PSV - Vitesse | Zaterdag 13 april | Eindstand 6-0

Ik geloof zelf wel dat een Feyenoord in de Kuip onevenredig vaak bevoordeeld wordt en er zijn incidenten die in mijn optiek nagenoeg zeker doorgestoken kaart waren (zoals de niet gegeven penalty + rood voor Wieffer in de bekerwedstrijd door een zekere Feyenoord fan als VAR), maar zo'n moment als gisteren hoort daar niet tussen. Al zou er een algeheel complot zijn, dan heeft men er niks aan om in het licht daarvan PSV een penalty te onthouden terwijl het al ruim wint en gaat winnen van Vitesse. Het heeft 0 invloed op de competitie.
Wie heeft het over een complot?
Ik zeg dat het gisteren een penalty was en dat ik verder nu en dan inconsequente commentaren lees over discutabele beslissingen.
Omdat alles nu eenmaal mensenwerk en interpretatie is.

En verder pleit ik steeds voor transparantie omdat communicatie leidt tot meer begrip.
Helaas denkt men in Zeist anders.
Ook al een kwestie van interpretatie van de best mogelijke aanpak van een probleem. :)
 
Trouwens wel treurig hoe de Vitesse coach zn verhaal moet doen ergens voor een houten wandje. Een beter beeld mbt de situatie daar is er niet

 
Lijkt op relaxte zomer en heb er alle vertrouwen in met Bosz,Stewart,Brands en de RVC is het in de top zeer goed geregeld. Komt veel werk aan verwacht ik.
Teze wil wel weg
Ramalho gaat weg
Dest laten blijven wordt een hele toer
Veerman wil ook wel weg
Baka idem als Dest

En tevens afscheid nemen van spelers die het net niet hebben wordt het een korte zomervakantie voor de staf. Durf het bijna niet te vragen mist iemand JDJ?
Je begint met relaxt en daarna stom je enorm veel werkzaamheden op?
 
Feyenoord kreeg een hele nieuwe selectie en werd kampioen. PSV heeft vaker te maken gehad met het vertrekken van veel goede spelers, daarna kwamen er weer nieuwe en/of stonden er nieuwe op. En dat het minder ging met nieuwe spelers hebben we ook genoeg gehad.
Gewoon goed scouten en goed opleiden, makkelijker gezegd dan gedaan maar een topclub als PSV die middelen heeft moet het voor elkaar krijgen om volgend seizoen goed voetbal op de mat te leggen.
 
Pfffff, weer een zware dobber doorstaan.

Had er een hard hoofd in. Vitesse is toch de ploeg die PSV een benauwde start van het seizoen gaf met die voorsprong in de eerste helft in het Gelredome toen in augustus. Vitesse was toen echt, zeker 20 minuten, beter dan PSV.

En dan nu:
Uit tegen angstgegner Heerenveen.
Uit tegen een ploeg uit het Zuiden a la Roda JC alwaar PSV het traditioneel moeilijk heeft.
Thuis tegen Sparta die nog voor plek 8 vecht.
Thuis tegen RKC die nog in degradatiestrijd zit.

Brr, eng programma.
 
Lijkt op relaxte zomer en heb er alle vertrouwen in met Bosz,Stewart,Brands en de RVC is het in de top zeer goed geregeld. Komt veel werk aan verwacht ik.
Teze wil wel weg
Ramalho gaat weg
Dest laten blijven wordt een hele toer
Veerman wil ook wel weg
Baka idem als Dest

En tevens afscheid nemen van spelers die het net niet hebben wordt het een korte zomervakantie voor de staf. Durf het bijna niet te vragen mist iemand JDJ?
JdJ die Teze langer vast legde, Boscagli, Veerman, Benitez en Bakayoko haalde. De Jong terug haalde. Zorgde dat Simons en Götze speelden.
Die heeft het helemaal niet slecht gedaan.
Hop.
 
JdJ die Teze langer vast legde, Boscagli, Veerman, Benitez en Bakayoko haalde. De Jong terug haalde. Zorgde dat Simons en Götze speelden.
Die heeft het helemaal niet slecht gedaan.
Hop.

Waartegen net zoveel missers zijn weg te strepen.

Dit riekt naar de ijzeren forumwet, waarbij alle PSV historie steeds beter wordt naarmate de tijd verstrijkt.

Natuurlijk was het niet enkel kommer en kwel met JdJ. Heeft zeker goede dingen gedaan. Anders was hij er al veel eerder uitgegooid, natuurlijk.
Maar de dure missers staan toch op het netvlies, en hebben hun invloed door laten werken in gemiste kampioenschappen en Europese faalcampagnes in de voorbije jaren.
Dan heb ik t nog niet eens over de puinhopen rond MvB en de fout om niet lang daarna wéér een beginnende coach aan te stellen. Is ie zeker niet alleen verantwoordelijk voor (MvB zelf & Brands bijv), maar het staat niet lekker op zn CV.

Zijn vertrek heeft hoe dan ook vooralsnog geweldig uitgepakt.

Dus de vraag van Sneeuwvlok2 is een prima vraag.
Mijn antwoord is "Nee, ik mis hem niet (als TD. Niks tegen de man zelf, voor de duidelijkheid)".

Benieuwd hoe Stewart het allemaal gaat managen.
 
Waartegen net zoveel missers zijn weg te strepen.

Dit riekt naar de ijzeren forumwet, waarbij alle PSV historie steeds beter wordt naarmate de tijd verstrijkt.

Natuurlijk was het niet enkel kommer en kwel met JdJ. Heeft zeker goede dingen gedaan. Anders was hij er al veel eerder uitgegooid, natuurlijk.
Maar de dure missers staan toch op het netvlies, en hebben hun invloed door laten werken in gemiste kampioenschappen en Europese faalcampagnes in de voorbije jaren.
Dan heb ik t nog niet eens over de puinhopen rond MvB en de fout om niet lang daarna wéér een beginnende coach aan te stellen. Is ie zeker niet alleen verantwoordelijk voor (MvB zelf & Brands bijv), maar het staat niet lekker op zn CV.

Zijn vertrek heeft hoe dan ook vooralsnog geweldig uitgepakt.

Dus de vraag van Sneeuwvlok2 is een prima vraag.
Mijn antwoord is "Nee, ik mis hem niet (als TD. Niks tegen de man zelf, voor de duidelijkheid)".

Benieuwd hoe Stewart het allemaal gaat managen.
JdJ heeft het naar behoren gedaan. En hij kan altijd zn gezicht laten zien bij Psv als mensen m missen.
Nu is Ernie de man op die positie. Bedankt John, je hebt een paar goede spelers gehaald maar ook veel laten liggen.
En doorrrrr
 
Waartegen net zoveel missers zijn weg te strepen.

Dit riekt naar de ijzeren forumwet, waarbij alle PSV historie steeds beter wordt naarmate de tijd verstrijkt.

Natuurlijk was het niet enkel kommer en kwel met JdJ. Heeft zeker goede dingen gedaan. Anders was hij er al veel eerder uitgegooid, natuurlijk.
Maar de dure missers staan toch op het netvlies, en hebben hun invloed door laten werken in gemiste kampioenschappen en Europese faalcampagnes in de voorbije jaren.
Dan heb ik t nog niet eens over de puinhopen rond MvB en de fout om niet lang daarna wéér een beginnende coach aan te stellen. Is ie zeker niet alleen verantwoordelijk voor (MvB zelf & Brands bijv), maar het staat niet lekker op zn CV.

Zijn vertrek heeft hoe dan ook vooralsnog geweldig uitgepakt.

Dus de vraag van Sneeuwvlok2 is een prima vraag.
Mijn antwoord is "Nee, ik mis hem niet (als TD. Niks tegen de man zelf, voor de duidelijkheid)".

Benieuwd hoe Stewart het allemaal gaat managen.
Mede door zijn missers en hand in het uitgeven van exorbitante bedragen en/of salarissen aan middelmaat stond de club op de rand van de afgrond. Ik denk dat we ons niet altijd beseffen hoe ernstig de situatie was geworden. Onder hem hebben we ook 3 managers gehad die niet brachten waar we op hoopten. 2x te onervaren en 1x een manager die wat cultuur betreft nooit echt wist te aarden. Maar zaken zijn inderdaad zelden zwart/wit.

Door de verkoop van o.a. Madueke, gehaald door JDJ als slimme investering, geluk (koopwoede Chelsea, geen andere club wilde zoveel betalen) en het talent van Simons (toch gehaald door JDJ) wisten we de meubelen enigszins te redden. Stewart heeft vervolgens de beste transferzomer in jaren gedraaid en met Bosz de ervaring binnen de functie van coach gebracht waar PSV zo naar snakte. En zo haalden we CL, werd al vrij snel duidelijk dat we ook komend seizoen wel CL zouden halen en scheen de zon weer.

JDJ deed zeker niet alleen maar foute dingen, maar onderaan de streep was zijn aankoopbeleid te roekeloos en gestoeld op do or die prestaties. Ik mis hem niet. Stewart zal ook zijn missers hebben (en heeft die al gehad), maar lijkt toch de ervaring te hebben betere keuzes te maken die passen bij wat PSV kan en er een coherenter geheel van te maken. PSV voelt na jaren weer als een team waarin de wisselwerking tussen technische staff, coach en selectie goed verloopt ipv. het losse zand dat het voorheen vaak was met coaches die zich niet gehoord of gesteund voelden, spelers die niet helemaal overtuigd waren van wat de coach wilde etc.

Vorig jaar klopte Feyenoord ons niet op kwaliteit, wel op het zijn van een betere eenheid. Dit seizoen gaat Feyenoord waarschijnlijk de 82 punten van vorig jaar evenaren of er zelfs overheen, maar wint PSV (ruim) door de combinatie van kwaliteit en eenheid.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan