PSV Nieuws Algemeen

Jammer dat er geen statistieken topic is, dus dan maar hier:

De eerste 10 wedstrijden vergeleken met dezelfde wedstrijden vorig seizoen
PSV heeft 10 wedstrijden gespeeld en vergeleken met dezelfde wedstrijden vorig seizoen was alleen de uitslag uit tegen NAC (2-0) slechter dan vorig seizoen (4-1).
Tegen Ajax behaal je hetzelfde goede resultaat en in de overige 8 wedstrijden doe je het beter.
In totaal 6 punten meer behaald, 8 doelpunten meer gemaakt en 8 minder tegen gekregen. (Hierbij geldt gezien de ranglijsten van vorig seizoen: Roda=Fortuna, Sparta=De Graafschap, Twente=Emmen).

Ter vergelijking met Ajax: Die doen het in 4 van de 9 wedstrijden beter en in 3 wedstrijden slechter. In totaal 1 punt meer behaald, 4 goals meer gemaakt en 6 goals minder tegen gekregen.

Kampioenschappen laatste X aantal jaren
PSV is de enige ploeg die kan zeggen dat het de laatste X jaar vaker wel dan niet kampioen is geworden.
Geen enkele andere ploeg kan voor X iets invullen, maar PSV zelfs 6 verschillende getallen: 1, 3, 4, 5, 19 en 33.
3x kampioen in de laatste 4 seizoenen, 10x in de laatste 19 en 17x in de laatste 33.
 
Laatst bewerkt:
Celstraffen geëist voor gitzwarte rook bij PSV-Ajax

link

Vier PSV-supporters die tijdens een competitiewedstrijd tegen Ajax op 23 april vorig jaar rookbommen zouden hebben afgestoken, moeten tot een jaar celstraf krijgen, waarvan de helft voorwaardelijk. Dat eiste het Openbaar Ministerie (OM) maandag in de rechtbank in Den Bosch.
De actie was een protest tegen stadionverboden. ,,Dat was nogal contraproductief'', stelde de rechter. De verdachten kregen allemaal stadionverboden van vijf jaar.

Wat een idiote actie om te protesteren tegen stadionverboden. :maniac:
 
Het is inderdaad een beetje alsof je een bbq met heel veel vlees organiseerd om te vieren dat je vegetarier bent geworden.. :unsure:
Das logisch, dan eet je het vlees van niet vegetariërs op, zodat die het veganisme wel uit moeten proberen, soort van bekeringsdrang ;)
 
Celstraffen geëist voor gitzwarte rook bij PSV-Ajax

link

Vier PSV-supporters die tijdens een competitiewedstrijd tegen Ajax op 23 april vorig jaar rookbommen zouden hebben afgestoken, moeten tot een jaar celstraf krijgen, waarvan de helft voorwaardelijk. Dat eiste het Openbaar Ministerie (OM) maandag in de rechtbank in Den Bosch.
De actie was een protest tegen stadionverboden. ,,Dat was nogal contraproductief'', stelde de rechter. De verdachten kregen allemaal stadionverboden van vijf jaar.

Wat een idiote actie om te protesteren tegen stadionverboden. :maniac:

Wat ik dan wel achterlijk vind is dat je van alles kan uithalen en dan krijg je een taakstraf, en dan doe je dit en dan eisen ze een half jaar cel. Beetje krom.
 
Wat ik dan wel achterlijk vind is dat je van alles kan uithalen en dan krijg je een taakstraf, en dan doe je dit en dan eisen ze een half jaar cel. Beetje krom.

Ligt er ook een beetje aan in welke context je dit plaatst. Je neemt wel risico op een ongeval met een erg grote groep mensen. Zoals Toon Gerbrands zelf ook zei: Het gaat niet alleen om brandgevaar. Wat dacht je van mensen die longziektes hebben of andere lichamelijke klachten? Of paniekreacties?

Ik vind dit een erg goede actie. Die gasten denken tegenwoordig dat ze alles kunnen maken en er ook nog mee weg kunnen komen ook.
 
Ligt er ook een beetje aan in welke context je dit plaatst. Je neemt wel risico op een ongeval met een erg grote groep mensen. Zoals Toon Gerbrands zelf ook zei: Het gaat niet alleen om brandgevaar. Wat dacht je van mensen die longziektes hebben of andere lichamelijke klachten? Of paniekreacties?

Ik vind dit een erg goede actie. Die gasten denken tegenwoordig dat ze alles kunnen maken en er ook nog mee weg kunnen komen ook.

Ik heb ook geen probleem met deze straf op zich. Het gaat meer om de selectiviteit. Zoals een taakstraf bij https://www.ad.nl/breda/taakstraf-voor-steekpartij-bij-cafe-breda~a9f1835e/.
Maar goed, dat is meer iets voor Ergernissen.
 
Celstraffen geëist voor gitzwarte rook bij PSV-Ajax

link

Vier PSV-supporters die tijdens een competitiewedstrijd tegen Ajax op 23 april vorig jaar rookbommen zouden hebben afgestoken, moeten tot een jaar celstraf krijgen, waarvan de helft voorwaardelijk. Dat eiste het Openbaar Ministerie (OM) maandag in de rechtbank in Den Bosch.
De actie was een protest tegen stadionverboden. ,,Dat was nogal contraproductief'', stelde de rechter. De verdachten kregen allemaal stadionverboden van vijf jaar.

Wat een idiote actie om te protesteren tegen stadionverboden. :maniac:

Als dit vanuit de club een stadionverbod van vijf jaar oplevert, vind ik dit wel erg zwaar gestraft... https://www.ed.nl/eindhoven/stadion...nuffel-met-psv-ers-in-verboden-zone~a9491959/
 
Als n bericht begint met "hij had al eerder een waarschuwing gekregen" dan kan ik al minder medelijden hebben. Dat je het veld niet op mag is duidelijk, maar waar bevind deze verboden zone zich?

Ja, maar die waarschuwing was voor bier gooien, met vele andere supporters (naar Twente- supporters NB, die zijn dat wel gewend met Normaal en Zwarte Cross enzo? :) ). Die verboden zone is blijkbaar een plek net achter de reclameborden (dus niet het veld). Kijk ook het filmpje: gewoon een Brabants PSV- joch dat zich iets te veel liet meeslepen door zijn eigen enthousiasme. Laat hem een keer alle toiletten in het stadion schoonmaken ofzo.
 
Ja, maar die waarschuwing was voor bier gooien, met vele andere supporters (naar Twente- supporters NB, die zijn dat wel gewend met Normaal en Zwarte Cross enzo? :) ). Die verboden zone is blijkbaar een plek net achter de reclameborden (dus niet het veld). Kijk ook het filmpje: gewoon een Brabants PSV- joch dat zich iets te veel liet meeslepen door zijn eigen enthousiasme. Laat hem een keer alle toiletten in het stadion schoonmaken ofzo.
Twente en de Achterhoek zijn twee verschillende gebieden. Waarbij ik aanteken dat bier gooien naar Twentesupporters niet erg is mits het heineken . bavaria of ander bocht is.

PSV heeft de straffen bewust hoog staan, worden ook maar zelden uitgedeeld. De jongen had al een waarschuwing staan, jammer dan. Hoe sneu het ook is.

Vind het wel vreemd (en slecht) dat ik niet snel iets op de site kan vinden over de stadionregels
 
Twente en de Achterhoek zijn twee verschillende gebieden. Waarbij ik aanteken dat bier gooien naar Twentesupporters niet erg is mits het heineken . bavaria of ander bocht is.

PSV heeft de straffen bewust hoog staan, worden ook maar zelden uitgedeeld. De jongen had al een waarschuwing staan, jammer dan. Hoe sneu het ook is.

Vind het wel vreemd (en slecht) dat ik niet snel iets op de site kan vinden over de stadionregels

Heineken gooien naar Twente-supporters zou ik geen overtreding willen noemen, eerder een ieders burgerplicht.
 
Heineken gooien naar Twente-supporters zou ik geen overtreding willen noemen, eerder een ieders burgerplicht.
Lees in dit artikel dat de vorige waarschuwing niet was vanwege het gooien van bier naar fans, maar gooien naar spelers van Fc Groningen. Maakt het toch net ff anders. Daarbij, de jongeman is over een hek geklommen, dan ga je dus al bewust over een barrière.

artikel ED

Zie net op twitter dat de 'fan' die bij de fruitschaal een verstandelijk beperkte Feyenoorder sloeg slechts 2 jaar kreeg. Ook deze man had al waarschuwingen gehad. In dat licht bekeken is die 5 jaar wel aan de hoge kant.
 
Zie net op twitter dat de 'fan' die bij de fruitschaal een verstandelijk beperkte Feyenoorder sloeg slechts 2 jaar kreeg. Ook deze man had al waarschuwingen gehad. In dat licht bekeken is die 5 jaar wel aan de hoge kant.

Volgens mij was de dader ook verstandelijke beperkt (in de officiele zin van het woord, voordat er flauwe grappen gemaakt worden) wat de situatie anders maakt en wellicht waren er verzachtende omstandigheden omdat het niet geheel duidelijk is welke er verstandelijk beperkt zijn en wel niet bij het Feyenoord publiek...
 
Lees in dit artikel dat de vorige waarschuwing niet was vanwege het gooien van bier naar fans, maar gooien naar spelers van Fc Groningen. Maakt het toch net ff anders. Daarbij, de jongeman is over een hek geklommen, dan ga je dus al bewust over een barrière.

artikel ED

.

Jawel, maar als je 't ventje toch ziet... Ik ben het wel eens met ED dat een onsje minder straf wel had gekund.

Hij oogt als een puppy met te veel enthousiasme. Je moet zo'n joch gewoon verplicht afmatten voor de wedstrijd. PSV vlaggetjes leggen op elke stoel in het uitvak. Zoiets.
 
Als dit vanuit de club een stadionverbod van vijf jaar oplevert, vind ik dit wel erg zwaar gestraft... https://www.ed.nl/eindhoven/stadion...nuffel-met-psv-ers-in-verboden-zone~a9491959/

Foto van met stadionverbod gestrafte PSV-fan in reclame sponsor Energiedirect

link

694


o.O

PSV moet dat stadionverbod per (energie)direct ongedaan maken. :devilish:
En die supporter moet van Energiedirect een jaar lang gratis electra en gas krijgen. ;)
Hij kan ze zelfs aanklagen voor het schenden van portretrecht. :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan