PSV - Willem II | Zaterdag 1 september | Eindstand 6-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ergens begin augustus (na de oefenwedstrijden) dacht ik dat het lek boven was met het Nederlands voetbal tov Europa.
Daarna begon ik toch te twijfelen na de afgang van de rest. Maar Ajax en PSV doen gewoon weer een beetje mee.

Komt zeker weten door het geen-hand-op-de-knip-beleid van beide, het wereldwijde netwerk, maar zeker ook door de innovatieve trainers die beide ploegen nu hebben.

Slimme trainers hebben we nodig, geen goede, domme oud-voetballers.
 
Fijn om te zien dat als Lozano niet scoort (of Luuk de Jong), dat we alsnog genoeg spelers hebben die een doelpunt kunnen maken. Bergwijn ontwikkelt zich waanzinnig, en Hendrix bekoort me meer en meer.

Ik hou nog wel ernstig rekening met een dip. Angeliño en Dumfries zijn jong en druistig, het centrum is niet op en top en ik vraag me af of Rosario - Hendrix dit een heel seizoen vol gaan houden. Mocht de dip uitblijven en we het hele seizoen zo goed blijven spelen, ben ik naast zeer verbaasd, ook heel erg lyrisch over van Bommel en de Jong voor het samenstellen van deze selectie.
 
Fijn om te zien dat als Lozano niet scoort (of Luuk de Jong), dat we alsnog genoeg spelers hebben die een doelpunt kunnen maken. Bergwijn ontwikkelt zich waanzinnig, en Hendrix bekoort me meer en meer.

Ik hou nog wel ernstig rekening met een dip. Angeliño en Dumfries zijn jong en druistig, het centrum is niet op en top en ik vraag me af of Rosario - Hendrix dit een heel seizoen vol gaan houden. Mocht de dip uitblijven en we het hele seizoen zo goed blijven spelen, ben ik naast zeer verbaasd, ook heel erg lyrisch over van Bommel en de Jong voor het samenstellen van deze selectie.

Ik ga er vanuit dat Guti de plaats van Rosario in gaat nemen.
 
Fijn om te zien dat als Lozano niet scoort (of Luuk de Jong), dat we alsnog genoeg spelers hebben die een doelpunt kunnen maken. Bergwijn ontwikkelt zich waanzinnig, en Hendrix bekoort me meer en meer.

Ik hou nog wel ernstig rekening met een dip. Angeliño en Dumfries zijn jong en druistig, het centrum is niet op en top en ik vraag me af of Rosario - Hendrix dit een heel seizoen vol gaan houden. Mocht de dip uitblijven en we het hele seizoen zo goed blijven spelen, ben ik naast zeer verbaasd, ook heel erg lyrisch over van Bommel en de Jong voor het samenstellen van deze selectie.
Voordeel is dat we bij n dip gewoon echte vervangers voor die positie hebben ipv een lapmiddel.
 
Voordeel is dat we bij n dip gewoon echte vervangers voor die positie hebben ipv een lapmiddel.
Klopt, alleen ik denk soms terug aan het eerste seizoen van Cocu, waar we ook zo voortvarend begonnen... Omdat ik toen na 4 a 5 wedstrijden zo euforisch was dat we met zo'n jong elftal zulk goed voetbal speelden, ben ik nu nog een beetje afwachtend. Vooral ook omdat ik de mogelijke vervangers voor de jonge spelers (Behich en Guti) niet goed ken en over andere wisselspelers, door verschillende redenen, heel twijfelachtig ben (Romero, Ramselaar, Rigo, Sainsbury).
 
Klopt, alleen ik denk soms terug aan het eerste seizoen van Cocu, waar we ook zo voortvarend begonnen... Omdat ik toen na 4 a 5 wedstrijden zo euforisch was dat we met zo'n jong elftal zulk goed voetbal speelden, ben ik nu nog een beetje afwachtend. Vooral ook omdat ik de mogelijke vervangers voor de jonge spelers (Behich en Guti) niet goed ken en over andere wisselspelers, door verschillende redenen, heel twijfelachtig ben (Romero, Ramselaar, Rigo, Sainsbury).
Verschil met toen zijn Zoet, Schwaab en De Jong. Ervaring en mans genoeg om de mond open te trekken.
Je twijfels over de laatste drie snap ik.
 
Overigens wil ik ook nog wel een kanttekening plaatsen bij deze wedstrijd. PSV speelde weer goed hoor, daar niet van, maar dat Willem II was echt schandalig. Zo veel ruimte weggeven tegen de kampioen van Nederland. Gewoon bij 4-0 achter nog lekker druk zetten en achterin ruimtes openlaten, belachelijk. PSV speelde tegen tegenstanders (PEC en Fortuna) die de linies korter hielden en Pereiro, Lozano en Bergwijn kort dekten een stuk moeizamer.
 
Verschil met toen zijn Zoet, Schwaab en De Jong. Ervaring en mans genoeg om de mond open te trekken.
Je twijfels over de laatste drie snap ik.
Dat is inderdaad waarop ik hoop. Dat een groep spelers (bestaande uit Zoet, Schwaab, Viergever, Hendrix en de Jong) met elkaar, net als vorig seizoen onder Cocu, zorgen dat de scherpte en winnaarsmentaliteit in de groep blijven.
 
Dat is inderdaad waarop ik hoop. Dat een groep spelers (bestaande uit Zoet, Schwaab, Viergever, Hendrix en de Jong) met elkaar, net als vorig seizoen onder Cocu, zorgen dat de scherpte en winnaarsmentaliteit in de groep blijven.
Vorig seizoen is Viergever natuurlijk al begonnen met smaad bij Ajax. Slim van hem
 
Wat me (naast de drie punten en t doelsaldo) nog t meest vrolijk stemt is de kritische blik van Mark van Bommel. Geen euforie maar een oprecht "we kunnen en moeten nog veel beter kunnen". Volledig terecht gezien de goal en ballen op de paal van Sol. Ik maak me nog steeds zorgen over de verdedigende capaciteiten van Viergever. Ook Hendrix moet denk ik verdedigend nog n stap maken om tijdig gevaar te zien en neutraliseren (zelf maar ook in coaching naar de spelers om en achter hem). Pereiro moet nog stappen zetten in zijn toegevoegde waarde als de tegenstander aan de bal is. Gelukkig is er wel een goede lijn zichtbaar en lijkt het plezier en teamwork dik in orde. Maar we moeten niet te makkelijk erover denken dat we er al zijn. Fortuna en Zwolle en de eerste 20min Bate uit zijn nog niet vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het heel wat dat ze met slechts twee rustdagen ertussen met dezelfde ploeg zo’n makkelijke overwinning geboekt hebben. Ik denk dat bijna iedereen hier van te voren dacht dat het een moeilijk potje zou worden.
Ik heb wel genoten vanavond.

!!Lozano de slechtste PSV-er op het veld, wie had dat kunnen bedenken!!

Dan heb je Mauro (is weliswaar letterlijk en figuurlijk te licht), Ramselaar, Guti (international), Sainsbury (international), Isimat, Malen, Romero, Rigo, Teze en die nieuwe van Bursaspor (international) nog achter de hand. Dat is ook nog eens een bank waarmee je gewoon van ADO moet kunnen winnen. Zelfs als ze, door omstandigheden, allemaal moeten meedoen.
Plus MvB aan het roer.

Ik zie het zonnig in voor de toekomst.
 
Laatst bewerkt:
Ergens begin augustus (na de oefenwedstrijden) dacht ik dat het lek boven was met het Nederlands voetbal tov Europa.
Daarna begon ik toch te twijfelen na de afgang van de rest. Maar Ajax en PSV doen gewoon weer een beetje mee.

Komt zeker weten door het geen-hand-op-de-knip-beleid van beide, het wereldwijde netwerk, maar zeker ook door de innovatieve trainers die beide ploegen nu hebben.

Slimme trainers hebben we nodig, geen goede, domme oud-voetballers.

Komt op mij over als een trap na richting Cocu, de trainer die afscheid nam met een kampioenschap en ervoor zorgde dat Van Bommel in een gespreid bedje terechtkwam. Je kunt over hem zeggen wat je wilt, maar intelligent is hij zeker, en volgens mij stond hij juist bekend om zijn interesse in nieuwe methodes en inzichten. Neem alleen al deze uitspraken van Gerbrands:

„Phillip is zéér innovatief ingesteld”, zegt algemeen directeur Toon Gerbrands. „Wat je vaak ziet bij oud-topspelers is dat ze handelen naar wat ze hebben meegemaakt. Ze denken het vaak al te weten. Maar Phillip staat juist erg open voor nieuwe dingen. Vroeger was trainer zijn een voetbalvak, nu is het een coachvak, omdat er veel meer bij is komen kijken. Phillip leest boeken over hoe de hersens werken, over leiding geven, het fysieke en mentale aspect. Dingen die we doen in het FieldLab en waarin hij een grote rol heeft. Een nieuwe coach zou veel tijd nodig hebben om allemaal te snappen waarmee Phillip nu bezig is. In dat opzicht lijkt Phillip heel erg op Van Gaal die ik bij AZ meemaakte. Beiden hebben een heldere visie en durven nét even iets anders tegen bepaalde dingen aan te kijken. Dat heeft niks met leeftijd te maken, maar wel met karakter. Je moet een bepaalde nieuwsgierigheid hebben.”

Dat heb ik nog niemand horen zeggen over Van Bommel (met nadruk op nog).
 
Komt op mij over als een trap na richting Cocu, de trainer die afscheid nam met een kampioenschap en ervoor zorgde dat Van Bommel in een gespreid bedje terechtkwam. Je kunt over hem zeggen wat je wilt, maar intelligent is hij zeker, en volgens mij stond hij juist bekend om zijn interesse in nieuwe methodes en inzichten. Neem alleen al deze uitspraken van Gerbrands:



Dat heb ik nog niemand horen zeggen over Van Bommel (met nadruk op nog).

En hier begint iemand met trappen naar MvB!!

Wel een leuk stukje van Gerbrands. Het komt op mij over dat hij vindt dat iemand die een boek leest intelligent is. Wel jammer dat je op het veld er zo weinig van terugzag.
‘Omschakelen!’
‘Maar hoe dan trainer?’
‘Nou, gewoon omschakelen!’

Ik wil gewoon vermaakt worden met voetbal en dat is jaaaaren niet gebeurd.
Ja, dat neem ik Cocu kwalijk, ja.

(Overigens is MvB al in de slag met nieuwe voedingsdeskundigen inzake de herstelperiodes tussen/na midweekse wedstrijden.)
 
Laatst bewerkt:
Komt op mij over als een trap na richting Cocu, de trainer die afscheid nam met een kampioenschap en ervoor zorgde dat Van Bommel in een gespreid bedje terechtkwam. Je kunt over hem zeggen wat je wilt, maar intelligent is hij zeker, en volgens mij stond hij juist bekend om zijn interesse in nieuwe methodes en inzichten. Neem alleen al deze uitspraken van Gerbrands:



Dat heb ik nog niemand horen zeggen over Van Bommel (met nadruk op nog).
Cocu heeft het prima gedaan, maar de koek was wel op. Denk dat de meesten hier graag een andere coach met een andere spelopvatting zagen komen, ondanks de goede eindklasseringen.
 
In drie dagen negen maal scoren is toch niet verkeerd. Ik heb bij vlagen genoten van PSV. Echt jammer dat Lozano erafging voor zo'n nobody. Toen Bart erin kwam begon het gelijk stroever te lopen [de schwung was eruit] en Obispo kreeg weer geen kans, terwijl je zwaar voorstaat. Zat Gakpo op de bank?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan