PSV Nieuws Algemeen

Ik herinner mij nog dat hij met PSV de UEFA cup won in 1978.
Ja, geweldig was dat.

Maar zeker zo geweldig vonden we het dat vier jaar eerder hij met PSV de beker pakte en ons in 1975 kampioen maakte na twaalf frustrerende jaren zonder titel.
In 1976 haalde hij zelfs de double en misten we op een haar de EC I finale toen de voorloper van Luuk, de onhoudbare kopper Ralf Edstrom al meteen opzettelijk door een St Etienne speler uit de wedstrijd werd geslagen. Zelfs nog K.O. toen hij in de kleedkamer van de brancard afgetild werd.
Toen kwam het jaar 77/78 waarin we als eerste ooit ongeslagen kampioen werden op speeldag 31. En ons toen concentreerden op de dubbele UEFA Cup finale tegen Bastia.

Kees Rijvers was een grootheid als mens en als trainer.
Sterkte wens ik zijn nabestaanden.
Goh toch een feitje dat logisch om te noemen, maar bij Radio 1 werd dat niet genoemd, slechts dat hij trainer was.
Rijvers hoort met Hiddink en Cocu tot onze succesvolste trainers aller tijden.
En het winnen van de UEFA Cup mag dus zeker in de media vernoemd worden.
Maar hij was geen coach bij Ajax of Feijenoord, slechts bij ons PSV en je weet toch hopelijk inmiddels hoe weinig interessant men dat op bepaalde plaatsen in dit land vindt?

Eerlijk is eerlijk. Wel veel aandacht voor hem in de digitale Trouw, een artikel van Guus van Holland.
Kees Rijvers had het hart op de tong en durfde nog voor ons PSV op te komen wat zoals bekend niet iedereen waardeert in bepaalde kringen.
Interessant extraatje in het artikel zijn het inzicht wat de lezer krijgt in de mentaliteit van "hoge pieten" bij de KNVB en ene Cruyff.
 
Laatst bewerkt:
Best wel apart dat je nu al 5 maanden eerder dan vorig seizoen verzekerd bent van Champions League. Lekker.
Meer zekerheid in financiën, meer zekerheid in wat je nieuwe spelers op sportief vlak kan bieden. Dit geeft echt een voordeel in de komende transferperiode (en misschien ook mogelijkheid om spelers langer te laten blijven).
 
Terug
Bovenaan Onderaan