PSV Nieuws Algemeen

Het gegeven dat bv ren Land geen potten kan breken bij Groningen geeft aan dat de uitspraak van Bosz dat het gat tussen JPSV en PSV groot is geworden gewoon klopt.
Het gegeven dat Fernandez wél de kans krijgt van Bosz geeft al aan dat het argument dat Bosz 0.0 met jeugd heeft niet opgaat. Stelt hij hoge eisen, ongetwijfeld, maar als wij een topclub willen zijn is dat noet vreemd.

Zeker waar maar in dat opzicht vraag ik mij dus af of wij niet actiever beter om kunnen gaan met bijv verhuren op Eredivisie niveau.

Anderzijds de laastste paar verhuren zijn zoals gezegd eigenijk mislukt (Lammers, Babadi, Tygo en vast nog wel meer die het gewoon net niet zijn)

Het gegeven dat bv ren Land geen potten kan breken bij Groningen geeft aan dat de uitspraak van Bosz dat het gat tussen JPSV en PSV groot is geworden gewoon klopt.
Het gegeven dat Fernandez wél de kans krijgt van Bosz geeft al aan dat het argument dat Bosz 0.0 met jeugd heeft niet opgaat. Stelt hij hoge eisen, ongetwijfeld, maar als wij een topclub willen zijn is dat noet vreemd.

Laten we nog even wachten met zeggen dat Bosz de jeugd kansen geeft. Afgezien van een bekerpotje tegen amateurs, dus een lager niveau dan waar Fernandez normaal tegen speelt, heeft hij 15 minuten in PSV-1 meegedaan.

Ik vond de uitspraak van Brands in de Rood wit podcast misschien onbedoeld ook wel typerend. Paul Wanner was op de training zelfs zó goed dat Peter had gezegd dat het moeilijk was om hem op de bank te houden. Alsof het tegenovergestelde bereikt moet worden: zoveel mogelijk jonkies niet in PSV 1.

Ik vond de uitspraak van Brands in de Rood wit podcast misschien onbedoeld ook wel typerend. Paul Wanner was op de training zelfs zó goed dat Peter had gezegd dat het moeilijk was om hem op de bank te houden. Alsof het tegenovergestelde bereikt moet worden: zoveel mogelijk jonkies niet in PSV 1.
Ik denk dat het doel vooral is dat er eerst gekeken wordt naar kwaliteit. Een speler als Wanner loopt niet bij Jong rond..

Zeker waar maar in dat opzicht vraag ik mij dus af of wij niet actiever beter om kunnen gaan met bijv verhuren op Eredivisie niveau.

Anderzijds de laastste paar verhuren zijn zoals gezegd eigenijk mislukt (Lammers, Babadi, Tygo en vast nog wel meer die het gewoon net niet zijn)
Lammers deed het tot zn blessure best goed bij Twente. Die mist nog wat vorm.

Eh nou ja er is nog geen topic PSV-NEC. Dus zet ik hier dan maar wat neer. Top dat PSV toch won van AZ. Laatste loodjes wegen het zwaarst. Dat het nou net tegen NEC is zaterdag. Lastige ploeg dat NEC. Voetballen leuk. Verder heb ik er niets mee.

Echter voor Coach van het Jaar moest ik een NEC speler wisselen. Wellicht is het de goede volgers al lang opgevallen, maar dat NEC heeft zo'n beetje elke wedstrijd een andere achterhoede. Wisselingen heb je altijd door blessures, schorsingen, etc. Toch fascineert mij dat wel. Mogelijk is het meer dan de standaardproblemen van een coach door genoemde oorzaken. Als je daar de vinger achter kan krijgen wat hun filosofie hierin is. Tegen welk team speelde NEC met welke verdediging, hoe was de spelopvatting van het team waar NEC tegen speelde en hoe was de spelopvatting van NEC tegenover het betreffende team. Kijk de beelden na. Analyseer het. Houd het stil als je een antwoord vind en verras misschien ook.

Excelsior heeft de punten hard nodig dus een Rotterdams kadootje aan Feyenoord zal niet uitgedeeld worden denk ik.

Ik heb vaak mijn ongenoegen geuit over sjef sport van de NOS (Bewust zo geschreven) Arno Vermeulen.. Ik las dit: https://www.soccernews.nl/news/ontslag-op-staande-voet-bij-nos-na-ajax-schandaal/.
Ik kan mij nog een situatie herinneren waarbij Arno Vermeulen aangaf dat PSV speculeerde met het geld van de gemeente Eindhoven, waarbij Thijs Slegers(toen nog VI man) aangaf #fail......

Arno is altijd van de sprookjes geweest, en als Ajax man is ie nu druk bezig zijn eigen graf te graven.

Is het bekend wanneer het nieuwe thuisshirt van PSV voor seizoen 26-27 gepresenteerd wordt? Of heb ik hieromtrent iets gemist in de afgelopen weken ?

Pfff nu lees al je al weer dat PSV de volgende stap Europees moet maken nu ze in de Eredivisie oppermachtig zijn aldus Stevens en Poortvliet. Ik zou ze ook graag een Europese prijs zien halen, maar het is een zienswijze van hen die op drijfzand is gebouwd. Je speelt Champions League tegen clubs met giga veel grotere budgetten. Zegt niet altijd alles maar er is een patroon in zichtbaar. Dat is voor nu een hele grote sprong die je moet maken. Dan heb een nog betere selectie nodig, een spelersgroep die bijelkaar blijft en nogmaals veel meer geld. Met een uitbouw naar 50000+ capaciteit van het stadion doe je een goede stap denk ik. De logica van Stevens en Poortvliet is wel een mooie gedachte maar niet zo reëel als de heren suggereren. De kans om een Europese prijs te pakken is ook lastiger omdat je niet meer tussentijds kan afstromen als je eenmaal in de groepsfase zit en het kampioenschap brengt dat automatisch met zich mee dat je groepsfase speelt. De Europese droom is goed maar PSV moet vooral qua stadion en commercie blijven doorbouwen en financieel de grootste en sterkste worden. Dan komt een Europese prijs wellicht ook dichterbij.

Ik denk ook dat het afschaffen van een degradatie naar een lagere Europese competitie (3e plek poule CL etc.) Er mede debet aan is dat de kans nog kleiner word dat Nederlandse clubs Europese prijzen pakken of je moet net geluk hebben in de Conference league.

Pfff nu lees al je al weer dat PSV de volgende stap Europees moet maken nu ze in de Eredivisie oppermachtig zijn aldus Stevens en Poortvliet. Ik zou ze ook graag een Europese prijs zien halen, maar het is een zienswijze van hen die op drijfzand is gebouwd. Je speelt Champions League tegen clubs met giga veel grotere budgetten. Zegt niet altijd alles maar er is een patroon in zichtbaar. Dat is voor nu een hele grote sprong die je moet maken. Dan heb een nog betere selectie nodig, een spelersgroep die bijelkaar blijft en nogmaals veel meer geld. Met een uitbouw naar 50000+ capaciteit van het stadion doe je een goede stap denk ik. De logica van Stevens en Poortvliet is wel een mooie gedachte maar niet zo reëel als de heren suggereren. De kans om een Europese prijs te pakken is ook lastiger omdat je niet meer tussentijds kan afstromen als je eenmaal in de groepsfase zit en het kampioenschap brengt dat automatisch met zich mee dat je groepsfase speelt. De Europese droom is goed maar PSV moet vooral qua stadion en commercie blijven doorbouwen en financieel de grootste en sterkste worden. Dan komt een Europese prijs wellicht ook dichterbij.
Volgemde stap Eutopees is voor mij structureel overwinteren, niet zoeeer een prijs pakken.

Volgemde stap Eutopees is voor mij structureel overwinteren, niet zoeeer een prijs pakken.
Wat eigenlijk onder Bosz al wel redelijk behaald is. Juventus uitschakelen was een mooie pre. Dit jaar net niet (1 goal 😢), maar ook een uitzonderlijk zware loting. Verteerbaar wmb, ik zie wel echt een verbetering.

Overigens vind ik het plan van het stadion een nog veel grotere stap vooruit als club.

Om bij een Europese prijs in de buurt te komen moeten de inkomsten structureel omhoog, moeten we flink investeren in de jeugdopleiding (toppers kan je niet halen wel opleiden), moeten we weer scouten om onontdekte parels te halen (in grote competities gaan we de toptalenten niet halen) en moeten we vooral heel en heel veel geluk hebben. Ik zie het in mijn leven niet gebeuren, tenzij een of andere oliesjeik PSV koopt.

Al zouden we een beetje Club Brugge willen zijn, dan nog moet je een andere selectie maar ook een andere spelwijze hanteren in de CL. Die grote clubs die jij noemt, die kunnen wel eens lelijk winnen en op resultaat spelen zonder enige schaamte. Dat kunnen wij niet! Daar wringt al de schoen. De laatste wedstrijd in de groepsfase hadden we genoeg aan een gelijkspel maar gingen toch voor de winst, wat door de tegenstander keihard werd bestraft. Misschien moeten we eens daarmee beginnen. Dat is de eerste stap. Dat houdt dan tevens in dat je andere verdedigers moet hebben achterin, ervaring en over mijn lijk. En een kuitenbijter op het middenveld. Maar dat ziet Peter niet zo zitten.

Ik denk ook dat het afschaffen van een degradatie naar een lagere Europese competitie (3e plek poule CL etc.) Er mede debet aan is dat de kans nog kleiner word dat Nederlandse clubs Europese prijzen pakken of je moet net geluk hebben in de Conference league.
Dat is echt het meest jammere. Een Europa League (halve) finale meemaken of zelfs de EL winnen (waarom niet?) wanneer de CL net niet ging had ik ook leuk gevonden. Mindere niveau dan de CL sure, maar nog steeds iets waar je trots op kan zijn.

Of in ieder geval de top5 van Europa uitsluiten van de conference league.

Dat is echt het meest jammere. Een Europa League (halve) finale meemaken of zelfs de EL winnen (waarom niet?) wanneer de CL net niet ging had ik ook leuk gevonden. Mindere niveau dan de CL sure, maar nog steeds iets waar je trots op kan zijn.
Succesjes in de CL zijn er nog steeds tegen Arsenal, Napoli, Liverpool bijvoorbeeld en dit jaar bijna de volgende ronde. Halve finale is wat zeldzamer. Maar een Europa League halve finale zou zeker niet verkeerd zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan