PSV - Sparta Rotterdam | Zondag 29 november | Eindstand 1-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het leverde Cocu in ieder geval nog 3 landstitels en een Champions League overwintering op. Schmidt mag blij zijn als hij 1 van die 2 dingen (1 landstitel in het geval daarvan) weet te presteren.
Vier landstitels. Ik zou zo weer voor een kampioenschap a la Cocu tekenen, krijgt PSV meer geld, meer aanzien en kunnen we beter investeren om nog beter voetbal op de mat te leggen. Een derde plek levert weinig op, staat ook niet in de boeken en het attractieve voetbal is zo vergeten.
 
Vier landstitels. Ik zou zo weer voor een kampioenschap a la Cocu tekenen, krijgt PSV meer geld, meer aanzien en kunnen we beter investeren om nog beter voetbal op de mat te leggen. Een derde plek levert weinig op, staat ook niet in de boeken en het attractieve voetbal is zo vergeten.
14/15, 15/16 en 17/18, welke 4e titel?
 
Vier landstitels. Ik zou zo weer voor een kampioenschap a la Cocu tekenen, krijgt PSV meer geld, meer aanzien en kunnen we beter investeren om nog beter voetbal op de mat te leggen. Een derde plek levert weinig op, staat ook niet in de boeken en het attractieve voetbal is zo vergeten.
Cocu kon ook beschikken over veel meer talent en gasten die op hun eentje een wedstrijd konden beslissen.
 
Als het 0-0 was gebleven was ik wel benieuwd geweest naar het commentaar op het forum. Nu lees ik "prima keuze om b-elftal op te stellen," maar het scheelde niet veel of het had puntverlies opgeleverd. Onder MvB viel het kwartje net de verkeerde kant op en werd er verloren, toen was het een enorme beginnersfout; nu ternauwerdood winst tegen een zeer matige tegenstander en men vindt het allemaal wel prima. Het kan verkeren.
Nu 5 wissels mogelijk. Toen 3. Dat maakt ook uit voor de taktiek..
 
Cocu kon ook beschikken over veel meer talent en gasten die op hun eentje een wedstrijd konden beslissen.
Vind ik Lastig. De basis (De Jong, Bergwijn, Wijnaldum en Depay) ben ik met je eens. Alleen dat is wel achteraf praten doordat ze zo goed zijn geworden. Denk namelijk dat Malen, Gakpo, Götze en Madueke (later Mo ook) ook later over gezegd gaat worden dat ze wedstrijden beslissen. (En hopelijk voegt Zahavi zich nog aan dit rijtje).
 
Dat is knap als hij een Penalty berekenend heeft afgedwongen en dat Malen hem ook nog mist en met een berekenend geluk alsnog slecht kan aannemen en alsnog in de goal kan schieten. Het is ook bijzonder knap om te berekenen dat je in de laatste minuten gewoon achteruit kan gaan lopen, want er is immers uit en te na berekend dat Sparta toch niet meer gaat scoren. :rolleyes: :geek: :cool: Mooi ook dat je kan berekenen dat PSV een hele helft geen bal op goal schiet. Waarom ook zoveel energie verspillen? :maniac:
Ja hij zal wel gelijk hebben, :rolleyes: maar als PSV niet had gewonnen was hij met de grond gelijk gemaakt. :fb:
Je kan ook zeggen, met het inbrengen van Malen breng je meer diepte in het spel en kom je vaker in de 16 van de tegenstander waardoor de kans op een pingel toeneemt. Ik volg maar gewoon een voetballogica in deze..
 
De bal was op de bovenarm, ik weet nu ff niet meer of de hands onder je oksel begint of onder je bovenarm door al die veranderende regeltjes pff. Maar je ziet duidelijk dat het op de bovenarm was. Had je Nijhuis hier dan was het gewoon 0-0 geweest

Viergever word ook gewoon ten val gebracht. Die speler mist de bal en raakt Viergever.

Overgins zelfs zonder penalty is het maar de vraag of het 0 - 0 is geweest. PSV zakte terug en liet Sparta komen (iets teveel dat wel). Maar speelde voor het behoud van de 1 - 0. Krijgen we de penalty niet dan zou PSV blijven jagen op het doelpunt. Met Malen, Gakpo en madueke schat ik in dat dit ook een nog een slagingskans had,
 
De bal was op de bovenarm, ik weet nu ff niet meer of de hands onder je oksel begint of onder je bovenarm door al die veranderende regeltjes pff. Maar je ziet duidelijk dat het op de bovenarm was. Had je Nijhuis hier dan was het gewoon 0-0 geweest


Volgens de regels is het een penalty.

Als je het mij persoonlijk vraagt, vind ik het absurd dat dit een penalty is. Het hedendaagse penaltybeleid maakt in mijn ogen het spel kapot. Vaak - ook hier - is er geen enkele intentie om hands of een overtreding te maken, en dan vind ik de straf buitenproportioneel.
Een vrije trap in de 16 zou een oplossing kunnen zijn.
 
Volgens de regels is het een penalty.

Als je het mij persoonlijk vraagt, vind ik het absurd dat dit een penalty is. Het hedendaagse penaltybeleid maakt in mijn ogen het spel kapot. Vaak - ook hier - is er geen enkele intentie om hands of een overtreding te maken, en dan vind ik de straf buitenproportioneel.
Een vrije trap in de 16 zou een oplossing kunnen zijn.
De pingel was niet voor de 'handsbal'
 
Je kan ook zeggen, met het inbrengen van Malen breng je meer diepte in het spel en kom je vaker in de 16 van de tegenstander waardoor de kans op een pingel toeneemt. Ik volg maar gewoon een voetballogica in deze..
Dat kan je zeker zeggen. Een andere voetballogica is dat je een wedstrijd vaak niet zomaar omdraait als het vanaf het begin niet loopt. Dan helpen ook 5 wissels niet meer.
 
Volgens de regels is het een penalty.

Als je het mij persoonlijk vraagt, vind ik het absurd dat dit een penalty is. Het hedendaagse penaltybeleid maakt in mijn ogen het spel kapot. Vaak - ook hier - is er geen enkele intentie om hands of een overtreding te maken, en dan vind ik de straf buitenproportioneel.
Een vrije trap in de 16 zou een oplossing kunnen zijn.
Nou, Viergever werd toch gehaakt, terwijl hij naar de goal rende?
 
Volgens de regels is het een penalty.

Als je het mij persoonlijk vraagt, vind ik het absurd dat dit een penalty is. Het hedendaagse penaltybeleid maakt in mijn ogen het spel kapot. Vaak - ook hier - is er geen enkele intentie om hands of een overtreding te maken, en dan vind ik de straf buitenproportioneel.
Een vrije trap in de 16 zou een oplossing kunnen zijn.
Ik vind niet dat er bij overtredingen gekeken moet worden naar intenties. Wat de intentie ook is, het resultaat (dat de speler tegen de grond gaat) blijft hetzelfde. Bij het verdelen van evt rode en gele kaarten mag wel meer naar de intentie gekeken worden.
 
Ik vind niet dat er bij overtredingen gekeken moet worden naar intenties. Wat de intentie ook is, het resultaat (dat de speler tegen de grond gaat) blijft hetzelfde. Bij het verdelen van evt rode en gele kaarten mag wel meer naar de intentie gekeken worden.

Wat betreft vrije trappen ben ik het met je eens, dus in het veld tellen intenties niet, alleen het gevolg. Maar wat betreft penalties voelt het voor mij nu als echt niet meer rechtvaardig. Een penalty is nog steeds vaak het verschil tussen winnen en verliezen, terwijl ik vaak denk - en ik ben denk ik toch niet de enige - ja, wat moet zo'n verdediger dan... Je kunt zo'n arm er toch niet afschroeven... Als de meest elemenraire anatomie van een lichaam (zoals: een mens heeft nu eenmaal armen) het verschil tussen winst of nederlaag kan betekenen, dan gaat er volgens mij iets mis...
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan