat. Zeker niet op De Dam. Dan bij voorbaat verbieden? Ook lastig... Zeker als je - ook al is het onterecht - weinig mensen verwacht. Dat is ook niet een signaal die je als openbaar bestuurder snel wilt afgeven. Er ligt ook juridisch nog niet heldere jurisprudentie.
Je kunt overigens net zo min averwachten dat anderhalve meter op terrassen een haalbare zaak is (zoals horeca ondernemers overigens al duidelijk aangeven: wat doe je als het opeens gaat regenen en iedereen naar binnen wilt? Hoe zit het met wc's? etc.) Ik zie overigens nu al voldoende terrassen in Rotterdam, waarbij ik denk: hm, daar is geen meetlat bij gehouden. Daar kunnen we dan op twitter heel emotioneel over gaan doen, maar beter is: lering trekken, hoe kan het beter.
Het was meer op de feit dat over het leggen van de verantwoording bij Rutte (/regering) boven de burgemeester. Terwijl naar mijn mening dit lokaal maatwerk is en dus de volledige verantwoordelijkheid bij de desbetreffende burgemeester ligt. En zeker mee eens dat we er lering uit moeten trekken. Zoals volgensmij ook gelukkig gedaan word.
 
Pff politiek in t D&R topic, D&R in t Denzel-topic, ik hou t allemaal niet meer bij... ;)


Goed initiatief van deze speler alhoewel de cynist in mij er anders over denkt maar die mag ff zijn muil houden.
 
Het is inderdaad de verantwoordelijkheid van iedereen, behalve de burgemeester. En uiteindelijk is Rutte de persoon die we verantwoordelijk gaan houden. Want, kom niet aan Femke -kaken op elkaar- Halsema.
Ik zou liever zien dat Femke -neem een voorbeeld aan Aboutaleb- Halsema zou heten.
En wat had Aboutaleb zo goed gedaan dan? Niemand durft hem aan te pakken maar vrouwtje Femke moet vooral opstappen... Aboutaleb heeft net zo’n grote vergissing gemaakt als het gaat om de ruimte en hoeveel mensen er in passen. Ik heb alle beelden bekeken en bijna nergens zag ik dat men zich aan de 1,5 m afstand hield. Uren lang waren ze samen en heeft Rotterdam ook nog een grove fout gemaakt door een podium daar neer te zetten waardoor de menigte sowieso er op af kwam. Toen was de 1,5m afstand helemaal geworden tot een lachertje! En toen pas, na uren greep onze popie Jopie wel in en waren er incidenten. Nou nou het virus zou zich in Rotterdam absoluut niet hebben verspreid maar in Amsterdam wel. Aboutaleb is populair en als hij een scheetje laat roept men nog dat het lekker ruikt.
 
En wat had Aboutaleb zo goed gedaan dan? Niemand durft hem aan te pakken maar vrouwtje Femke moet vooral opstappen... Aboutaleb heeft net zo’n grote vergissing gemaakt als het gaat om de ruimte en hoeveel mensen er in passen. Ik heb alle beelden bekeken en bijna nergens zag ik dat men zich aan de 1,5 m afstand hield. Uren lang waren ze samen en heeft Rotterdam ook nog een grove fout gemaakt door een podium daar neer te zetten waardoor de menigte sowieso er op af kwam. Toen was de 1,5m afstand helemaal geworden tot een lachertje! En toen pas, na uren greep onze popie Jopie wel in en waren er incidenten. Nou nou het virus zou zich in Rotterdam absoluut niet hebben verspreid maar in Amsterdam wel. Aboutaleb is populair en als hij een scheetje laat roept men nog dat het lekker ruikt.
Zo bestaat er racisme, maar de ongelijkheid waar 50% van de bevolking last van heeft bestaat ook nog altijd. Toen bij een ajaks-huldiging voor de zoveelste keer de boel werd afgebroken hoorde je niemand over dat de burgemeester moest opstappen. En nu komen alle rechtse anti-Lockdown lui uit hun hol om te klagen hoe verschrikkelijk die demonstratie wel niet was. En natuurlijk is Halsema schuld aan alles. Dat de politie zowel aan tafel zat bij de beslissingen, alsmede ook de (operationele) verantwoordelijkheid heeft voor de openbare orde, daar hoor je niemand over. “Want daar zit geen Groen-Linkse muts aan het roer”
 
Ik zat dus een beetje op Insta Stories te swipen zoals iedere avond en toen kwam ik bij iemand die een video deelde van een groep mensen die in protest op de grond zat en een groep SWAT agenten? (geen idee, zo ken ik ze. Mannen met flinke pakken en een riot shield) die met hun schilden de mensen wegduwde. Met daarbij de tekst 'hoe kun je dit mensen aandoen'.

Nu dacht ik ook, moet dat nou allemaal zo. Maar dan ga je nadenken. Normaal horen we 'hadden ze maar moeten luisteren', 'zullen ze wel verdiend hebben' etcetera etcetera. Nu is het die schandalige politie en de volgende keer is het die achterlijke tokkie die niet wilde luisteren.

Dan zie ik ook ergens anders beelden van iemand in een rolstoel die afgelopen week werd aangevallen door een groep betogers, een blanke man die door 15 betogers in elkaar werd getrapt (inclusief kopschoppen, nou dan verdien je van mij gewoon een enkeltje wegrotten in een cel) en een hele Mercedes zaak waarbij iedere auto compleet vernield was. Zou dat ook door de persoon in kwestie worden gepost met de tekst 'hoe kun je dit mensen aandoen', nee natuurlijk niet.

Er wordt soms alles aan gedaan om een eigen standpunt maar te verduidelijken door selectief dingen uit te zoeken en daarover te oordelen. Wat we bij de een verafschuwen vinden we bij de ander goed (kan ik ook goed :D). Vallen de betogers iemand aan, dan stellen we een actie van de politie tegenover de betogers als iets veel ergers. Die ene man zal het namelijk vast verdient hebben, maar OH MY GOD DIE POLITIE. Zie je wel dat het politiegeweld daar afschuwelijk is! En dan vooral verontwaardigd reageren als mensen daar iets over zeggen, want zo unbelievable dat peoples het not eens zijn with me, en deze mensen vervolgens maar publiekelijk aan de schandpaal nagelen. Wat weer resulteert in volgelingen krijgen voor je standpunt, want als influencer hebben ze eindelijk de power om mensen mee te krijgen in hun mening en dit compleet uit te bouwen. Want dat is het probleem met die influencers, ze hebben een following met kinderen dat de mening van hun idool over gaat nemen. Een eigen mening vormen zit er steeds minder bij, het is allemaal maar met de massa meegaan. De oudere generatie geloofd alles wat op feesboek hep gestaan en de nieuwe is ervan overtuigd dat het klimaatprobleem is ontstaan door de voorzetten van Manolev nadat Famke Louise deze theorie heeft gepost op het tijdlijn. Zoveel verschillen die generaties qua doen echt niet, het gebeurd alleen op een andere manier.

Social Media speelt echt zo'n enge rol in discriminatie, mensen overtuigen, selectieve beeldvorming etc. Het verbind en heeft voordelen maar het heeft naar mijn mening ook de wereld verrot en slechter gemaakt dan deze was voor dit tijdperk. Al denk ik dat een aantal andere mensen hier daar beter over kunnen oordelen :D
 
Laatst bewerkt:
Ik zat dus een beetje op Insta Stories te swipen zoals iedere avond en toen kwam ik bij iemand die een video deelde van een groep mensen die in protest op de grond zat en een groep SWAT agenten? (geen idee, zo ken ik ze. Mannen met flinke pakken en een riot shield) die met hun schilden de mensen wegduwde. Met daarbij de tekst 'hoe kun je dit mensen aandoen'.

Nu dacht ik ook, moet dat nou allemaal zo. Maar dan ga je nadenken. Normaal horen we 'hadden ze maar moeten luisteren', 'zullen ze wel verdiend hebben' etcetera etcetera. Nu is het die schandalige politie en de volgende keer is het die achterlijke tokkie die niet wilde luisteren.

Dan zie ik ook ergens anders beelden van iemand in een rolstoel die afgelopen week werd aangevallen door een groep betogers, een blanke man die door 15 betogers in elkaar werd getrapt (inclusief kopschoppen, nou dan verdien je van mij gewoon een enkeltje wegrotten in een cel) en een hele Mercedes zaak waarbij iedere auto compleet vernield was. Zou dat ook door de persoon in kwestie worden gepost met de tekst 'hoe kun je dit mensen aandoen', nee natuurlijk niet.

Er wordt soms alles aan gedaan om een eigen standpunt maar te verduidelijken door selectief dingen uit te zoeken en daarover te oordelen. Wat we bij de een verafschuwen vinden we bij de ander goed (kan ik ook goed :D). Vallen de betogers iemand aan, dan stellen we een actie van de politie tegenover de betogers als iets veel ergers. Die ene man zal het namelijk vast verdient hebben, maar OH MY GOD DIE POLITIE. Zie je wel dat het politiegeweld daar afschuwelijk is! En dan vooral verontwaardigd reageren als mensen daar iets over zeggen, want zo unbelievable dat peoples het not eens zijn with me, en deze mensen vervolgens maar publiekelijk aan de schandpaal nagelen. Wat weer resulteert in volgelingen krijgen voor je standpunt, want als influencer hebben ze eindelijk de power om mensen mee te krijgen in hun mening en dit compleet uit te bouwen. Want dat is het probleem met die influencers, ze hebben een following met kinderen dat de mening van hun idool over gaat nemen. Een eigen mening vormen zit er steeds minder bij, het is allemaal maar met de massa meegaan. De oudere generatie geloofd alles wat op feesboek hep gestaan en de nieuwe is ervan overtuigd dat het klimaatprobleem is ontstaan door de voorzetten van Manolev nadat Famke Louise deze theorie heeft gepost op het tijdlijn. Zoveel verschillen die generaties qua doen echt niet, het gebeurd alleen op een andere manier.

Social Media speelt echt zo'n enge rol in discriminatie, mensen overtuigen, selectieve beeldvorming etc. Het verbind en heeft voordelen maar het heeft naar mijn mening ook de wereld verrot en slechter gemaakt dan deze was voor dit tijdperk. Al denk ik dat een aantal andere mensen hier daar beter over kunnen oordelen :D
Social Media heeft het in ieder geval heel makkelijk gemaakt om je mening en/of leugens te verspreiden. Ik blijf mij er over verbazen hoeveel mensen daar op blijven zitten. Naast Linkedin doe ik dit en dat is alles qua social media. Misschien dat ik daarom zo'n ontspannen kerel ben. Hahahaaha...

Aangaande je bovenstaande verhaal mag je natuurlijk van de politie wel verwachten dat die ondanks alles binnen de lijntjes blijven kleuren.
 
Aangaande je bovenstaande verhaal mag je natuurlijk van de politie wel verwachten dat die ondanks alles binnen de lijntjes blijven kleuren.

En dat lijkt me verdomde lastig nu als Amerikaans agent. Er zijn gebieden waar de agenten meedoen en gerespecteerd worden maar ook delen waar ze gewoon uitgedaagd worden en bij het minste of geringste een krijsende demonstrant hebben. Verbazend dat een hond op hol slaat als je met een hele groep fuck the police staat te roepen, zou toch denken dat die hond ook respect heeft voor racisme :unsure: Ik ben blij dat we in Europa qua demonstraties rondom dit onderwerp in ieder geval normaal kunnen doen, een goed voorbeeld!
 
Na al het serieuze USA gebeuren, is het nu tijd voor de zwarte pieten humor op twitter. Men gaat weer helemaal los op dat.

'Rapper Akwasi trapt de eerste de beste zwarte piet die hij in november ziet op zijn gezicht'
''De halve wereld kom in Nederland eisen stellen aan zijn gastheer! Genoeg is genoeg, wég met dat zootje landverraders!''
"'Premier Rutte: Ik ben ook anders gaan denken over Zwarte Piet.'''


De vraag is wat ze er na gaan eisen of verbieden, na de vrouwenqoute gaan ze straks in de wet opnemen dat je minimaal 10% zwarte moet hebben per job/afdeling/functie let maar op, deze gasten gaan nooit ophouden met huilen.

En ze weten ook precies waar ze de boel moeten pushen en saboteren, in west-europa. Denk je echt dat ze met zulke dingen zouden durven te komen in Italie, Spanje, Portugal, Griekenland, Oost-blok, daar worden hun rechten die ze hebben voor straf eerder ingekocht dan dat ze hun zin altijd maar door pushen.

Als de minderheid of de donkere in Spanje zouden demonstreren tegen het stierenvechten, racisme want ze gebruiken alleen zwarte stieren. In sommige regio's of dorpen zou de minderheid of donkere niet meer op straat durven te komen er na
 
Laatst bewerkt:
Na al het serieuze USA gebeuren, is het nu tijd voor de zwarte pieten humor op twitter. Men gaat weer helemaal los op dat.

'Rapper Akwasi trapt de eerste de beste zwarte piet die hij in november ziet op zijn gezicht'
''De halve wereld kom in Nederland eisen stellen aan zijn gastheer! Genoeg is genoeg, wég met dat zootje landverraders!''
"'Premier Rutte: Ik ben ook anders gaan denken over Zwarte Piet.'''


De vraag is wat ze er na gaan eisen of verbieden, na de vrouwenqoute gaan ze straks in de wet opnemen dat je minimaal 10% zwarte moet hebben per job/afdeling/functie let maar op, deze gasten gaan nooit ophouden met huilen.

En ze weten ook precies waar ze de boel moeten pushen en saboteren, in west-europa. Denk je echt dat ze met zulke dingen zouden durven te komen in Italie, Spanje, Portugal, Griekenland, Oost-blok, daar worden hun rechten die ze hebben voor straf eerder ingekocht dan dat ze hun zin altijd maar door pushen.

Als de minderheid of de donkere in Spanje zouden demonstreren tegen het stierenvechten, racisme want ze gebruiken alleen zwarte stieren. In sommige regio's of dorpen zou de minderheid of donkere niet meer op straat durven te komen er na
Je doet me denken aan de propaganda machine van de Iraanse regering: niet zo zeuren jullie hier want in Afrika hebben mensen het 3 keer minder dan hier.
Gelukkig maar dat er een verschil is tussen ons en het Oostblok of landen zoals Italië en Spanje waar het fascisme en dictatoriaal verleden nog altijd een rol speelt in de cultuur van het land. Waarom vergelijk je NL niet met België, Frankrijk of Duitsland in dat opzicht of met de Scandinavische landen??
 
Gelukkig maar dat er een verschil is tussen ons en het Oostblok of landen zoals Italië en Spanje waar het fascisme en dictatoriaal verleden nog altijd een rol speelt in de cultuur van het land. Waarom vergelijk je NL niet met België, Frankrijk of Duitsland in dat opzicht of met de Scandinavische landen??

NL/B/D/Scandinavische landen liggen allemaal grotendeels op 1 lijn, alle overige landen er onder zijn veel meer ingesteld op eerst eigen belangen en dan kijken we verder. Frankrijk is een buitenbeentje wat soms niet weet wat ze wilt, met het keurige westen optrekken of toch met de rebelse overige landen.
 
Na al het serieuze USA gebeuren, is het nu tijd voor de zwarte pieten humor op twitter. Men gaat weer helemaal los op dat.

'Rapper Akwasi trapt de eerste de beste zwarte piet die hij in november ziet op zijn gezicht'
''De halve wereld kom in Nederland eisen stellen aan zijn gastheer! Genoeg is genoeg, wég met dat zootje landverraders!''
"'Premier Rutte: Ik ben ook anders gaan denken over Zwarte Piet.'''


De vraag is wat ze er na gaan eisen of verbieden, na de vrouwenqoute gaan ze straks in de wet opnemen dat je minimaal 10% zwarte moet hebben per job/afdeling/functie let maar op, deze gasten gaan nooit ophouden met huilen.

En ze weten ook precies waar ze de boel moeten pushen en saboteren, in west-europa. Denk je echt dat ze met zulke dingen zouden durven te komen in Italie, Spanje, Portugal, Griekenland, Oost-blok, daar worden hun rechten die ze hebben voor straf eerder ingekocht dan dat ze hun zin altijd maar door pushen.

Als de minderheid of de donkere in Spanje zouden demonstreren tegen het stierenvechten, racisme want ze gebruiken alleen zwarte stieren. In sommige regio's of dorpen zou de minderheid of donkere niet meer op straat durven te komen er na

Ik wil eigenlijk helemaal niet dat het hier gaat zoals in het Oostblok... Al die buitenlandse invloeden...
 
NL/B/D/Scandinavische landen liggen allemaal grotendeels op 1 lijn, alle overige landen er onder zijn veel meer ingesteld op eerst eigen belangen en dan kijken we verder. Frankrijk is een buitenbeentje wat soms niet weet wat ze wilt, met het keurige westen optrekken of toch met de rebelse overige landen.

Weinig onderlinge (culturele) spanningen hebben is eigenbelang.
 
En wat had Aboutaleb zo goed gedaan dan? Niemand durft hem aan te pakken maar vrouwtje Femke moet vooral opstappen... Aboutaleb heeft net zo’n grote vergissing gemaakt als het gaat om de ruimte en hoeveel mensen er in passen. Ik heb alle beelden bekeken en bijna nergens zag ik dat men zich aan de 1,5 m afstand hield. Uren lang waren ze samen en heeft Rotterdam ook nog een grove fout gemaakt door een podium daar neer te zetten waardoor de menigte sowieso er op af kwam. Toen was de 1,5m afstand helemaal geworden tot een lachertje! En toen pas, na uren greep onze popie Jopie wel in en waren er incidenten. Nou nou het virus zou zich in Rotterdam absoluut niet hebben verspreid maar in Amsterdam wel. Aboutaleb is populair en als hij een scheetje laat roept men nog dat het lekker ruikt.

Dat fascineert mij dus echt enorm... Aboutaleb heeft er - laten we eerlijk zijn - er best een zootje van gemaakt. Het was toch behoorlijk rellen, hier in Rotterdam. Als Halsema in Amsterdam precies hetzelfde had gedaan, en het was uit de hand gelopen, dan was het nu al einde verhaal voor haar geweest. Of andersom: als exact hetzelfde was gebeurd in Amsterdam, maar met Eberhard van der Laan nog als burgemeester - dan was er wel kritiek gekomen, maar zou er veel minder op de persoon worden gespeeld.

En ik snap het, hoor. Ik ben ook geen fan van Halsema. In tegendeel. Maar gek genoeg om een heel andere reden dan wat je nu hoort. Het is niet dat ze 'links' is of een 'linkse agenda' doorvoert. In tegendeel: ik ben geen fan omdat ze haar eigen carrière boven een authentiek links geluid heeft gesteld. GroenLinks - sowieso ideologisch al een gedrocht - is onder haar leiding verwaterd tot een soort liberale partij met een beetje een groen en multiculti sausje. Een soort VVD of D66 met een beetje groenigheid. Met links heeft dat niet zo veel meer te maken. Sowieso bestaat links eigenlijk alleen nog als een projectie of fantasie van rechts-populistische partijen. Links is allang dood.

Eigenlijk denk ik dat de reden van de haat jegens Halsema niet haar 'linksheid' is, maar dat ze eigenlijk niet écht ergens voor staat. Als ze gewoon had gezegd: fuck it, ik ga écht niet demonstratierecht laten wijken voor corona - en zeker niet als de terrassen en stranden vol zijn. Of: fuck it, ik vind racisme zo'n belangrijk thema, en ik merk dat het onder veel mensen leeft (zie opkomst demonstraties), ik geef hier ruimte voor en het kan me niet zo heel veel schelen wat de rest daarvan vindt - dat ze dan juist minder het mikpunt zou zijn van zo veel haat.
 
  • Geweldig
Reactions: IPF
Ik sta nu bij mijn autodealer voor een apk, nieuwe want de vorige was een oplichter. Deze begon meteen over me psv armband toen ik aan kwam rennen naar binnen. Als ik de apk niet haal dan weet ik waardoor het komt. #PsvLivesMatter
 
Dat fascineert mij dus echt enorm... Aboutaleb heeft er - laten we eerlijk zijn - er best een zootje van gemaakt. Het was toch behoorlijk rellen, hier in Rotterdam. Als Halsema in Amsterdam precies hetzelfde had gedaan, en het was uit de hand gelopen, dan was het nu al einde verhaal voor haar geweest. Of andersom: als exact hetzelfde was gebeurd in Amsterdam, maar met Eberhard van der Laan nog als burgemeester - dan was er wel kritiek gekomen, maar zou er veel minder op de persoon worden gespeeld.

En ik snap het, hoor. Ik ben ook geen fan van Halsema. In tegendeel. Maar gek genoeg om een heel andere reden dan wat je nu hoort. Het is niet dat ze 'links' is of een 'linkse agenda' doorvoert. In tegendeel: ik ben geen fan omdat ze haar eigen carrière boven een authentiek links geluid heeft gesteld. GroenLinks - sowieso ideologisch al een gedrocht - is onder haar leiding verwaterd tot een soort liberale partij met een beetje een groen en multiculti sausje. Een soort VVD of D66 met een beetje groenigheid. Met links heeft dat niet zo veel meer te maken. Sowieso bestaat links eigenlijk alleen nog als een projectie of fantasie van rechts-populistische partijen. Links is allang dood.

Eigenlijk denk ik dat de reden van de haat jegens Halsema niet haar 'linksheid' is, maar dat ze eigenlijk niet écht ergens voor staat. Als ze gewoon had gezegd: fuck it, ik ga écht niet demonstratierecht laten wijken voor corona - en zeker niet als de terrassen en stranden vol zijn. Of: fuck it, ik vind racisme zo'n belangrijk thema, en ik merk dat het onder veel mensen leeft (zie opkomst demonstraties), ik geef hier ruimte voor en het kan me niet zo heel veel schelen wat de rest daarvan vindt - dat ze dan juist minder het mikpunt zou zijn van zo veel haat.
Ik denk toch niet dat dat het geval is. Ooit Cohen ergens pal voor zien staan? Theedrinken, ergo “Middle of the road”, ik-kom-nergens-voor-uit, ”ik sta voor niets”, hij heeft het zowat uitgevonden. Maar nooit werd hij zo onder de loupe gelegd.
Ik denk toch dat het voort komt uit een soort van aantasting van de “male supremacy” Er zijn nog steeds vrij veel mensen/mannen die moeite hebben met een vrouw die “niet haar plek kent”
Overigens maakt Halsema zeker fouten, dat ze nog (dacht ik) met die backstabber van een man omgaat en dat ze burgemeester wil zijn van dat arrogante dorpje. In beide gevallen is het wel een deel “wie zich brandt, moet op de blaren zitten”
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik hoor net op de radio dat er nog een anti racisme demonstratie komt in Amsterdam. Tikje vreemd om dat daar nogmaals te doen. Elke keer een andere stad begrijp ik nog. Maar ze stellen geen concrete eisen, dus het is mij niet helemaal duidelijk.
 
16123b68860b93c0f7269cbeb13e2752.png


Leuke discussie waar ik vast weer ander mening zal hebben dan jullie. Ik hou dus van zulke werkgevers. Ik heb liever vooraf dat ik weet waar ik aan toe ben dan heel dag vrij te houden, motivatiebrief te schijven en er heen te gaan rijden terwijl je 0,0% kans hebt bij voorbaat al, + afgewezen word met een bullshit reden. Dan maar lekker duidelijk zijn vooraf, goed voor hem en goed voor mij. Het is zijn toko hij mag toch beslissen wie hij aanneemt, dus ik voel me totaal niet gediscrimineerd als ik zo iets lees.

Als een Turkse bakkerij bij de vacature zet alleen Turken, dan moet men ook niet piepen dat Kees geen kans maakt. Het werkt van 2 kanten prima
 
Terug
Bovenaan Onderaan