PSV - Real Sociedad | Donderdag 16 september | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Tjah, weer zo'n typische Europese avond waarbij je onnodig aan het korte eind trekt.

1ste helft was gewoon matig. Ondanks dat had ik wel het idee dat we iets beter waren, maar er werd weinig gecreëerd op een bal van Madueke en een andere kans na. Vind dat Madueke echt vaker alla Robben naar binnen moet kappen en uithalen, dat is echt een wapen wat hij nog te weinig gebruikt. Verdedigend was het echt slecht. Op het begin zag ik Mwene nog een paar keer goed ingrijpen bij die Oryazabal en greep Ramalho goed in na die verkeerde bal van Obispo, maar daarna ging echt alles fout. 2 keer niet scherp genoeg qua dekken en het was raak.

2e helft was al veel beter. Veel druk blijven zetten en ze hebben op die bal van Boscagli na (helden actie Drommel) geen kans gehad. De goal was natuurlijk geweldig, wat een klasbak is die Götze toch. Voor de rest kwam je er niet doorheen, bal viel vaak net verkeerd. Dan ook nog dat schot van Teze op de paal. En vervolgens sta je weer met het gevoel van 'ja, hier had veel meer ingezeten'. En dat is wel frustrerend keer op keer.

Vond de wissels eigenlijk wel prima invallen. Thomas liet veel meer zien dan Van Ginkel, die heb ik de 1ste helft naar mijn gevoel amper gezien. Bruma had echt wel een paar prima acties, en Vertessen deed het qua dreiging niet veel minder dan Madueke. Het nadeel is dat je van beide spelers geen opleving kunt verwachten, maar ik weet niet of die nog van Madueke of Gakpo was gekomen. Vinicius niet echt kunnen beoordelen, die stond behoorlijk vast tegen die verdedigers. Heb wel het idee dat het een werkpaard is die tegenstanders goed gaat irriteren. Iemand die vol duels ingaat en sterk is aan de bal, komt in de Eredivisie sowieso van pas. Wel echt een spits die je vooral voorin zult zien sleuren, maar waar je verdedigend niet meteen op hoeft te rekenen. Geen probleem, zulke heb je ook nodig.

Lag het trouwens aan mij of was die scheids af en toe echt een clown?
 
Tjah, weer zo'n typische Europese avond waarbij je onnodig aan het korte eind trekt.

1ste helft was gewoon matig. Ondanks dat had ik wel het idee dat we iets beter waren, maar er werd weinig gecreëerd op een bal van Madueke en een andere kans na. Vind dat Madueke echt vaker alla Robben naar binnen moet kappen en uithalen, dat is echt een wapen wat hij nog te weinig gebruikt. Verdedigend was het echt slecht. Op het begin zag ik Mwene nog een paar keer goed ingrijpen bij die Oryazabal en greep Ramalho goed in na die verkeerde bal van Obispo, maar daarna ging echt alles fout. 2 keer niet scherp genoeg qua dekken en het was raak.

2e helft was al veel beter. Veel druk blijven zetten en ze hebben op die bal van Boscagli na (helden actie Drommel) geen kans gehad. De goal was natuurlijk geweldig, wat een klasbak is die Götze toch. Voor de rest kwam je er niet doorheen, bal viel vaak net verkeerd. Dan ook nog dat schot van Teze op de paal. En vervolgens sta je weer met het gevoel van 'ja, hier had veel meer ingezeten'. En dat is wel frustrerend keer op keer.

Vond de wissels eigenlijk wel prima invallen. Thomas liet veel meer zien dan Van Ginkel, die heb ik de 1ste helft naar mijn gevoel amper gezien. Bruma had echt wel een paar prima acties, en Vertessen deed het qua dreiging niet veel minder dan Madueke. Het nadeel is dat je van beide spelers geen opleving kunt verwachten, maar ik weet niet of die nog van Madueke of Gakpo was gekomen. Vinicius niet echt kunnen beoordelen, die stond behoorlijk vast tegen die verdedigers. Heb wel het idee dat het een werkpaard is die tegenstanders goed gaat irriteren. Iemand die vol duels ingaat en sterk is aan de bal, komt in de Eredivisie sowieso van pas. Wel echt een spits die je vooral voorin zult zien sleuren, maar waar je verdedigend niet meteen op hoeft te rekenen. Geen probleem, zulke heb je ook nodig.

Lag het trouwens aan mij of was die scheids af en toe echt een clown?

Ik heb me alleen in't begin wat geergerd aan de scheids, omdat ie voor echt alles floot. Dat werd later beter.
 
Hij is druk doende, dat is wat anders.
Hij is juist vaker het tegenovergestelde van gedreven, namelijk onverschillig.
Max heeft dat overigens veel erger.

'Och, balletje verloren, achja'
'Oei, verkeerd gedekt. Tja..'
'Laat ik eens een balletje voorgeven. Oh, bal kwijt, poehee'

Denken ze natuurlijk niet, maar zo komt t op mij vaak over bij die 2. Die drive om kostte wat kost een fout goed te maken, die bal te willen hebben, overtuiging in de passing en dan gelijk weer vrij lopen en deelnemen aan t spel en gewoon te willen winnen boven alles. Zon beetje wat Denzel zo'n goede RB maakt.
Teze viel met drive in. Hoop t vaker te zien.
Onze twee backs ( Max en Mwene) zijn verdedigend gewoon te "plat" en winnen ook zelden een kopduel .
Laat verdedigen nu toch een zeer belangrijk onderdeel van een achterspeler zijn . Bij de beide doelpunten mocht men er vrij ongestoord inlopen en scoren . De nul houden blijkt ook zo moeilijk.
Boscagli bleef foute passes en verkeerde keuzes maken , had de indruk dat het te snel moest gaan voor hem.
Aanvallend ging het te vaak stereotiep door het centrum waar alles stevig op slot zat en het was een wedstrijd waar het dan net niet is.
Ondanks spannende match met goede wissels .
 
Gisteren nacht nog herhaling gekeken tot aan de 1-1. Dat zag er toch heel goed uit, vond ik. Andermaal moeten constateren dat Zahavi in de combinatie gewoon tekort komt, maar Götze was bij vlagen geniaal. Beetje lullige tegengoal.

Alle hoop dat we deze groep gaan doorkomen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Gisteren nacht nog herhaling gekeken tot aan de 1-1. Dat zag er toch heel goed uit, vond ik. Andermaal moeten constateren dat Zahavi in de combinatie gewoon tekort komt, maar Götze was bij vlagen geniaal. Beetje lullige tegengoal.

Alle hoop dat we deze groep gaan doorkomen.
Dan zullen we over 2 weken moeten winnen in Salzburg om eer op schema te komen. Ik voorspel nu al, dat we veel beter zijn (lees: lijken), maar maximaal 1 puntje
 
Dan zullen we over 2 weken moeten winnen in Salzburg om eer op schema te komen. Ik voorspel nu al, dat we veel beter zijn (lees: lijken), maar maximaal 1 puntje

Blessuregolf, rode kaarten of scheidsrechterlijke dwalingen daargelaten, voorspel ik een eenvoudige en mogelijk zelfs eclatante overwinning.
 
Gisteren nacht nog herhaling gekeken tot aan de 1-1. Dat zag er toch heel goed uit, vond ik. Andermaal moeten constateren dat Zahavi in de combinatie gewoon tekort komt, maar Götze was bij vlagen geniaal. Beetje lullige tegengoal.

Alle hoop dat we deze groep gaan doorkomen.

Je hoeft maar 3e te worden, want dan ga je nog naar de ECL. Met Sturm Graz heb je een tegenstander die ik nog minder inschat dan Midtjylland in je groep. Die moet je minimaal onder je kunnen houden. 4e worden in deze groep zou een schande zijn.
 
Blessuregolf, rode kaarten of scheidsrechterlijke dwalingen daargelaten, voorspel ik een eenvoudige en mogelijk zelfs eclatante overwinning.
Ik help het je hopen, maar ik zou me maar vast voorbereiden op een teleurstelling. Hopen dat we zondag tegen Fey wel kunnne winnen, maar als we zo verdedigen, gaat ook dat moeilijk worden. Wat mij betreft: alles vol op de competitie, Europees gaat het niks worden (helaas).
 
Je hoeft maar 3e te worden, want dan ga je nog naar de ECL. Met Sturm Graz heb je een tegenstander die ik nog minder inschat dan Midtjylland in je groep. Die moet je minimaal onder je kunnen houden. 4e worden in deze groep zou een schande zijn.
Waar je op hoopt. De ECL is een gedrocht, waar je niet in wil spelen. Kost net zoveel punten in de competitie als EL/CL en je krijgt er sportief en financieel geen drol voor. We moeten kampioen worden dit jaar, daar moeten we alles op gaan zetten nu
 
Zahavi zondag tegen Feyenoord wel in de basis laten starten, maar als hij dan wederom niks laat zien in de 1e helft, dan direct in de rust wisselen en Vinicius een serieuze kans geven om zich te bewijzen
 
Je hoeft maar 3e te worden, want dan ga je nog naar de ECL. Met Sturm Graz heb je een tegenstander die ik nog minder inschat dan Midtjylland in je groep. Die moet je minimaal onder je kunnen houden. 4e worden in deze groep zou een schande zijn.
Je wil toch niet in de Conference League terecht komen. :eek: 1e of 2e en anders niets.
 
Ik heb me er misschien niet goed genoeg in verdiept maar ik vind het nog steeds raar dat Feyenoord een weekje vrij neemt voor de peren competitie. PSV speelt tegen een echte tegenstander, krijgt korter rust en geen vrije Eredivisie ronde. Dan gaan de verhoudingen toch scheef?
 
Als je wil weten waarom PSV gisteren zoveel energie in de wedstrijd stopte, heeft De Telegraaf het antwoord.


Wat een ontzettende jank krant is dat toch ook

Ik heb me er misschien niet goed genoeg in verdiept maar ik vind het nog steeds raar dat Feyenoord een weekje vrij neemt voor de peren competitie. PSV speelt tegen een echte tegenstander, krijgt korter rust en geen vrije Eredivisie ronde. Dan gaan de verhoudingen toch scheef?

Dat is nou het verschil tussen een topclub en een subtopper. Dus bij deze mag ik hopen dat we dat verschil zondag ook eens laten zien. Gewoon een goed pak jank geven die watjes.
 
Tjah, weer zo'n typische Europese avond waarbij je onnodig aan het korte eind trekt.

1ste helft was gewoon matig. Ondanks dat had ik wel het idee dat we iets beter waren, maar er werd weinig gecreëerd op een bal van Madueke en een andere kans na. Vind dat Madueke echt vaker alla Robben naar binnen moet kappen en uithalen, dat is echt een wapen wat hij nog te weinig gebruikt. Verdedigend was het echt slecht. Op het begin zag ik Mwene nog een paar keer goed ingrijpen bij die Oryazabal en greep Ramalho goed in na die verkeerde bal van Obispo, maar daarna ging echt alles fout. 2 keer niet scherp genoeg qua dekken en het was raak.

2e helft was al veel beter. Veel druk blijven zetten en ze hebben op die bal van Boscagli na (helden actie Drommel) geen kans gehad. De goal was natuurlijk geweldig, wat een klasbak is die Götze toch. Voor de rest kwam je er niet doorheen, bal viel vaak net verkeerd. Dan ook nog dat schot van Teze op de paal. En vervolgens sta je weer met het gevoel van 'ja, hier had veel meer ingezeten'. En dat is wel frustrerend keer op keer.

Vond de wissels eigenlijk wel prima invallen. Thomas liet veel meer zien dan Van Ginkel, die heb ik de 1ste helft naar mijn gevoel amper gezien. Bruma had echt wel een paar prima acties, en Vertessen deed het qua dreiging niet veel minder dan Madueke. Het nadeel is dat je van beide spelers geen opleving kunt verwachten, maar ik weet niet of die nog van Madueke of Gakpo was gekomen. Vinicius niet echt kunnen beoordelen, die stond behoorlijk vast tegen die verdedigers. Heb wel het idee dat het een werkpaard is die tegenstanders goed gaat irriteren. Iemand die vol duels ingaat en sterk is aan de bal, komt in de Eredivisie sowieso van pas. Wel echt een spits die je vooral voorin zult zien sleuren, maar waar je verdedigend niet meteen op hoeft te rekenen. Geen probleem, zulke heb je ook nodig.

Lag het trouwens aan mij of was die scheids af en toe echt een clown?

Helemaal mee eens met je analyse.

Ja die scheids. Het is een Schot en ik denk dat hij dit weekend alles door laat gaan waar hij gisteren voor floot.
Was geen peil op te trekken wat hij zou doen.
 
Wat een ontzettende jank krant is dat toch ook



Dat is nou het verschil tussen een topclub en een subtopper. Dus bij deze mag ik hopen dat we dat verschil zondag ook eens laten zien. Gewoon een goed pak jank geven die watjes.
Precies. Topsport is ook dat je koste wat kost wilt winnen. Ook al heb je daarvoor soms een Tadic, een Alvarez of een Tagliafico nodig om wedstrijden dood te maken.
 
Ik heb me er misschien niet goed genoeg in verdiept maar ik vind het nog steeds raar dat Feyenoord een weekje vrij neemt voor de peren competitie. PSV speelt tegen een echte tegenstander, krijgt korter rust en geen vrije Eredivisie ronde. Dan gaan de verhoudingen toch scheef?
Feyenoord speelde dinsdag toch al en moesten reizen naar Isreal. Opzich kan ik die gedachtegang wel begrijpen.
 
Feyenoord speelde dinsdag toch al en moesten reizen naar Isreal. Opzich kan ik die gedachtegang wel begrijpen.
Maar dat is toch ook geen wereldreis lijkt me. En deden wij dat ook altijd, bijvoorbeeld naar Novosibirsk destijds? Dan zou ik het beter begrijpen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan