PSV - Telstar | Donderdag 20 januari | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Men zal eerst een definitie van mooi voetbal moeten geven. In mijn ogen is mooi voetbal niet perse aanvallend voetbal. Mooi voetbal is voetballen vanuit een gedachte, met een goed uitgewerkt plan als basis. Bij PSV zie ik dat niet. De beloofde voll-gas-fussbal is nooit van de grond gekomen. We hebben dat hoogstens een keer of vier gezien en dan nog niet de volle 90 minuten. Er is ook geen ander plan dat het over heeft genomen.
 
Grotendeels eens, maar dan rest nog altijd de vraag waarom je er vanuit moet gaan dat mooi voetbal per definitie niks oplevert, want dat lijkt, op dit forum althans, de heersende gedachte te zijn. Laten we ens een fundament bouwen waarbij én mooi/goed voetbal wordt gespeeld, én waar de punten mee worden binnengesleept. Ik geloof dat dit mogelijk is, want ik heb het andere clubs al eens zien doen, dus waarom zou PSV het niet kunnen?
Draait het niet gewoon om rendement? Prima dat we weinig kansen creëren momenteel. Als je defensie op orde is moet dat geen probleem zijn.
 
Draait het niet gewoon om rendement? Prima dat we weinig kansen creëren momenteel. Als je defensie op orde is moet dat geen probleem zijn.
M.i. is het nooit 'prima' dat je weinig kansen creeërt, maar goed, het moge duidelijk zijn dat het rendement veel te laag ligt. Kortom, graag rendement én een verdediging die op orde is.
 
Grotendeels eens, maar dan rest nog altijd de vraag waarom je er vanuit moet gaan dat mooi voetbal per definitie niks oplevert, want dat lijkt, op dit forum althans, de heersende gedachte te zijn. Laten we ens een fundament bouwen waarbij én mooi/goed voetbal wordt gespeeld, én waar de punten mee worden binnengesleept. Ik geloof dat dit mogelijk is, want ik heb het andere clubs al eens zien doen, dus waarom zou PSV het niet kunnen?
Eens, logisch. Ik wilde alleen argumenten geven voor een situatie wanneer je wel moet kiezen "liever mooi voetbal dan resultaat" of "liever resultaat dan mooi voetbal" dan kies ik voor het tweede omdat er niets beters is.
Wat je hier neer zet is natuurlijk ook mogelijk, en eigenlijk ideaal.
 
Eens, logisch. Ik wilde alleen argumenten geven voor een situatie wanneer je wel moet kiezen "liever mooi voetbal dan resultaat" of "liever resultaat dan mooi voetbal" dan kies ik voor het tweede omdat er niets beters is.
Wat je hier neer zet is natuurlijk ook mogelijk, en eigenlijk ideaal.
Eens en ik zie wat je bedoeld. En toch… ik kijk eigenlijk elke week uit naar de wedstrijd. Plan het zoveel mogelijk in (bepaalde zaken gaan nog steeds voor als ik dat niet kan verzetten; familie, vrienden.) Maar de laatste wedstrijden heb ik maar half gezien omdat ik meer op Reddit zit dan naar de wedstrijd kijk.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan