PSV Nieuws Algemeen

Ik ben benieuwd wie morgen in de spits staat. Malen ligt er een paar maanden uit, Lammers is al geblesseerd en ook Mitroglou is geblesseerd.
 
Eigenlijk gewoon zonde dat er in het voetbal al met 'coaches' gewerkt wordt en je het daarom een mental coach moet noemen. Doet toch wat voor de beeldvorming, zeker in een conservatieve tak als het voetbal. In het bedrijfsleven - waar ik me begeef - is het volkomen normaal om regelmatig ondersteund te worden door coaches. Er is geen jaar geweest dat ik er niet op de een of andere manier mee bezig ben geweest, en we starten met ons team begin dit jaar wederom een heel boeiend traject met een 'mental coach'.
 
Het amateurisme druipt er van af bij PSV, in alle geledingen. Of het nou de sociale media is, of de medische staf of de commercieel directeur die allerlei niet bij deze tijd passende regels bedenkt... Gerbrands was misschien goed om na een kille periode van Sanders aangesteld te worden maar wat ik zie is dat de gezelligheid de boventoon heeft gevoerd daar waar PSV zijn DNA juist altijd is geweest om als echte topclub uiterst professioneel maar tegelijk ook gezellig te zijn, zoals in de tijden van van Raaij en Hiddink. Gerbrands heeft zogenaamd alle jongens van de club bij elkaar gezet zonder een visie te hebben op het geheel en waar hij zogenaamd voor staat: het topklimaat. Jaren lang heeft hij samen met de RvC Brands zijn gang laten gaan en later stelde hij een jongetje aan als de TD van een miljoenen club. De plannen van de commercieel directeur van PSV zijn gewoon belachelijk maar ja, wie stuurt hem aan?? JDJ mag er op los kopen en de ene na andere miskoop presteren, maar wie stuurt hem aan? De verdediging wordt al sinds Brands verwaarloosd, maar wie sprak hem hier op aan? Nee men zei niets want hij heeft Memphis en Gini goed verkocht. Alsof dat zo moeilijk was... Hij gooide er allerlei clausules en afspraken in de contracten van de spelers, maar wie heeft hem hierop aangesproken? Het ene na andere lijk kwam uit de kast met als kers op de taart het contract van Angelino die plotseling vertrok.
Er is geen visie bij PSV en dat is Gerbrands en de RvC uitermate aan te rekenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan