PSV - Vitesse | Zondag 21 februari | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Is psv zijn rendement uit corners echt veel slechter dan bijv. Een ajax? Oprechte vraag.
Dat weet ik niet, maar onze beroerde corners vallen mij ook op. En nogmaals, ik zie mezelf als voorstander van Schmidt.

Max krijgt ze zelden voorbij de eerste paal (waar deze bijna altijd bij de tegenstander belandt op kniehoogte). Maar los van die irritatie, is er natuurlijk ook sprake van een verwachtingspatroon. Voorheen met Luuk, Moreno, Bruma, Isimat, Rekik etc. was een corner eigenlijk altijd gevaarlijk. En voor de wat oudere fans, tijdens onze geweldige CL-reeksen onder Hiddink en Koeman was dat niet veel anders. Vennegoor, Ooijer, Alex... Het leek wel altijd raak.

En dan zie je nu dat iedere keer de kabouterbrigade mee naar voren komt bij een corner, maar dat zelfs dat niet uitmaakt aangezien degene die de corner neemt de bal zelden van de grond krijgt. Frustrerend.
 
We hadden Hendrix nooit moeten laten gaan
Als middenvelders is het al niet veel, maar zowel Hendrix als Rosario zijn een ware verschrikking als verdediger.
Dat weet ik niet, maar onze beroerde corners vallen mij ook op. En nogmaals, ik zie mezelf als voorstander van Schmidt.

Max krijgt ze zelden voorbij de eerste paal (waar deze bijna altijd bij de tegenstander belandt op kniehoogte). Maar los van die irritatie, is er natuurlijk ook sprake van een verwachtingspatroon. Voorheen met Luuk, Moreno, Bruma, Isimat, Rekik etc. was een corner eigenlijk altijd gevaarlijk. En voor de wat oudere fans, tijdens onze geweldige CL-reeksen onder Hiddink en Koeman was dat niet veel anders. Vennegoor, Ooijer, Alex... Het leek wel altijd raak.

En dan zie je nu dat iedere keer de kabouterbrigade mee naar voren komt bij een corner, maar dat zelfs dat niet uitmaakt aangezien degene die de corner neemt de bal zelden van de grond krijgt. Frustrerend.
Om nog maar te zwijgen van die irritante indirecte corners die steevast weer bij Mvogo eindigen.
 
Oei, Vitesse op bezoek. Helaas voor Schmidt wederom geen niveautje PEC Zwolle, ook al laat Vitesse nu de laatste wedstrijden veel liggen. Schmidt zal wel weer tactisch afgetroefd worden door onze andere duitse vriend zoals in Arnhem. Rosario en waarschijnlijk prutser Baumgartl wel weer op het veld.

Wat een kut seizoen ook joh. Alleen maar slecht voetbal, gigantisch kwetsbaar en totaal geen ontwikkeling en een trainer die alleen maar roept dat spelers moe zijn.
 
Dat weet ik niet, maar onze beroerde corners vallen mij ook op. En nogmaals, ik zie mezelf als voorstander van Schmidt.
Zeker. Ik vind dat ook vrij frusterend. Maar vroeg me af. Hoe is dat in vergelijking met andere clubs. Is het gevoel dat ze ondermaats zijn (door o.a. niet te scoren in het veld) of is het daadwerkelijk slecht. Bij het eerste vind ik het niet per se Schmidt aan te rekenen,heeft ook minder prio dan het slechte veldspel in dat geval. Bij het tweede is het iets waar Schmidt aan moet werken.

Iemand toevallig goede statistieken site voor dit?
 
Zeker. Ik vind dat ook vrij frusterend. Maar vroeg me af. Hoe is dat in vergelijking met andere clubs. Is het gevoel dat ze ondermaats zijn (door o.a. niet te scoren in het veld) of is het daadwerkelijk slecht. Bij het eerste vind ik het niet per se Schmidt aan te rekenen,heeft ook minder prio dan het slechte veldspel in dat geval. Bij het tweede is het iets waar Schmidt aan moet werken.

Iemand toevallig goede statistieken site voor dit?
Ik herinner mij alleen ergens gelezen te hebben dat gemiddeld 3% van de corners eindigt in een doelpunt. Op dat moment ergerde ik mij minder aan corners. Waarbij er nog een verschil is tussen corners die niet eindigen in een doelpunt en (totaal) mislukte corners. Het eerste gebeurt dus meestal, het tweede mag eigenlijk niet gebeuren.
 
Gelukkig is Vitesse ook helemaal van de leg;
heb daarom nog wel hoop op een overwinning

(maar niet meer op goed voetbal)
 
Gelukkig is Vitesse ook helemaal van de leg;
heb daarom nog wel hoop op een overwinning

(maar niet meer op goed voetbal)
Ik hoop maar dat dit niet weer het bekende PSV zorgt voor het einde van een slechte reeks scenario wordt.
PSV moet vooral een een einde maken aan dat elke kans van de tegenstander een goal wordt.
 
Gelukkig is Vitesse ook helemaal van de leg;
heb daarom nog wel hoop op een overwinning

(maar niet meer op goed voetbal)
Daarom heb ik er juist geen goed gevoel over. Het zijn juist de ploegen in een dip die weten te presteren tegen PSV.
 
Wat een kut seizoen ook joh. Alleen maar slecht voetbal, gigantisch kwetsbaar en totaal geen ontwikkeling en een trainer die alleen maar roept dat spelers moe zijn.

Onze calimero moet gewoon niet janken, ik sta 20 dagen per maand op om 03:10 of 04:10 dan pas word je moe. Hij moet gewoon wat meer gaan youtuben om te zien dat er meer tactieken bestaan, dan zijn fullgas gepruts wat hier niet werk
 
Onze calimero moet gewoon niet janken, ik sta 20 dagen per maand op om 03:10 of 04:10 dan pas word je moe. Hij moet gewoon wat meer gaan youtuben om te zien dat er meer tactieken bestaan, dan zijn fullgas gepruts wat hier niet werk
Ik hoop dat je wel begrijpt dat het qua fysieke belasting nogal een verschil is om op Schiphol te werken vs topsport..
 
Ik hoop dat je wel begrijpt dat het qua fysieke belasting nogal een verschil is om op Schiphol te werken vs topsport..

Ow echt? Zie mijn collega en zijn 10 uurs dienst. Zij moeten niet janken, voor dat salaris horen ze elk 48 uur een wedstrijd te spelen :FP:

d2814d63ff9c42308c727b4b58810cd5.png
 
Ow echt? Zie mijn collega en zijn 10 uurs dienst. Zij moeten niet janken, voor dat salaris horen ze elk 48 uur een wedstrijd te spelen :FP:

d2814d63ff9c42308c727b4b58810cd5.png
Ik ben het met je eens dat het salaris veel te hoog ligt, maar van een dikkere bankrekening word je niet fitter.

Overigens volg ik deze week het mannen waterpolo OKT. Die spelen nu elke dag een interland en dat een hele week. Aan de andere kant trainen ze daarvoor en hebben ze zowel ervoor als erna rust.

Ik lees veel ergernis over corners. Ik erger me vooral aan die korte corners, die vervolgens niet eens voor de goal gegeven worden. Echt te dom voor woorden.
 
Ow echt? Zie mijn collega en zijn 10 uurs dienst. Zij moeten niet janken, voor dat salaris horen ze elk 48 uur een wedstrijd te spelen :FP:

d2814d63ff9c42308c727b4b58810cd5.png
Voor dat salaris is zelfs één wedstrijd per dag niet te rechtvaardigen. Maar salaris staat natuurlijk wel volledig los van vermoeidheid.
 
Ow echt? Zie mijn collega en zijn 10 uurs dienst. Zij moeten niet janken, voor dat salaris horen ze elk 48 uur een wedstrijd te spelen :FP:

d2814d63ff9c42308c727b4b58810cd5.png

Voetballers lopen gemiddeld de helft in 90 minuten. Waarbij ook nog eens een groot deel in hoge intensiteit. Niet echt te vergelijken dus.
 
Voetballers lopen gemiddeld de helft in 90 minuten. Waarbij ook nog eens een groot deel in hoge intensiteit. Niet echt te vergelijken dus.

Gemiddelde prestatiecijfers voetballers
Een voetbalspeler voert in een wedstrijd van 90 minuten gemiddeld 1300 acties uit waarvan 200 sprints. De gemiddelde afstand die een voetballer loopt ligt rond de 12km. 9km daarvan is op een gemiddelde intensiteit en 3km op een hoge intensiteit.

Om te zwijgen over Messi die 6km doet..
 
Dus als je meer verdient moet je meer en harder werken? Vertel dat maar niet tegen de vulploeg bij de plaatselijke supermarkt want dan komen die schappen al helemaal niet meer vol.
 
Dus als je meer verdient moet je meer en harder werken? Vertel dat maar niet tegen de vulploeg bij de plaatselijke supermarkt want dan komen die schappen al helemaal niet meer vol.

Die hebben achteraf een bonus gekregen, en terecht. Maar het gaat mij meer om het gejank dat topsport zo zwaar is huilie huilie, in het buitenland spelen ze veel meer wedstrijden en niemand jankt en hier zijn PSV en ajaks altijd maar moe :braak: Perfecte smoesje om maar niet naar je eigen falen te kijken.
 
Dus als je meer verdient moet je meer en harder werken? Vertel dat maar niet tegen de vulploeg bij de plaatselijke supermarkt want dan komen die schappen al helemaal niet meer vol.
Je moet vooral laten zien waarom je zo dik betaald wordt; of dat door meer, harder of slimmer werken gebeurt is om het even. Zolang je het salaris maar rechtvaardigt. Lewis Hamilton rechtvaardigt zijn exorbitante salaris bijvoorbeeld door altijd te pieken en recordkampioen te worden. Inlossen van verwachtingen; die mogen terecht hoger zijn naarmate het salaris hoger wordt. Helaas wordt er bij lagere salarissen meestal meer verwacht dan het salaris rechtvaardigt.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan