PSV - PEC Zwolle | Donderdag 4 april | Eindstand 4-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Allereerst wil ik graag FOX en de programmeur van onze geliefde bond bedanken voor een doordeweekse wedstrijd om 18:30. 4 uur weg van het werk, in alle haast om 5 uur in de auto. Om vervolgens om vijf over half 7 (normaal 40 minuten rijden) eindelijk een parkeerplekje te hebben.

Gelukkig maar dat de spelers wel rekening houden met de werkende mens en de eerste helft op hun gemakje doen. Zoals altijd in de tweede helft richting onze kant een leukere pot gezien. Mooie doelpunten en telkens word ik weer blij van het nieuwe talent dat we rond hebben lopen!

Jij hebt het nog gered soort van. Ik was om half 7 klaar op het werk, snel naar huis, 7u thuis. En bedacht me toen dat het nog 5 kwartier rijden was naar Eindhoven. Precies op tijd om iedereen weer het stadion uit te zien lopen. Namens mij dus ook erg bedankt FOX en KNVB. (n)
 
Samenvatting nog even gekeken omdat ik moest werken. Penalty voor Lozano leek me niet meer dan terecht en dat afgekeurde doelpunt was echt totale onzin. Het zit ons niet mee met die VAR, dat systeem moet sowieso op de schop. Dit soort rare twijfelgevallen en millimeterwerk moeten er echt uit..

Lekkere zuigvraag van Arno Vermeulen nog na de wedstrijd: "het spel moet wel beter he, als je nog 6x wilt winnen". Waarop Bommel antwoord: "Als wij elke keer met 4 - 0 winnen ben ik tevreden hoor". "Ook al het spel zo blijft?". "we winnen met 4 - 0, waar gaat het over?"

Bommel 1. Arno 0.
 
Het begint wel echt te stinken nu. Ik denk dat als je er de statistieken bijpakt dat het zomaar eens zou kunnen dat PSV de meeste goals afgekeurd heeft gekregen via de VAR. Ook bij de statistiek van situaties waarbij PSV benadeelt wordt door de tegenstander en een VAR uitkomst zou hebben geboden, maar dat er om wat voor reden dan ook niet eens naar gekeken wordt zal PSV er torenhoog bovenuit steken denk ik zo. Kan gewoon niet meer bijhouden hoevaak LdJ of Lozano al een vrije trap of penalty had moeten krijgen maar dat er niet eens naar gekeken wordt en dat de scheids het gelijk wegwuift. Sommigen zeggen dat het komt door hun geklaag, maar als scheidsrechters dat meenemen in hun beslissingen zijn ze dus niet meer objectief en dus niet geschikt om hun vak uit te voeren.
Of wij de meeste afgekeurde goals hebben is geen interessante statistiek. Je moet kijken naar alle twijfelgevallen bij alle wedstrijden dan krijg je al een beter beeld. Voor t zelfde geld hebbem wij de hoge afkeur omdat wik gewoon vaak op het randje spelen.
Het vrij hangen aan Luuk, tja die is vogelvrij verklaard toen een keeper wegkwam met een elleboog op de borst.
 
Zat in het stadion dus wellicht niet alles goed gezien maar ik vond Hendriks een drama, foute passes, spel vertragen en vaak volledig verkeerd opgesteld. Voor de rest wel eens met je beoordeling (Gakpo heeft trouwens een prachtige voorzet in zijn benen)

Hendriks en Rosario beiden voetballend te zwak om een sterk middenveld te hebben .
 
Doelsaldo begint toch ook wel een dingetje te worden...
Ja, ik zei thuis ook dat ze moesten doorgaan voor meer treffers. Met wat meer drive hadden er zo nog 2 goals in gezeten.
Samenvatting nog even gekeken omdat ik moest werken. Penalty voor Lozano leek me niet meer dan terecht en dat afgekeurde doelpunt was echt totale onzin. Het zit ons niet mee met die VAR, dat systeem moet sowieso op de schop. Dit soort rare twijfelgevallen en millimeterwerk moeten er echt uit..

Lekkere zuigvraag van Arno Vermeulen nog na de wedstrijd: "het spel moet wel beter he, als je nog 6x wilt winnen". Waarop Bommel antwoord: "Als wij elke keer met 4 - 0 winnen ben ik tevreden hoor". "Ook al het spel zo blijft?". "we winnen met 4 - 0, waar gaat het over?"

Bommel 1. Arno 0.
Hahaha, lekker antwoord van Van Bommel.

Ik vond het geen strafschop voor Lozano. Die begon te hinkelen en klemde zijn been om Paal heen. Maar De Jong had er weer eens wel een moeten krijgen. Van Boekel floot sowieso weer vreemd. Gelukkig kreeg Rosario geen geel voor shirtje trekken, maar dat was er natuurlijk wel een. Inconsequent allemaal.
Het afkeuren van de goal van Gakpo op 3mm was natuurlijk ook zot.

Die VAR moet gewoon weer afgeschaft worden. Willekeur, partijdigheid (?) en fouten blijven bestaan. Dan kun je beter gewoon een scheids hebben.

Als de VAR blijft, lijkt mij het aanvragen van een VAR moment door de aanvoerder een goede toevoeging. Plus het tonen van de beelden in het stadion. Dan is de druk wat hoger om een fatsoenlijke beslissing te nemen.
 
Ja, ik zei thuis ook dat ze moesten doorgaan voor meer treffers. Met wat meer drive hadden er zo nog 2 goals in gezeten.

Hahaha, lekker antwoord van Van Bommel.

Ik vond het geen strafschop voor Lozano. Die begon te hinkelen en klemde zijn been om Paal heen. Maar De Jong had er weer eens wel een moeten krijgen. Van Boekel floot sowieso weer vreemd. Gelukkig kreeg Rosario geen geel voor shirtje trekken, maar dat was er natuurlijk wel een. Inconsequent allemaal.
Het afkeuren van de goal van Gakpo op 3mm was natuurlijk ook zot.

Die VAR moet gewoon weer afgeschaft worden. Willekeur, partijdigheid (?) en fouten blijven bestaan. Dan kun je beter gewoon een scheids hebben.

Als de VAR blijft, lijkt mij het aanvragen van een VAR moment door de aanvoerder een goede toevoeging. Plus het tonen van de beelden in het stadion. Dan is de druk wat hoger om een fatsoenlijke beslissing te nemen.

Je kan je inderdaad afvragen of het niet beter zou zijn om alleen doellijntechnologie te gebruiken. Dat kan immers ook.
 
Is het misschien een idee om de komende weken veel meer Gakpo te laten voetballen ipv Bergwijn of Lozano ? Die voorzetten van Gakpo zijn echt ge-wel-dig en Luuk weet er wel raad mee. We hebben een machtig wapen hiermee wat we te weinig gebruiken. Hier kunnen we gewoon iedere resterende wedstrijd mee winnen,

De passes van Lozano, Bergwijn, Dumfries en Angelino zijn helaas van twee niveautjes minder dan die van Gakpo.
 
Doelsaldo begint toch ook wel een dingetje te worden...

Als PSV er 1 meer per wedstrijd inprikt dan is het uiteindelijk gelijk.
Trouwens ook interessant dat PSV met hun prutsdefensie en zwakke keeper er 25% minder tegendoelpunten heeft als die 200 miljoen verdediging van ajaks.
 
Pereiro geeft de bal keurig af op Lozano, en Lozano ziet niet dat Pereiro vrijstaand de bal terug wilde. want dan was het een doelpunt geweest.:eek:
 
Is het misschien een idee om de komende weken veel meer Gakpo te laten voetballen ipv Bergwijn of Lozano ? Die voorzetten van Gakpo zijn echt ge-wel-dig en Luuk weet er wel raad mee. We hebben een machtig wapen hiermee wat we te weinig gebruiken. Hier kunnen we gewoon iedere resterende wedstrijd mee winnen,

De passes van Lozano, Bergwijn, Dumfries en Angelino zijn helaas van twee niveautjes minder dan die van Gakpo.

Tsja. Hoe slecht Lozano ook in vorm is, hij heeft nog steeds de kwaliteit om een wedstrijd te beslissen. Dat doorjagen op keepers is bijvoorbeeld toch wel een wapen. Dan zou je hem er in plaats van Bergwijn in kunnen zetten, maar ik hoop dat dit doelpunt hem juist weer wat zelfvertrouwen ging geven...
Het is een dilemma. Je kan het natuurlijk wel afstemmen op de tegenstander.
 
Samenvatting nog even gekeken omdat ik moest werken. Penalty voor Lozano leek me niet meer dan terecht en dat afgekeurde doelpunt was echt totale onzin. Het zit ons niet mee met die VAR, dat systeem moet sowieso op de schop. Dit soort rare twijfelgevallen en millimeterwerk moeten er echt uit..

Lekkere zuigvraag van Arno Vermeulen nog na de wedstrijd: "het spel moet wel beter he, als je nog 6x wilt winnen". Waarop Bommel antwoord: "Als wij elke keer met 4 - 0 winnen ben ik tevreden hoor". "Ook al het spel zo blijft?". "we winnen met 4 - 0, waar gaat het over?"

Bommel 1. Arno 0.
Proest... jammer dat ik dat interview gemist heb. Arno is gewoon een sukkel en mateloos irritant. Geweldig als ik dan de reactie van van Bommel (lees) hoor. Recht voor zijn raap.

Is het misschien een idee om de komende weken veel meer Gakpo te laten voetballen ipv Bergwijn of Lozano ? Die voorzetten van Gakpo zijn echt ge-wel-dig en Luuk weet er wel raad mee. We hebben een machtig wapen hiermee wat we te weinig gebruiken. Hier kunnen we gewoon iedere resterende wedstrijd mee winnen,

De passes van Lozano, Bergwijn, Dumfries en Angelino zijn helaas van twee niveautjes minder dan die van Gakpo.
Malen viel ook weer goed in! Die mag van mij ook starten voor een van die twee.
 
Ik vind het grootste verschil met de 1e seizoenshelft dat het samenspel van Lozano en Bergwijn met Angelino en Dumfries totaal onbenut wordt. Als Angelino of Dumfries de bal hebben, trekken de vleugels naar binnen ipv dat ze er zich er kaatsend doorheen spelen (wat echt enorm veel kansen / doelpunten opgeleverd heeft in de 1e seizoenshelft).

Verder wordt ik wel een beetje moe van dat Hendrix bashen. Zeker, hij speelt de bal wel eens terug, maar dat is ook vaak omdat er te weinig beweging voor hem is. Hij heeft dit seizoen ook echt veel gestofzuigd hoor. We waren op recordjacht met het aantal doelpunten in de eerste seizoenshelft, dat was ook met het duo Rosario - Hendrix.

Precies, ik heb Hendrix veel ballen zie afpakken, en hij maakt soms een fout, maar dat doet iedereen, neem bijvoorbeeld Lozano vandaag.
Hendrix is zeer nuttig voor PSV.
 
Hendrix is echt dé vertragende factor bij PSV. Heeft ook niet de (handelings)snelheid en is verdedigend te zwak en te traag. Heeft niks met bashen te maken. Je kunt onderhand niemand meer wijsmaken dat Guti niet beter kan dan Hendrix...

Je kan ook niet wijs maken dat Guti wel beter is dan Hendrix, het is niet voor niets dat Guti nooit wordt opgesteld.
 
Dat weten we niet. Misschien is het wel voor niets. Die paar keer dat hij meedeed was het toch niet zo dramatisch slecht ?
Nu heb ik altijd het die dat Hendrix een balafpakker en werker is, en in mijn beleving is Guti dat niet. Dus dat die twee uitwisselbaar zijn zie ik nog niet zo.
 
Nu heb ik altijd het die dat Hendrix een balafpakker en werker is, en in mijn beleving is Guti dat niet. Dus dat die twee uitwisselbaar zijn zie ik nog niet zo.
Nee dat klopt. Je moet je per wedstrijd ook afvragen in hoeverre je een balafpakker nodig hebt of een kansencreerder.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan