PSV - Olympiakos Piraeus | Donderdag 25 februari | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Is allemaal het gevolg uit het meester brein van JDJ 2 jaar huur voor een reserve keep. Stel dat hij wel verrast heb je geen k.t aan. Hij valt lelijk door de mand en is gewoon een matige keep. JDJ heeft het weer voor elkaar een onsamenhangende selectie voor heel veel geld en die nu niet en nooit niet om een prijs gaat meedoen,
Mark my words (las ik hier ergens): na 4 wedstrijden Unnerstall wordt er over hem hetzelfde gezegd. Die is echt slechter dan Mvogo.
Kan me niet voorstellen dat er een club in Dumfries geïnteresseerd is op dit moment. Die is echt puur voor zichzelf aan het voetballen, en daar gaat het dan ook direct helemaal mis. Malen idem dito. Eigen BV'tjes. Geen team.
Ik vind Dumfries niet voor zichzelf voetballen en keihard werken. Dat gezegd hebbende: hij is compleet uit vorm. Laat zich makkelijk passeren en geeft geen enkele goede voorzet.
Schmidt, de coach van de energielevels managen, maar toch is iedereen bekaf en kunnen ze nog geen 90 minuten spelen; behalve Rosario dan, die kan elke dag 90 minuten spelen.:unsure:
Die zie je fysiek ook niet instorten?
 
Ik lees en hoor nu van Schmidt en spelers dat PSV gisteren heel goed heeft gespeeld en dat de uitschakeling daardoor moeilijk te accepteren zou zijn.

Dat is niet mijn beeld. Ik vond het welgeteld een halfuur redelijk tot goed: het laatste halfuur van de eerste helft. Verder hield het -tegen een Eoropees gezien matige tegenstander- niet over en hing de goal van Olympiakos al lang in de lucht. Die was dan ook niet onverdiend.

Het zat deze wedstrijd heel lang mee. Dat heeft soms wel met goed spelen te maken, maar is toch echt iets anders

Het heeft ook tegen gezeten, met malen bal op de paal, malen die bal voor t hoofd van gotze weg schopt anders grote vrije kopkans en natuurlijk hoe de tegengoal valt, daar zat t ook niet echt mee.
Daar tegenover staat bal op de paal en lat en open kans bruma 1e helft.
Aardig in balans tussen beide ploegen wat dat betreft.

Wat kansen betreft heeft PSV de meeste en de grootste gehad.
Ik vond de goal van hun dan ook wel onverdiend. Want ondanks het terugdringen hebben ze 2 kansen gecreerd in de 2e helft. PSV wederom meer.
In die zin was t zo slecht niet. Maar lang niet zo goed als 1e helft.

En dat, incl gebrek aan controle aan de bal (zonder bal was die er op 2 momenten na wel, het stond verdedigend redelijk tot goed), had m.i. te maken met het te vlug willen counteren. Daar was de ruimte niet altijd voor en daar werd wat te vaak toch voor gekozen. Te gehaast, te vlug naar voren willen spelen, waardoor er weer balverlies was en de olympiakos weer een aanval op kon gaan zetten.
In dit geval had rustig terug en breed best gemogen, om hen langzaam te dwingen terug te gaan. Dat is wat de 1e helft wel goed ging.
Zure is wel dat juist in de fase dat die tegengoal viel, PSV dat ook beter leek te doen. Wellicht ook doordat zij meer ruimte lieten.

Al met al snap ik Schmidt zn redenatie na afloop voor de camera wel. Na zon wedstrijd ga je je spelers niet afvallen. Ze speelden goed, en waar ze dat minder deden vochten ze voor elke cm.

Uiteindelijk is gisteren dit tweeluik niet verloren. Dat was een week eerder.
Die 3e en 4e goal daar... daar is waar t verloren is. Over 2 wedstrijden was PSV de betere ploeg wat kansen en veldspel betreft, maar onder aan de streep door persoonlijke fouten niet.
 
Ervaar ook een beetje een kut gevoel als ik er aan denk

Hier ook ben nog steeds pissig dat Schmidt niet gewisseld heeft. Iedereen gaat wisselen in Europa als die voor staat om tijd te rekken en de tegenstander te ontregelen. Behalve wij weer natuurlijk.
Als je nu ziet wat er door is had je misschien nog wel verder kunnen komen.

Zondag deksel op de neus en kunnen we weer naar de zomertransfers toe leven. Vreselijk!
 
Ik vind Dumfries niet voor zichzelf voetballen en keihard werken. Dat gezegd hebbende: hij is compleet uit vorm. Laat zich makkelijk passeren en geeft geen enkele goede voorzet.

Idd uit vorm.
Zag wel een vleugje wederopstanding van de Denzel die we allemaal graag zien: een situatie waarin ie de bal njet naar voren kwijt kon, zich daarna terugdraaide, 4 man om zich heen kreeg en de bal leek te gaan verliezen, maar er dan toch doorheen wist te beuken en wormen.
Typische Denzel actie die we dit seizoen te weinig zien.
 
Hier ook ben nog steeds pissig dat Schmidt niet gewisseld heeft. Iedereen gaat wisselen in Europa als die voor staat om tijd te rekken en de tegenstander te ontregelen. Behalve wij weer natuurlijk.
Als je nu ziet wat er door is had je misschien nog wel verder kunnen komen.

Zondag deksel op de neus en kunnen we weer naar de zomertransfers toe leven. Vreselijk!
En hoe vaak is er niet gezegd, na een late tegengoal door een wissel: waarom wisselt hij zo laat nog.
Maar kak is het.
 
En hoe vaak is er niet gezegd, na een late tegengoal door een wissel: waarom wisselt hij zo laat nog.
Maar kak is het.
Puntje kritiek op Schmidt dat hij niet wisselde is wel terecht denk ik, veel spelers liepen op hun tandvlees. En met die wissels kun je ook wat tijdrekken.

Credits naar hem ook wel voor de basisopstelling. Die werkte beter dan ik had gedacht
 
Het jammere is dat een groot deel van de spelers volgend seizoen waarschijnlijk eieren voor zijn geld kiest en elders gaat voetballen. Kan me voorstellen dat in ieder geval een Dumfries, Malen, Götze vertrekken. Daarnaast wellicht Max, Sangare, Ihattaren, Gakpo. Tis nog maar de vraag wat er van het huidige elftal overblijft. De aantrekkingskracht voor nieuwe spelers is na dit seizoen ook verder achteruit gegaan.
Ik verwacht dat Dumfries en Malen sowieso weggaan, wat ik niet erg vind want sinds januari spelen ze beide als een natte krant. Max, Sangare, Gotze en Gakpo zullen niet weggaan denk ik. Ihattaren geen idee. Maar op dit moment zijn Dumfries en Malen prima te vervangen als je een mooi bedrag voor ze vangt
 
Al is Ajax op het nippertje ontsnapt aan degradatie, het seizoen erop teken ik voor niks minder dan de titel.
Ik heb zelf in een situatie gezeten waar er altijd te veel van me werd verwacht die niet realistisch waarom. Daarom kijk ik altijd naar de situatie waar PSV/iemand anders op dat moment in zit.

Vandaar ook mijn oneindig positivisme/relativeren denk ik :)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan