PSV - Vitesse | Zaterdag 3 november | Eindstand 1-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
WTF????!!! Ramselaar voor Lozano? Ik ben het kwijt... of nee. MvB is van het padje
Misschien heeft Ramselaar wel een mooie wedstrijdpremie in zijn contract. En had hij goed getraint na die wanprestatie dinsdag. Dan snap ik het wel als beloning om hem toch gretig te houden. Anders vind ik het gewoon vreemd.

De wedstrijd was matig. Wel 3 ptn, vond PSV echt spelen alvast ze volle vertrouwen hadden dat het goed kwam en daardoor niet een hoger tempo wilde spelen. Moet ook zeggen dat ik Vitesse erg goed vond verdedigen.

Wel opvallend dat Guti geen speeltijd kreeg.
 
Het leek wel of je naar de bras(s) band keek. En Koning Rosario brengt ook niets extra's meer. Alsjeblieft, Guti voor Pereiro die zo lamlendig speelt.Drie punten in de (fiets) tas is het belangrijkste. kijken of FC Fran Sol dadelijk kan verrassen...:lol:
 
Kan Ajax weer 5 doelpunten inlopen vandaag.
 
Het leek wel of je naar de bras(s) band keek. En Koning Rosario brengt ook niets extra's meer. Alsjeblieft, Guti voor Pereiro die zo lamlendig speelt.Drie punten in de (fiets) tas is het belangrijkste. kijken of FC Fran Sol dadelijk kan verrassen...:lol:
Ik vond Pereiro eigenlijk niet het slechtste. Om eerlijk te zijn, wat ik zag op basis van RKC, zie ik in Guti ook nog steeds geen nummer 10. Hij mocht van mij wel invallen voor Rosario vandaag.
 
Kritisch zijn mag maar we winnen gewoon weer en iemand moet ons nog maar zien te stoppen. Het was inderdaad een dood saaie wedstrijd alleen heeft de rode kaart hier natuurlijk wel een groot aandeel in dat moet we niet vergeten.

Wat betreft de wissels, of beter gezegd de uitblijvende wissels: ik had persoonlijk niet het idee dat er iemand verzaakte. Iedereen voerde zijn taken netjes uit en Vitesse was vrijwel ongevaarlijk. Ik snap van Bommel wel. Bovendien heeft de bank bewezen er blijkbaar niet klaar voor te zijn deze week. Het was wat mij betreft wachten op de goals, die bleven helaas uit maar Vitesse was ongevaarlijk. Al met al een duidelijke en verdiende overwinning en de 0 gehouden achterin.
 
Ik vond Pereiro eigenlijk niet het slechtste. Om eerlijk te zijn, wat ik zag op basis van RKC, zie ik in Guti ook nog steeds geen nummer 10. Hij mocht van mij wel invallen voor Rosario vandaag.
Op 10 krijg je heerlijke combinaties met Lozano, en zijn schotkracht is immens.
 
PSV is gewoon voetballend teveel afhankelijk van de momenten van Bergwijn en Lozano. Dan blijft daarnaast slechts een voorzet op LdJ over.

Vanaf het middenveld/midden iets creatiefs zie je gewoon niet. Pereiro/Rosario/Hendrix werkt alleen als de twee achtersten naar voren verdedigen, oftewel compact bij elkaar zijn. Dat zie je al weken niet meer. Dat driehoekje doet pijn aan je ogen.

Zoals een van de collegaforumleden al eerder vanavond schreef toen hij zich verbaasde dat de afvallende bal continu voor geelzwart was. Dat kan je die drie en MvB wel aanrekenen.
 
Laatst bewerkt:
Op 10 krijg je heerlijke combinaties met Lozano, en zijn schotkracht is immens.
Misschien. Maar Lozano kan hij ook vinden achter de aanvallende middevelder en schotkracht is juist prima van buiten de 16. Ik mis gewoon nog die finesse tegen RKC. Zo een bal breed legt hij prachtig op een Behich of wedstrijd ervoor op Angelino. Maar Gaston is toch iets verder in de kleiner ruimte waar je als nummer 10 mee te maken krijgt. Gewoon een lastige positie.
 
Wat een matige pot. Maar goed, de eerste slechte thuiswedstrijd dit seizoen.

Zoet: 6. Matig in balbezit, verder nauwelijks getest.

Dumfries: 7. Prima. Veel kracht in de wedstrijd gestopt.
Schwaab: 6. Niet bijzonder aan de bal, verdedigend prima.
Viergever: 6. Zie Schwaab.
Angeliño: 8. Een van de beteren vandaag. Verdedigend enkele zeer belangrijke intercepties, aanvallend bleef hij maar gaan.

Hendrix: 4. Sorry, dit kan echt niet meer. Banken aub.
Rosario: 5. Heeft even het welbekende dipje. Geen probleem en gewoon vertrouwen geven.
Pereiro: 6. Niet z'n beste wedstrijd, wel een aantal goede momenten.

Bergwijn: 5. Lang geleden dat hij zo matig speelde. Geen probleem na zo een blessure.
De Jong: 7. Heerlijke goal en ook veel werk verricht.
Lozano: 8. Een ware plaag voor iedere verdediging. Klasbak die maar blijft gaan.

Goed, drie punten in de pocket en op naar damage control tegen de Spurs.
 
Hendrix heeft een paar uitstekende wedstrijden voor ons gespeeld - soms zelfs geweldig - maar over het algemeen heb ik hem nooit basismateriaal gevonden. Hij heeft wel altijd gigantisch veel krediet bij de supporters gehad. Toen Guardado eens een wat mindere periode had (en hij desondanks nog met kop en schouders boven de rest uit stak), waren er in het stadion zelfs spreekkoren voor Hendrix. Onbegrijpelijk, wat mij betreft.

Verder: geen grootse wedstrijd, maar het is ook niet gemakkelijk tegen een taai verdedigend (en zuigend) Vitesse. Professionele overwinning dus: geen gekke dingen gedaan, balletje lekker rondgespeeld en wachten op het gaatje waarvan je weet dat het vroeg of laat komt. Wel jammer dat ze na de 1-0 niet hebben doorgedrukt, want zo bleef het inderdaad wel een beetje billenknijpen. Maar goed, nog even dat trainingspotje van dinsdag doorkomen en dan volgende week in Doetinchem weer vlammen.
 
Laatst bewerkt:
Hendrix heeft een paar uitstekende wedstrijden voor ons gespeeld - soms zelfs geweldig - maar over het algemeen heb ik hem nooit basismateriaal gevonden. Hij heeft wel altijd gigantisch veel krediet bij de supporter gehad. Toen Guardado eens een wat mindere periode had (en hij desondanks nog met kop en schouders boven de rest uit stak), waren er in het stadion zelfs spreekkoren voor Hendrix. Onbegrijpelijk, wat mij betreft.

Amen ??
 
Zo, net ff door het topic gegaan, niks gemist, 33 uit 11. Kon beter, maar ook slechter.

Beter dan 33 uit 11 kan niet. ;)

images
 
Laatst bewerkt:
PSV is gewoon voetballend teveel afhankelijk van de momenten van Bergwijn en Lozano. Dan blijft daarnaast slechts een voorzet op LdJ over.

Vanaf het middenveld/midden iets creatiefs zie je gewoon niet. Pereiro/Rosario/Hendrix werkt alleen als de twee achtersten naar voren verdedigen, oftewel compact bij elkaar zijn. Dat zie je al weken niet meer. Dat driehoekje doet pijn aan je ogen.

Zoals een van de collegaforumleden al eerder vanavond schreef toen hij zich verbaasde dat de afvallende bal continu voor geelzwart was. Dat kan je die drie en MvB wel aanrekenen.

Geen speld tussen te krijgen.

PSV voetbalde de eerste wedstrijden véél compacter en er lijkt nu een einde aan te zijn gekomen. Ons spel is van dominant voetbal naar schijtbakkenvoetbal veranderd.

En Euro, het was inderdaad wachten op de goal. Maar wel erg lang wachten, en voor mijn gevoel ook te lang. En zoals hierboven is gezegd, we wachten op momenten, zoals die ene goede voorzet van Lozano vandaag. Ik ben liever afhankelijk van goed opgezette aanvallen waar je in de toekomst ook op kunt bouwen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan