PSV - PEC Zwolle | Zaterdag 16 oktober | Eindstand: 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Vanuit de diepgang met ruimte. Vaak aanvallen op snelheid en dan schieten vanaf de 16. Een beetje zoals hij scoorde in augustus met die snelle tegenstoten van PSV tijdens de wedstrijden voorronde CL.
Maar eigenlijk zelden als laatste aanspeelpunt in de spits, zoals nu tegen verdedigende ploegen. Dat kan Israël niet. En dus Zahavi ook niet, blijkt.

Zahavi is van origine een schaduwspits, die moet eigenlijk met ruimte voor zich en een speler voor zich schieten.
 
Voor als jullie denken waar blijft Tegengas? (Waarschijnlijk denken jullie eerder blijft ie maar lekker weg😉😂) maar zit even 3 weken in Indonesië en kan dus wegens tijdsverschil van 6 uur geen live wedstrijden zien.
Vanochtend heerlijk met bakkie koffie de samenvattingen gekeken.
Wat me opviel: PSV kampioen kansen missen. Wauw wat heeft dit Psv een moeite met scoren. En ja op z’n PSV’s er 3 in schieten ( laatste 2 nadat t verzet gebroken is) in de laatste minuten. Moet toch wel wat doen met je bloeddruk als PSV’er zijnde of valt t mee?

En nee Ajax kwam ook niet over alsof ze een puike wedstrijd gespeeld hebben (1e doelpunt wel mooie combinatie).

Erg benieuwd naar volgende week. Beide ploegen moeten echt beter spelen.
 
Voor als jullie denken waar blijft Tegengas? (Waarschijnlijk denken jullie eerder blijft ie maar lekker weg😉😂) maar zit even 3 weken in Indonesië en kan dus wegens tijdsverschil van 6 uur geen live wedstrijden zien.
Vanochtend heerlijk met bakkie koffie de samenvattingen gekeken.
Wat me opviel: PSV kampioen kansen missen. Wauw wat heeft dit Psv een moeite met scoren. En ja op z’n PSV’s er 3 in schieten ( laatste 2 nadat t verzet gebroken is) in de laatste minuten. Moet toch wel wat doen met je bloeddruk als PSV’er zijnde of valt t mee?

En nee Ajax kwam ook niet over alsof ze een puike wedstrijd gespeeld hebben (1e doelpunt wel mooie combinatie).

Erg benieuwd naar volgende week. Beide ploegen moeten echt beter spelen.
PSV moet wel beter spelen en gemakkelijker scoren. Ajax moet het niet. Sterker nog ze hoeven het helemaal niet te doen. Graag zelfs. :D Liever wat slechter.;)
 
Laatst bewerkt:
Voor als jullie denken waar blijft Tegengas? (Waarschijnlijk denken jullie eerder blijft ie maar lekker weg😉😂) maar zit even 3 weken in Indonesië en kan dus wegens tijdsverschil van 6 uur geen live wedstrijden zien.
Vanochtend heerlijk met bakkie koffie de samenvattingen gekeken.
Wat me opviel: PSV kampioen kansen missen. Wauw wat heeft dit Psv een moeite met scoren. En ja op z’n PSV’s er 3 in schieten ( laatste 2 nadat t verzet gebroken is) in de laatste minuten. Moet toch wel wat doen met je bloeddruk als PSV’er zijnde of valt t mee?

En nee Ajax kwam ook niet over alsof ze een puike wedstrijd gespeeld hebben (1e doelpunt wel mooie combinatie).

Erg benieuwd naar volgende week. Beide ploegen moeten echt beter spelen.
Alleen psv hoeft beter. Ajax wat mij betreft niet perse...
 
Drommel 6
Mwene 3
Ramalho 7
Boscagli 5
Max 5
Ginkel 3
Sangare 7
Gotze 5
Madueke 6
Zahavi 3
Gakpo 8

Invallers Vinicius,Bruma van de drup in de regen. Vertessen en Propper prima ingevallen
De zwakke schakels zijn elke keer dezelfde en we hebben geen vervangers.
 
Kunnen we vanaf nu trouwens Boscagli en bij diens afwezigheid Zahavi de vrije trappen laten nemen? Max bakt daar al tijden weinig van, terwijl Boscagli dit seizoen juist zijn traptechniek etaleert. Ook Zahavi, hoe kut zijn vorm verder ook is, heeft wel een lekkere traptechniek van afstand en zal meer met zo'n bal doen dan Max.
 
Kunnen we vanaf nu trouwens Boscagli en bij diens afwezigheid Zahavi de vrije trappen laten nemen? Max bakt daar al tijden weinig van, terwijl Boscagli dit seizoen juist zijn traptechniek etaleert. Ook Zahavi, hoe kut zijn vorm verder ook is, heeft wel een lekkere traptechniek van afstand en zal meer met zo'n bal doen dan Max.
Het begint een raar ding te worden. Hoe vaak kun je het aluminium raken? Hopelijk is het zo'n dip als de Jong ooit had en komt hij er rap doorheen.
 
Het begint een raar ding te worden. Hoe vaak kun je het aluminium raken? Hopelijk is het zo'n dip als de Jong ooit had en komt hij er rap doorheen.

Ja, daar moest ik ook aan denken. Zoiets doe je niet expres en kan ook gewoon een gigantische dosis pech betekenen. Ik weet nog dat Luuk toen ook de ballen op de meest onmogelijke wijze naast, over en tegen alle centimeters van de lat en de palen schoot en hij werd toen ook compleet afgemaakt op het forum. Over the hill, hadden hem moeten lozen etc. Gaan ze er ineens wel in, heeft niemand het erover. Luuk kwam na die periode op stoom en eindigde met 27 goals in zijn laatste Eredivisieseizoen. Daarmee wil ik niet zeggen dat Zahavi hetzelfde zal doen, want die is ook al wel op leeftijd. Maar goed, als ze ineens goed beginnen te vallen voor hem kunnen we zomaar weer scoren aan de lopende band. Lichtpuntje daarin is dat hij de kansen WEL krijgt. Als je kansen krijgt, kun je dus goals maken. Als hij ook geen kans meer zou krijgen heb je pas echt een probleem.
 
Kunnen we vanaf nu trouwens Boscagli en bij diens afwezigheid Zahavi de vrije trappen laten nemen? Max bakt daar al tijden weinig van, terwijl Boscagli dit seizoen juist zijn traptechniek etaleert. Ook Zahavi, hoe kut zijn vorm verder ook is, heeft wel een lekkere traptechniek van afstand en zal meer met zo'n bal doen dan Max.

Directe vrije trappen van links: Zahavi. Directe Vrije trappen van rechts: Boscagli. Indirecte vrije trappen: Gakpo. Max lekker in de verdediging blijven.
 
Van Gangelen heeft een punt. Vinicius lijkt op een centrale verdediger die je inbrengt in de spits om oorlog te maken. Ik zie er ook geen spits in
Van Gangelen; is dat die Ajax supporter , sorry, objectieve meneer in de studio van ESPN die gisteren met een zuur gezicht zei dat PEC op weg was naar een stunt,
"maar dat dat helaas toch niet zo mocht zijn?
Ik hoorde van een mede supporter die toevallig voorafgaand aan onze wedstrijd in een pub keek naar Heerenveen-Ajax dat hij daar Tadic een elleboog zag uitdelen.
Kan iemand dat bevestigen?

Met Bacchus ben ik het eens dat de dag na de wedstrijd het heel vermakelijk is de wedstrijdchat na te lezen. Leerzaam ook.
Iets meer begrip voor b.v. Zahavi kan geen kwaad.

Wat was het zuchten, steunen, vloeken en vanaf minuut 80 ongeveer echt wanhopen dat het een enorme blamage zou gaan worden, type Osijek .
Wanneer dringt door dat ballen vanaf de zijkant wel en gepriegel door het midden geen kansen opleveren?
En dat je best vanaf de 16 of iets verder op goal mag schieten. Liefst wel hard en zuiver.

Toch wel een geweldige ontlading als je dan uiteindelijk de ban breekt en met 3-1 wint.

Wij groot feest en zure gezichten in Amsterdam en sommige studio's.
En bij winst zondag, zeer goed mogelijk, staan wij weer bovenaan. ;)
 
Ik hoorde van een mede supporter die toevallig voorafgaand aan onze wedstrijd in een pub keek naar Heerenveen-Ajax dat hij daar Tadic een elleboog zag uitdelen.
Twijfelgeval, maar snap dat een medesupporter dat zo zag, kreeg m overigens vergelijkbaar terug in de 2e helft. Werd ook niet bestraft, wat dat betreft kan je er dan mee leven (hoewel een schorsing....)
 
Ja, daar moest ik ook aan denken. Zoiets doe je niet expres en kan ook gewoon een gigantische dosis pech betekenen. Ik weet nog dat Luuk toen ook de ballen op de meest onmogelijke wijze naast, over en tegen alle centimeters van de lat en de palen schoot en hij werd toen ook compleet afgemaakt op het forum. Over the hill, hadden hem moeten lozen etc. Gaan ze er ineens wel in, heeft niemand het erover. Luuk kwam na die periode op stoom en eindigde met 27 goals in zijn laatste Eredivisieseizoen. Daarmee wil ik niet zeggen dat Zahavi hetzelfde zal doen, want die is ook al wel op leeftijd. Maar goed, als ze ineens goed beginnen te vallen voor hem kunnen we zomaar weer scoren aan de lopende band. Lichtpuntje daarin is dat hij de kansen WEL krijgt. Als je kansen krijgt, kun je dus goals maken. Als hij ook geen kans meer zou krijgen heb je pas echt een probleem.
Verschil is dat Luuk, ook als ie ff droog staat gewoon mee verdedigd, en zich ook bemoeide met bijvoorbeeld de opbouw of het in balbezit blijven. Luuk liet zich vaak inzakken en kon als kapstok fungeren. Aan Zahavi heb je buiten de 16 eigenlijk helemaal niets..
 
Ik hoorde van een mede supporter die toevallig voorafgaand aan onze wedstrijd in een pub keek naar Heerenveen-Ajax dat hij daar Tadic een elleboog zag uitdelen.
Kan iemand dat bevestigen?
Het is onmogelijk. Addergebroed heeft geen elleboog. :cautious: ;)
 
Verschil is dat Luuk, ook als ie ff droog staat gewoon mee verdedigd, en zich ook bemoeide met bijvoorbeeld de opbouw of het in balbezit blijven. Luuk liet zich vaak inzakken en kon als kapstok fungeren. Aan Zahavi heb je buiten de 16 eigenlijk helemaal niets..
Eens dat Luuk nog als target man functioneerde door lucht duels te winnen. Maar Zahavi is zeker een harde werker die verdedigend en het aanjagen juist een belangrijke rol speelt.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan