PSV - VVV Venlo | Zondag 6 oktober | Eindstand 4-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Rosario speelde toch wel goed? Ik begrijp niet dat men hem onzichtbaar vond. Ik vond hem weer ouderwets met de ballen naar voren spelen bezig zijn en steeds zoeken naar de voetballende oplossing. Hoe zichtbaarder moet een controleur zijn eigenlijk?
 
Prima tweede helft gespeeld, het is ook moeilijk om door 11 verdedigers heen te voetballen en dat zeker nu we een echte technische middenvelder als Mo missen. De meeste jongens zouden van mij gewoon een prima voldoende krijgen, Bruma had net de pech dat VVV ruimtes liet vallen nadat hij gewisseld werd. Alleen Schwaab en Rosario vond ik niet scherp genoeg vandaag. Doan was niet geweldig maar blijft heel de wedstrijd strijd leveren ala Dumfries. Bergwijn vond ik echt heel sterk in de tweede helft, ook Malen was weer prima in de loopacties en het afronden, Gakpo verdient een pluim voor de assist op Malen.
 
Rosario speelde toch wel goed? Ik begrijp niet dat men hem onzichtbaar vond. Ik vond hem weer ouderwets met de ballen naar voren spelen bezig zijn en steeds zoeken naar de voetballende oplossing. Hoe zichtbaarder moet een controleur zijn eigenlijk?

Ik vond het vooral storend dat hij meerdere keren als een oud wijf de duels inging, met zo'n lichaam moet je die middenveldertjes van VVV gewoon in de duels de baas zijn.
 
Malen weer. Wow, echt wow. Wat is die zich gigantisch sterk aan het ontwikkelen. Ik zei nog in het begin van het seizoen dat ik twijfelde of die wel meer dan 7 goals zou maken omdat ik heel veel twijfels had van hem in de spits. Maar tjonge, hij is me wel compleet aan het verrassen.

Oh 3-1. Hoe gaat die bal vanaf die plek erin dan? Man man Ruiter.

We zijn nog niet halverwege oktober en hij heeft er al 3 meer inliggen dan jouw seizoensverwachting van destijds. Soms kun je positief verrast worden, en dat geldt ook voor mij. Hoewel ik 7 wel erg mager vond, had ik na de eerste paar weken in combinatie met de vorm van het team ook het gevoel dat Malen of naar de bank zou verdwijnen of op de vleugels zou belanden met Mitro in de spits. Zijn rendement was niet om over naar huis te schrijven. Die uitwedstrijd tegen Apollon heeft hem ineens ontketend. Toen vergaarde hij na weken van geen goals of een goaltje of assist ergens ineens 2 goals en 2 assists in 1 wedstrijd. Oranje volgde, zijn debuut daarin met goal volgde en een zekere wedstrijd tegen Vitesse. Bijzonder verhaal, nu al. Van Bommel en Rik Elfrink hadden het over een ''explosie'' die moest plaatsvinden om PSV over het dode punt in de matige vorm heen te helpen. Die van Malen heeft tot nu toe de kracht van een atoombom.
 
Prima pot uiteindelijk en ook ik volg PSV en voetbal al een jaar of 45 en dan weet je dat er maar een handvol erg goede wedstrijden zijn.
Bergwijn heeft deze pot keihard nodig. De LB positie snel invullen met een winter transfer (Wijndal?). Zoals zijn stats al deden vermoeden is Bruma een fikse tegenvaller en een kat in de zak. Voor het zelfde geld Stengs gehad.
Bergwijn,Gakpo,Ihataren en Malen wordt onze vaste kern aanval.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Prima pot uiteindelijk en ook ik volg PSV en voetbal al een jaar of 45 en dan weet je dat er maar een handvol erg goede wedstrijden zijn.
Bergwijn heeft deze pot keihard nodig. De LB positie snel invullen met een winter transfer (Wijndal?). Zoals zijn stats al deden vermoeden is Bruma een fikse tegenvaller en een kat in de zak. Voor het zelfde geld Stengs gehad.
Bergwijn,Gakpo,Ihataren en Malen wordt onze vaste kern aanval.
Lijkt me redelijk voorbarig om die plek zo in te vullen, waar je al 3 spelers voor hebt. Misschien wat voor in de zomer als Lato eindelijk weg gaat
 
Laatst bewerkt:
Mooi Bergwijn tankt weer vertrouwen...langzaam weer naar zijn oude vorm groeien zou mooi zijn

Liet de eerste helft nogmaals zien dat hij geen 10 is en zeker geen spelverdeler vandaar een van de redenen dat er geen oplossingen kwamen tegen een gesloten VVV . Hij draagt de ploeg ook veel meer bij door in de voorste linie acties te maken .
 
Ik heb pannekoeken op. Maar deze waren pas na de wedstrijd gegeten haha.

Ik ben geen Der Muzikant maar ik ga ook een keer cijfers geven:

Ruiter 5 op een tegendoelpunt na kwam hij niet echt in de problemen

Sadilek 5 verdedigen ging moeizaam, slordig in balbezit, aanvallend kon hij niet goed mee

Viergever 6.5 gaf nauwelijks iets weg

Schwaab 5.5 spelritme ontbrak, was niet zo overtuigend in de duels

Dumfries 7.5 opkomen, vechten, steekpasses, goal, assist. Motm

Rosario 6 viel niet echt op. Had af en toe wel een goede diepte bal. Verder weinig balverlies

Guti 5 komt qua handelingssnelheid te kort voor het niveau van een club als PSV

Doan 5.5 je kan zien dat hij kan voetballen, maar hij drukt zijn stempel niet

Bergwijn 7 nam zijn team eindelijk weer op sleeptouw (wel een zwakke 1e helft, maar de 2e helft maakte hij dat goed met een 8)

Malen 7 scoort wederom 2x

Bruma 5.5 verder dan een goede pass of een loopactie kwam hij niet.

Ruiter kwam in de problemen toen hij opeens zo ver zijn doel uit kwam, en later bleef hij juist staan. Met zijn cijfer ben ik het wel eens.
Rosario speelde juist heel aardig.
Doan vond ik prima spelen. Mooie loopacties, intelligente passes. Je ziet het voetballend vermogen, in tegenstelling tot Bruma. Die trapt de bal weg en rent er achter aan.

Ruiter: 6 Deed eigenlijk niks verkeerd. Tegendoelpunt kon hij weinig aan doen. Soms wel wat onzeker.

Dumfries: 7,5 Was weer ouderwets op dreef. Weer een goal.
Schwaab: 5 Leek wat onwennig. Baumgartl geeft veel meer rust en diepte
Viergever: 7,5 Verdedigde heel goed. Was erg fel en dacht goed vooruit.

Sadilek: 6,5 Ook lekker fel. Op weinig fouten te betrappen, maar blijf het geen linksback vinden en te weinig kwaliteit voor middenveld

Rosario: 6 Niet echt aanwezig vandaag, maar ook weinig fouten dus. Beetje anoniem.
Guti: 7 Vond hem de hele wedstrijd stabiel goed. Viel mij vooral positief op in de 1e helft, waar de rest vrij mak was.
Bergwijn: 7 1e helft heel zwak, maar het laatste half uur vanaf zijn goal ineens erg goed en aanwezig. Goal leek bevrijdend te werken.

Doan: 6 Vond hem de eerste helft goed, maar viel in tegenstelling tot de rest van team wat tegen in de 2e helft. Leek leeg te zijn.
Malen: 7 Ook geen geweldige 1e helft, maar ook wéér 2 goals. Rendement top en begint zich steeds meer als een spits te voelen.
Bruma: 4,5 Vond hem slecht. Weinig lukte. Blij dat hij vroeg gewisseld werd in de 2e helft.

Invallers:

Gakpo: 7 Met zijn invalbeurt gebeurde er iets. Deed bijna alles goed.
Mitroglou en Thomas speelden te kort voor een beoordeling.

Is dit wat?

Neuh. Sadilek werd continu voorbij gelopen en had een hele lastige middag. tegendoelpunt was aan hem en Guti te wijten. Die 2 vond ik ook de zwakste op het veld, samen met Bruma.
 
Ruiter kwam in de problemen toen hij opeens zo ver zijn doel uit kwam, en later bleef hij juist staan. Met zijn cijfer ben ik het wel eens.
Rosario speelde juist heel aardig.
Doan vond ik prima spelen. Mooie loopacties, intelligente passes. Je ziet het voetballend vermogen, in tegenstelling tot Bruma. Die trapt de bal weg en rent er achter aan.



Neuh. Sadilek werd continu voorbij gelopen en had een hele lastige middag. tegendoelpunt was aan hem en Guti te wijten. Die 2 vond ik ook de zwakste op het veld, samen met Bruma.
Net als Guti(alleen wel een stuk minder)zet Rosario zichzelf niet echt schrap voor een duel of een pass. Ik mis een pro actieve houding. Soms heeft hij een versnellende bal naar voren en dat is goed. Maar het gebeurd nog te vaak dat de bal bij Rosario komt en hij dan eerst zijn lichaamshouding nog moet verbeteren omdat hij als het ware achteroverleunt met zijn lichaam en daarna pas in de houding (of helemaal niet)gaat staan voor een pass.
Frenkie de Jong of Ihattaren hebben dat minder, die bewegen vaker met de bal mee zodat ze zo snel mogelijk een technische beweging kunnen maken, of de bal direct kunnen door spelen.

Maar ik merk dat ik eigenlijk niet helemaal consistent ben geweest, want ik wilde hem een 6.5 geven en ik deed dat niet. Terwijl ik een ander wel het voordeel van de twijfel gaf. Dus ik geef Rosario alsnog een 6.5.

Bruma kan het wel, maar hij doet het te weinig. Ik weet nog dat ik in andere wedstrijd chats nog notities had gemaakt over spelmakers passes. Er komen vast volgende keren en ik zal het dan ook weer proberen op te merken en te noteren als het lukt.
Hij is wel af en toe iets te veel bezig met lichtvoetig zijn, als hij de rust van Bergwijn in zijn spel zou hebben dan zou het beter zijn.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Net als Guti(alleen wel een stuk minder)zet Rosario zichzelf niet echt schrap voor een duel of een pass. Ik mis een pro actieve houding. Soms heeft hij een versnellende bal naar voren en dat is goed. Maar het gebeurd nog te vaak dat de bal bij Rosario komt en hij dan eerst zijn lichaamshouding nog moet verbeteren omdat hij als het ware achteroverleunt met zijn lichaam en daarna pas in de houding (of helemaal niet)gaat staan voor een pass.
Frenkie de Jong of Ihattaren hebben dat minder, die bewegen vaker met de bal mee zodat ze zo snel mogelijk een technische beweging kunnen maken, of de bal direct kunnen door spelen.

Maar ik merk dat ik eigenlijk niet helemaal consistent ben geweest, want ik wilde hem een 6.5 geven en ik deed dat niet. Terwijl ik een ander wel het voordeel van de twijfel gaf. Dus ik geef Rosario alsnog een 6.5.

Bruma kan het wel, maar hij doet het te weinig. Ik weet nog dat ik in andere wedstrijd chats nog notities had gemaakt over spelmakers passes. Er komen vast volgende keren en ik zal het dan ook weer proberen op te merken en te noteren als het lukt.
Hij is wel af en toe iets te veel bezig met lichtvoetig zijn, als hij de rust van Bergwijn in zijn spel zou hebben dan zou het beter zijn.

Ik heb Bruma in de hele wedstrijd helemaal niks zien doen waarvan ik dacht "oh, wat goed".
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Bruma is een dure overbodige aankoop die zoals elders ook hier zijn belofte niet in gaat lossen. Is al bijna 25 en tot nu toe overal mislukt. Bovendien is hij enorm blessuregevoelig. Maar wie weet heb je hem volgend jaar wel erg nodig als Bergwijn en misschien Malen vertrekken.
 
Ik heb Bruma in de hele wedstrijd helemaal niks zien doen waarvan ik dacht "oh, wat goed".
In deze wedstrijd heb ik Bruma ook niets bijzonders zien doen.
Tot nu toe heeft Bruma zichzelf alleen bij Galatasaray een periode lang laten zien
We mogen best wel wat van hem verwachten aangezien hij een hele dure aankoop was en ooit te boek stond als groot talent.
 
In deze wedstrijd heb ik Bruma ook niets bijzonders zien doen.
Tot nu toe heeft Bruma zichzelf alleen bij Galatasaray een periode lang laten zien
We mogen best wel wat van hem verwachten aangezien hij een hele dure aankoop was en ooit te boek stond als groot talent.

Hhm, eigenlijk maakt hij mijn verwachtingen precies waar. Dat PSV zo dom is geweest om er zo enorm veel geld voor te betalen kun je hem niet kwalijk nemen.
 
We zijn nog niet halverwege oktober en hij heeft er al 3 meer inliggen dan jouw seizoensverwachting van destijds. Soms kun je positief verrast worden, en dat geldt ook voor mij. Hoewel ik 7 wel erg mager vond, had ik na de eerste paar weken in combinatie met de vorm van het team ook het gevoel dat Malen of naar de bank zou verdwijnen of op de vleugels zou belanden met Mitro in de spits. Zijn rendement was niet om over naar huis te schrijven. Die uitwedstrijd tegen Apollon heeft hem ineens ontketend. Toen vergaarde hij na weken van geen goals of een goaltje of assist ergens ineens 2 goals en 2 assists in 1 wedstrijd. Oranje volgde, zijn debuut daarin met goal volgde en een zekere wedstrijd tegen Vitesse. Bijzonder verhaal, nu al. Van Bommel en Rik Elfrink hadden het over een ''explosie'' die moest plaatsvinden om PSV over het dode punt in de matige vorm heen te helpen. Die van Malen heeft tot nu toe de kracht van een atoombom.

Geen woord aan toe te voegen.
 
Bruma is een dure overbodige aankoop die zoals elders ook hier zijn belofte niet in gaat lossen. Is al bijna 25 en tot nu toe overal mislukt. Bovendien is hij enorm blessuregevoelig. Maar wie weet heb je hem volgend jaar wel erg nodig als Bergwijn en misschien Malen vertrekken.

Van een aankoop met zo'n transfersom verwacht ik wel dat hij er gelijk staat....is de enige aankoop waarbij ik grote vraagtekens heb. Boscagli kan tijd nodig hebben, Lato is gehuurd, dus daar val je geen buil aan. Baumgartl stond er meteen en laat zien dat hij een toegevoegde waarde is. Doan zal met en met gebracht worden, en laat ook al zijn kwaliteiten zien. Bruma....ik hoop het van harte.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan