Quizzen en raadsels

Mentos

Winnaar Leukste niet-PSV'er 2021
Zijn jullie bekend met Geoguessr? Je wordt ergens op de wereld gedropt (via Google Streetview) en je moet vervolgens raden waar je bent.
Ik heb sinds kort een betaald account en daarmee kan ik uitdagingen maken:

Je krijgt 3 minuten de tijd waarin je kan rond bewegen. Let op de stand van de zon, auto's, plaatsnaam borden, de taal, de flora, etc. om uit te vinden waar je je bevindt. Hoe dichterbij je gok is, hoe meer punten je krijgt (max 5000) en je speelt 5 rondes.

Ik denk dat je wel een account moet aanmaken. Dat is gratis, maar met een gratis account kun je maar 1x per dag zelf een spel spelen. Dit soort challenges kun je wel onbeperkt doen.

Laatst bewerkt:

Jerommeke

Routinier
Zijn jullie bekend met Geoguessr? Je wordt ergens op de wereld gedropt (via Google Streetview) en je moet vervolgens raden waar je bent.
Ik heb sinds kort een account en je kan zo uitdagingen maken:

Je krijgt 3 minuten de tijd waarin je kan rond bewegen. Let op de stand van de zon, auto's, plaatsnaam borden, de taal, de flora, etc. om uit te vinden waar je je bevindt. Hoe dichterbij je gok is, hoe meer punten je krijgt (max 5000) en je speelt 5 rondes.

Ik denk dat je we een account moet aanmaken. Dat is gratis, maar met een gratis account kun je maar 1x per dag zelf een spel spelen. Dit soort challenges kun je wel onbeperkt doen.
Vroeger heb ik dat regelmatig met vrienden gedaan, leuk concept en best vermakelijk.
Laatst hoorde ik dat ze van de Google API af moesten, omdat de kosten daarvan verhoogd werden. Heb het toen nog eens gespeeld maar ze hadden toen een soort Open Maps Streetview waarin je nauwelijk kon "bewegen", was gelijk een stuk minder leuk.

Fijn dat ze nu een soort oplossing hebben gevonden, ga het misschien binnenkort nog eens doen!

Mentos

Winnaar Leukste niet-PSV'er 2021
Vroeger heb ik dat regelmatig met vrienden gedaan, leuk concept en best vermakelijk.
Laatst hoorde ik dat ze van de Google API af moesten, omdat de kosten daarvan verhoogd werden. Heb het toen nog eens gespeeld maar ze hadden toen een soort Open Maps Streetview waarin je nauwelijk kon "bewegen", was gelijk een stuk minder leuk.

Fijn dat ze nu een soort oplossing hebben gevonden, ga het misschien binnenkort nog eens doen!
Ze hebben nu ook Battle Royale waarin je met z’n tienen tegelijk tegen elkaar strijdt. Je moet raden in welk land je bent en iedere ronde valt er minimaal eentje af (als de tijd om is, je 3x fout gegokt hebt of de rest het eerder goed heeft). Net won ik 2x achter elkaar! :D

Mikasa

Internationale Legende
Uit de quiz van gisteren. Er horen telkens 3 plaatjes bij elkaar. Bijvoorbeeld 3-a-z. Er is maar een oplossing, waarbij je ze alle 10 vindt.

69E08A6B-B636-44DF-AFFB-8B958E75CEAA.jpeg

Basc

Routinier
Uit de quiz van gisteren. Er horen telkens 3 plaatjes bij elkaar. Bijvoorbeeld 3-a-z. Er is maar een oplossing, waarbij je ze alle 10 vindt.

Bekijk bijlage 3195
1 - H - S: 3x Amstel
2 - D - W: 3x Max (al weet ik niet precies wat/wie D is)
3 - E - V: 3x Kast
4 - J - R: 3x Tutu
5 - F - Q: 3x Child
6 - I - Z: 3x Mand
7 - B - Y: 3x Dijk
8 - G - T: 3x Michael
9 - A - U: Kwik, Kwek en Kwak
10 - C - X: 3x Was (10 kan ik niet zo goed zien wat het is overigens)

Klopt het een beetje Mikasa ?

Mikasa

Internationale Legende
1 - H - S: 3x Amstel
2 - D - W: 3x Max (al weet ik niet precies wat/wie D is)
3 - E - V: 3x Kast
4 - J - R: 3x Tutu
5 - F - Q: 3x Child
6 - I - Z: 3x Mand
7 - B - Y: 3x Dijk
8 - G - T: 3x Michael
9 - A - U: Kwik, Kwek en Kwak
10 - C - X: 3x Was (10 kan ik niet zo goed zien wat het is overigens)

Klopt het een beetje Mikasa ?
Helemaal goed!

Die zangeres heeft de achternaam Max. Ik weet even niet meer hoe ze heet. Nummer 10 is bijenwas. Tijdens de quiz moesten we dit trouwens in 8 minuten proberen op te lossen. Dat is nog best lastig. Al hadden we er uiteindelijk - dacht ik - zelfs 8.

Maar ben wel af en toe te porren voor zulke raadsel, doe af en toe wat van dit kanaal

Daarnaast ben ik een liefhebben van killersudoku's, veelal op vage sites

Maar ook daar zijn steeds meer varianten van , deze heb ik zowaar opgelost, vond m zelf erg leuk om door te redeneren etc.

Ik hou echt van spelletjesen speel ongeveer een uur per dag! Ik lees ook graag interessante artikelen over sudoku

Laatst bewerkt door een ninja:
Bovenaan Onderaan