PSV - Willem II | Zaterdag 8 februari | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Vrij simpel Thomas op de plek van Rosario en Doan naast Lammers.
Je doet alsof we met Doan wel de oorlog gaan winnen... Ik kan je al zeggen dat dat niet gaat gebeuren. Doan is een leuk spelertje maar meer ook niet. Ik had hem nooit gekocht en al helemaal niet voor de basis. En Thomas bleek een vondst als valse spits. Ik zou zeggen zo laten gewoon.
 
Je doet alsof we met Doan wel de oorlog gaan winnen... Ik kan je al zeggen dat dat niet gaat gebeuren. Doan is een leuk spelertje maar meer ook niet. Ik had hem nooit gekocht en al helemaal niet voor de basis. En Thomas bleek een vondst als valse spits. Ik zou zeggen zo laten gewoon.

Tuurlijk. Dit is de eerste vondst die werkt sinds een tijd die ik me niet eens meer kan herinneren. Laten we het even zo houden.
 
Tuurlijk. Dit is de eerste vondst die werkt sinds een tijd die ik me niet eens meer kan herinneren. Laten we het even zo houden.

Maar vergeet niet dat het een greep is die onverwachts komt. Als de opstelling zo blijft kan de tegenstander zich daar op instellen dan zal het effect wellicht minder kunnen worden. Voor nu lijkt het me goed dat we het blijven doen. (maar vooraf zat ik te schelden dat we het weer voor elkaar kregen om een poppetje op de verkeerde plek te zetten)
 
Wanneer PSV de lijn van de 1e helft voortzet komende wedstrijden, kunnen ze alle wedstrijden winnen in de ED.
Nu streven naar een langere tijd dit spel, en deze druk op de tegenstanders volhouden.
PSV heeft me positief verbaasd. Jammer alleen dat Madueke geen basisplaats had, hoewel Thomas het gewoon goed deed.
€ 50 verloren met Unibet maar wel een heerlijke 3 punten.
 
Wanneer PSV de lijn van de 1e helft voortzet komende wedstrijden, kunnen ze alle wedstrijden winnen in de ED.
Nu streven naar een langere tijd dit spel, en deze druk op de tegenstanders volhouden.
PSV heeft me positief verbaasd. Jammer alleen dat Madueke geen basisplaats had, hoewel Thomas het gewoon goed deed.
€ 50 verloren met Unibet maar wel een heerlijke 3 punten.
Jij bent zeker rijk geworden dit seizoen? Want als ik me goed herinner gok je wel vaker tegen PSV. :S:
 
Ik was blij verrast met de opstelling zaterdag. 10 van de 11 spelers zou ik ook geselecteerd hebben, alleen Rosario had ik laten banken ten faveure van Madueke. Maar dan had de "Thomas als valse spits tactiek" natuurlijk nooit gekund, dus daar kan ik ook niet teveel over klagen. Overigens had ik nog steeds niet het gevoel dat deze sterkste opstelling al te veel potten zou kunnen breken, maar het is het beste wat we kunnen doen met deze selectie.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik was blij verrast met de opstelling zaterdag. 10 van de 11 spelers zou ik ook geselecteerd hebben, alleen Rosario had ik laten banken ten faveure van Madueke. Maar dan had de "Thomas als vaste spits tactiek" natuurlijk nooit gekund, dus daar kan ik ook niet teveel over klagen. Overigens had ik nog steeds niet het gevoel dat deze sterkste opstelling al te veel potten zou kunnen breken, maar het is het beste wat we kunnen doen met deze selectie.
Het is in ieder geval een opstelling waar we verder mee kunnen. De eerste van in ieder geval na de winterstop.
 
Ik begrijp niet zo goed waarom Baumgartl al zo afgeschreven is; ik denk dat hij een uitstekende centrale verdediger kan zijn voor PSV maar dat hij niet lang genoeg achter elkaar de kans heeft gekregen. Zeker in een verdediging met Rodriguez erbij, daardoor oogde het sowieso al stabieler. Ik hoop dat hij nog een keer de kans krijgt; meer toekomst dan Schwaab.

Verder stond het goed gisteren achterin; Rosario was dramatisch in de passing; die moet er echt uit. Thomas op zijn plek.
Mee eens.

Hij is een paar geframed als veroorzaker van tegengoals. Een keer na balverlies rond het middenveld, waardoor een 3 tegen 3 ontstond en de bal via het been van Viergever, met Zoet vanzelfsprekend op het verkeerde been, erin ging...
Zelfde met Thomas. Speelt 1 keer door het midden met balverlies en hoppa, tot gisteren geen basis meer.
Sommigen hebben weinig krediet en anderen schier oneindig.
Bruma (sommige helften tot 100% balverlies), Rosario (balletjes over 10 meter), Hendrix (balletjes over 20 meter) zijn in staat 10 x per wedstrijd eenvoudige risicoloze ballen te verliezen, maar staan er doodleuk volgende keer weer in.

Dat was een deel van het probleem. Technische staf is teveel uitgegaan van 'noeste werkers'. Terwijl je ook van voetbal en creativiteit zou kunnen uitgaan. Maar de Pereiro's, Doan's, Gartl's en Thomassen mogen geen 1 keer hun man laten lopen, of hak, volgende wedstrijd ernaast. Terwijl Hendrix fake verdedigd. Die heeft zo weinig snelheid dat meeste tegenstanders niet eens een passeerbeweging hoeven te gebruiken :eek: om hem te passeren.

Iemand die kan voetballen, kun je conditioneel en tactisch bijslijpen, en er zo een topper van maken. Wedstrijdritme geeft vorm.
Iemand die niet kan voetballen, kun je nog zo vaak achter elkaar opstellen. Die scoort maximaal een zesje en wint geen wedstrijden voor jou.
Denk aan Bruma, denk aan Hendrix, denk...

Ugh
 
Wanneer PSV de lijn van de 1e helft voortzet komende wedstrijden, kunnen ze alle wedstrijden winnen in de ED.
Nu streven naar een langere tijd dit spel, en deze druk op de tegenstanders volhouden.
PSV heeft me positief verbaasd. Jammer alleen dat Madueke geen basisplaats had, hoewel Thomas het gewoon goed deed.
€ 50 verloren met Unibet maar wel een heerlijke 3 punten.

Jouw opmerking dat PSV wel even alles kan winnen in de eredivisie na de eerste overwinning in 2020 past naadloos bij de opmerking van Willy en Rene na de superieure overwinning van PSV tegen het grote Zulte Waregem. Dit PSV kan de CL winnen.

Dit PSV is niet zo slecht als dat hier werd geschreven, maar ook niet zo goed dat het wel even alle resterende eredivisie wedstrijden gaat winnen. Wanneer was ook al weer de laatste uitoverwinning? Een zwaluw maakt geen zomer.
 
Ik heb inderdaad vertrouwen in een coach, die ook trainingen ziet en die weet wat dat tactiek is. Tuurlijk doet Rosario niet alles goed, maar in dit systeem is hij waarschijnlijk broodnodig. Is dat blind vertrouwen? Misschien wel, maar als 2 verschillende coaches hem gewoon opstellen, dan moet Rosario toch wel iets goed doen.
Wat doet ie dan wel goed. Ik zie het niet.
 
Jouw opmerking dat PSV wel even alles kan winnen in de eredivisie na de eerste overwinning in 2020 past naadloos bij de opmerking van Willy en Rene na de superieure overwinning van PSV tegen het grote Zulte Waregem. Dit PSV kan de CL winnen.

Dit PSV is niet zo slecht als dat hier werd geschreven, maar ook niet zo goed dat het wel even alle resterende eredivisie wedstrijden gaat winnen. Wanneer was ook al weer de laatste uitoverwinning? Een zwaluw maakt geen zomer.
Zeg ik ergens dat PSV alle wedstrijden gaat winnen?
Nee dus. Niettemin geef ik ze een grotere kans.
Maar als ze acteren zoals in de 2e helft, kunnen ze het schudden.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Laat gaan joh....je hebt hier te maken met een ramptoerist die zich met name laat zien in de wedstrijdtopics van door PSV verloren wedstrijden, dus zijn grootste nachtmerrie is dat het bij PSV daadwerkelijk weer zou gaan lopen. Je hoeft dit soort uitspreken echt niet te gaan verantwoorden.

Er komt een dag dat Ajax Amsterdam ten onder gaat. Omdat God en de kosmos dat zo hebben voorbeschikt. Ajax Amsterdam is geschapen om de mensheid te leren hoe het niet moet. De anti-Messias. Waar de Messias ons doorgaans bescheidenheid, compassie, toewijding en medemenselijkheid leert, daar leert Ajax Amsterdam ons arrogantie, egoïsme, zelfverrijking en vedettegedrag. Er komt een dag - een soort Dag des Oordeels - dat de mensheid deze fase van egoïsme en zelfbevlekking voorbij is. Op die dag stort de Johan Cruijff Arena in, zoals ook ooit de toren van Babel of de toren van Sauron. Dan gaan wij, de forumleden, om de krater heen staan, lachend en feestend - met wijn en spijzen, vrouwen en gezang. Dát is pas ramptoerisme, in de beste zin van het woord.
 
Zeg ik ergens dat PSV alle wedstrijden gaat winnen?
Nee dus. Niettemin geef ik ze een grotere kans.
Maar als ze acteren zoals in de 2e helft, kunnen ze het schudden.

Dat zeg je inderdaad niet. Dat gezegd hebbende, ik vond de eerste helft tegen W2 nu ook weer niet dermate bijzonder dat we met dat niveau alle wedstrijden in de Eredivisie kunnen winnen. Ik zie ze nog steeds vooral veel proberen, en vaak niet slagen, om een geslaagde aanval op te zetten. Het loopt te vaak vast ergens voor de 16 of het schot zwaait af richting Frankfurt.

Alhoewel ik nu ook niet meteen geloof dat 4-4-2 dé oplossing is, zag ik wel genoeg aanknopingspunten om dat systeem er voorlopig in te houden. Ik hoop echt dat het binnenkort begint te lopen en er in ieder geval een dreiging uitgaat van de aanval. Nu is het nog vaak een gevoel van overwicht, maar merk je het niet meteen op het veld.
 
Er komt een dag dat Ajax Amsterdam ten onder gaat. Omdat God en de kosmos dat zo hebben voorbeschikt. Ajax Amsterdam is geschapen om de mensheid te leren hoe het niet moet. De anti-Messias. Waar de Messias ons doorgaans bescheidenheid, compassie, toewijding en medemenselijkheid leert, daar leert Ajax Amsterdam ons arrogantie, egoïsme, zelfverrijking en vedettegedrag. Er komt een dag - een soort Dag des Oordeels - dat de mensheid deze fase van egoïsme en zelfbevlekking voorbij is. Op die dag stort de Johan Cruijff Arena in, zoals ook ooit de toren van Babel of de toren van Sauron. Dan gaan wij, de forumleden, om de krater heen staan, lachend en feestend - met wijn en spijzen, vrouwen en gezang. Dát is pas ramptoerisme, in de beste zin van het woord.
Na zijn krankzinnigheid schaamde Ajax zich zo erg dat hij zelfmoord pleegde...Aldus de mythe waar hun clubnaam en logo op gebaseerd zijn... :CHEER:
PSV gaat gouden tijden tegemoet, landstitels worden aaneengerijgd...:D
 
Laatst bewerkt:
Een 1 voor Rosario vind ik niet terecht. Ik zou hem een 5 geven. Hij maakte wel wat fouten, zeker in de passing, maar hij heeft ook heel wat ballen veroverd op het middenveld, was fanatiek en fel, en in verdedigend opzicht heeft hij gisteren ook zeker wel een handvol reddingen verricht en kansen van de tegenstander verijdeld. Dus, 5 ipv een 1. Eerlijk is eerlijk !

De man hoort er gewoon niet in en wordt steeds opgesteld echt belachelijk
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan