PSV - Vitesse | Zaterdag 3 november | Eindstand 1-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
33 uit 11 is natuurlijk geweldig, maar het was wel de meest dodelijk saaie pot die ik in het stadion heb gezien. En dat zegt iemand die de 2-6 tegen Vitesse heeft meegemaakt
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Geen speld tussen te krijgen.

PSV voetbalde de eerste wedstrijden véél compacter en er lijkt nu een einde aan te zijn gekomen. Ons spel is van dominant voetbal naar schijtbakkenvoetbal veranderd.

En Euro, het was inderdaad wachten op de goal. Maar wel erg lang wachten, en voor mijn gevoel ook te lang. En zoals hierboven is gezegd, we wachten op momenten, zoals die ene goede voorzet van Lozano vandaag. Ik ben liever afhankelijk van goed opgezette aanvallen waar je in de toekomst ook op kunt bouwen.

Bergwijn had het niet vanavond.
Die momenten moesten dus komen van Lozano.

Vanavond gaf hij vlak voor het doel een balletje breed die Pereiro niet meer verwachtte. Die was allang gestopt met doorlopen.
Komt dat nou door Pereiro of door Lozano?

Ik zou de nijging hebben continu aanvallend te bewegen als hij aan de bal is, zodat hij a: een optie heeft de bal kwijt te kunnen en b: ruimte krijgt voor zijn acties.
Maar dan word je verdedigend bij plotseling balverlies van Lozano wel erg kwetsbaar. Zeker als de afvallende bal niet opgepikt wordt door het duo Peppi en Kokki, omdat die tegen hun eigen verdediging aanleunen.
Plus dat je 99% voor lul gaten trekt, omdat je de bal toch niet krijgt.
Dus ik begrijp Pereiro ook wel weer.
En daarom staat iedereen inmiddels stil als Lozano de bal heeft.

Nog een andere overweging over het middenveld.
Misschien moeten Schwaab en Viergever het middenveld naar voren gaan duwen en komen juist die twee hun afspraken niet na en laten zo het middenveld verzuipen.
(Dat geloof ik trouwens echt niet, daar zijn Schwaab/Viergever te ervaren en te intelligent voor)
 
Lees overigens vaak de stelling dat wij vooral tegen clubs uit het rechter rijtje hebben gespeeld. Met een blik op de stand zie ik een middenmoot van plek 5 (VVV met 15 punten) tot plek 15 (De Graafschap met 10 punten). Kortom, dat rechterrijtje verhaal gaat vooralsnog alleen op voor Fc Groningen, NAC en Emmen. En ja, die hebben wij alledrie al gehad, en die :SC: alleen maar Emmen. Blijven over, Heracles en Feyenoord waarin ajax de zwaarste tegenstanders heeft gehad. Maar Heracles valt ondertussen ook n beetje tegen, wisselvallig met grote winsten en soms een pak voor de broek, en Feyenoord, tja daar hebben we al genoeg over gesproken dit seizoen.

Wie stond er vandaag dan in met 120, 90 of zelfs 60 minuten tegen RKC?
De supporters, maar die zijn er weer vol voor gegaan.
 
Kritisch zijn mag maar we winnen gewoon weer en iemand moet ons nog maar zien te stoppen. Het was inderdaad een dood saaie wedstrijd alleen heeft de rode kaart hier natuurlijk wel een groot aandeel in dat moet we niet vergeten.

Wat betreft de wissels, of beter gezegd de uitblijvende wissels: ik had persoonlijk niet het idee dat er iemand verzaakte. Iedereen voerde zijn taken netjes uit en Vitesse was vrijwel ongevaarlijk. Ik snap van Bommel wel. Bovendien heeft de bank bewezen er blijkbaar niet klaar voor te zijn deze week. Het was wat mij betreft wachten op de goals, die bleven helaas uit maar Vitesse was ongevaarlijk. Al met al een duidelijke en verdiende overwinning en de 0 gehouden achterin.
Inderdaad. Vitesse is een goede ploeg, maar heel wisselvallig. Vandaag (helaas) weer goed, tegen Ajax juist matig. De kans op een grotere overwinning was groter tegen een Vitesse met 11 man, dan met 10 man.

Oneens met stelling dat Vitesse ongevaarlijk was. Die Darfalou is een gevaarlijke spits en had PSV het moeilijk mee.

De bank heeft wel degelijk creatief vermogen. Guti en Mauro zijn voor de hand liggende creatieve wissels. Dat ze midweeks ook niet goed uit de verf kwamen is niet vreemd. Moeilijk voetballen met Abels en Isimat in je rug en zonder spits.
 
Nog n interessante gedachte van oudforummer zmwouter op twitter

Ik weet nog niet zo goed of ik het laat / niet wisselen vervelend vind. Geen 1 ploeg scoort vaker in de eindfase dan PSV, zou dat kunnen komen door de rust die je juist zo creëert?

Ergens heeft hij wel een punt, maar het is wel frustrerend voor de fans.
 
Dat Van Bommel maar niet tijdig wisselen wil, dat begint met nu wel te irriteren. Hij heeft best veel krediet bij me, maar ook een trainer moet progressie laten zien. Vasthouden tegen beter weten in alleen maar omdat je wint, dat is een goede manier om binnenkort punten te laten liggen.
Nou ja, nog even De Graafschap uit en dan 2 weken geen competitie. Kan Van Bommel de geesten nog even scherpen om uiteindelijk zonder puntverlies de winterstop in te gaan (a)
 
Nog n interessante gedachte van oudforummer zmwouter op twitter



Ergens heeft hij wel een punt, maar het is wel frustrerend voor de fans.

Daar snap ik dus niks van. Dit lijkt de algemene consensus op het doelpunt gisteren, maar is minuut 69 nu ook al de eindfase? Dat is halverwege de tweede helft! Dus het laatste kwart van een wedstrijd is al de eindfase?! De eindfase begint bij mij pas vanaf een minuut of 80.
 
Daar snap ik dus niks van. Dit lijkt de algemene consensus op het doelpunt gisteren, maar is minuut 69 nu ook al de eindfase? Dat is halverwege de tweede helft! Dus het laatste kwart van een wedstrijd is al de eindfase?! De eindfase begint bij mij pas vanaf een minuut of 80.
Meer een algemene gedachte dan eentje die direct toepasbaar is op gister.. volgens mij zijn 3 van de late doelpunten door invallers gemaakt in dit seizoen. Stelling kan de prullebak in.
 
Ondanks de beste plek in het stadion, goede friet en bier, ben ik er achter gekomen dat voetbal in me bed kijken toch echt leuker is. Of ik word oud en sloom om alles goed te volgen live of een match volgen zonder herhalingen is gewoon hinderlijk. Stadion is leuk voor de sfeer en alles maar je mist volgens mij echt 60% van de details die je normaal op TV wel kan (terug/slomer/beter) zien.

Of het was gewoon een zaadmatch die me wat lichtelijk teleurgesteld had, maar met deze conclusie werd ik vanmorgen wakker
 
Het sprankelende is er even vanaf maar het overkomt iedere ploeg een mindere fase. Belangrijkste de drie punten zijn binnen.
LDJ en Lozano zo belangrijk en bepalend voor ons. Hopelijk wordt Chucky niet weggekocht in de winterstop dat kost ons de titel race.
Bijna elke wedstrijd is Lozano doorslaggevend.
 
PSV is gewoon voetballend teveel afhankelijk van de momenten van Bergwijn en Lozano. Dan blijft daarnaast slechts een voorzet op LdJ over.

Vanaf het middenveld/midden iets creatiefs zie je gewoon niet. Pereiro/Rosario/Hendrix werkt alleen als de twee achtersten naar voren verdedigen, oftewel compact bij elkaar zijn. Dat zie je al weken niet meer. Dat driehoekje doet pijn aan je ogen.

Zoals een van de collegaforumleden al eerder vanavond schreef toen hij zich verbaasde dat de afvallende bal continu voor geelzwart was. Dat kan je die drie en MvB wel aanrekenen.

Het druk zetten zoals in de eerste wedstrijden begint hierdoor ook af te nemen/is totaal niet effectief (hoe prachtig ik het ook vind dat tenminste Lozano echt voor iedere bal gaat en iedere tegenstander in zijn buurt afjaagt inclusief de keeper). Iedere Jan Doedel ziet dat, dus zou MvB dan echt de enige zijn die dat niet ziet? Dit wel of niet zien lijkt me namelijk niet echt te maken hebben met het feit dat hij een beginnende coach is.

Het is natuurlijk wel zorgelijk ondanks de ongekende start dat het spel steeds matiger wordt. En het wisselbeleid, tja, dat is en blijft dramatisch.
 
Het sprankelende is er even vanaf maar het overkomt iedere ploeg een mindere fase. Belangrijkste de drie punten zijn binnen.
LDJ en Lozano zo belangrijk en bepalend voor ons. Hopelijk wordt Chucky niet weggekocht in de winterstop dat kost ons de titel race.
Bijna elke wedstrijd is Lozano doorslaggevend.

Cocu begon vorig jaar ook sprankelend. Maar na die eerste 10 wedstrijden... Hoop dat die 'mindere fase' niet weer de rest van het seizoen door blijft gaan :rolleyes:.
 
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar begrijp dat we weer richting het spel van Cocu gaan? Dat is onacceptabel. Klaar.
Cocu begon ook een paar wedstrijden goed. Aanvallend, hoog drukzetten, fris! Bommel ook. Als Bommel nu Cocu achterna gaat, ga je bijna denken dat het van hogerhand wordt opgelegd...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik vind dat zo nu en dan de verwachtingen van voetbal hier wel erg hoog zijn. Dat hoog druk zetten, snelle combinaties en diep spelen is lang niet altijd haalbaar - en nooit geweest overigens. We zijn ook Barcelona onder Pep niet, hè?
Hoe won PSV in 88 de EC I? Met louter defensief spel en gelijke spelen in de halve finale en de finale. Wat wil je, met mannen alles Lerby, Arnesen, Koeman. Die hadden geen boodschap aan hedendaagse praat als 'hoog druk zetten'. Als er 8 man achter de bal moesten blijven, waren er 8 man achter de bal. Of het beroemde seizoen 2004-2005... Dat was vooral vaak op voorsprong komen en de zaak op slot zetten.
Voetbal is gewoon niet zo'n heel spectaculaire sport - deels omdat het heel ver is ontwikkeld, vooral verdedigend. Als je, zoals Vitesse gisteren, met 10 man komt te staan, en je hebt een aardig elftal, dan weet je gewoon hoe compact te gaan staan - dan is het voor de tegenstander gewoon verdomd moeilijk spelen. Tenzij je 100 miljoen kan uitgeven aan transfers, en je de allerbeste spelers kan kopen.

Ik denk dat het vele voetbal en vooral de vele voetbalbeelden, de eindeloze analyses, de vele sites en fora onze verwachtingen te hoog hebben opgeschroefd. En andersom denk ik dat die verwachtingen weer veel te snel omslaan in negativiteit als het even wat minder gaat. PSV wint gewoon met 1-0 tegen een zeer stug Vitesse. Het spel was niet slecht, maar de eindpass is moeilijk te geven tegen een team dat weinig ruimte weggeeft. Gewoon doorzoeken, rustig blijven, knappe goal, 3 punten in de tas 11 overwinningen op rij.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat zo nu en dan de verwachtingen van voetbal hier wel erg hoog zijn. Dat hoog druk zetten, snelle combinaties en diep spelen is lang niet altijd haalbaar - en nooit geweest overigens. We zijn ook Barcelona onder Pep niet, hè?
Hoe won PSV in 88 de EC I? Met louter defensief spel en gelijke spelen in de halve finale en de finale. Wat wil je, met mannen alles Lerby, Arnesen, Koeman. Die hadden geen boodschap aan hedendaagse praat als 'hoog druk zetten'. Als er 8 man achter de bal moesten blijven, waren er 8 man achter de bal. Of het beroemde seizoen 2004-2005... Dat was vooral vaak op voorsprong komen en de zaak op slot zetten.
Voetbal is gewoon niet zo'n heel spectaculaire sport - deels omdat het heel ver is ontwikkeld, vooral verdedigend. Als je, zoals Vitesse gisteren, met 10 man komt te staan, en je hebt een aardig elftal, dan weet je gewoon hoe compact te gaan staan - dan is het voor de tegenstander gewoon verdomd moeilijk spelen. Tenzij je 100 miljoen kan uitgeven aan transfers, en je de allerbeste spelers kan kopen.

Ik denk dat het vele voetbal en vooral de vele voetbalbeelden, de eindeloze analyses, de vele sites en fora onze verwachtingen te hoog hebben opgeschroefd. En andersom denk ik dat die verwachtingen weer veel te snel omslaan in negativiteit als het even wat minder gaat. PSV wint gewoon met 1-0 tegen een zeer stug Vitesse. Het spel was niet slecht, maar de eindpass is moeilijk te geven tegen een team dat weinig ruimte weggeeft. Gewoon doorzoeken, rustig blijven, knappe goal, 3 punten in de tas 11 overwinningen op rij.
Dit dus!
 
Ik vind dat zo nu en dan de verwachtingen van voetbal hier wel erg hoog zijn. Dat hoog druk zetten, snelle combinaties en diep spelen is lang niet altijd haalbaar - en nooit geweest overigens. We zijn ook Barcelona onder Pep niet, hè?
Hoe won PSV in 88 de EC I? Met louter defensief spel en gelijke spelen in de halve finale en de finale. Wat wil je, met mannen alles Lerby, Arnesen, Koeman. Die hadden geen boodschap aan hedendaagse praat als 'hoog druk zetten'. Als er 8 man achter de bal moesten blijven, waren er 8 man achter de bal. Of het beroemde seizoen 2004-2005... Dat was vooral vaak op voorsprong komen en de zaak op slot zetten.
Voetbal is gewoon niet zo'n heel spectaculaire sport - deels omdat het heel ver is ontwikkeld, vooral verdedigend. Als je, zoals Vitesse gisteren, met 10 man komt te staan, en je hebt een aardig elftal, dan weet je gewoon hoe compact te gaan staan - dan is het voor de tegenstander gewoon verdomd moeilijk spelen. Tenzij je 100 miljoen kan uitgeven aan transfers, en je de allerbeste spelers kan kopen.

Ik denk dat het vele voetbal en vooral de vele voetbalbeelden, de eindeloze analyses, de vele sites en fora onze verwachtingen te hoog hebben opgeschroefd. En andersom denk ik dat die verwachtingen weer veel te snel omslaan in negativiteit als het even wat minder gaat. PSV wint gewoon met 1-0 tegen een zeer stug Vitesse. Het spel was niet slecht, maar de eindpass is moeilijk te geven tegen een team dat weinig ruimte weggeeft. Gewoon doorzoeken, rustig blijven, knappe goal, 3 punten in de tas 11 overwinningen op rij.
Helemaal eens de verwachtingen zijn te hooggespannen en het spel tegen Vitesse was best aardig ( en we wonnen)
 
Ik vind dat zo nu en dan de verwachtingen van voetbal hier wel erg hoog zijn. Dat hoog druk zetten, snelle combinaties en diep spelen is lang niet altijd haalbaar - en nooit geweest overigens. We zijn ook Barcelona onder Pep niet, hè?
Hoe won PSV in 88 de EC I? Met louter defensief spel en gelijke spelen in de halve finale en de finale. Wat wil je, met mannen alles Lerby, Arnesen, Koeman. Die hadden geen boodschap aan hedendaagse praat als 'hoog druk zetten'. Als er 8 man achter de bal moesten blijven, waren er 8 man achter de bal. Of het beroemde seizoen 2004-2005... Dat was vooral vaak op voorsprong komen en de zaak op slot zetten.
Voetbal is gewoon niet zo'n heel spectaculaire sport - deels omdat het heel ver is ontwikkeld, vooral verdedigend. Als je, zoals Vitesse gisteren, met 10 man komt te staan, en je hebt een aardig elftal, dan weet je gewoon hoe compact te gaan staan - dan is het voor de tegenstander gewoon verdomd moeilijk spelen. Tenzij je 100 miljoen kan uitgeven aan transfers, en je de allerbeste spelers kan kopen.

Ik denk dat het vele voetbal en vooral de vele voetbalbeelden, de eindeloze analyses, de vele sites en fora onze verwachtingen te hoog hebben opgeschroefd. En andersom denk ik dat die verwachtingen weer veel te snel omslaan in negativiteit als het even wat minder gaat. PSV wint gewoon met 1-0 tegen een zeer stug Vitesse. Het spel was niet slecht, maar de eindpass is moeilijk te geven tegen een team dat weinig ruimte weggeeft. Gewoon doorzoeken, rustig blijven, knappe goal, 3 punten in de tas 11 overwinningen op rij.
Hear, hear!
Er wordt al gesproken over "de saaiste wedstrijd ooit", dan kijk PSV-Fortuna van begin deze eeuw maar eens terug, en die eindigde in de laatste minuten ook nog eens in 1-1 En ook al #Bommelout. Er is nog 1 team in heel Europa zonder puntverlies, die fraudeclub PSG, die alleen al dit jaar 177 miljoen aan transfers besteedde. Of men is ontevreden over de topscorer van de Eredivisie, want hij scoort geen 3 maal per wedstrijd.
11 wedstrijden, 39 goals voor, 4 tegen, als je daar dan zo negatief en ontevreden van wordt, dan moet je misschien een andere hobby zoeken, want veel beter gaat het nooit worden, nergens.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan