PSV - Leicester City | Donderdag 14 april | Eindstand: 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Klopt naar mijn mening niet. De wedstrijd van zondag heeft geen invloed op de wedstrijd van donderdag. Al was het andersom geweest, dan was die bekerfinale heus wel uitgesteld.

Moeten ook niet achter alles wat zoeken.
Pardon?
Hoezo geen invloed?
Lees svp de uitleg van psverinamsterdam nog een keer.

PSV moet zich volledig concentreren op en uitgeput raken in een zwaar Europees duel op donderdagavond.
Winst is belangrijk voor het Nederlandse voetbal waar clubs- dat blijkt keer op keer - niet twee keer kunnen pieken in
een paar dagen tijd.

Zo verloor PSV in 2016 van Ajax meteen na de titanenstrijd tegen Atletico Madrid.
Dat kostte ons bijna de titel dat seizoen.
Nu moeten wij vanwege de komende bekerfinale onze krachten sparen tegen Leicester City en dan nog is Ajax in het voordeel.
Zij hebben alle rust in de voorbereiding sinds afgelopen zaterdag.

En PSV vraagt niet om een hele competitieronde uit te stellen en dus diverse clubs te benadelen zoals enkele jaren geleden
de KNVB wel besliste, toen het om Ajax ging.
Nu gaat het om uitstel van slechts eén duel waarbij niemand nadeel ondervindt.
Alleen Ajax krijgt minder voordeel in een scheefgetrokken voorbereiding.

We hoeven dus nergens "wat achter te zoeken".
Het verschil in benadering vanuit Zeist is zonder zoeken toch meteen duidelijk?
In mijn ogen ligt het er in elk geval dik bovenop.
 
Ook ja. Ook dat toernooi boeit me niks. De CL daar gaat het om. Ieder ander toernooi is net alsof je kampioen wordt in de keukenkampioendivisie. Leuk voor een club als AZ. Doe je mee probeer hem dan ook maar te winnen maar zal er geen uur langer voor wakker blijven na afloop.
Dan is de CL ook nep. Daar doen voornamelijk clubs aan mee uit grote competities die geeneens kampioen zijn geworden, aangevuld met het kanonnenvoer uit de overige competities. CL is leuk en cruciaal voor de centen, maar win je never nooit. Nu kunnen we een prijs pakken die niet de facto onmogelijk is om te winnen. De CL zou mij ook weinig boeien als er niet zoveel geld mee gemoeid was. Ajax heeft het daar leuk gedaan de afgelopen jaren, maar voor PSV en de meeste clubs uit kleinere competities us het een soort betaald BDSM: jezelf laten aftuigen door rijke clubs voor een smak geld.
 
Pardon?
Hoezo geen invloed?
Lees svp de uitleg van psverinamsterdam nog een keer.

PSV moet zich volledig concentreren op en uitgeput raken in een zwaar Europees duel op donderdagavond.
Winst is belangrijk voor het Nederlandse voetbal waar clubs- dat blijkt keer op keer - niet twee keer kunnen pieken in
een paar dagen tijd.

Zo verloor PSV in 2016 van Ajax meteen na de titanenstrijd tegen Atletico Madrid.
Dat kostte ons bijna de titel dat seizoen.
Nu moeten wij vanwege de komende bekerfinale onze krachten sparen tegen Leicester City en dan nog is Ajax in het voordeel.
Zij hebben alle rust in de voorbereiding sinds afgelopen zaterdag.

En PSV vraagt niet om een hele competitieronde uit te stellen en dus diverse clubs te benadelen zoals enkele jaren geleden
de KNVB wel besliste, toen het om Ajax ging.
Nu gaat het om uitstel van slechts eén duel waarbij niemand nadeel ondervindt.
Alleen Ajax krijgt minder voordeel in een scheefgetrokken voorbereiding.

We hoeven dus nergens "wat achter te zoeken".
Het verschil in benadering vanuit Zeist is zonder zoeken toch meteen duidelijk?
In mijn ogen ligt het er in elk geval dik bovenop.
Welk belang heeft het Nederlands voetbal er bij dat PSV of Ajax de beker pakt? In het slechtste geval zijn ze vermoeid in een bekerwedstrijd, niet in een Europees duel. Daar zitten immers voldoende rustdagen tussen.

Ik vind het ook jammer uit het PSV perspectief, maar het is niet anders.

Wanneer je op dinsdag had gespeeld, dan was de wedstrijd van afgelopen weekend waarschijnlijk verplaatst ja. Maar zo is het nu eenmaal.

Ik ga niet terug zoeken naar de wedstrijden van 18-19, maar kan mij niet voorstellen dat dit hetzelfde scenario is.

Edit; daarbij verloor Ajax niet de landstitel tegen PSV waarbij het met 1-0 verloor in 2017? Toen moesten ze toch ook spelen rondom die wedstrijd?

Vanaf 2018 zijn ze er in Zeist anders over deze dingen gaan nadenken, waarbij er wel over de rustdagen is nagedacht tussen competitiewedstrijden en Europese wedstrijden. Niet andersom. De stellingen over wedstrijden voor die tijd lijken mij overbodig.
 
Je wilt toch een zo eerlijke en spectaculair mogelijke bekerfinale hebben?
Niet eentje waar de excuses op de loer liggen dmv statistieken die onweerlegbaar zijn.
Donderdag-zondag-ritme ís een nadeel. Dat is gewoon een feit. En als de knvb er daar niet mee eens is, doen ze aan struisvogelpolitiek.

De bal ligt bij de knvb in deze.
Dat er mogelijk sprake is van competitievervalsing moet je als knvb op voorhand al niet willen. Dan maakt de volgorde Europees-nationaal niet uit.

Slecht gepland.
Slecht geanticipeerd op de huidige situatie.
Heel slecht.
 
Twee volle rustdagen is nou niet echt een vetpot he. Ik heb Ajax om minder uitstel zien krijgen in het verleden. Ik zou het fatsoenlijk hebben gevonden om de bekerfinale op een andere datum te spelen. Nu is het toch soort van kiezen voor PSV. Gaan we vol voor Europees of gaan we vol voor de beker. Kiezen ze er voor vol voor de beker te gaan dan gaat het alsnog ten koste van "het Nederlandse voetbal".
Het is jammer, maar in de gewenste situatie wordt de finale altijd na het reguliere seizoen gespeeld vind ik. Dan voorkom je elke vorm van discussie.
 
Ach kom op. 3 nachten rust is meer dan voldoende. Dat trek je als topsporter wel, maar het is wel zo dat we mogelijk blessures krijgen.

Wie heeft er al een opstelling in gedachte?
 
Ach kom op. 3 nachten rust is meer dan voldoende. Dat trek je als topsporter wel, maar het is wel zo dat we mogelijk blessures krijgen.

Wie heeft er al een opstelling in gedachte?
Mvogo

Teze - Ramalho - Boscagli - Mauro
Sangare - Guti
Veerman
Doan - Vertessen - Gakpo

Best wel twijfel eigenlijk, ergens vind ik dat Gotze ook moet spelen, maar Gakpo op een andere positie zetten vind ik eigenlijk ook geen optie.
Dan zou je kunnen kiezen om Gotze te vervangen voor Veerman.
Je kan er ook voor kiezen om met Zahavi te spelen ipv vertessen, maar ik denk dat je aan de snelheid van Vertessen meer hebt.
 
Welk belang heeft het Nederlands voetbal er bij dat PSV of Ajax de beker pakt? In het slechtste geval zijn ze vermoeid in een bekerwedstrijd, niet in een Europees duel. Daar zitten immers voldoende rustdagen tussen.

Ik vind het ook jammer uit het PSV perspectief, maar het is niet anders.

Wanneer je op dinsdag had gespeeld, dan was de wedstrijd van afgelopen weekend waarschijnlijk verplaatst ja. Maar zo is het nu eenmaal.

Ik ga niet terug zoeken naar de wedstrijden van 18-19, maar kan mij niet voorstellen dat dit hetzelfde scenario is.

Edit; daarbij verloor Ajax niet de landstitel tegen PSV waarbij het met 1-0 verloor in 2017? Toen moesten ze toch ook spelen rondom die wedstrijd?

Vanaf 2018 zijn ze er in Zeist anders over deze dingen gaan nadenken, waarbij er wel over de rustdagen is nagedacht tussen competitiewedstrijden en Europese wedstrijden. Niet andersom. De stellingen over wedstrijden voor die tijd lijken mij overbodig.

Ze hadden het gewoon niet na een Europese ronde moeten plannen.
 
Ze hadden het gewoon niet na een Europese ronde moeten plannen.
Idealiter niet, maar wanneer dan wel? Er van uitgaande dat ze ver komen speel je tot aan het einde toch een dubbel programma? Wat ik begrijp hier boven moet de finale dus ook voor het einde van de competitie worden gepland (was mij overigens eerder niet bekend).
 
Mvogo

Teze - Ramalho - Boscagli - Mauro
Sangare - Guti
Veerman
Doan - Vertessen - Gakpo

Best wel twijfel eigenlijk, ergens vind ik dat Gotze ook moet spelen, maar Gakpo op een andere positie zetten vind ik eigenlijk ook geen optie.
Dan zou je kunnen kiezen om Gotze te vervangen voor Veerman.
Je kan er ook voor kiezen om met Zahavi te spelen ipv vertessen, maar ik denk dat je aan de snelheid van Vertessen meer hebt.
Vertessen speelde zo lekker gisteren?
 
Mvogo

Teze - Ramalho - Boscagli - Mauro
Sangare - Guti
Veerman
Doan - Vertessen - Gakpo

Best wel twijfel eigenlijk, ergens vind ik dat Gotze ook moet spelen, maar Gakpo op een andere positie zetten vind ik eigenlijk ook geen optie.
Dan zou je kunnen kiezen om Gotze te vervangen voor Veerman.
Je kan er ook voor kiezen om met Zahavi te spelen ipv vertessen, maar ik denk dat je aan de snelheid van Vertessen meer hebt.
Zou Götze dus wel altijd erin zetten tegen een top team. Op de plek van Doan kan hij ook spelen.

Vertessen in de spits lijkt me geen succes, verwacht niet PSV op de counter gaat loeren, maar juist zal proberen aan te vallen in de eerste helft.

Vinicius krijgt mijn voorkeur boven Zahavi in dit geval. Sterk in de duels en dan balvast om vervolgens te kunnen afleggen op Veerman, Gakpo of Götze/Doan.
 
Zou Götze dus wel altijd erin zetten tegen een top team. Op de plek van Doan kan hij ook spelen.

Vertessen in de spits lijkt me geen succes, verwacht niet PSV op de counter gaat loeren, maar juist zal proberen aan te vallen in de eerste helft.

Vinicius krijgt mijn voorkeur boven Zahavi in dit geval. Sterk in de duels en dan balvast om vervolgens te kunnen afleggen op Veerman, Gakpo of Götze/Doan.
Ja hier kan ik me ook wel in vinden.
 
Nee, maar wat is nu precies je punt?
Tegen RKC weet je dat je op de helft van RKC gaat spelen, iets waarin Vertessen niet uitblinkt. tegen Leicester krijg je voorin veel meer ruimte, juist waar Vertessen goed in is.
Goed argument, maar ik vind een rechtsbuiten in de spits zetten sowieso onlogisch. Hij speelt daar echt maar zeer zelden. En ik bedoelde inderdaad te zeggen dat hij niet erg in vorm lijkt.

Ik zou vasthouden aan de meeste vastigheid. Dan zal het even puzzelen zijn met Veerman / Götze en de spitspositie. Ik verwacht dat Schmidt gewoon Veerman laat banken, Zahavi in de spits zet en Doan Madueke laat vervangen.
 
Goed argument, maar ik vind een rechtsbuiten in de spits zetten sowieso onlogisch. Hij speelt daar echt maar zeer zelden. En ik bedoelde inderdaad te zeggen dat hij niet erg in vorm lijkt.

Ik zou vasthouden aan de meeste vastigheid. Dan zal het even puzzelen zijn met Veerman / Götze en de spitspositie. Ik verwacht dat Schmidt gewoon Veerman laat banken, Zahavi in de spits zet en Doan Madueke laat vervangen.
haha ben het met je eens, maar dat komt ook door het feit dat we geen goede spits hebben :S:
 
Twee volle rustdagen is nou niet echt een vetpot he. Ik heb Ajax om minder uitstel zien krijgen in het verleden. Ik zou het fatsoenlijk hebben gevonden om de bekerfinale op een andere datum te spelen. Nu is het toch soort van kiezen voor PSV. Gaan we vol voor Europees of gaan we vol voor de beker. Kiezen ze er voor vol voor de beker te gaan dan gaat het alsnog ten koste van "het Nederlandse voetbal".
Lekker niet verplaatsen. Ajax zit totaal niet in een flow nu. Pakken die hap.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan