PSV - Vitesse | Zaterdag 20 november | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Alleen Drommel en Gakpo zijn vaste krachten gebleken.
Ledzema is de enige die je kan aanmerken als doorbrekenee jeugdspeler alhoewel heeft ie wel minuten gemaakt? De rest heeft vorig jaar al gespeeld.
Waarom tellen die anderen niet mee? Hoeveel jeugdspelers moeten er elk seizoen doorbreken? Het seizoen is pas net begonnen. Daarbij zijn de talenten, waar wat van verwacht werd (Oppegard, Sambo en Fofana) geblesseerd.
 
Ja, maar die wedstrijd is vervloekt. Ik kan anders geen verklaring vinden voor iets van 10 jaar zonder overwinning daar.
Op basis van de gehele ED historie hebben we (van de clubs nu actief in de ED) alleen bij ajax en feyenoord een nog lager winstpercentage dan bij H'veen.
 
Ja, maar die wedstrijd is vervloekt. Ik kan anders geen verklaring vinden voor iets van 10 jaar zonder overwinning daar.
Ik herinner mij nog de avond in Davos in het hotel. PSV was in goede doen, met van Bommel tegen het Heerenveen van Bassie. Ik had goede hoop op een fatsoenlijk resultaat.
3-0. :cry: :cry: :cry:
 
Ik snap de blijdschap en positiviteit hier niet zo. We spelen 1 leuke/goeie wedstrijd na maandenlang ellendige potten te hebben afgeleverd en plots slaat het sentiment om? Wat mij betreft moet er wel even wat langer goed gespeeld worden met dito resultaat voordat ik de nare smaak van de afgelopen maanden weg gespoeld heb. Volgens mij is er bij velen eerder sprake van een stukje opluchting.
Laatste drie eredivisie duels vond ik positief. Zeker als je bedenkt dat we de halve selectie miste en eigenlijk de complete basis aanval eruit ligt met een blessure.

Dan vind ik het best positief dat we die drie wedstrijden wonnen. Monaco was minder qua resultaat en saai spel. Maar ook niet per se slecht.

Maar goed, je weet niet. Volgende potjes verliezen en de pleuris breekt weer los.
Hopelijk houd psv het een keer vol.
 
Ik herinner mij nog de avond in Davos in het hotel. PSV was in goede doen, met van Bommel tegen het Heerenveen van Bassie. Ik had goede hoop op een fatsoenlijk resultaat.
3-0. :cry: :cry: :cry:
Of in 2018. 2-0 voor, niets aan de hand. En toen kreeg Lozano weer direct rood (net als in de thuiswedstrijd...) en kwam H'veen nog terug tot 2-2...
 
Kort samengevat: vroeger konden de spelers ook na het einde van hun contract niet zomaar transfervrij vertrekken. De clubs konden nog wat transfersom eisen. Bosman wilde weg en had geen contract meer bij zijn club maar die hield de transfer tegen door een te hoge som te vragen. Hij ging in beroep bij het Hof in Europa en het Hof ging nog verder dan wat Bosman had gevraagd (Vrij verkeer van personen volgens EEG). Het Hof stelde ook de Nationaliteitsclausule (slechts 3 buitenlanders), ook ter discussie. Zo kwam er een einde aan die regel met als gevolg vele buitenlanders bij de clubs. Een ander gevolg was hoge salarissen met daartegenover langdurige contracten. Voor de grote Europese clubs die zich 50 contractspelers kunnen permitteren was dat arrest een zegen. De kleine landen verloren op deze manier hun talenten heel snel aan die clubs want tot die tijd bleven de talenten langer wegens de nationaliteitsclausule bij ook de grote clubs in Europa. De jonge spelers konden zich op deze manier beter ontwikkelen in eigen competitie waar ze veel ervaring konden opdoen. Maar na dat arrest kon iedereen wel ergens terecht omdat er geen beperking meer was om niet veel buitenlanders op te stellen. Overigens omzeilden sommige landen als Spanje de nationaliteitsclausule door een speler die veel bij een club had gespeeld, na 3 jaar verblijf van een Spaans paspoort te geven.
Prima samenvatting.
Wat me toen al verbaasde was dat de UEFA geen oplossing zocht voor die uitspraken van het Hof door een spelregelwijziging. Dat er slechts 3 spelers tegelijkertijd in het veld mochten staan die niet in het land van de club geboren waren. Geen aantasting van het "vrije verkeer". En dan hadden de grote clubs minder reden gehad om hun selectie vol (jonge) buitenlanders te stoppen. Dan zaten er minder (sub) toppers te verpieteren op een buitenlandse reserve bank, en waren ze langer actief gebleven bij hun eigen club. Ondanks het grote geld dat lokte. Het was de nu zo immense afstand tussen rijke en minder rijke clubs en competities ook ten goede gekomen.
Dan hadden we waarschijnlijk ook geen 10 veldspelers van elders in het veld gehad voor rust gisteren tegen Vitesse. Al vond ik het geen straf naar hen te kijken. ;)
 
Laatste drie eredivisie duels vond ik positief. Zeker als je bedenkt dat we de halve selectie miste en eigenlijk de complete basis aanval eruit ligt met een blessure.

Dan vind ik het best positief dat we die drie wedstrijden wonnen. Monaco was minder qua resultaat en saai spel. Maar ook niet per se slecht.

Maar goed, je weet niet. Volgende potjes verliezen en de pleuris breekt weer los.
Hopelijk houd psv het een keer vol.
Ik denk dat de blessures wel eens positief kunnen uitpakken. Mauro,doan en Bruma zijn in vorm... en willen zich bewijzen.. Schmidt zei gisteren ook dat de situatie nu het team sterker maakt. Vond dat wel mooi gezegd
 
Jawel! Maar het waren tijden van voor het verschrikkelijke Bosman-arrest. Destijds mocht je maar 3 buitenlanders opstellen en geen 11… En het mooie en het effect van dat beleid was dat je alleen de beste buitenlandse spelers liet spelen en niet elke houthakker die van ver komt en miljoenen gaat verdienen.

Tja verschrikkelijk….vanuit het oog van de voetballers was het een bevrijding. En een voetballers is natuurlijk ook slechts een werknemer….

Het gebrek aan Nederlandse spelers is ook een gevolg van het arrest en financiële verschillen. Waar voorheen slechts een handvol clubs de toppers kon betalen (wat betekende dat een 5-10 Nederlandse toppers in het buitenland speelde, en een stuk middelmaat), daar kan nu zo goed als elke PL-club, en de top 5 uit Spanje/Italie/Duitsland een Oranjeklant kopen. Dus PSV heeft niet meer de keuze uit de top 5-25, maar uit de top 25-50. Buitenlandse spelers idem. Jeugd gaat niet meer weg met 23-25, maar met 20-22. Want dan zijn ze toe aan “de volgende stap”.
Dat maakt het voor PSV niet leuker, zij behoren tot de groep clubs die een kleinere jas moeten aandoen. Is dat leuk? Nee. Kan ik me daarover ergeren? Nee. Want dit ligt niet aan PSV, maar aan omstandigheden die wij niet in de hand hebben. Ik kan me ook niet ergeren aan het feit dat Heerlen geen rijke stad meer is (in tegenstelling tot 60 jaar geleden), of dat Nederland geen wereldmacht meer is. Dingen veranderen.
 
Er werd ook een keer zowaar logisch gespeeld. Spelen naar je mogelijkheden. Je zou verwachten dat degene die nu de kans krijgen dan ook voornamelijk voor eigen kans gaan. Maar dat was nou juist hetgeen wat gisteren zo goed was, het samenspel. Met jongens als Gakpo en Madueke heb je toch spelers die "als het ff ken" toch die individuele actie doorzetten ipv de voor de hand liggende optie te kiezen.

Ik denk dat als je Vinicius je vaste spits maakt en daar je buitenspelers aan hangt dat dat echt zijn vruchten afwerpt. Dat gaat niet als je met Zahavi en Vinicius speelt + Madueke en Gakpo. Dan zou het voor mij zo eruit zien:

Gakpo - Vinicius - Madueke
Götze
Sangare - Guti
 
Tja verschrikkelijk….vanuit het oog van de voetballers was het een bevrijding. En een voetballers is natuurlijk ook slechts een werknemer….

Het gebrek aan Nederlandse spelers is ook een gevolg van het arrest en financiële verschillen. Waar voorheen slechts een handvol clubs de toppers kon betalen (wat betekende dat een 5-10 Nederlandse toppers in het buitenland speelde, en een stuk middelmaat), daar kan nu zo goed als elke PL-club, en de top 5 uit Spanje/Italie/Duitsland een Oranjeklant kopen. Dus PSV heeft niet meer de keuze uit de top 5-25, maar uit de top 25-50. Buitenlandse spelers idem. Jeugd gaat niet meer weg met 23-25, maar met 20-22. Want dan zijn ze toe aan “de volgende stap”.
Dat maakt het voor PSV niet leuker, zij behoren tot de groep clubs die een kleinere jas moeten aandoen. Is dat leuk? Nee. Kan ik me daarover ergeren? Nee. Want dit ligt niet aan PSV, maar aan omstandigheden die wij niet in de hand hebben. Ik kan me ook niet ergeren aan het feit dat Heerlen geen rijke stad meer is (in tegenstelling tot 60 jaar geleden), of dat Nederland geen wereldmacht meer is. Dingen veranderen.
Toch hoeft het, om bij jouw voorbeeld Heerlen te blijven, niet te betekenen dat Heerlen van een rijke stad veranderd in een armoedige stad waardoor ze nu zelfs in de persoon van Lodewijk Asscher, een stads ambassadeur moeten krijgen om ze te helpen.. Dat is weer een ander uiterste en getuigt van jarenlange verwaarlozing door het stadsbestuur. Dat de tijden veranderen staat buiten kijf. Maar dat je slechts je schouders ophaalt en vindt kennelijk dat je hier maar weinig aan kunt doen, is niet willen inventief zijn, niet creatief kunnen zijn en niet je netwerk en lobby willen uit bereiden maar blijven zitten in een zielig hoekje. Om terug te komen op PSV: ook een club kan door te investeren in goede strategische mensen en een sterke scouting, heel wat bereiken ondanks alle beperkingen die er zijn. Voorbeelden zat.. Dat PSV jaren lang heeft bezuinigd op de scouting en niet heeft gekeken waar de beste scouts van NL zitten, is iets wat weinig met de situatie hierboven te maken heeft. Ik zou zeggen dat soort zaken zijn juist je redding als de kleine Europese club.
 
Laatste drie eredivisie duels vond ik positief. Zeker als je bedenkt dat we de halve selectie miste en eigenlijk de complete basis aanval eruit ligt met een blessure.

Dan vind ik het best positief dat we die drie wedstrijden wonnen. Monaco was minder qua resultaat en saai spel. Maar ook niet per se slecht.

Maar goed, je weet niet. Volgende potjes verliezen en de pleuris breekt weer los.
Hopelijk houd psv het een keer vol.
Dit geeft dubbel te denken.
1) De bankzitters presteren beter dan de basisspelers. Huh? Dan klopt er iets niet.
2) Erger is dat Schmidt er alles aan gedaan heeft om iedereen zoveel mogelijk rust te geven. Ondanks dat valt de een na de ander weg met een blessure. Bij andere teams zien we dit niet gebeuren en in toeval geloof ik niet bij zoveel blessuregevallen. Huh? Dan klopt er nog meer niet.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dit geeft dubbel te denken.
1) De bankzitters presteren beter dan de basisspelers. Huh? Dan klopt er iets niet.
2) Erger is dat Schmidt er alles aan gedaan heeft om iedereen zoveel mogelijk rust te geven. Ondanks dat valt de een na de ander weg met een blessure. Bij andere teams zien we dit niet gebeuren en in toeval geloof ik niet bij zoveel blessuregevallen. Huh? Dan klopt er nog meer niet.
Onder de reserves misschien minder ego's en daardoor meer team?

En van die blessures is heel bijzonder ja, Schmidt de schuld geven kan, maar dan ga je voorbij aan het gegeven dat het bij JPSV niet anders is.
 
Dit geeft dubbel te denken.
1) De bankzitters presteren beter dan de basisspelers. Huh? Dan klopt er iets niet.
2) Erger is dat Schmidt er alles aan gedaan heeft om iedereen zoveel mogelijk rust te geven. Ondanks dat valt de een na de ander weg met een blessure. Bij andere teams zien we dit niet gebeuren en in toeval geloof ik niet bij zoveel blessuregevallen. Huh? Dan klopt er nog meer niet.

Ook wel een zekere mate van pech. Sangare, Gakpo en Zahavi die alledrie de afgelopen maanden blessures opliepen bij hun nationale elftal. Of je moet daar de theorie op los laten dat er bij PSV zo te hard getraind wordt dat ze al tegen overbelasting en dus blessure aanzitten als ze afreizen naar hun nationale team.
 
Dit geeft dubbel te denken.
1) De bankzitters presteren beter dan de basisspelers. Huh? Dan klopt er iets niet.
2) Erger is dat Schmidt er alles aan gedaan heeft om iedereen zoveel mogelijk rust te geven. Ondanks dat valt de een na de ander weg met een blessure. Bij andere teams zien we dit niet gebeuren en in toeval geloof ik niet bij zoveel blessuregevallen. Huh? Dan klopt er nog meer niet.
1. Best normaal dat andere spelers opstaan. Vind het niet vreemd maar positief.
2. Blessures kun je soms niet voorkomen. Een zahavi raakt gebleseerd bij isreal. Kan Schmidt vrij weinig aan doen.

Naar de medische staf mag kritisch gekeken worden. Maar goed pech is altijd een factor. Lijkt me te makkelijk om dit op Schmidt te schuiven. Misschien was het anders wel nog erger ;)
 
Twijfel twijfel, gun ik Drommel de 0 of mijzelf de 10 punten bij de Poule..
Dat gaat tussen eer en geweten.

Ikzelf zou de punten pakken :lmao:

OT zou geweldig zijn als dit team de nul leert houden.
Ik heb persoonlijk geen probleem mee dat er geen nederlandse spelers in stonden vandaag (op drommel na). Want ik vind het eigenlijk best sympathieke jongens (Ramalho, Bruma en Sangere bijv) en ze stonden er vandaag (vlgms) ook terecht in op basis van kwaliteit. Guti speelt bijv. de laatste drie wedstrijden stabieler dan van Ginkel en Propper.
Helemaal eens. Zo een breedlachende kerel als Sangare daar ga je toch van houden man?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan