Columnist Willem van Hanegem vond het bijzonder dat juist Wout Weghorst dit weekend kritisch was op de arbitrage. Verder bespreekt hij AZ-PSV, Guus Til en Luciano Valente. „Ik lees overal over een snuffelstage. Wat is dat voor gekkigheid?’’
www.ad.nl
(wel achter de betaalmuur)
Mijn verwachtingen bij Van Hanegem zijn al niet zo hoog, maar ik vond dit sowieso wel opvallend:
Dat er dan mensen over Oranje beginnen, dat Til daar zou kunnen spelen, slaat nergens op. Tegen Feyenoord zag je hem niet, tegen Olympiakos ook niet. We overdrijven hier zo snel.
Behalve bij Oranje. Daar is het andersom. Luciano Valente speelt dit seizoen goed en hij zit terecht bij de selectie van Oranje. Maar dan lees ik opeens overal over snuffelstage. Wat is dat voor gekkigheid?
Niet dat ik vind dat Til per se in oranje moet ofzo, maar Til hoort daar hoe dan ook niet in thuis vanwege zijn prestaties tegen Feyenoord en Olympiakos. Maar Valente hoort er nu dan ineens wel thuis? Heeft Valente het verschil gemaakt tegen Go Ahead dan?
Van Hanegem is natuurlijk altijd beter met z'n voeten geweest dan met woorden, maar als een clubvoorkeur zo duidelijk is dat er geen logica meer is - wat is dan de waarde van zo'n column eigenlijk? Ja, leuk voor Feyenoordsupporters.