PSV - sc Heerenveen | Zondag 20 februari | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Bij Augsburg speelde hij ook vaak LB in een viermans verdediging. Ook in de eerste maanden draaide hij zeer goed op de LB positie. Wellicht is hij nog beter in een 5 mans verdediging. Maar hij heeft gewoon rendeert op LB in een viermans verdediging. Mag hem aangerekend worden en wellicht, achteraf, geen top aankoop van JDJ. Maar ik vind niet dat hij misbruikt word op een positie.

Hierdoor vind ik het geen rare aankoop. Kan gewoon LB spelen in mijn optiek. Dat hij nu te kort komt is zeker waar.

Nouja, Gotze heeft ook prima werk geleverd als spits in het verleden. Als je twee centraal spitsen niet renderen en spelers als Veerman en Guti wel. Dan snap ik die keuze.

Had ook meer het idee dat gotze speelde als valse negen/amc met twee spitsen ervoor. Ofja dat was het plan.

Denk dat Veerman op al de drie posities uit de voeten kan. Vind het niet verkeerd gebruik maken van Veerman. Eens dat ik hem hem het beste op 6 vind. Maar Guti en Sangare zijn verdedigend ook bezig aan een sterk seizoen.

Slim gebruikt zodat je Teze centraal kunt opstellen en geen jeugd speler voor de leeuwen hoeft te gooien.

Gedeeltelijk eens. Dit kon beter maar tegelijk zijn het ook weer spelers waarmee we in de eredivisie moeten kunnen winnen.

Oneens. Ik vind je voorbeelden niet per se dat ze vandaag zijn misbruikt.

Wil niet zeggen dat JDJ niet wat risico heeft in deze selectie. Maar van een speler mag je best verwachten dat hij meerdere rollen kan spelen. Dat vind ik niet raar.

Je gaat in op de wedstrijd tegen H’veen. Mijn post was meer bedoeld om het structurele aan te kaarten. Ik had het dus eigenlijk beter in een ander topic kunnen zetten. Zo ongeveer op elke wedstrijd kan je mijn post op het elftal loslaten. Vind ik.

Toevoeging op Max. Vorig jaar heb ik alle opstellingen van Augsburg bekeken waarin Max meespeelde en er waren inderdaad wedstrijden met 4 verdedigers met Max als LB. Maar verreweg veel meer met 3 verdedigers waarbij Max niet 1 van die 3 was. Zelfs wedstrijden met 4 verdedigers met Max een linie daarvoor. Dus vaak in een 4-mans als LB klopt gewoon niet.

Op Götze. Ik snap je punt, wat het plan was. Met Gakpo en Noni ervoor. Maar dan gebruik je Gakpo en Noni weer verkeerd. Plus dan zouden Mauro en Max er aan de buitenkant overheen moeten kunnen denderen. Maar gisteren toch niet? Wees eerst maar eens blij wanneer Mauro en Max het verdedigend op orde hebben en kijk dan pas verder.
Kortom, de kracht van Götze is de positie achter de spitsen. En je hebt spitsen op de bank.
De kracht van Veerman is 6. Dus wat doe je dan? Veerman niet op 6, en Götze niet op 10 én geen spits. Oftewel geen enkele speler in zijn kracht. Ik vind dat ongelooflijk.
 
Laatst bewerkt:
Je gaat in op de wedstrijd tegen H’veen. Mijn post was meer bedoeld om het structurele aan te kaarten. Ik had het dus eigenlijk beter in een ander topic kunnen zetten. Zo ongeveer op elke wedstrijd kan je mijn post op het elftal loslaten. Vind ik.
Ja maar je noemt vooral Heerenveen voorbeelden. Götze heeft niet zo vaak in de spits gestaan bijv.
Enige structureel op de verkeerde positie is wmb Mauro. Maar die speelt daar beter dan Max. Dus dat vind ik juist slim gevonden.
Toevoeging op Max. Vorig jaar heb ik alle opstellingen van Augsburg bekeken waarin Max meespeelde en er waren inderdaad wedstrijden met 4 verdedigers met Max als LB. Maar verreweg veel meer met 3 verdedigers waarbij Max niet 1 van die 3 was. Zelfs wedstrijden met 4 verdedigers met Max een linie daarvoor. Dus vaak in een 4-mans als LB klopt gewoon niet.
Ik zie op transfermarkt juist dat ze vaak speelde met een 4 mans verdediging (wel staat Augsburg vaak wat verdedigender dan PSV maar dat is logisch). Zeker dat Max ook gespeeld heeft in een viermans verdediging en idd ook vaak aanvallend (LM of zelfs een enkele keer linksbuiten). Maar hij heeft genoeg gespeeld in een 4 mans verdediging dat hij dit zou moeten kunnen. Ook in de eerste periode bij PSV was dat gewoon prima.

Dan vind ik het meer een kwestie van kwaliteit dan vorm dan dat de speler misbruikt word.
Op Götze. Ik snap je punt, wat het plan was. Met Gakpo en Noni ervoor. Maar dan gebruik je Gakpo en Noni weer verkeerd. Plus dan zouden Mauro en Max er aan de buitenkant overheen moeten kunnen denderen. Maar gisteren toch niet? Wees eerst maar eens blij wanneer Mauro en Max het verdedigend op orde hebben en kijk dan pas verder.
Ja eens hoor. Gisteren kwam het de eerste helft slecht uit.
Kortom, de kracht van Götze is de positie achter de spitsen. En je hebt spitsen op de bank.
Ja maar Zahavi en Vinicius maken ook nog niet een super indruk. Terwijl Veerman, Guti, Sangaré en zelfs Götze beter presteren.
De kracht van Veerman is 6. Dus wat doe je dan? Veerman niet op 6, en Götze niet op 10 én geen spits. Oftewel geen enkele speler in zijn kracht. Ik vind dat ongelooflijk.
Gedeeltelijk eens. Zeker de helft liep het beter. Maar Veerman op 10 vind ik ook zeker een goede zet.
Veerman pakt het daar eigenlijk ook goed op.
 
Ja maar je noemt vooral Heerenveen voorbeelden. Götze heeft niet zo vaak in de spits gestaan bijv.
Enige structureel op de verkeerde positie is wmb Mauro. Maar die speelt daar beter dan Max. Dus dat vind ik juist slim gevonden.

Ik zie op transfermarkt juist dat ze vaak speelde met een 4 mans verdediging (wel staat Augsburg vaak wat verdedigender dan PSV maar dat is logisch). Zeker dat Max ook gespeeld heeft in een viermans verdediging en idd ook vaak aanvallend (LM of zelfs een enkele keer linksbuiten). Maar hij heeft genoeg gespeeld in een 4 mans verdediging dat hij dit zou moeten kunnen. Ook in de eerste periode bij PSV was dat gewoon prima.

Dan vind ik het meer een kwestie van kwaliteit dan vorm dan dat de speler misbruikt word.

Ja eens hoor. Gisteren kwam het de eerste helft slecht uit.

Ja maar Zahavi en Vinicius maken ook nog niet een super indruk. Terwijl Veerman, Guti, Sangaré en zelfs Götze beter presteren.

Gedeeltelijk eens. Zeker de helft liep het beter. Maar Veerman op 10 vind ik ook zeker een goede zet.
Veerman pakt het daar eigenlijk ook goed op.

Ik lees net een interview van Schmidt over de positie van Veerman.


Tsja.
In de meest cruciale periode van het seizoen….
Werk daar lekker aan in de winterstop of in de zomerstop.
Weet je wat: zet Sangaré volgende week rechtsbuiten, want dan voelt hij ook eens hoe de ballen op die positie aangespeeld moeten worden. Wordt-ie compleet van.

Echt, de enige reden waarom Veerman niet op 6 stond is dat hij Guti niet wilde passeren en Veerman niet kán laten banken. En dus Götze dan maar op 9. Polderen, en niets anders, gewoon polderen, heet dat.
 
Ik zat ff te kijken; die Nigel de Jong speelt dus nog gewoon altijd (en alles) bij zijn club in de zandbak. o.O
Dacht dat die allang gestopt was joh.
Ja joh. Hij kan lang mee. Hij raakte zelf nooit geblesseerd... daar deed ie bij anderen. Als er daar een zandstorm is, komt dat waarschijnlijk door een tackle van Nigel de Jong.
 
k denk dat Sangaré en Veerman heel goed afwisselend 6 en 8 kunnen zijn. Naast elkaar. Beetje goed communiceren onderling en dan kan het best. Volgens mij zit dáár dan de verrassing, onvoorspelbaarheid en extra kwaliteit van PSV. Meer dan in de voorhoede.
Frans vs. Volendams. Spannende communicatie. ;)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan