PSV - VVV Venlo | Zondag 6 oktober | Eindstand 4-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Even een vraagje: al jaren zijn de paraplu's bij de dugouts een bekend gezicht in het Philipsstadion bij regenachtig weer. Maar dit zou toch niet mogen bij een Topclub als PSV...?? Bij grote clubs zijn de dugouts zo gemaakt, dat er beschutting is bij hevig regenval. Bij grote clubs zie je nooit een coach en zijn technische staf met een grote paraplu zitten. Wanneer gaat PSV de dugouts zo aanpassen dat er aan de kant geen paraplu's meer te zien zijn? Die paraplu's zien er zo amateuristisch en goedkoop uit....en PSV is een Topclub, dus graag ook een dito uitstraling !!
 
+Guti had geel moeten krijgen, scheids floot af toen PSV eigenlijk een corner wilde. Maar buitenom deze dingen samen vond ik het niet onverdienselijk inderdaad
Geel, had zeker gekund, dat ie affluit nadat de 1e corner in de extra tijd uitmond in een 2e corner is gewoon binnen de regels.
 
Overigens zal het overlijden van de vader van Mo ook ergens wel mee hebben gespeeld in de hoofden van een aantal spelers, geen excuus maar t speelt wel mee.

Volgens mij is het gewoon het kloteweer... Zo'n VVV blijkt dan erg stug, de goal wil niet snel vallen, je bent zeiknat en je verlangt naar een warme douche. Mag ook geen excuus zijn, maar het zijn ook maar mensen.

Maar laten we ook eerlijk zijn. Ik volg PSV nu al 40 jaar - 7 jaar in het stadion gezeten. Soepele wedstrijden met mooie combinaties komen ook thuis gewoon niet zo heel vaak voor. En vooral niet tegen kleine ploegen. Ook mindere teams weten wel wat compact en agressief spel is. Het is gewoon vaak ploeteren. Voetbal is al decennia lang niet meer zo'n mooie kijksport.
 
Volgens mij is het gewoon het kloteweer... Zo'n VVV blijkt dan erg stug, de goal wil niet snel vallen, je bent zeiknat en je verlangt naar een warme douche. Mag ook geen excuus zijn, maar het zijn ook maar mensen.

Maar laten we ook eerlijk zijn. Ik volg PSV nu al 40 jaar - 7 jaar in het stadion gezeten. Soepele wedstrijden met mooie combinaties komen ook thuis gewoon niet zo heel vaak voor. En vooral niet tegen kleine ploegen. Ook mindere teams weten wel wat compact en agressief spel is. Het is gewoon vaak ploeteren. Voetbal is al decennia lang niet meer zo'n mooie kijksport.
Dat ook, ben achteraf best content met de punten. Overigens zit er nog iets tussen 'soepele wedstrijden met mooie combinaties' en hetgeen vandaag op het veld werd gelegd.
En daarbij, ik heb in de 2e helft ook nog wel mooie combinaties gezien (die geen goal opleverden).
 
Ze k
Even een vraagje: al jaren zijn de paraplu's bij de dugouts een bekend gezicht in het Philipsstadion bij regenachtig weer. Maar dit zou toch niet mogen bij een Topclub als PSV...?? Bij grote clubs zijn de dugouts zo gemaakt, dat er beschutting is bij hevig regenval. Bij grote clubs zie je nooit een coach en zijn technische staf met een grote paraplu zitten. Wanneer gaat PSV de dugouts zo aanpassen dat er aan de kant geen paraplu's meer te zien zijn? Die paraplu's zien er zo amateuristisch en goedkoop uit....en PSV is een Topclub, dus graag ook een dito uitstraling !!
Ze kunnen gewoon droog zitten bij de spelers, en je kunt niks bouwen daar dan belemmer je het zicht van de supporters. Vroeger zat de dug out half in de grond, daar wilde ze vanaf
 
Ik heb pannekoeken op. Maar deze waren pas na de wedstrijd gegeten haha.

Ik ben geen Der Muzikant maar ik ga ook een keer cijfers geven:

Ruiter 5 op een tegendoelpunt na kwam hij niet echt in de problemen

Sadilek 5 verdedigen ging moeizaam, slordig in balbezit, aanvallend kon hij niet goed mee

Viergever 6.5 gaf nauwelijks iets weg

Schwaab 5.5 spelritme ontbrak, was niet zo overtuigend in de duels

Dumfries 7.5 opkomen, vechten, steekpasses, goal, assist. Motm

Rosario 6.5 viel niet echt op. Had af en toe wel een goede diepte bal. Verder weinig balverlies

Guti 5 komt qua handelingssnelheid te kort voor het niveau van een club als PSV

Doan 5.5 je kan zien dat hij kan voetballen, maar hij drukt zijn stempel niet

Bergwijn 7 nam zijn team eindelijk weer op sleeptouw (wel een zwakke 1e helft, maar de 2e helft maakte hij dat goed met een 8)

Malen 7 scoort wederom 2x

Bruma 5.5 verder dan een goede pass of een loopactie kwam hij niet.
 
Laatst bewerkt:
Dat ook, ben achteraf best content met de punten. Overigens zit er nog iets tussen 'soepele wedstrijden met mooie combinaties' en hetgeen vandaag op het veld werd gelegd.
En daarbij, ik heb in de 2e helft ook nog wel mooie combinaties gezien (die geen goal opleverden).

Klopt. Vandaag was gewoon een slechte wedstrijd.
 
Ik heb pannekoeken op. Maar deze waren pas na de wedstrijd gegeten haha.

Ik ben geen Der Muzikant maar ik ga ook een keer cijfers geven:

Ruiter 5
Sadilek 5
Viergever 6.5 gaf nauwelijks iets weg,
Schwaab 5.5
Dumfries 7.5 opkomen, vechten, steekpasses, goal, assist. Motm
Rosario 6 viel niet echt op
Doan 5.5 je kan zien dat hij kan voetballen, maar hij drukt zijn stempel niet
Bergwijn 7 nam zijn team eindelijk weer op sleeptouw (wel een zwakke 1e helft, maar de 2e helft maakte hij dat goed met een 8)
Malen 7 scoort wederom 2x
Bruma 5.5 verder dan een goede pass of een loopactie kwam hij niet.
Mijn oordeel over jouw cijfers, een 5, weinig onderbouwing. Maar je bent nog nieuw op dit vlak, ruimte zat voor verbetering zogezegd :D
 
Ik heb pannekoeken op. Maar deze waren pas na de wedstrijd gegeten haha.

Ik ben geen Der Muzikant maar ik ga ook een keer cijfers geven:

Ruiter 5

Sadilek 5

Viergever 6.5 gaf nauwelijks iets weg,

Schwaab 5.5

Dumfries 7.5 opkomen, vechten, steekpasses, goal, assist. Motm

Rosario 6 viel niet echt op

Doan 5.5 je kan zien dat hij kan voetballen, maar hij drukt zijn stempel niet

Bergwijn 7 nam zijn team eindelijk weer op sleeptouw (wel een zwakke 1e helft, maar de 2e helft maakte hij dat goed met een 8)

Malen 7 scoort wederom 2x

Bruma 5.5 verder dan een goede pass of een loopactie kwam hij niet.

En Guti?
 
Ruiter: 6 Deed eigenlijk niks verkeerd. Tegendoelpunt kon hij weinig aan doen. Soms wel wat onzeker.

Dumfries: 7,5 Was weer ouderwets op dreef. Weer een goal.
Schwaab: 5 Leek wat onwennig. Baumgartl geeft veel meer rust en diepte
Viergever: 7,5 Verdedigde heel goed. Was erg fel en dacht goed vooruit.

Sadilek: 6,5 Ook lekker fel. Op weinig fouten te betrappen, maar blijf het geen linksback vinden en te weinig kwaliteit voor middenveld

Rosario: 6 Niet echt aanwezig vandaag, maar ook weinig fouten dus. Beetje anoniem.
Guti: 7 Vond hem de hele wedstrijd stabiel goed. Viel mij vooral positief op in de 1e helft, waar de rest vrij mak was.
Bergwijn: 7 1e helft heel zwak, maar het laatste half uur vanaf zijn goal ineens erg goed en aanwezig. Goal leek bevrijdend te werken.

Doan: 6 Vond hem de eerste helft goed, maar viel in tegenstelling tot de rest van team wat tegen in de 2e helft. Leek leeg te zijn.
Malen: 7 Ook geen geweldige 1e helft, maar ook wéér 2 goals. Rendement top en begint zich steeds meer als een spits te voelen.
Bruma: 4,5 Vond hem slecht. Weinig lukte. Blij dat hij vroeg gewisseld werd in de 2e helft.

Invallers:

Gakpo: 7 Met zijn invalbeurt gebeurde er iets. Deed bijna alles goed.
Mitroglou en Thomas speelden te kort voor een beoordeling.

Is dit wat?
 
Ik heb pannekoeken op. Maar deze waren pas na de wedstrijd gegeten haha.

Ik ben geen Der Muzikant maar ik ga ook een keer cijfers geven:

Ruiter 5 op een tegendoelpunt na kwam hij niet echt in de problemen

Sadilek 5 verdedigen ging moeizaam, slordig in balbezit, aanvallend kon hij niet goed mee

Viergever 6.5 gaf nauwelijks iets weg

Schwaab 5.5 spelritme ontbrak, was niet zo overtuigend in de duels

Dumfries 7.5 opkomen, vechten, steekpasses, goal, assist. Motm

Rosario 6 viel niet echt op. Had af en toe wel een goede diepte bal. Verder weinig balverlies

Guti 5 komt qua handelingssnelheid te kort voor het niveau van een club als PSV

Doan 5.5 je kan zien dat hij kan voetballen, maar hij drukt zijn stempel niet

Bergwijn 7 nam zijn team eindelijk weer op sleeptouw (wel een zwakke 1e helft, maar de 2e helft maakte hij dat goed met een 8)

Malen 7 scoort wederom 2x

Bruma 5.5 verder dan een goede pass of een loopactie kwam hij niet.
Ben het niet echt eens met je punten, maar vind het altijd wel leuk om scores te zien.
 
Was Dumfries echt zo goed? Heb hem in de eerste helft bij aanvallen best wel slechte passes zien geven. Heb soms het idee dat hij te graag wil mee aanvallen, wat dan niet goed uitpakt. Maar goed, aan het eind van de wedstrijd pakte het wel goed uit.
 
Prima. En wie zou je iets anders gegeven hebben?
Dumfries dus lager, maar volgens mij ben ik daar een van de weinige in.

Guti had ik een stuk hoger gegeven, in ieder geval hoger dan Rosario. In de eerste helft op die momenten dat VVV terugzakte en PSV telkens heel lang balbezit had was hij de speler met de meeste bewegingen. Hij speelde de bal ik naar voren in plaats van terug of breed zoals de rest van het team.
 
Ruiter: 6 Deed eigenlijk niks verkeerd. Tegendoelpunt kon hij weinig aan doen. Soms wel wat onzeker.

Dumfries: 7,5 Was weer ouderwets op dreef. Weer een goal.
Schwaab: 5 Leek wat onwennig. Baumgartl geeft veel meer rust en diepte
Viergever: 7,5 Verdedigde heel goed. Was erg fel en dacht goed vooruit.

Sadilek: 6,5 Ook lekker fel. Op weinig fouten te betrappen, maar blijf het geen linksback vinden en te weinig kwaliteit voor middenveld

Rosario: 6 Niet echt aanwezig vandaag, maar ook weinig fouten dus. Beetje anoniem.
Guti: 7 Vond hem de hele wedstrijd stabiel goed. Viel mij vooral positief op in de 1e helft, waar de rest vrij mak was.
Bergwijn: 7 1e helft heel zwak, maar het laatste half uur vanaf zijn goal ineens erg goed en aanwezig. Goal leek bevrijdend te werken.

Doan: 6 Vond hem de eerste helft goed, maar viel in tegenstelling tot de rest van team wat tegen in de 2e helft. Leek leeg te zijn.
Malen: 7 Ook geen geweldige 1e helft, maar ook wéér 2 goals. Rendement top en begint zich steeds meer als een spits te voelen.
Bruma: 4,5 Vond hem slecht. Weinig lukte. Blij dat hij vroeg gewisseld werd in de 2e helft.

Invallers:

Gakpo: 7 Met zijn invalbeurt gebeurde er iets. Deed bijna alles goed.
Mitroglou en Thomas speelden te kort voor een beoordeling.

Is dit wat?

Ja, want ik heb de wedstrijd helaas weer eens moeten missen en wist niet dat Thomas eindelijk zijn eerste minuten heeft gemaakt.
 
Tip van de dag zodra PSV richting West speelt. Slinger de frietpan aan, kijk die ene aflevering nog op Netflix, ga een rondje hardlopen of duik nog effe met de vrouw het bed in. Je kunt met een gerust hart 1 uur lang iets anders gaan doen, want er zal in die helft toch niks gebeuren.
 
Dumfries dus lager, maar volgens mij ben ik daar een van de weinige in.

Guti had ik een stuk hoger gegeven, in ieder geval hoger dan Rosario. In de eerste helft op die momenten dat VVV terugzakte en PSV telkens heel lang balbezit had was hij de speler met de meeste bewegingen. Hij speelde de bal ik naar voren in plaats van terug of breed zoals de rest van het team.
Ik vond hem erg dwingend in zijn spel, door de druk die hij continu op de verdedigers van VVV legde. Iets wat Sadilek niet 1 keer lukte.
Hij was ook bij de goals betrokken; gaf
die goede lange bal op openingsgoal van Bergwijn. Scoorde zelf nog eens.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan