PSV - Napoli | dinsdag 21 oktober 21:00 | Eindstand 6-2

Speelt meer dienend naar mijn gevoel. Nog steeds belangrijk maar laat minder die individuele wedstrijd openbrekende klasse zien.
Perisic zou natuurlijk ook beter tot zijn recht kunnen komen vanaf rechts dan vanaf links waar hij nu speelt.

Snap t gevoel wel dat dat zo zou zijn, maar op zich een aparte uitspraak gezien zijn assist bij de 1-1 en cruciale rol bij de 2-1, en zn assists in andere wedstrijden.

Zn schoten zijn wel van een wat minder hoog niveau dan wat hij vorig seizoen heeft laten zien.
Dat is dan misschien wat mij vooral opvalt.

Perisic zou natuurlijk ook beter tot zijn recht kunnen komen vanaf rechts dan vanaf links waar hij nu speelt.
Niet mee eens. (zie oa zijn mooie scherpe voorzet bij het eigen doelpunt). Perisic is van origine ook een linksbuiten.

Niet mee eens. (zie oa zijn mooie scherpe voorzet bij het eigen doelpunt). Perisic is van origine ook een linksbuiten.
Inderdaad. Zijn voorzetten zijn zowel van rechts als van links even zuiver.
Iets wat ik sinds de tweebenige Willy van der Kuylen niet meer bij een speler heb gezien.
Voor Willy's tweebenigheid moet je de 3-0 tegen Bastia in 1978 nog maar eens bekijken. :)

Maar Perisic is behalve op de linker zowel als rechtervleugel ook nog eens extra belangrijk nu hij taken van Luuk heeft overgenomen.
Zoals vuile meters maken waardoor hij in het begin tegen Napoli dan ook redding kon brengen op onze doellijn.
En in mentaal opzicht, mede spelers sturen en aanmoedigen en al zijn ervaring gebruiken op momenten dat dat nodig is.

Volgens mij wil hij zeker nog een keer een rondrit door Eindhoven op de platte kar.
Dat straalt deze geweldenaar elk duel uit.

.
De vleugels wisselen ook vaak van plek. Buiten dat komt Peer ook vaak naar binnen. Hij is in ieder geval niet vastgeplakt aan de zijkant valt me op..

• Leuk
Reactions: DrJ
46 passes voorafgaand aan de goal van Man, goaltje hoor

569284348_18505357615066783_1088128730817006558_n.jpg

Inderdaad. Zijn voorzetten zijn zowel van rechts als van links even zuiver.
Iets wat ik sinds de tweebenige Willy van der Kuylen niet meer bij een speler heb gezien.
Voor Willy's tweebenigheid moet je de 3-0 tegen Bastia in 1978 nog maar eens bekijken. :)

Maar Perisic is behalve op de linker zowel als rechtervleugel ook nog eens extra belangrijk nu hij taken van Luuk heeft overgenomen.
Zoals vuile meters maken waardoor hij in het begin tegen Napoli dan ook redding kon brengen op onze doellijn.
En in mentaal opzicht, mede spelers sturen en aanmoedigen en al zijn ervaring gebruiken op momenten dat dat nodig is.

Volgens mij wil hij zeker nog een keer een rondrit door Eindhoven op de platte kar.
Dat straalt deze geweldenaar elk duel uit.
Ik vergeet nooit meer een anekdote van Johan Derksen. Die vertelde dat 'ie wakker lag als hij wist dat hij tegen van der Kuylen stond. Vooral vanwege zijn tweebenigheid. Willy deed net alsof 'ie met links schoot, als je de tackle inzette kapte hij de bal, lag jij voor lul (Derksen zijn woorden) en schoot 'ie met rechts. Dan dacht je de volgende keer overkomt me dat niet meer, ik ga die tackle niet meer in. Maar dan schoot WIlly echt met links.

Terug
Bovenaan Onderaan