PSV - Sporting CP | Donderdag 19 september | Eindstand: 3-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nou, the day after.

Cijfertjes laat ik aan Der Muzikant over, maar in het stadion was dit mijn indruk:

Zoet: Prima gekeept, echt prima reddingen. Het 2e schot was zo hard en enigszins onverwachts dat hij die echt niet kon hebben.
Boscagli: Techniek is prima, maar hij komt een beetje over als een jochie uit een jeugdelftal dat mee mag doen omdat er even niemand anders beschikbaar is. Met name zijn fysiek zou moeten verbeteren. Werd af en toe simpel weggezet door de spelers van Sporting.
Viergever: redelijk anoniem. Wel sterk in de lucht.
Baumgartl: Aantal prima ingrepen en een goeie goal.
Dumfries: De vorm is er nog niet helemaal, maar er waren wat lichtpuntjes.
Hendrix: speelde een prima wedstrijd en had een aantal ingrepen waar Boscagli jaloers op zou moeten zijn, maar die penaly (dat was Hendrix, toch?) was onnodig.
Rosario: Heel af en toe had ie een momentje dat je denkt dat het weer goedkomt, maar er waren te veel slechte momenten om dat te compenseren. Nagenoeg elke keer als er een aanval onnodig stokte kwam dat door Rosario. Wat gebeurt er in het hoofd van die jongen? Hij kan het wel...
Ihattaren: De koning in Rosario is dood, lang leve Koning Mo! Geweldig om te zien hoe een 17-jarige dit niveau op de mat legt tegen een internationale tegenstander. Dat hij ook maar constant moge zijn.
Bergwijn: Nog steeds niet geweldig in vorm, maar een aantal aardige acties.
Malen: Goeie goal, verder niet zo aanwezig als de 2 vorige wedstrijden.
Bruma: Werkte hard, weinig fouten.
___
Gakpo: Weinig fout gedaan, weinig opvallends gedaan.
Doan: Eigenlijk hetzelfde als Gakpo, met de opmerking dat hij wel nuttig is in balonderscheppingen. Maar kon zich nog niet echt onderscheiden.
Sadilek: Leek extra gedreven. Verbetenheid en ook goede acties naar voren. Mooi om achter de hand te hebben.

Eerste helft sowieso prima, en laatste half uur zakte het aardig in. Je leek te kunnen wachten op het 3e doelpunt van Sporting, maar dat bleef gelukkig uit.

Het eerbetoon aan Fernando Ricksen was zeer indrukwekkend, overigens.
Vanaf de overkant van het stadion (jij zat toch op B?) redelijk dezelfde conclusie. Ik vond Viergever ook een aantal keer goed uitverdedigen (strakke passes naar voren).

Sadilek was echt een baas toen hij erin kwam. Ging voor elke bal 120% (zowel aanvallend als verdedigend). Technisch nog niet altijd top maar zo ontzettend fel.

Op een gegeven moment kreeg PSV nog een corner laat in de wedstrijd, en hij kwam bij ons in de hoek even de fans opjutten. Geniale gast.
 
Nou, the day after.

Cijfertjes laat ik aan Der Muzikant over, maar in het stadion was dit mijn indruk:

Zoet: Prima gekeept, echt prima reddingen. Het 2e schot was zo hard en enigszins onverwachts dat hij die echt niet kon hebben.
Boscagli: Techniek is prima, maar hij komt een beetje over als een jochie uit een jeugdelftal dat mee mag doen omdat er even niemand anders beschikbaar is. Met name zijn fysiek zou moeten verbeteren. Werd af en toe simpel weggezet door de spelers van Sporting.
Viergever: redelijk anoniem. Wel sterk in de lucht.
Baumgartl: Aantal prima ingrepen en een goeie goal.
Dumfries: De vorm is er nog niet helemaal, maar er waren wat lichtpuntjes.
Hendrix: speelde een prima wedstrijd en had een aantal ingrepen waar Boscagli jaloers op zou moeten zijn, maar die penaly (dat was Hendrix, toch?) was onnodig.
Rosario: Heel af en toe had ie een momentje dat je denkt dat het weer goedkomt, maar er waren te veel slechte momenten om dat te compenseren. Nagenoeg elke keer als er een aanval onnodig stokte kwam dat door Rosario. Wat gebeurt er in het hoofd van die jongen? Hij kan het wel...
Ihattaren: De koning in Rosario is dood, lang leve Koning Mo! Geweldig om te zien hoe een 17-jarige dit niveau op de mat legt tegen een internationale tegenstander. Dat hij ook maar constant moge zijn.
Bergwijn: Nog steeds niet geweldig in vorm, maar een aantal aardige acties.
Malen: Goeie goal, verder niet zo aanwezig als de 2 vorige wedstrijden.
Bruma: Werkte hard, weinig fouten.
___
Gakpo: Weinig fout gedaan, weinig opvallends gedaan.
Doan: Eigenlijk hetzelfde als Gakpo, met de opmerking dat hij wel nuttig is in balonderscheppingen. Maar kon zich nog niet echt onderscheiden.
Sadilek: Leek extra gedreven. Verbetenheid en ook goede acties naar voren. Mooi om achter de hand te hebben.

Eerste helft sowieso prima, en laatste half uur zakte het aardig in. Je leek te kunnen wachten op het 3e doelpunt van Sporting, maar dat bleef gelukkig uit.

Het eerbetoon aan Fernando Ricksen was zeer indrukwekkend, overigens.
Mooie samenvatting, hoewel ik je wel positief vind over Rosario en Hendrix. Hendrix was vaak te laat met druk zetten op de bal rond de eigen 16, waardoor Sporting onnodig tot een schot of eindpass kan komen, en die penalty was een pupillen fout, mag niet gebeuren met zijn ervaring. Rosario luidde hoogstpersoonlijk 2 gevaarlijke aanvallen van Sporting in. Deed verder misschien weinig fout, maar voegde ook niet heel veel toe.
 
Ik las dat een aantal "Ajacieden" het maar een gespeelde actie vonden, hij wist gewoon dat die camera op hem stond. Want Van Bommel is een echte acteur :FP:
Uiteraard, want alles wat 020 doet is authentiek en geweldig. Beetje raar dat jij je daar nog over verbaast. Ajacieden zijn supremacisten.
 
Mooie samenvatting, hoewel ik je wel positief vind over Rosario en Hendrix. Hendrix was vaak te laat met druk zetten op de bal rond de eigen 16, waardoor Sporting onnodig tot een schot of eindpass kan komen, en die penalty was een pupillen fout, mag niet gebeuren met zijn ervaring. Rosario luidde hoogstpersoonlijk 2 gevaarlijke aanvallen van Sporting in. Deed verder misschien weinig fout, maar voegde ook niet heel veel toe.

Mwah, mijn visie op Rosario was:
"Heel af en toe had ie een momentje dat je denkt dat het weer goedkomt, maar er waren te veel slechte momenten om dat te compenseren. Nagenoeg elke keer als er een aanval onnodig stokte kwam dat door Rosario."
Dat noem jij dan blijkbaar positief?? :unsure:

Hendrix vond ik, los van het penaltymoment (dat ik ook benoem), prima acteren als verdedigende middenvelder.
 
3-2 gewonnen en lang leek er niets aan de hand voor PSV, maar als je de statistieken van de wedstrijd bekijkt is het de schijn die bedriegt. Het had ook zomaar andersom kunnen zijn.
Een gelijkspel was niet onverdiend geweest voor Sporting.

PSV - Sporting Portugal

47% Balbezit 53%
15 Doelpogingen 15
9 Schoten op doel 9
2 Schoten naast doel 3
4 Geblockte schoten 3
 
Ik las dat een aantal "Ajacieden" het maar een gespeelde actie vonden, hij wist gewoon dat die camera op hem stond. Want Van Bommel is een echte acteur :FP:

Tsja, het lijkt erop dat Van Bommel, meer dan bijvoorbeeld Cocu, echt een doelwit is voor ajacieden. Dat was ook al zo bij z'n 2e periode bij PSV. Die kan volgens mij echt niks goed doen bij ze, dus dit zegt vervolgens ook niet zo veel. En wat zegt dat over henzelf, als je bij zo'n situatie als deze toch alleen het slechte in de mens ziet...
 
3-2 gewonnen en lang leek er niets aan de hand voor PSV, maar als je de statistieken van de wedstrijd bekijkt is het de schijn die bedriegt. Het had ook zomaar andersom kunnen zijn.
Een gelijkspel was niet onverdiend geweest voor Sporting.

PSV - Sporting Portugal

47% Balbezit 53%
15 Doelpogingen 15
9 Schoten op doel 9
2 Schoten naast doel 3
4 Geblockte schoten 3

Ik zou een gelijkspel wel onverdiend vinden. PSV was zeker een uur de baas. Alleen aan het einde had Sporting meer de overhand.
Dat is dan gebaseerd op het wedstrijdbeeld en niet de kille cijfertjes.
 
Ik zou een gelijkspel wel onverdiend vinden. PSV was zeker een uur de baas. Alleen aan het einde had Sporting meer de overhand.
Dat is dan gebaseerd op het wedstrijdbeeld en niet de kille cijfertjes.

Dan had PSV dat gelijkspel over zichzelf afgeroepen. Niets geleerd van eerdere debacles zoals de uitwedstrijd tegen FC Emmen. :mad:
 
Tsja, het lijkt erop dat Van Bommel, meer dan bijvoorbeeld Cocu, echt een doelwit is voor ajacieden. Dat was ook al zo bij z'n 2e periode bij PSV. Die kan volgens mij echt niks goed doen bij ze, dus dit zegt vervolgens ook niet zo veel. En wat zegt dat over henzelf, als je bij zo'n situatie als deze toch alleen het slechte in de mens ziet...
Cocu is ook meer een rustige, grijze muis. V Bommel valt in alles op, en ik ken veel mensen (Ajacieden) die ook echt een hekel aan hem hebben. "Voor geen 4 miljoen per jaar zou ik voor hem willen voetballen", "De meest verschrikkelijke plek op aarde is de plek waar V Bommel is geboren" etc.

Ik lach dan altijd maar lief.
 
Ik las dat een aantal "Ajacieden" het maar een gespeelde actie vonden, hij wist gewoon dat die camera op hem stond. Want Van Bommel is een echte acteur :FP:

Opinions are like assholes. Everyone's got one and it usually stinks.

Als zij dat willen denken, laat ze. Maar één iemand weet zeker of het echt of nep was, en dat is Bommel zelf.
 
Ik heb gister in het stadion weer genoten! Een leuke pot voetbal, en uiteindelijk een terechte winnaar. Ik blijf een stijgende lijn zien en zit naar een attractieve aanvalslinie te kijken die alleen maar beter lijkt te worden!
Er zijn natuurlijk genoeg verbeter punten te vinden maar dat lijkt mij niet meer dan normaal, nu alweer zin in as zondag!
 
Ik heb gister in het stadion weer genoten! Een leuke pot voetbal, en uiteindelijk een terechte winnaar. Ik blijf een stijgende lijn zien en zit naar een attractieve aanvalslinie te kijken die alleen maar beter lijkt te worden!
Er zijn natuurlijk genoeg verbeter punten te vinden maar dat lijkt mij niet meer dan normaal, nu alweer zin in as zondag!
Idd binnen een maand gaatbt swingen. Hoop alleen dat zondag niet te vroeg komt zogezegd.
 
Willen mensen a.u.b. Sporting niet afschilderen als een RKC....
Zoals wij in Nederland 3 topclubs van naam hebben (PSV, Ajax en Feyenoord) zijn dat in Portugal Porto, Benfica en Sporting. Sporting kunnen we vergelijken met Feyenoord qua resultaten. Hebben wij het ook niet altijd lastig met Feyenoord??

Prima resultaat tegen een gelijkwaardige tegenstander. Die punten hebben we maar weer. Helaas nog spannend tot het eind maar dat hoort er ook wel wat bij Europese wedstrijden.
Genoten van de sfeer en inzet! Zondag een mooi vervolg!
 
Vanwaar deze vraag?

Ik relateer het aan de grote krokodillentranen die maandenlang door de Telegraaf over het land werden uitgesproeid. Iedereen moest verdriet hebben en ede emoties waren met geen pen te beschrijven. Mark verliest een vriend, wordt emotioneel en een paar losers menen dat het fake is.
 
Ik relateer het aan de grote krokodillentranen die maandenlang door de Telegraaf over het land werden uitgesproeid. Iedereen moest verdriet hebben en ede emoties waren met geen pen te beschrijven. Mark verliest een vriend, wordt emotioneel en een paar losers menen dat het fake is.
Ah, ik had niet door dat het 'theater' van Van Bommel over Ricksen ging.

Dat is echt een laffe uitspraak van een paar internethelden zeg, gadverdamme.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan