PSV - Sturm Graz | Donderdag 25 november | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
"- Bij een gelijke stand wordt er eerst gekeken naar onderling resultaat, dan naar beste doelsaldo in wedstrijden tussen de betrokken ploegen en vervolgens naar het hoogste aantal gemaakte doelpunten in wedstrijden tussen de betrokken ploegen."
Dat "eerst onderling resultaat" maakt onze situatie er niet beter op.
Als ik alle scenario's in onze groep bekijk lijkt het er op dat het ons zelfs bij zeges tegen Sturm Graz en Real Sociedad nog kan nekken.
Ook Monaco kan 11 punten halen en dat zou ons slechts tweede maken.
Nummer 2 mag dan doorgaan, okay, maar krijgt een zodanige loting dat overwintering wel eens tot 1 ronde beperkt zou kunnen blijven.
Als nummer 1 schat ik de kans op een extra ronde iets groter.

Het blijft voor mij overeind dat , mochten we vanavond gelijk spelen waardoor in elk geval overwinteren in de Conference League zeker is,
dit in elk geval geen ramp hoeft te zijn.
Dat kijkt toch iets rustiger, want een nederlaag tegen de stugge Oostenrijkers verwacht ik eigenlijk niet.
 
Dat "eerst onderling resultaat" maakt onze situatie er niet beter op.
Als ik alle scenario's in onze groep bekijk lijkt het er op dat het ons zelfs bij zeges tegen Sturm Graz en Real Sociedad nog kan nekken.
Ook Monaco kan 11 punten halen en dat zou ons slechts tweede maken.
Nummer 2 mag dan doorgaan, okay, maar krijgt een zodanige loting dat overwintering wel eens tot 1 ronde beperkt zou kunnen blijven.
Als nummer 1 schat ik de kans op een extra ronde iets groter.

Het blijft voor mij overeind dat , mochten we vanavond gelijk spelen waardoor in elk geval overwinteren in de Conference League zeker is,
dit in elk geval geen ramp hoeft te zijn.
Dat kijkt toch iets rustiger, want een nederlaag tegen de stugge Oostenrijkers verwacht ik eigenlijk niet.

Bij zeges tegen Sturm en Sociedad zijn we sowieso door in de EL. Als PSV nu wint en Sociedad wint niet dan is zelfs een gelijkspel tegen Sociedad genoeg.
Nr. 1 worden in de poule wordt gewoon lastig. Dan moet Monaco punten laten liggen tegen Sturm.
Als PSV wint van Sturm en Sociedad en Monaco verliest van Sociedad en laat punten liggen tegen Sturm... dan zijn we 1e. Als Monaco 2x gelijkspeelt en PSV wint 2x....zijn we ook 1e.
 
Laatst bewerkt:
Bij zeges tegen Sturm en Sociedad zijn we sowieso door in de EL. Als PSV nu wint en Sociedad wint niet dan is zelfs een gelijkspel tegen Sociedad genoeg.
Nr. 1 worden in de poule wordt gewoon lastig. Dan moet Monaco punten laten liggen tegen Sturm.
Dat is toch precies wat ik beweer.
Die eerste plaats is bijna uit het zicht.
Als nummer 2 doorgaan is moeilijker dan als nummer 1 en daardoor hoeft het geen ramp te zijn mocht het "slechts" Conference League worden via plek 3.
Niet dat we daarnaar moeten streven maar het is een troost als je daarin meer rondes na de winterstop kunt overleven.
 
Dat is toch precies wat ik beweer.
Die eerste plaats is bijna uit het zicht.
Als nummer 2 doorgaan is moeilijker dan als nummer 1 en daardoor hoeft het geen ramp te zijn mocht het "slechts" Conference League worden via plek 3.
Niet dat we daarnaar moeten streven maar het is een troost als je daarin meer rondes na de winterstop kunt overleven.

Nummer 2 is tenminste nog wel gewoon EL. Lijkt me stuk interessanter dan Conference League.
Dan speel je wel tegen een "Sevilla, Barcelona,Zenit,Leipzig, Atalanta of zo".
Ook voor de spelers is dat veel ineterssanter. Je kan je ook veel meer in de kijker spelen tegen zulke clubs.
 
Nummer 2 is tenminste nog wel gewoon EL. Lijkt me stuk interessanter dan Conference League.
Dan speel je wel tegen een "Sevilla, Barcelona,Zenit,Leipzig, Atalanta of zo".

Je krijgt dan dus wel een extra ronde. Nr 1 gaat door naar 8e finale, nummer 2 naar r32 tegen een nummer 3 uit de CL.
 
Je krijgt dan dus wel een extra ronde. Nr 1 gaat door naar 8e finale, nummer 2 naar r32 tegen een nummer 3 uit de CL.
Dat klopt. Is toch mooi? Vroeger als je 2e werd in de EL dan zat je ook bij de laatste 32. (ook als je 1e werd). Nu sla je dus een ronde over als je 1e wordt.
Dus eigenlijk is het als je 2e wordt geen extra ronde, maar als je 1e wordt een ronde minder.
 
Nummer 2 is tenminste nog wel gewoon EL. Lijkt me stuk interessanter dan Conference League.
Dat is zo.
Maar een finale tegen Spurs in dat laatste toernooi kan toch ook mooi zijn.
Vooral als we die niet door arrogantie bij een 2-0 voorsprong alsnog verliezen , maar gewoon winnen.
Desnoods na strafschoppen na een saaie wedstrijd. ;) .
 
Zin in weer een potje voetbal in een kolkend Philips Stadion. Oh nee wacht.

Laten we hopen op een overtuigende wedstrijd net als afgelopen zaterdag (de eerste helft dan). 3-0
 
Dat klopt. Is toch mooi? Vroeger als je 2e werd in de EL dan zat je ook bij de laatste 32. (ook als je 1e werd). Nu sla je dus een ronde over als je 1e wordt.
Dus eigenlijk is het als je 2e wordt geen extra ronde, maar als je 1e wordt een ronde minder.
Ik pak even een notitieblok, ga hier de hele dag even over nadenken en dan kom ik er op terug..
 
  • Hahaha!
Reactions: DrJ
Nou daar zit ik toch niet heel gerust op mijn stoel kan ik je vertellen. Dat was zaterdag wel anders.
Ik heb tegen Vitesse helaas niet gezien, maar qua Graz heb je gelijk. Uiteindelijk was het wel een goeie pot, maar na die 1-2 was het wel even billenknijpen ja.
 
Zin in weer een potje voetbal in een kolkend Philips Stadion. Oh nee wacht.

Laten we hopen op een overtuigende wedstrijd net als afgelopen zaterdag (de eerste helft dan). 3-0
En laten we hopen op geen acties buiten het stadion om te protesteren en om zogenaamd de sfeer te verhogen. Ondanks het resultaat van zaterdag heb ik er geen vertrouwen in.
 
53Iu_7En


Bekijk bijlage 3984

:PSV:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan