PSV - Sparta Rotterdam | Zondag 5 mei | Eindstand: 4-2 PSV kampioen!

2018, 6 jaar geleden. Wat is er veel gebeurd en wat is PSV van ver gekomen:
- De hoopvolle start onder Van Bommel en de deceptie van de tweede seizoenshelft 18/19.
- De dominantie van Ajax.
- De ineenstorting van PSV, recht de pandemie in en de vaak vergeten rol die Faber speelde om PSV toch nog naar Europees voetbal te leiden, samen met kanjers als Eindhovenaar Gakpo en captain Dumfries op het veld.
- De komst van Schmidt en de verwachtingen die nooit echt ingelost werden: het mislopen van de CL, al die verloren topwedstrijden in de Eredivisie, maar ook bekerwinst en supercup winst tegen Ajax en natuurlijk die bizarre Götze transfer.
- De komst van Ruud, die niet klaar bleek voor een PSV dat eigenlijk op omvallen stond.
- Die verschrikkelijke CL playoffs tegen Rangers en een seizoen dat nooit echt loskwam.
- De angst die toch wel toeslag of PSV op het punt stond om financieel kopje onder te gaan.
- Het vertrek van JDJ en de herinnering aan de spelers die onder hem werden aangetrokken, waarvan we van een groot deel niet meer voor zouden kunnen stellen dat ze voor het huidige PSV in aanmerking zouden komen.
- De ommekeer: het geld van Gakpo en Madueke, de klasse van Gakpo, Simons en Veerman, de aanstelling en het voorbereidende werk van Stewart, 4x in een seizoen winnen van Ajax, CL playoffs halen, Bosz en al die toptransfers van afgelopen zomer.

En dan nu dit seizoen. Een wonderseizoen; een kroon. De wraak op Rangers, de dominantie in de Eredivisie, Europa weer eens laten zien dat we echt nog wel tot iets in staat zijn.

Garanties heb je nooit in het voetbal (of het leven) dat zaken goed blijven gaan, maar PSV is weer gezond. Vandaag bekronen we hopelijk deze 6 jaar-durende reis, waarin PSV enkele keren langs de rand van de afgrond leek te gaan. Met eendracht, zoals PSV kenmerkt. Want Eendracht maakt Macht.

Welkom terug, PSV.
 
Laatst bewerkt:
Voor wat, het kan gewoon niet misgaan vandaag, als PSV geen kampioen word vandaag ren ik van Hilversum naar Eindhoven in me blootje om ze voor alles uit te schelden daar. In slechtste geval wint PSV met 3-0 vandaag minimaal

Als je het wil afkopen mag dat voor 500 euro bij artsen zonder grenzen. :grin: .
 
Mooie uitspraak op sociale media :
Op Psv staat geen maat,
Reactie: ik zou willen dat dat ook voor de bierglazen zo was
😁
 
Iemand die ook in de stad is zin om een drankje te doen?
Mooie uitspraak op sociale media :
Op Psv staat geen maat,
Reactie: ik zou willen dat dat ook voor de bierglazen zo was
😁
Voor mij niet te veel bier, moet een end reizen en morgen nog iets regelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan