PSV - Leicester City | Donderdag 14 april | Eindstand: 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Al genoeg over deze wedstrijd gezegd door anderen, al dan niet in combinatie met de bekerfinale. Laat ik eerst maar zeggen dat ik het (the horror:lmao:!) eens ben met Mentos. Als de bekerfinale nou voor deze wedstrijd was, dan kun je overwegen om deze te verplaatsen "in het belang van het Nederlandse clubvoetbal". Wat betreft de wedstrijd zelf, ik hoop op een ruime overwinning (natuurlijk!), maar ben bang dat dit weleens een zware dobber kan worden. Het zou mij niks verbazen als er een verlenging aan te pas zou komen. Toch doe ik een positieve voorspelling, 2-1. En nu maar hopen dat die tegentreffer op z'n vroegst in de 94e minuut komt, zodat we maar 1 minuut de billen samen hoeven te knijpen.
Horror omdat je het eens bent met Mentos…? Ik ben het eigenlijk wel vaker met hem eens, maar heb dat nooit eng gevonden…hoewel ik zijn suggestie om als trainer van rkc te roepen dat je voor het kampioenschap gaat wel redelijk eng vind 🤣
 
Al genoeg over deze wedstrijd gezegd door anderen, al dan niet in combinatie met de bekerfinale. Laat ik eerst maar zeggen dat ik het (the horror:lmao:!) eens ben met Mentos. Als de bekerfinale nou voor deze wedstrijd was, dan kun je overwegen om deze te verplaatsen "in het belang van het Nederlandse clubvoetbal". Wat betreft de wedstrijd zelf, ik hoop op een ruime overwinning (natuurlijk!), maar ben bang dat dit weleens een zware dobber kan worden. Het zou mij niks verbazen als er een verlenging aan te pas zou komen. Toch doe ik een positieve voorspelling, 2-1. En nu maar hopen dat die tegentreffer op z'n vroegst in de 94e minuut komt, zodat we maar 1 minuut de billen samen hoeven te knijpen.

Mijn verstand zegt dat we na zondag uit Europa liggen en de beker mis zijn gelopen, waarmee het seizoen, op het vasthouden van de 2e plek na feitelijk voorbij is. Het gaat immers om PSV en twee do/die wedstrijden tegen sterke tegenstanders (op papier). Ik hoop dat we in ieder geval in 1 van de 2 wedstrijden succesvol zijn, maar zoals helaas wel vaker met PSV tegenwoordig is de voorpret leuker dan het resultaat.
 
Mijn verstand zegt dat we na zondag uit Europa liggen en de beker mis zijn gelopen, waarmee het seizoen, op het vasthouden van de 2e plek na feitelijk voorbij is. Het gaat immers om PSV en twee do/die wedstrijden tegen sterke tegenstanders (op papier). Ik hoop dat we in ieder geval in 1 van de 2 wedstrijden succesvol zijn, maar zoals helaas wel vaker met PSV tegenwoordig is de voorpret leuker dan het resultaat.

Waarom zo pesimistisch. Ajax is ook niet super bezig en leciester city heeft zeker geen indruk gemaakt tegen ons. We werden niet van het kastje naar de muur gespeeld. Die 0-0 hebben we niet gestolen. Tuurlijk kan je deze ook verliezen maar kansloos zeker niet.
 
Waarom zo pesimistisch. Ajax is ook niet super bezig en leciester city heeft zeker geen indruk gemaakt tegen ons. We werden niet van het kastje naar de muur gespeeld. Die 0-0 hebben we niet gestolen. Tuurlijk kan je deze ook verliezen maar kansloos zeker niet.
Tegen Leicester meer kans dan tegen Ajax (geen rust) maar ik vrees hetzelfde.
 
Oke, laat ik beginnen met te zeggen dat het een slechte gewoonte is van mij om dingen als onzin te bestempelen. Ik zal dat proberen te minderen; het komt de discussie niet ten goede.

Ik denk niet dat er een praktische oplossing is voor dit probleem. Een bekerfinale is nou eenmaal een flinke logistieke operatie die ruim van tevoren gepland moet worden. Die kun je niet zomaar verplaatsen.

En nu is het nadelig voor PSV ja, maar voor hetzelfde geld had Ajax deze week Europees moeten spelen en PSV niet. Dan wordt hier geroepen dat de finale dan waarschijnlijk wél verplaatst was geweest, maar daar geloof ik niks van. Ik kan me nog herinneren dat Ajax naar PSV moest na een verlenging tegen Schalke. Die wedstrijd werd kansloos verloren en kostte Ajax kostbare punten voor de titel.

Ja, er is een keer een hele speelronde verplaatst (wat ik dikke onzin (;)) vond) om Ajax meer rust te geven, maar dat was vóór een Europese wedstrijd onder het mom van 'in het belang van het Nederlands voetbal'. Daar is nu in principe geen sprake van, want het verplaatsen van de bekerfinale heeft geen invloed op de wedstrijd tegen Leicester (ervan uitgaande dat PSV op volle kracht speelt).

Nogmaals, speel die bekerfinale lekker als seizoenstoetje na de competitie. Veel leuker en minder gezeik.
Inderdaad is de kreet "onzin" niet uitnodigend voor de discussie. Net zo min als een emoticon waaruit moet blijken dat een post onzin bevat. Die heb ik ook al enkele mogen ontvangen zonder dat je ook maar op eén van mijn stellingen of argumenten in wenste te gaan.
Mooi dat dat voortaan anders gaat. ;)

Met je bovenstaande post kan ik wel een eindje meegaan.
Al ga ook jij voorbij aan het feit dat PSV wel degelijk gedwongen is om tweemaal in drie dagen te pieken hetgeen voor clubs als Ajax en PSV net zo moeilijk (b)lijkt als voor menig Europese topclub in de CL. Derhalve maakt het wel degelijk verschil als het duel van zondag verplaatst werd. De condities betreffende rustdagen zijn nu oneerlijk.
Met je slotzin ben ik het roerend eens.
 
Laatst bewerkt:
Overigens heeft Mentos inderdaad wel die gewoonte en is het goed dat ie aangeeft dat proberen te minderen.

Ik vraag me altijd af hoe mensen hier met vrienden van andere clubs "in het eggie" omgaan als het over voetbal gaat? Misschien wel met dezelfde woorden, maar met een zichtbare glimlach op het gezicht waardoor je het makkelijker kunt hebben? Of iets relaxter erin? Of misschien toch gewoon geen vrienden van andere clubs.

Ach ja. Dinsdagochtend mijmeringen. Redelijk onzinnig waarschijnlijk. :geek:
Dinsdagavond mijmeringen, wellicht van hetzelfde soort.

Het maakt inderdaad verschil of je iemand's gezicht ziet bij een opmerking of dat er een mening in een post on line verschijnt.
En, zoals ik eerder al zei, in mijn zeer grote familie lopen diverse voetballiefhebbers rond met sympathie voor andere voetbalclubs, waaronder natuurlijk ook Ajax.
Een ander verschil is dat je op een gegeven moment ook wel een beetje weet wat je aan elkaar hebt, hetgeen relativeren makkelijker maakt.
Maar als ik bij een kritische post over onze rivaal van iemand slechts een facepalm plaatje terugkrijg bemoeilijkt dat de discussie "enigszins", vind je ook niet?(a)
 
Waarom zo pesimistisch. Ajax is ook niet super bezig en leciester city heeft zeker geen indruk gemaakt tegen ons. We werden niet van het kastje naar de muur gespeeld. Die 0-0 hebben we niet gestolen. Tuurlijk kan je deze ook verliezen maar kansloos zeker niet.
Ik vond dat we in de uitwedstrijd wel teveel werden teruggedrongen. Niet bang zijn morgen ook te voetballen. En vol de duels ingaan. Als Mvogo erin staat scheelt dat al 2 persoonlijke fouten. Ook niet onbelangrijk..
 
Ik vond dat we in de uitwedstrijd wel teveel werden teruggedrongen. Niet bang zijn morgen ook te voetballen. En vol de duels ingaan. Als Mvogo erin staat scheelt dat al 2 persoonlijke fouten. Ook niet onbelangrijk..
Klopt, we kwamen weinig van onze helft af, anderzijds, dat leidde slechts tot 2 echte kansen,
 
Ik zie nu dat ik bij een eventuele halve finale ook niet naar het stadion kan! Weekje vakantie geboekt… het valt allemaal verkeerd uit Nondeju! Welke gek loot ons dan ook eerst de thuiswedstrijd!
 
Ik zie nu dat ik bij een eventuele halve finale ook niet naar het stadion kan! Weekje vakantie geboekt… het valt allemaal verkeerd uit Nondeju! Welke gek loot ons dan ook eerst de thuiswedstrijd!
Geen zorgen, de kans dat jij zonder schuldgevoel op vakantie kunt gaan is vrij groot.
 
Gotze zal geen twijfelgeval zijn, die speelt sowieso. De keuze zal tussen Veerman en Zahavi gaan, lijkt me.
Ja, denk dat Gotze er wel in staat, maar dat zal ook meespelen dat Leicester een paar mannetjes op Gotze zet. Alleen al vanwege de naam en daarmee trekt ie toch ruimte voor Gakpo op de linkerflank. Daar over nadenkende, we hebben spelers nodig die goed zijn in de kleine ruimte en dan zou ik eerder voor Gotze gaan dan Veerman. Ik verwacht dat we meer op de helft van Leicester gaan zijn dan de uit wedstrijd.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan