PSV TV, Filmpjes & Andere Beeldfragmenten

Bij het laatste nieuws -vanmiddag 14 uur-op dit officiele PSV forum lees ik zojuist dat de PSV selectie maandag is teruggekeerd in Nederland.
Kan PSV TV ook vast wat beelden van de landing laten zien?
En we zullen maar hopen dat de landing morgen voorspoedig verloopt.;)
 
Ik hoor net op 040tv dat de voorzitter van de RvC aan Harry van Raay "verbiedt" zijn mening te geven over het PSV dat Harry zelf mee groot heeft gemaakt.
Waarom worden tenen altijd langer naarmate men "stijgt" op de maatschappelijke ladder?
Komt dat omdat er in iemand's naaste omgeving dan niemand meer kritiek durft te leveren?
 
Ik hoor net op 040tv dat de voorzitter van de RvC aan Harry van Raay "verbiedt" zijn mening te geven over het PSV dat Harry zelf mee groot heeft gemaakt.
Waarom worden tenen altijd langer naarmate men "stijgt" op de maatschappelijke ladder?
Komt dat omdat er in iemand's naaste omgeving dan niemand meer kritiek durft te leveren?

Grote schande als dit waar is
 
Van Raaij trapt open deurtjes in, vanaf de zijlijn. Als Gijp of Vermeulen dat doet is de wereld te klein.
Van Raaij heeft zijn tijd als voorzitter gehad en heeft de club in zijn tijd financieel naar de rand van de afgrond geholpen. Nu is het tijd om het aan mensen te laten, die jouw rommel jaren later nog steeds aan het opruimen zijn geweest, zonder doorlopend commentaar te geven vanuit 1874.
 
Van Raaij trapt open deurtjes in, vanaf de zijlijn. Als Gijp of Vermeulen dat doet is de wereld te klein.
Van Raaij heeft zijn tijd als voorzitter gehad en heeft de club in zijn tijd financieel naar de rand van de afgrond geholpen. Nu is het tijd om het aan mensen te laten, die jouw rommel jaren later nog steeds aan het opruimen zijn geweest, zonder doorlopend commentaar te geven vanuit 1874.

Een drogredenering, Bacchusje.
(1) Oud-speler Van der Gijp krijgt geen spreekverbod, dus daar gaat je manke vergelijking.
(2) Van der Gijp is uitsluitend bezig met scoren over de rug van een ander, om vervolgens weer bleekjes te zeggen dat het allemaal toch wel meevalt wat-ie gezegd heeft.
Van Raaij is betrokken en heeft een mening waar hij gewoon achter staat (anders dan René Hoernloper). Dat hoort ook bij een club als PSV. Mensen langs de zijlijn, net als de Kerkhofjesd. Wat je ook van hun mening vindt.
 
Een drogredenering, Bacchusje.
(1) Oud-speler Van der Gijp krijgt geen spreekverbod, dus daar gaat je manke vergelijking.
(2) Van der Gijp is uitsluitend bezig met scoren over de rug van een ander, om vervolgens weer bleekjes te zeggen dat het allemaal toch wel meevalt wat-ie gezegd heeft.
Van Raaij is betrokken en heeft een mening waar hij gewoon achter staat (anders dan René Hoernloper). Dat hoort ook bij een club als PSV. Mensen langs de zijlijn, net als de Kerkhofjesd. Wat je ook van hun mening vindt.
Als ze Gijp een spreekverbod zouden hebben kunnen geven, dan hadden ze dat allang gedaan, schatje.
Of Van Raaij achter zijn mening staat, wordt niet in twijfel getrokken. Ik vind dat hij -inderdaad, net als de brillenmannetjes- gewoon lekker zijn meninkje moet ventileren aan de koffietafel op de Herdgang. Samen met de andere oude supporters.

Hij heeft al het geld van PSV opgemaakt en gaat vervolgens makkelijk scoren door te zeggen dat er niet voldoende kwaliteit op het veld staat. Kwaliteit kost geld...Hij kocht kwaliteit en vermoordde PSV bijkans.
 
Van Raaij trapt open deurtjes in, vanaf de zijlijn. Als Gijp of Vermeulen dat doet is de wereld te klein.
Van Raaij heeft zijn tijd als voorzitter gehad en heeft de club in zijn tijd financieel naar de rand van de afgrond geholpen. Nu is het tijd om het aan mensen te laten, die jouw rommel jaren later nog steeds aan het opruimen zijn geweest, zonder doorlopend commentaar te geven vanuit 1874.

Zoals alle meeste medailles twee zijden hebben, zo ook het hardnekkige verhaal (fabel?)over de afgrond waar Harry van Raay ons bijna in geleid zou hebben.
Er zijn ook mensen die de versie aanhangen dat Timmer en zijn RvC mensen het topsportklimaat van PSV om zeep geholpen hebben, door Guus Hiddink en Harry van Raay buiten te werken.
Een ding staat vast; niet Guus en Harry ,maar anderen zijn verantwoordelijk voor de huidige sportieve malaise bij PSV. Een dieptepunt waarvan we niet weten hoe lang het gaat duren.
Wel dat het te vergelijken is, niet met 1874, maar wel al met 1968.;)
 
Als ze Gijp een spreekverbod zouden hebben kunnen geven, dan hadden ze dat allang gedaan, schatje.
Of Van Raaij achter zijn mening staat, wordt niet in twijfel getrokken. Ik vind dat hij -inderdaad, net als de brillenmannetjes- gewoon lekker zijn meninkje moet ventileren aan de koffietafel op de Herdgang. Samen met de andere oude supporters.

Hij heeft al het geld van PSV opgemaakt en gaat vervolgens makkelijk scoren door te zeggen dat er niet voldoende kwaliteit op het veld staat. Kwaliteit kost geld...Hij kocht kwaliteit en vermoordde PSV bijkans.

Als-redeneringen doen niet ter zake, Bacchus. Van der Gijp heeft geen spreekverbod, is niet aan de orde. Punt. Dus daar gaat jouw vergelijking.
Jouw opvatting over Van Raaij deel ik grotendeels, maar dan nog: oud-spelers, oud-trainers en oud-bestuurders moeten vooral hun mond open doen. In het openbaar. Dat is goed voor PSV. Beetje reuring hoort erbij.
Van der Gijp mag zich dus ook in het geroezemoes mengen. Punt is alleen dat zijn bijdragen niet verder gaan dan: mensen van beneden de grote rivieren hebben een zachte g; mensen met een zachte g zijn minderwaardige mensen; ergo: mensen van beneden de grote rivieren zijn minderwaardig. Grandioos.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me ook serieus af of hij echt een 'spreekverbod' heeft gekregen. Kan me goed voorstellen dat Swinkels hem heeft gevraagd om, ook vanwege het belang van rust binnen en rondom de club, niet bij elke mogelijkheid de directie aan te vallen. Vervolgens vertaalt Harry dat zelf naar een opgelegd spreekverbod.
 
Als-redeneringen doen niet ter zake, Bacchus. Van der Gijp heeft geen spreekverbod, is niet aan de orde. Punt. Dus daar gaat jouw vergelijking.
Jouw opvatting over Van Raaij deel ik grotendeels, maar dan nog: oud-spelers, oud-trainers en oud-bestuurders moeten vooral hun mond open doen. In het openbaar. Dat is goed voor PSV. Beetje reuring hoort erbij.
Van der Gijp mag zich dus ook in het geroezemoes mengen. Punt is alleen dat zijn bijdragen niet verder gaan dan: mensen van beneden de grote rivieren hebben een zachte g; mensen met een zachte g zijn minderwaardige mensen; ergo: mensen van beneden de grote rivieren zijn minderwaardig. Grandioos.
Nee man... Onrust is niet goed voor PSV. Er is onrust sinds we niet presteren en ik denk dat we veilig kunnen stellen dat e.e.a. beter gegeaan zou zijn, als onrust idd goed zou zijn voor de club zoals jij beweert.
Die stelling is dus reeds ingehaald door de realiteit.
 
Onrust heb je wanneer spelers, technische staf en bestuurders elkaar naar het leven staan.
Simpel gezegd: als er intern gedonder is.
Of als de club zelf op oorlogspad is, tegenover de KNVB of zoiets.
Bemoeial;s uit het eigen verleden die hun zegje doen, en van wie iedereen weet dat ze bemoeials zijn, dat is geen onrust. Dat is clubcultuur. Daar moet je tegen kunnen.
Harry van Raaij is nooit een serieus probleem geweest voor de club. De broertjes Van der Kerkhof ook niet. Zelfs René Hoerenloper niet.
 
Onrust heb je wanneer spelers, technische staf en bestuurders elkaar naar het leven staan.
Simpel gezegd: als er intern gedonder is.
Of als de club zelf op oorlogspad is, tegenover de KNVB of zoiets.
Bemoeial;s uit het eigen verleden die hun zegje doen, en van wie iedereen weet dat ze bemoeials zijn, dat is geen onrust. Dat is clubcultuur. Daar moet je tegen kunnen.
Harry van Raaij is nooit een serieus probleem geweest voor de club. De broertjes Van der Kerkhof ook niet. Zelfs René Hoerenloper niet.
Clubcultuur van PSV was heel iets anders dan via de media open deurtjes intrappen. Alles bleef binnenskamers en het was 'gemoedelijk'.
Nu zijn het backstabbers en dat dien ik dan maar te zien als positieve reuring en de nieuwe clubcultuur? Ik ga er niet in mee, sorry.
 
Ik vraag me ook serieus af of hij echt een 'spreekverbod' heeft gekregen. Kan me goed voorstellen dat Swinkels hem heeft gevraagd om, ook vanwege het belang van rust binnen en rondom de club, niet bij elke mogelijkheid de directie aan te vallen. Vervolgens vertaalt Harry dat zelf naar een opgelegd spreekverbod.

Groot misverstand.
Van Raay valt de directie niet aan, maar spreekt ,net als elke bezorgde PSV supporter zijn zorgen uit over de koers die PSV bewandelt en die leidt naar vele dieptepunten.
Aanvallen op PSV kreeg de club vooral vorig seizoen van buiten. Omdat we toen nog een serieuze kanshebber voor de titel waren.
Wat menigeen in dit land niet pruimt.
Maar dan hoor ik Swinkels net zo min ,als bij het Makkelie schandaal in de Kuip dit jaar.
Dan zwijgt de directie, laat Cocu,die terecht zijn nek uitsteekt richting de schandalige arbitrage, stikken, en geeft Bruma een boete. Een laf gebaar, als je ziet wie zich allemaal veel erger misdroegen in Rotterdam.
En dan wel kritische, verstandige,eigen mensen vermanend durven toespreken.:(
 
Het PSV PR beleid is echt zwaar onder de maat. De manier hoe met het hele rapport is omgegaan, tot nu, het proberen te muilkorven van van Raaij is zo dom en werkt zo contraproductief.
PSV was eens een club van gesloten gelederen en de vuile was binnen. Daar is nu niks meer van over, hoe triest.

Omgekeerd, van Raaij begint wel heel veel trekjes te vertonen van Hans Wiegel binnen de VVD. Langs de zijlijn gaan staan roeptoeteren. Schreeuwen dat de partij hem aan het hart gaat, maar intussen poken waar hij maar poken kan. Van Raaij lijkt nog zo rancuneus te zijn na de kritiek die hij kreeg na zijn vertrek, dat hij al wie na hem kwam ook maar even een zet geeft als hij kan.
En dát is geen sterkte van van Raaij, haalt hij zichzelf (en de club) evenzeer mee onderuit.
Om elke week als een zonnekoning uit de losse heup op de club en haar functionarissen te gaan zitten schieten, heeft niets van een bezorgde supporter, maar meer van een gerichte campagne.
De club is (intern) hopeloos verdeeld en de kampen schieten met poep op elkaar. Daarbij zit inmiddels iedereen, en dus de club, onder de stront.
Al met al is het een zooitje.

En het trieste is, PSV heeft geen icoon, die boven de partijen staat en de zaak nu eens stevig aan de leiband neemt.
Als "kamp Swinkels" een kandidaat naar voren schuift, begint kamp van Raaij te rammelen als een oude vuilnisemmer. Omgekeerd evenzeer, als kamp van Raaij een kandidaat boost, begint kamp Swinkels al even zeer te vuilnisbakken.

Man man!

Dat het sportief even wat minder gaat is geen ramp. We staan er financieel goed op. De selectie stikt van de kwaliteit. Maar wie moet in godsnaam de club uit het organisatorische drijfzand leiden waarin het terecht is gekomen?
Het forum, hoe goed bedoeld ook, is in ieder geval totaal haar doel voorbij geschoten. En daar zijn ALLE partijen debet aan.
 
Als je je consequent beperkt tot het spuien van negatieve dingen in de media, gevraagd of ongevraagd, dan lever je in mijn ogen geen bijdrage aan het oplossen van vermeende problemen die er op dat moment spelen. Als je je naast je negatieve uitlatingen ook hard maakt voor je zaak, gelijkgestemden verzamelt, troepen groepeert en rangen sluit, en vervolgens een contructieve bijdrage gaat leveren aan de organisatie rondom PSV, dan doe je echt iets. Dat laatste zie ik van Raaij, met alle respect, niet doen.

De gebroeders van de Kerkhof vind ik van andere orde, zij geven op maandag of dinsdag enkel wat commentaar op de prestaties van Brabantse ploegen. Alles wordt veel kleiner gehouden.
 
Als je je consequent beperkt tot het spuien van negatieve dingen in de media, gevraagd of ongevraagd, dan lever je in mijn ogen geen bijdrage aan het oplossen van vermeende problemen die er op dat moment spelen. Als je je naast je negatieve uitlatingen ook hard maakt voor je zaak, gelijkgestemden verzamelt, troepen groepeert en rangen sluit, en vervolgens een contructieve bijdrage gaat leveren aan de organisatie rondom PSV, dan doe je echt iets. Dat laatste zie ik van Raaij, met alle respect, niet doen.

De gebroeders van de Kerkhof vind ik van andere orde, zij geven op maandag of dinsdag enkel wat commentaar op de prestaties van Brabantse ploegen. Alles wordt veel kleiner gehouden.

Het commentaar van de tweeling vind ik persoonlijk vaak tenenkrommend, gelijkend op het bashen van Manolev en Toivonen en eerder Engelaar. Ook dat was/is vaak ondoordacht of onder de gordel.
Daarentegen heb ik van Harry van Raay nooit de indruk dat hij anti PSV bezig zou zijn.
De verhalen van Guus en Harry -in biografieen en elders -komen op mij in elk geval betrouwbaarder over dan wat er hun richting uitgegooid wordt/werd over financiele afgronden en dergelijke.
Daar komt bij dat ik de opvatting van Harry deel dat kapitaal op het veld moet staan en niet op de bankrekening van de club.
We zijn een voetbalclub.
Als ik dan hoor dat Advocaat vorig jaar bot ving bij de RvC over noodzakelijke versterking, dan vergroot dat niet mijn vertrouwen in uberhaupt welke RvC, na het aanschouwen van de persconferentie in maart 2004.
Ook vorig jaar was het immers niet slim om niet wat te investeren voor een maand of zes, want de titel zou via de CL het geld al ruimschoots hebben terug laten vloeien in de clubkas die de heer van Raay- naast zijn geweldige carriere bij Philips- bij PSV goed beheerde.

Waar was PSV toendertijd?
Europese top. Zie UEFA ranking.
Waar zijn we nu?
Nergens. Al weer zes jaar zonder titel, afgezakt door alle denkbare ondergrenzen.

En dan zou er geen gefundeerde , goed beargumenteerde kritiek mogen volgen van hem, van mij, of van welke goedwillende PSV supporter dan ook?
Moeten we als brave schaapjes ja knikken en achter alle nieuwe gedachtenspinsels(lijkend op een imitatie van Ajax, ver weg van het PSV succes gedachtengoed) aanlopen?:confused:
 
Terug
Bovenaan Onderaan