PSV - Tottenham Hotspur | Woensdag 24 oktober | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
[...] Hopelijk verslikt Barca zich met een 2e team in Eindhoven, [...]

Ik vind het tot nu toe steeds opvallend dat zelfs de absolute topclubs bij het spelen tegen hele kleintjes in de CL zelfs niet twee of drie basisspelers rust gunnen. Elke keer toch in de zowat zwaarste opstelling. Weet niet waar dat aan ligt. Belangen toch te groot? Kan me dus moeilijk voorstellen dat Barca een tweede elftal gaat opstellen.
 
We hebben gisteren zwak gespeeld. Aan de andere kant speel je gelijk tegen een ploeg die ieder jaar 50 miljoen biedt op een speler van Ajax. Een ploeg die gewoon jaarlijks een paar maanden meedoet on de titel in Engeland. Dit mag je vergelijken met Emmen die thuis gelijk speelt tegen PSV. Prima resultaat dus als je teletekst kijkt. Toch teleurgesteld omdat ik dacht dat PSV wat verder zal zijn, en dat de coach al een topcoach is.
 
Absoluut. Straight up mazzel. Daarom kunnen we ook stellen dat PSV een punt gestolen heeft, daar waar het tegen Inter juist tegen zat. Toch had ik liever dat het meezat tegen Inter dan nu dit puntje. Hadden we nu op 3 punten gestaan, dunkt mij. Maar goed, hadden hadden hadden, dat heb je niks aan.

Nu gewoon alles op alles zetten, niks te verliezen. We zijn de zwakste ploeg in deze sterke poule, dus niemand verwacht wat van ons. Hopelijk verslikt Barca zich met een 2e team in Eindhoven, en kunnen we verrassen in Londen en/of Milaan. We zijn in ieder geval nog in de race, en dat is het belangrijkste.

Spelen tegen een Inter is verdomde lastig. Altijd het gevoel dat er meer in zat, maar toch minder eruit halen dan dat er in zat. Inmiddels lang geleden maar Ajax stond na 20 minuten 2-0 voor tegen Inter en had die gemakkelijk moeten winnen. Na 90 minuten staat het gewoon 2-2.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Een collega (AZ-supporter) vraagt mij net: "Waarom zetten jullie die Mexicaan er niet in ipv Hendrix, ik snap er niks van".

Tja, daar sta je dan met je mond vol tanden.
 
Een collega (AZ-supporter) vraagt mij net: "Waarom zetten jullie die Mexicaan er niet in ipv Hendrix, ik snap er niks van".

Tja, daar sta je dan met je mond vol tanden.

Tsja, aan de andere kant: vaak lijkt het aan de reacties die ik lees dat elke speler die niet, of nog nooit in PSV1 gespeeld heeft zou het per definitie beter hebben gedaan. Je vraagt je toch af waarom ze bij PSV van Bommel hebben aangesteld terwijl er velen zijn die niet eens spelers hoeven te zien trainen om te weten hoe zo'n Tottenham eventjes weggespeeld moet worden. Je weet wel, Tottenham, waarvan 1 speler (Kane) op Transfermarkt al meer waard is dan de gehele selectie van PSV. Een Tottenham wat in Eindhoven eigenlijk zeker moest winnen om de tweede plek een beetje in zicht te houden.
 
Ik vind het tot nu toe steeds opvallend dat zelfs de absolute topclubs bij het spelen tegen hele kleintjes in de CL zelfs niet twee of drie basisspelers rust gunnen. Elke keer toch in de zowat zwaarste opstelling. Weet niet waar dat aan ligt. Belangen toch te groot? Kan me dus moeilijk voorstellen dat Barca een tweede elftal gaat opstellen.

Misschien dat ze wat coulanter zijn wanneer ze zich al plaatsen na de 2e wedstrijd tegen Inter. We zullen zien.

Een 2e elftal wat getergd is om zich te laten zien kan soms ook gevaarlijker zijn, dan een 1e elftal dat moe is en de buit al binnen denkt te hebben.

Spelen tegen een Inter is verdomde lastig. Altijd het gevoel dat er meer in zat, maar toch minder eruit halen dan dat er in zat. Inmiddels lang geleden maar Ajax stond na 20 minuten 2-0 voor tegen Inter en had die gemakkelijk moeten winnen. Na 90 minuten staat het gewoon 2-2.

Ja klopt. Ook als je beter speelt, stap je waarschijnlijk het veld af met een 3-2 of 2-1 nederlaag. Maar helaas hebben we niet echt veel andere mogelijkheden :maniac:
 
We hebben 1 punt uit 3 duels en ik heb er geen eens een rot gevoel bij.
Je hebt een begroting van nog geen 80 miljoen euro, een bedrag waar je op dit moment net 1 speler als Eriksen van kan kopen, of Icardi.
We wisten vooraf al dat we kannonvoer zouden zijn.
Maar in het veld hebben we bij tijd en wijlen kans gemaakt en ons eigen spel kunnen spelen.
Zo een Luuk de Jong wint in de lucht van Umtiti, Sanchez of Alderweireld. Lozano toont aan dat hij met zijn snelheid ook op dit niveau een plaag kan zijn voor menig verdediger.
Zo draagt iedereen zijn steentje bij en zo is er passie waardoor we een hele tijd mee doen tegen Barca(ik bedoel Messi eigenlijk), en zo komen we (met wat geluk)nog op voorsprong tegen Inter en Tottenham ook.
Dit zijn grootmachten die wereldtoppers als Kane of Naingolan in hun gelederen hebben.
En hier moet je dan tegen opboksen als Schwaab of Rosario zijnde.

We zouden het ook in de Eredivisie moeilijk gaan krijgen maar ik vind het tot nu toe echt een prima seizoen. Nieuwe jongens als Dumfries en Angelino passen zich bijna moeiteloos in(Je zou Arias haast vergeten).
Dan koop je Gutierrez, maar dan word die onverwachts uit de basis gehouden door Pablo Rosario, een jeugdspeler die laatst zelfs nog zijn haasje bij Oranje haalde.

We zijn aan het oogsten met ander talent zoals Malen.
En Bergwijn die in vorige seizoen nog grillig was, excelleert nu en maakt eindelijk zijn belofte waar als 1 van de sterkhouders (en Oranje spelers) in dit elftal.

Ajax (een team dat volgens velen oppermachtig zou zijn) is met 3-0 verslagen en we staan boven ze met een verschil van 5 punten. We hebben bovendien een geweldig doelsaldo en misschien nog het belangrijkste, we leveren strijd en spelen als een team. Op een paar verbeterpunten na, zeg ik ga vooral zo door Mark.
 
Lekker hoor. Net jarig geweest, een van de meest wijze mannen op dit forum en dan zo heerlijk in het spel opgaan. Dit is oprecht genieten. :clap2:

Hahaha... In vele opzichten blijven we altijd dat 12- jarige jochie dat wil dat de zijnen winnen. Voetbal gaat het hart meer aan dan het verstand - anders zou het er hier op het forum niet soms ook zo hartstochtelijk aan toe gaan.
 
Absoluut. Straight up mazzel. Daarom kunnen we ook stellen dat PSV een punt gestolen heeft, daar waar het tegen Inter juist tegen zat. Toch had ik liever dat het meezat tegen Inter dan nu dit puntje. Hadden we nu op 3 punten gestaan, dunkt mij. Maar goed, hadden hadden hadden, dat heb je niks aan.

Nu gewoon alles op alles zetten, niks te verliezen. We zijn de zwakste ploeg in deze sterke poule, dus niemand verwacht wat van ons. Hopelijk verslikt Barca zich met een 2e team in Eindhoven, en kunnen we verrassen in Londen en/of Milaan. We zijn in ieder geval nog in de race, en dat is het belangrijkste.
Volgende CL wedstrijd vol op de aanval spelen is mijn devies en ja Gutierrez voor Rosario.
 
Ik vind het tot nu toe steeds opvallend dat zelfs de absolute topclubs bij het spelen tegen hele kleintjes in de CL zelfs niet twee of drie basisspelers rust gunnen. Elke keer toch in de zowat zwaarste opstelling. Weet niet waar dat aan ligt. Belangen toch te groot? Kan me dus moeilijk voorstellen dat Barca een tweede elftal gaat opstellen.

Te vroeg in de poule fase. Let maar op, als Barca zich zometeen gekwalificeerd heeft, gaan ze andere spelers gebruiken. Dat geldt zeker voor Engelse ploegen die die 60 wedstrijden per jaar spelen, waarbij ajax of PSV in de onderste regionen zou staan. Die gaan echt hun krachten wel sparen, alleen nu nog niet.
 
Was jij niet degene die vond dat Malen en Gakpo moesten spelen tegen Tottenham?
Vooraf vond ik Malen ook een goed idee, maar achteraf, als je er nog eens goed over nadenkt en de wedstrijd gezien hebt, is het natuurlijk een bezopen idee. Als je in dit soort wedstrijden resultaat wilt halen, hebje ervaring nodig. Guti, of zelfs Ramselaar was een veel beter idee geweest. Hopelijk leert Malen hiervan, dan heeft het nog enig nut gehad.

Gakpo begreeop ik al tijdens de wedstrijd niets van. Het is uitgesloten dat hij mee kan komen in deze wedstrijd. Het zou wat anders zijn als we 3-0 vorstonden. Dit kan zelfs enorm schadelijk zijn voor z'n ontwikkeling.

Dit is hoop ik ook een eyeopener voor al die mensen die willen dat Malen, gakpo en andere jonkies steeds in de basis beginnen. Langzaam opbouwen, ervaring opdoen en pas laten spelen als ze er ook echt rijp voor zijn.
 
Vooraf vond ik Malen ook een goed idee, maar achteraf, als je er nog eens goed over nadenkt en de wedstrijd gezien hebt, is het natuurlijk een bezopen idee. Als je in dit soort wedstrijden resultaat wilt halen, hebje ervaring nodig. Guti, of zelfs Ramselaar was een veel beter idee geweest. Hopelijk leert Malen hiervan, dan heeft het nog enig nut gehad.

Gakpo begreeop ik al tijdens de wedstrijd niets van. Het is uitgesloten dat hij mee kan komen in deze wedstrijd. Het zou wat anders zijn als we 3-0 vorstonden. Dit kan zelfs enorm schadelijk zijn voor z'n ontwikkeling.

Dit is hoop ik ook een eyeopener voor al die mensen die willen dat Malen, gakpo en andere jonkies steeds in de basis beginnen. Langzaam opbouwen, ervaring opdoen en pas laten spelen als ze er ook echt rijp voor zijn.
Gakpo was de enige aanvallende optie, die Van Bommel had. Ik vond dat hij het nog helemaal niet zo slecht deed.
 
Vooraf vond ik Malen ook een goed idee, maar achteraf, als je er nog eens goed over nadenkt en de wedstrijd gezien hebt, is het natuurlijk een bezopen idee. Als je in dit soort wedstrijden resultaat wilt halen, hebje ervaring nodig. Guti, of zelfs Ramselaar was een veel beter idee geweest. Hopelijk leert Malen hiervan, dan heeft het nog enig nut gehad.

Gakpo begreeop ik al tijdens de wedstrijd niets van. Het is uitgesloten dat hij mee kan komen in deze wedstrijd. Het zou wat anders zijn als we 3-0 vorstonden. Dit kan zelfs enorm schadelijk zijn voor z'n ontwikkeling.

Dit is hoop ik ook een eyeopener voor al die mensen die willen dat Malen, gakpo en andere jonkies steeds in de basis beginnen. Langzaam opbouwen, ervaring opdoen en pas laten spelen als ze er ook echt rijp voor zijn.
Ik was juist blij verrast dat Gakpo erin kwam. Alleen, natuurlijk weer veels te laat. Dat Guti er niet inkomt snap ik nog altijd niet. En dan zie je ook nog eens Ramselaar warm lopen.o.O
Precies Rico, PSV moet ervaren spelers opstellen maar Bartje...nou nee.
 
Was jij niet degene die vond dat Malen en Gakpo moesten spelen tegen Tottenham?
Onder andere, ja en ik sta nog altijd achter die keuze. Maar als je maar een speler in je 11-tal hebt die er echt voor wil gaan (lees: Lozano) wordt het ook voor hen moeilijk.
 
Gakpo was de enige aanvallende optie, die Van Bommel had. Ik vond dat hij het nog helemaal niet zo slecht deed.

Nou ja, dat is een kwestie van perspectief, en ik heb sowieso geen zin om zo´n jonkie af te kraken. Maar wat ik me los daarvan afvraag: wat heeft het voor zin om een aanvaller te brengen, als je sowieso niet aan voetballen toekomt, en dus ook niet aan de druk achterin? Je hebt dan ofwel meer voetballend vermogen nodig op het middenveld, of iemand met een goede lange pass, en dan maar hopen dat-ie nog een keer goed valt. Guti was een veel meer logische keuze geweest, volgens mij.

Maar goed, wat we niet moeten vergeten: ja, Tottenham was de veel betere ploeg, klaar. Maar hoewel met enig mazzel, is het toch ook weer niet voor niets dat het 2-2 wordt. En dan was PSV ook niet eens in goeden doen. PSV heeft aanvallend met Lozano, De Jong en (normaliter) Bergwijn voorin gewoon een prima combinatie van snelheid, opportunisme en (kop)techniek. Natuurlijk zijn de kansen in Londen op winst heel klein. Maar het wordt nu ook zo maar 1-0, door goed doorjagen van Lozano. Dat PSV daar kan winnen, is ook weer niet een totaal bezopen gedachte. Als je die Eriksen kan neutraliseren, dan zijn de kansen al een stuk groter. Misschien moet Van Bommel er gewoon een pure mandekker op zetten, en met 5-3-2 gaan spelen. (Isimat erin). Dan speel je met Guti, Rosario en Luuk ervoor, en Bergwijn en Lozano als zwervend aanvallend duo. Gaat-ie nooit doen, want hij houdt graag vast aan zijn systeem. Maar goed...
 
Ben nu al zenuwachtig. Áls je ze kunt pakken, dan toch nu: ze steken niet in grootse vorm. Alsnog geen eenvoudig klusje natuurlijk.
Trippier vind ik maar een matige speler, dus daar liggen kansen voor Lozano. Bovendien kunnen wij goede backs tegenover hun vleugelaanvallers zetten: Angelino zou Lamela moeten kunnen neutraliseren en Dumfries Son.

Degene die het slimst z'n centrumspits positie in weet te vullen, gaat winnen m.i. Kane is top: kan onze CV hem bedwingen? En in de rol waarin hij normaliter speelt, heb je aan De Jong niet veel tegen Sanchez-Alderweireld. De Jong zou hooguit in de kaats iets kunnen betekenen.

Het gaat niet gebeuren, maar ik zou zeggen laat Pereiro in de spits spelen (en hem vooral veel uít de spits laten zakken) en zet Gutierrez op het middenveld.
Had half gelijk, half ongelijk.
Ongelijk: De Jong was een prima aanspeelpunt, ook tegen spierbundels Sanchex-Alderweireld. Erg knap.
Gelijk of ongelijk onduidelijk: op het middenveld hadden we niet veel aan Pereiro. Hij had z'n goede inzet het weekend al geleverd blijkbaar :confused:, dit keer wél tegen een 'kleintje'.
 
Zwakste wedstrijd van PSV tot nu toe in CL. Gedeeltelijk afgedwongen door een dwingend spelend Tottenham, maar ook door teveel spelers die niet hun beste spel lieten zien.
Angelino had even een terugval en verdedigde vanaf de eerste minuut op te grote afstand.
Rosario en Hendrix leken vergeten te zijn dat een middenvelder behalve een pass, ook versnellen kan.
Pereiro verdedigde niet mee als Dembele de bal kwam ophalen.
Dumfries speelde niet eens onaardig, maar durfde weer niet naar voren en bracht daarmee eigenlijk Son in zijn spel, die in de tweede helft Dumfries zeeziek speelde.
Malen was aanvallend veelbelovend, maar PSV mistte duidelijk de meeverdedigende (en fysieke!) kwaliteiten van Bergwijn.

En Van Bommel toonde zich ook niet de beste wisselaar, want het middenveld werd overlopen en wat moet je dan met Gakpo. Nou ja, dat kan nog, als het niet de énige wissel zou zijn. Maar vers bloed was hoe dan ook nodig. Gutierrez was logisch.
Waarom zat er eigenlijk geen spits (achtige) speler op de bank? Had Mauro daar verwacht. Nu was er aanvallends niets te wisselen.

Maar dan nog kan ik vrede hebben. Er is inzet en juiste intentie. En er wordt gespeeld tegen absolute top, eigenlijk zou het héél gek zijn als PSV zou overwinteren. Maar het kan nog zeker! Dan wel graag toch iets meer gogme (Mark!).
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan