PSV - Olympiakos Piraeus | Donderdag 25 februari | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Even over de pot nog en over PSV (toch handig op een psv forum) ik was verrast door onze club. Boscagli was genieten op die plek en Gotze, manman, wat een klasbak. Zahavi idem dito, eigen allemaal volwassen gespeeld en met gogme. Ik denk dat we op deze voet doormoeten en het zo moeten laten staan voor zondag. Alle vertrouwen in..
Yep, altijd blij met meer voetbal in de ploeg. Ben ook niet zo negatief als de meesten zijn over bijvoorbeeld Thomas. En als Gotze meedoet loopt alles beter.
Twee zonder-gogme voetballers (Rosario, Sangare) die we niet kunnen overslaan bij de opbouw is funest voor het hele spel van PSV. Maar dat wordt (nog) niet herkend door Schmidt.

Een andere wissel die hard nodig is en ons ook gisteren zou hebben gered. Als we voorstaan en onder druk komen heb je met Unnerstall een puntenpakker. We kunnen namelijk van alles vinden over Baumgartl, Rosario, fitheid, wissels etc. Maar als je over twee wedstrijden letterlijk 6 ballen binnen de palen krijgt (Opta) en daarvan gaan er 5 in... dan zou je kunnen overwegen een keeper op te stellen in plaats van een elfde voetballer. Maar hier wreekt zich het beleid dat de trainer de keeper heeft meegebracht, en dus niet uit eigener beweging zal wisselen, hopend op verbetering.

Dus met Mvogo op goal tegen Ajax: kansloos. Die schieten per wedstrijd namelijk vaker dan 2 maal binnen de palen...
 
Ik kan je garanderen, dat zowel Denzel als malen , als ze meegaan naar het EK, op de bank gaan zitten.
Bergwijn was 32m, had veel meer gepresteerd, speelde goed, en is mislukt in de PL. Lijkt me dat 30+ voor Malen echt supportersoptimisme is.
Malen bank is logisch, Denzel lijkt me niet speelde hiervoor bijna ook alles in oranje toen Hateboer door de mand viel en dat ging prima. Wie verwacht jij rechtsback wordt bij het EK?

supportersoptimisme mag je vinden. Als ik de cijfers van Malen dit seizoen bekijk
35 wedstrijden 22 goals 8 assists (bron transfermarkt) en dat voor een jongen die net 22 is geworden is 30+ miljoen niet heel gek toch? Interesse van onder meer Arsenal en BvB als ik de media moet geloven die hebben wel geld, we gaan het zien maar als je Malen onder de 30 miljoen verkoopt dat gaat er echt wat mis bij PSV.

*Bergwijn speelde trouwens ook als een natte krant voordat die verkocht werd aan Spurs dus 30 miljoen moet haalbaar zijn
 
Bergwijn was 32m, had veel meer gepresteerd, speelde goed, en is mislukt in de PL. Lijkt me dat 30+ voor Malen echt supportersoptimisme is.
Wat vind je meer gepresteerd?

Ik vind namelijk dat Malen, ondanks zijn gemiste kansen, eigenlijk wel hele goede statistieken hebben. Tuurlijk hij speelt wedstrijden slecht maar dat deed Bergwijn ook.
 
Dat klopt, maar de spelers die zeker weggaan (Malen, Dumfries) en waarschijnlijk (Mo) zijn allemaal een stuk minder waard geworden.
Dat wel ja. Eigenlijk alleen Dumfries verwijt ik het niet. Die jongen geeft ondanks zijn vormdip altijd 110%. Een Malen zie je rondsjokken en klagen op teamgenoten en Mo werkt (blijkbaar aan zijn speeltijd te zien, dat is wel een aanname maar goed) niet harder wanneer de trainer voor iemand anders kiest. Het is aan Mo om aan Schmidt te laten zien waarom hij wél zou moeten spelen. Was bij ons vroeger ook zo. Loop je de kantjes er vanaf? Dan sta je er langs.
 
Yep, altijd blij met meer voetbal in de ploeg. Ben ook niet zo negatief als de meesten zijn over bijvoorbeeld Thomas. En als Gotze meedoet loopt alles beter.
Twee zonder-gogme voetballers (Rosario, Sangare) die we niet kunnen overslaan bij de opbouw is funest voor het hele spel van PSV. Maar dat wordt (nog) niet herkend door Schmidt.

Een andere wissel die hard nodig is en ons ook gisteren zou hebben gered. Als we voorstaan en onder druk komen heb je met Unnerstall een puntenpakker. We kunnen namelijk van alles vinden over Baumgartl, Rosario, fitheid, wissels etc. Maar als je over twee wedstrijden letterlijk 6 ballen binnen de palen krijgt (Opta) en daarvan gaan er 5 in... dan zou je kunnen overwegen een keeper op te stellen in plaats van een elfde voetballer. Maar hier wreekt zich het beleid dat de trainer de keeper heeft meegebracht, en dus niet uit eigener beweging zal wisselen, hopend op verbetering.

Dus met Mvogo op goal tegen Ajax: kansloos. Die schieten per wedstrijd namelijk vaker dan 2 maal binnen de palen...
Moet je er natuurlijk wel bij vermelden dat bij 90% van die schoten Baumgartl als CV voor je keeper speelde en als hij het verpest het wel vaak een directe scoringskans is. Voor de rest is Mvogo misschien niet goed genoeg maar Unnerstal vind ik ook geen topper, vorig jaar 4e mee geworden en toen was het ook geen puntenpakker in mijn ogen oftewel jdj kan aan het werk voor een nieuwe keeper misschien Drommel?
 
Zwaar teleurgesteld na gisteravond. Ik kan er heel veel over zeggen maar beperk me even tot de rol van Schmidt, daar begrijp ik echt helemaal niks van. Waarom past die vent niet een paar wissels toe? Maar de hoofdzaak is dat PSV een beter management nodig heeft want met dit zwalkende beleid kom je er natuurlijk niet.
 
Jammer. De enige momenten dat ik voor een PSV, AZ of zelfs Fey ben lijkt het toch steeds net de verkeerde kant op te vallen🤦🏻‍♂️

Zo te lezen was het spel acceptabel, dus dat geeft perspectief lijkt me. Heb net de samenvatting gezien en obv die beelden begrijp ik niet helemaal waarom Mvogo een blunder zou hebben gemaakt? Is het een blunder als hij zo’n bal niet klem heeft? Redelijk streng oordeel imo.
 
Mark my words (las ik hier ergens): na 4 wedstrijden Unnerstall wordt er over hem hetzelfde gezegd. Die is echt slechter dan Mvogo.

Ik vind Dumfries niet voor zichzelf voetballen en keihard werken. Dat gezegd hebbende: hij is compleet uit vorm. Laat zich makkelijk passeren en geeft geen enkele goede voorzet.

Die zie je fysiek ook niet instorten?
Unnerstal is echt niet slechter dan Mvogo, wel een betere lijnkeeper. Verder maakt het niet zoveel verschil, en dus is het in het geval lood om oud ijzer altijd beter om de gekochte speler boven de gehuurde speler te verkiezen.

Dumfries voetbal voor zichzelf in de zin dat hij zijn zinnen heeft gezet op een transfer en hij wil PSV verlaten met een kampioenschap op zak. Om dat te bereiken wil hij alles zelf doen, en dat gaat niet. In die zin voetbalt hij voor zichzelf.

Ik zie niet aan Rosario of hij fysiek instort, maar ik sprak vanuit het oogpunt van Schmidt; die rouleert alle spelers vanwege hun energielevels, maar Rosario wordt nooit gewisseld. Dat is best vreemd te noemen. Bovendien is geen enkele speler energiek of fit, dus zet ik grote vraagtekens bij het energielevelmanagement van Schmidt.
 
Jammer. De enige momenten dat ik voor een PSV, AZ of zelfs Fey ben lijkt het toch steeds net de verkeerde kant op te vallen🤦🏻‍♂️

Zo te lezen was het spel acceptabel, dus dat geeft perspectief lijkt me. Heb net de samenvatting gezien en obv die beelden begrijp ik niet helemaal waarom Mvogo een blunder zou hebben gemaakt? Is het een blunder als hij zo’n bal niet klem heeft? Redelijk streng oordeel imo.
Tja er moet altijd een zondebok zijn als het tegen zit he🤡
 
De paar die kunnen voetballen gaan weg van de zomer, de grote groep ongelukkige wilt weg en de amateurs blijven.. en dan hebben mensen vertrouwen in aankomende jaren pff 🤦‍♂️🤣
 
De paar die kunnen voetballen gaan weg van de zomer, de grote groep ongelukkige wilt weg en de amateurs blijven.. en dan hebben mensen vertrouwen in aankomende jaren pff 🤦‍♂️🤣
En die gaan dan ook nog eens voor een relatieve fooi weg, want ze hebben het verpruts in europa, de beker, en de competitie dus minder waard. GG.
 
Jammer. De enige momenten dat ik voor een PSV, AZ of zelfs Fey ben lijkt het toch steeds net de verkeerde kant op te vallen🤦🏻‍♂️
Dat zelfde heb ik ook. Heel irritant. Zat gisteravond maar te wachten op die derde goal, omdat je al kon aanvoelen dat de Grieken ook gingen scoren. Veel mensen geven hier Mvogo de schuld, maar hij houdt dat schot er gewoon prima uit. Wat daar allemaal aan vooraf ging was veel erger.
 
Bergwijn was 32m, had veel meer gepresteerd, speelde goed, en is mislukt in de PL. Lijkt me dat 30+ voor Malen echt supportersoptimisme is.
Mislukt? Krijgt volgens mij veel speeltijd bij Mourinho en moet daar heel veel verdedigen, waardoor hij niet veel scoort.
Moet je er natuurlijk wel bij vermelden dat bij 90% van die schoten Baumgartl als CV voor je keeper speelde en als hij het verpest het wel vaak een directe scoringskans is. Voor de rest is Mvogo misschien niet goed genoeg maar Unnerstal vind ik ook geen topper, vorig jaar 4e mee geworden en toen was het ook geen puntenpakker in mijn ogen oftewel jdj kan aan het werk voor een nieuwe keeper misschien Drommel?
Precies. Mvogo blundert toch niet echt? Blinkt ook niet uit in 2021. Ik vind het niet te vergelijken met Zoet die de ene na de andere houdbare bal (van afstand) doorliet. Bij Mvogo staan ze continu vrij voor z'n neus (Feyenoord, Olympiakos, ADO, ga maar door).

Ik snap echt niet waarom mensen om Unnerstall roepen. Heeft soms mooie reflexen, maar liet vorig seizoen net zo goed wel eens een houdbare bal door. Daarbij is elke uittrap van hem balverlies. Ik vind Drommel nog niet eens zo'n gekke suggestie.
 
Dat zelfde heb ik ook. Heel irritant. Zat gisteravond maar te wachten op die derde goal, omdat je al kon aanvoelen dat de Grieken ook gingen scoren. Veel mensen geven hier Mvogo de schuld, maar hij houdt dat schot er gewoon prima uit. Wat daar allemaal aan vooraf ging was veel erger.

Ik vind ook niet dat het een blunder was van Mvogo. Ik vind dat je de wedstrijd al uit handen geeft door foute (cruciale)
passes (Rosario,Dumfries,Max) halverwege de 2e helft, waardoor Olympiakos er steeds meer in gaat geloven. En natuurlijk de egotripperij van Malen.
 
De paar die kunnen voetballen gaan weg van de zomer, de grote groep ongelukkige wilt weg en de amateurs blijven.. en dan hebben mensen vertrouwen in aankomende jaren pff 🤦‍♂️🤣
Vind het echt te voorbarig om nu al te stellen dat het helemaal niets meer wordt komende jaren.

Toen PSV in het eerste seizoen van Cocu met 2-6 tegen Vitesse verloor, zag het er ook slecht uit. Thuis, nota bene! (Huilende spelers in de armen van supporters op Oost, weet je nog?!).
Maar in die vier jaar daarna werden we 3 keer kampioen van Nederland.

De situatie is niet helemaal vergelijkbaar, en financieel ziet het plaatje er niet rooskleurig uit.
Daar ben ik me van bewust.

Maar ik heb meer affiniteit met de visie van een optimist als Jur1913, dan de visie van de Professionele pessimist.
Met de juiste spelers behouden en enkele goede talenten aankopen, kan volgend seizoen echt beter worden.

Maar dat is mogelijk een afwijking van mij. Het glas is half vol en niet half leeg.
 
Jammer. De enige momenten dat ik voor een PSV, AZ of zelfs Fey ben lijkt het toch steeds net de verkeerde kant op te vallen🤦🏻‍♂️

Zo te lezen was het spel acceptabel, dus dat geeft perspectief lijkt me. Heb net de samenvatting gezien en obv die beelden begrijp ik niet helemaal waarom Mvogo een blunder zou hebben gemaakt? Is het een blunder als hij zo’n bal niet klem heeft? Redelijk streng oordeel imo.
De blunder zat hem in het loslaten van die bal, dat was m.i. echt amateurniveau. Daaruit komt ook de goal. Blijft over dat er helemaal niks is aan deze keeper dat hem beter maakt dan Unnerstal; voetballend houdt het namelijk net zo min over, en hij heeft bovendien een enorme zwakke plek: zijn linkerhoek. 90% van de tegendoelpunten vallen zo'n beetje in die hoek.

Vandaar dus dat hij derde of vierde doelman was bij zijn club. Dat hadden ze daar goed gezien. Die lachen zich nou de ballen uit de broek dat wij hun derde keeper aan het warmhouden zijn terwijl we onze eigen doelman op de bank houden. Unnerstal is zeker beter op de lijn, maar zelfs al zijn ze uiteindelijk vergelijkbaar, en laat Unnerstal ook soms houdbare ballen door, dan maakt een logisch denkend iemand de afweging: "deze keepers zijn van vergelijkbaar niveau, dus laat ik mijn eigen speler de voorkeur geven boven de gehuurde speler; die vertegenwoordigt immers nog waarde voor mijn club."
 
Laatst bewerkt:
Vandaar dus dat hij derde of vierde doelman was bij zijn club. Dat hadden ze daar goed gezien. Die lachen zich nou de ballen uit de broek dat wij hun derde keeper aan het warmhouden zijn terwijl we onze eigen doelman op de bank houden.

Ja joh, ik zou er als ik jou was gewoon de zesde keeper van maken :maniac:

Hij was toch echt de 2e doelman achter Gulacsi. Tenzij ze bij Leipzig hun 4e keeper in bekerduels/Europa League laten keepen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan