PSV - Sparta Rotterdam | Zondag 3 oktober | Eindstand: 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
De vele kansen die Zahavi krijgt? Bedoel je dat qua speelminuten of qua daadwerkelijke kansen? Want gisteren werd het zo ontstellend druk in de trechter van het strafschopgebied dat bijvoorbeeld zelfs Gotze 2x in de baan van zijn schot liep. Die kans vlak na rust mag je hem zeker aanrekenen, daar moet hij meer mee doen, maar die bal op de paal is gewoon pech. Ik vind nog steeds dat Zahavi geschikt is voor PSV, want als hij er echt niks van kon, zou hij ook nooit 1 op 2 lopen bij het Israëlische elftal.
 
De vele kansen die Zahavi krijgt? Bedoel je dat qua speelminuten of qua daadwerkelijke kansen? Want gisteren werd het zo ontstellend druk in de trechter van het strafschopgebied dat bijvoorbeeld zelfs Gotze 2x in de baan van zijn schot liep. Die kans vlak na rust mag je hem zeker aanrekenen, daar moet hij meer mee doen, maar die bal op de paal is gewoon pech. Ik vind nog steeds dat Zahavi geschikt is voor PSV, want als hij er echt niks van kon, zou hij ook nooit 1 op 2 lopen bij het Israëlische elftal.

Heb hem alleen op de keeper zien afwandelen, te traag want werd door geklungel met de bal ingehaald.
Een bal recht op de keeper zien koppen. Op de paal is geen pech, de paal is een vast element en wanneer je daar tegenaan schiet gaat hij meestal niet in het doel. Legio voorbeelden op te noemen in dit prille seizoen met als dieptepunt het missen op het belangrijkste moment tegen Benfica.

Zijn statistieken bij het Israëlisch elftal of in China bij PyangWang United zeggen mij niets. Bij Palermo heeft hij bijv ook niets gepresteerd.

Misschien ligt het systeem van PSV hem niet, dat kan ook natuurlijk maar dan blijft het niet de juiste speler voor PSV. Kijk voor het gemak ook gewoon zijn 1 op 1's met de keeper. Het is echt blind schieten ipv de keeper uitspelen / slim binnenwerken. Dat continu terugzakken naar het middenveld heb ik ook mijn twijfels bij, mist dan weer de power om in de 16 van waarde te zijn.
 
Ze hadden hem al niet moeten halen, is gewoon niet van het gewenste niveau en zeker geen afmaker. En dat is wel gewoon praktisch wanneer je in de spits loopt, dat je die bal gewoon binnenwerkt. 1 op 1 scoort hij zelden en is het gewoon blind uithalen. Gevaarlijkste van hem vind ik nog wel zijn schoten van buiten de 16, maar ook daarvoor ben je geen spits geworden.

Misschien ben ik ook heel erg verwend toen ik opgroeide met Romario, Ronaldo, Nilis, v Nistelrooij en Kezman., Toen had ik nog hoop met Robert en later Reis maar daarna kwamen spelers a la Koné, Nijland, Koevermans en Berg bij PSV en werd het afmaken minder belangrijk. Luuk de Jong was een ander type maar heeft/had overduidelijk bepaalde kwaliteiten en daarmee een meerwaarde. Bij Zahavi, is het allemaal een 6 of 7 en dan maak je er zelfs bij PSV geen 20+ in de competitie wat tamelijk treurig is gelet op de vele kansen die hij hier krijgt.
Opgroeien met Romario, Ronaldo, Nilis, Van Nistelrooij én Kezman.. Man, ik welke wijk woonde jij? Ik groeide op met Rachid, Fouad, Henkie en rooie Sjuul.
 
Toevallig wel in een wijk waar veel spelers woonde van PSV. Maar ik dacht vooral zelf altijd dat ik 1 vd genoemde spitsen was. In de praktijk viel het heel erg tegen ;)
Lang uitslapen, feesten, dol op mooie vrouwen. Je kunt mij eigenlijk het beste vergelijken met Romario.
 
De ruimtes komen dan aan de zijkanten en daar kun je een Vertessen heel goed voor gebruiken. Hij maakt het verschil misschien niet maar het gaat om het idee, een ander plan dan met z’n allen de 16 opzoeken en een mierennest creëren. Breed houden en snelheid en diepte. Dat is iets wat we niet doen en daar dus ook kennelijk geen plan voor hebben.
De vraag is of dit aan de spelers ligt die in het veld staan of aan de trainer. Op zich heb je met Gakpo een echte buitenspeler. Dat hij zelf telkens naast Zahavi gaat staan is vermoedelijk een opdracht van Schmidt, zodat er ruimte komt voor Max. Madueke of Doan op rechts doen dit vaak ook, ze staan al richting het midden opgesteld en laten de buitenkant voor de back.
Waardoor het erg beperkt wordt, er weinig dreiging en variatie is en eigenlijk kan je nooit goed gebruik maken van de overlap van een back. Gisteren, maar ook tegen Benfica een groot probleem.
Lijkt mij alleen stug dat Vertessen ineens dan wel met krijt aan zijn schoenen mag spelen..
 
Laatst bewerkt:
De ruimtes komen dan aan de zijkanten en daar kun je een Vertessen heel goed voor gebruiken. Hij maakt het verschil misschien niet maar het gaat om het idee, een ander plan dan met z’n allen de 16 opzoeken en een mierennest creëren. Breed houden en snelheid en diepte. Dat is iets wat we niet doen en daar dus ook kennelijk geen plan voor hebben.
Klopt, dat gaat nog wel een probleem worden dit seizoen. Helemaal omdat andere ploegen zien dat dit blijkbaar werkt tegen psv.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Vaak ga ik mee met de cijfers van Kruspé maar een 2 voor Zahavi slaat nergens op.
Twee centimeter lager tegen Benfica had hem onze CL held gemaakt.

Eens met de post van Weltmeister.
Madueke en Gakpo op de vleugels betekent gevaar van twee kanten en meer ruimte voor Zahavi
in de gisteren te druk bezette spitsruimte.

En ja, blij dat PSV niet overkwam wat er wel gebeurde met Ajax, Feijenoord, Paris SG, Bayern Munchen e.v.a
na een Europese week.
Uiteindelijk kunnen we op 25 0ktober dat doen wat ons al bijna lukte op 10 januari.
De koppositie overnemen van het zwaar overschatte Ajax.
(Hoeft niet eens met 0-4, maar mag wel.) :)

Droom verder. Ajax speelde tegen een erg goed Utrecht wij speelden tegen een heel pover Sparta. Positivisme op niks af!
 
Maar ja, Als een speler goed is in bepaalde dingen en het gaat de laatste tijd wat vaker fout, moet hij er dan ineens mee stoppen? Net als Depay.... Als die ineens geen rare dingen meer doet ook al gaat het wel eens fout, dan is het toch een saaie voetballer. Het lukt de laatste wedstrijden iets ,minder bij Boscagli. Passes gaan wat vaker mis dan eerder, maar als ie er mee stopt, kan hij ook niet meer per ongeluk die ene wel goeie pass geven.

Ik bedoel ook vooral niet dat Boscagli moet stoppen. Want hij kan het wel, maar hij draaft er te ver in door. Iemand benoemde het al mooi, ineens is hij de zelfbenoemde Iniesta en probeert hij constant "de" pass te geven. Hou het lekker functioneel en doe het wanneer het wanneer het zich ervoor leent. Al heb ik er wel vertrouwen in dat hij dat stukje ook wel oppakt en gewoon weer doet wat hij moet doen. Slimme gast volgens mij, heeft zich namelijk al sterk verbeterd tov voorgaande seizoenen.

Ramalho - Obispo zie ik liever..
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Misschien ben ik ook heel erg verwend toen ik opgroeide met Romario, Ronaldo, Nilis, v Nistelrooij en Kezman.

Mooie tijd hè? Herinner me zittend in het stadion met m'n pa hoe voor m'n neus Romario er 3 in schopt tegen AEK.
Mooie tijden, moet er opeens aan denken nu je erover begint.
 
En als je bedenkt dat die spelers allemaal in een tijdspanne van minder dan 10 jaar bij PSV hebben gespeeld..

Dan waren de afgelopen 10 jaar toch minder :S:
Mag ik een kleine nuancerende correctie aanbrengen?
Tussen de komst van Romario in 1988 en het vertrek van Kezman in 2004 liggen geen 10 maar 16 jaar.
Landstitels 7 stuks.
In de afgelopen 16 jaar was onze club toch best ook succesvol.
Landstitels 6 stuks.
Maar na 3 jaar droog staan voelt het wel een beetje zoals je suggereert.
Tijd voor onze 25e titel komend voorjaar? ;)
 
Mag ik een kleine nuancerende correctie aanbrengen?
Tussen de komst van Romario in 1988 en het vertrek van Kezman in 2004 liggen geen 10 maar 16 jaar.
Landstitels 7 stuks.
In de afgelopen 16 jaar was onze club toch best ook succesvol.
Landstitels 6 stuks.
Maar na 3 jaar droog staan voelt het wel een beetje zoals je suggereert.
Tijd voor onze 25e titel komend voorjaar? ;)
Ik heb wel weer zin in een schraal biertje op de markt tussen de rood witte shirts en in de rook van het vuurwerk
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan