PSV Jeugdopleiding

Het probleem van het doorstromen ligt voornamelijk bij de hoofdtrainer.
En dan doel ik op met name op Rutten.

*Vorig seizoen Lazovic vertrok- jeugdspeler Sabejo doorschuiven? nee, V/d Meyde :braak: binnenhalen

*Tijdens de afgelopen winterstop- Wou rutten een xtra spits en rechtsback binnenhalen, geen geld beschikbaar, dus noodgedwongen Tamata en Zeefuik (die PSV wel kwijt wou gezien zijn stage bij Mechelen tijdens de herfst) aan het 1e toegevoegd (en beide hebben nu een hogere status dan Kromkamp en Koevermans)

Kortom Rutten, heeft er niet een handje van om jeugdexponenten te laten instromen. Alleen in Laybad ziet hij het echt zitten.
Zelfs als goed voorstaan zoals tegen Feyenoord brengt hij nog liever Maza, Bakkal en Koevermans in 't veld i.p.v. Ojo, Wuytens, Laybad enof Nijland
Zelfs in Marcelis zag hij het niet zitten en is al verkocht. Wuytens mocht verkocht worden afgelopen zomer (PSV was al rond met STVV) en Zeefuik wist PSV niet eens wat ze ermee aan moesten.

Rutten is bang dat als je teveel jeugdexponenten bij het 1e haalt, het niveau op het trainingsveld daalt, dat is zijn goed recht. Maar misschien is het ook iets psychologisch, ik bedoel dat hij eerder voor ervaring kiest omdat hij PSV moet presteren, bij Twente mocht hij wel eens een keer verliezen. Bij Schalke ging het niet, dus zit misschien zit er wat angst tussen zijn oren.

Maar na kritieken van Maza, Berg, Koevermans, Nijland, Ojo, Wuytens, Bakkal & Amrabat hebben Rutten toch stof gegeven tot nadenken. Na de winterstop zie ik een kleine verbetering gezien invalbeurten van Nijland (1x), Zeefuik(2x), Wuytens(2x) en Laybad (2x) meer talenten krijgen nu, mede door 't vertrek van Affelay en Amrabat, meer kansen dan voorheen.

Een lichte verbetering, maar ja beter een lichte dan geen verbetering. Kom op Rutten, geef de onze talenten een kans, we hebben heus wel talent en aan jouw de taak om dat talent tot volwassendom te brengen
 
Het probleem van het doorstromen ligt voornamelijk bij de hoofdtrainer.
En dan doel ik op met name op Rutten.

*Vorig seizoen Lazovic vertrok- jeugdspeler Sabejo doorschuiven? nee, V/d Meyde :braak: binnenhalen

*Tijdens de afgelopen winterstop- Wou rutten een xtra spits en rechtsback binnenhalen, geen geld beschikbaar, dus noodgedwongen Tamata en Zeefuik (die PSV wel kwijt wou gezien zijn stage bij Mechelen tijdens de herfst) aan het 1e toegevoegd (en beide hebben nu een hogere status dan Kromkamp en Koevermans)

Kortom Rutten, heeft er niet een handje van om jeugdexponenten te laten instromen. Alleen in Laybad ziet hij het echt zitten.
Zelfs als goed voorstaan zoals tegen Feyenoord brengt hij nog liever Maza, Bakkal en Koevermans in 't veld i.p.v. Ojo, Wuytens, Laybad enof Nijland
Zelfs in Marcelis zag hij het niet zitten en is al verkocht. Wuytens mocht verkocht worden afgelopen zomer (PSV was al rond met STVV) en Zeefuik wist PSV niet eens wat ze ermee aan moesten.

Rutten is bang dat als je teveel jeugdexponenten bij het 1e haalt, het niveau op het trainingsveld daalt, dat is zijn goed recht. Maar misschien is het ook iets psychologisch, ik bedoel dat hij eerder voor ervaring kiest omdat hij PSV moet presteren, bij Twente mocht hij wel eens een keer verliezen. Bij Schalke ging het niet, dus zit misschien zit er wat angst tussen zijn oren.

Maar na kritieken van Maza, Berg, Koevermans, Nijland, Ojo, Wuytens, Bakkal & Amrabat hebben Rutten toch stof gegeven tot nadenken. Na de winterstop zie ik een kleine verbetering gezien invalbeurten van Nijland (1x), Zeefuik(2x), Wuytens(2x) en Laybad (2x) meer talenten krijgen nu, mede door 't vertrek van Affelay en Amrabat, meer kansen dan voorheen.

Een lichte verbetering, maar ja beter een lichte dan geen verbetering. Kom op Rutten, geef de onze talenten een kans, we hebben heus wel talent en aan jouw de taak om dat talent tot volwassendom te brengen

jaaaa :D waarschijnlijk omdat ik fan ben van stefke, genero en zakaria maar goed die jongens verdienen het ook. verder ook wel benieuwd naar minder bekende namen als sabajo e.d.
begrijp me niet verkeerd wuytens is best oké maar het is gewoon mijn speler niet..
 
En voila, tegen NAC mocht Wuytens zelfs de hele wedstrijd spelen en Nijland en Zeefuik invallen nog invallen. Jammer dat na de 4-1 de rest het wel geloofde.

Want daarna wekte alleen Isaksson, Wuytens, Bakkal, Nijland en Zeefuik nog de indruk dat ze een nog beter resultaat wilde halen. Alleen deed de rest niet mee.
En dat kunnen jongens als Nijland en Zeefuik in hun geringe speeltijd ook bijna geen goeie indruk achterlaten. En Nijland vind ik bovendien niet echt een buitenspeler, die trekt altijd naar binnen, daar voelt hij zich thuis.

Wuytens, is misschien niet jouw speler das je goed recht, vond ik behoorlijke wedstrijd spelen tegen NAC. Voetbald leuk mee, dekt door (mooi om te zien hoe brutaal hij zijn been laat staan tegen bal tegen zelfs fysieke sterke middenvelder, hou ik wel van) alleen moet hij nog wel werken aan zijn passing.
Het moet wat harder, strakker en gefocuserder. Het oogt nu nog wat laconiek en hij had er nog een paar slechte bij.
Als Linksback vind ik hem leuk, zolang hij maar geen directe tegenstander heeft anders komt hij in de moeilijkheden, daarin moet hij nog groeien. Maar ja daar staat Pieters in principe al.

En tegen Lille mocht Stijn de laatste 10 minuten nog meedoen, na de 3-1 maakte PSV alleen de fout om op te houden met richting hun goal te gaan voetballen, begrijpelijk maar dom, Isaksson moest nog 2x redden terwijl wij geen kansen meer creerde. Hoeft niet vol gas, maar gedoceerd door voetballen i.p.v. achteroverleunen, anders roep je de onheil over je af. gebeurde ook na de 4-1 tegen NAC overigens. Dat moet er toch uit

Maar goed 3 invalbeurten en 1 basisplaats in de laatste vier wedstrijden voor Stijn, teken dat hij dichter dan ooit (onder Rutten dan) tegen het eerste aanzit.
 
Laatst bewerkt:
Heb niet zoveel verstand van de jeugdopleiding dus even een vraagje.
Spelen de jeugdteams het zelfde systeem als het eerste elftal? Dit is bij ajax namelijk wel het geval. Misschien zou dit de reden zijn dat bij ajax meer mensen doorbreken dan bij ons.
 
stond Shaqiri van Basel ook niet in de spotlights bij ManUnited ofzo? weet niet precies welke club maar er waren topclobs voor hem
 
PSV heeft jeugdspeler Wouter Soomer (17) een jeugdcontract gegeven. De linksback is afkomstig van FC Utrecht en tekende maandagochtend in bijzijn van technisch manager Marcel Brands zijn driejarige verbintenis. De linksback is eerstejaars A-speler en gaat komend seizoen voetballen in PSV A1, getraind door Henk Fräser.
644048e4-1615-41cd-aaf8-a3e5170bf6d8_WouterSoomer4681.jpg

Wouter Soomer (17) zette maandagochtend zijn handtekening onder het contract.

Soomer, van 11 maart 1994, speelde eerder voor HBC Heemstede, Haarlem, Ajax en FC Utrecht. Hij tekende vanochtend in bijzijn van zijn ouders en broer een driejarig contract. “Ik ben zeer gemotiveerd om hier te gaan spelen. Ik ben een harde werker en ben bereid om veel te leren”, aldus de linksback, die ook op de voorlopige lijst staat om deze zomer met Oranje mee te gaan naar het WK onder 17 in Mexico. Daarna is de Otten Cup bij PSV zijn eerste kans om zich te laten zien in Eindhoven. “PSV ‘pakte’ me echt, ik kijk er enorm naar uit om hier te spelen. PSV beviel me vanaf het eerste moment”, aldus Soomer, die familie heeft in Eindhoven en dus in de regio komt te wonen. “Ik wil mezelf graag bewijzen hier.”
ef1bf98f-34f1-4fb5-84d0-4e900f993b8d_WouterSoomer4682.jpg

Soomer, hier met technisch manager Marcel Brands, komt van FC Utrecht.
 
Misschien een keer de topictitel aanpassen? We zijn al 2 jaar niet meer de beste opleiding.
 
Misschien een keer de topictitel aanpassen? We zijn al 2 jaar niet meer de beste opleiding.

:clap:

Bovendien is het allemaal leuk en aardig, dit soort prijzen: zolang je jaarlijks minimaal geen 3 nieuwe jeugdspelers laat debuteren in het 1e elftal, en zolang een Engelaar, Manolev, Isaksson, of Berg elk jaar weer de voorkeur krijgen, is zo een prijs nietszeggend.
 
:clap:

Bovendien is het allemaal leuk en aardig, dit soort prijzen: zolang je jaarlijks minimaal geen 3 nieuwe jeugdspelers laat debuteren in het 1e elftal, en zolang een Engelaar, Manolev, Isaksson, of Berg elk jaar weer de voorkeur krijgen, is zo een prijs nietszeggend.
juist nou moet je ook wel iets aan ervaring in je team zetten maar psv laat ook in mijn ogen te weinig jongens ruiken aan het grote werk. Laat maar een jeugdspeler 15 minuten invallen. Zo kan hij ook wennen aan het grote werk. Alhoewel ik niet eens ben met je over isaksson ik denk niet dat cassio of zoet het beter hadden gedaan. Ik denk dat je die moet uitlenen aan een eredivisieclub. Doen ze het daar een jaar goed dan kan je ze erin zetten.
 
juist nou moet je ook wel iets aan ervaring in je team zetten maar psv laat ook in mijn ogen te weinig jongens ruiken aan het grote werk. Laat maar een jeugdspeler 15 minuten invallen. Zo kan hij ook wennen aan het grote werk. Alhoewel ik niet eens ben met je over isaksson ik denk niet dat cassio of zoet het beter hadden gedaan. Ik denk dat je die moet uitlenen aan een eredivisieclub. Doen ze het daar een jaar goed dan kan je ze erin zetten.

psv is altijd veel te voorzichtig geweest met het inbrengen van de jeugd. Als je kijkt dat ajax na de winterstop zijn topscorer en de keeper plus de linkshalf/linksback verliest en zij met veel lef en bravoure gewoon Boilesen, Vermeer, Ebecilio, Eriksen(zat er al eerder bij maar kreeg onder De Boer echt een kans) inpast en El Ham op de bank houdt en De Jong tot spits promoveert, dan getuigt dat van visie maar ook van lef. Het lef om dit te doen en de visie dat je dit MOET doen. Beide aspecten ontbreken bij ons helaas.
 
Bericht op PSV Netwerk:
PSV A1 gaat komend seizoen deelnemen aan internationale topcompetitie


Komend seizoen wordt er onder de naam NexGen series een internationale jeugdcompetitie gestart voor A-junioren. Het Noorse Molde maakte details bekend van de competitie. De 16 clubs worden verdeeld in groepen van vier en spelen daarin uit en thuisduels tegen de drie tegenstanders. De beste clubs plaatsen zich voor het eindtoernooi van de NextGen Series.

Barcelona, ​​Inter Milan, Liverpool, Manchester City, Tottenham Hotspur, Aston Villa, Marseille, Sporting Lisbon, Wolfsburg, PSV Eindhoven, Celtic, FC Basel, Fenerbahce, Rosenborg en Molde zouden hun deelname bevestigd hebben. De namen zijn inmiddels ook terug te vinden op de website van de NextGen Series.

[Update] Inmiddels heeft PSV de deelname bevestigd.

========================

Lijkt mij een goed initiatief, spelen tegen leeftijdsgenoten die beter zijn (niet allemaal maar lijkt me dat Barca, Liverpool en Inter iig wel betere A1 hebben) en dat is goed voor de ontwikkeling en ervaring, plus dat ze hierdoor meer wedstrijden in het seizoen spelen, waardoor ze daar ook alvast aan wennen mochten ze doorstromen naar het eerste elftal. Jaarlijks zo'n extra kan naar mijn idee voor veel jeugdspelers de stap naar het eerste kleiner maken.

Bovendien nog leuk voor die gasten, maar het ene grote nadeel wat er aan hangt is dat er gereist moet worden en dat spelers in een hotel moeten verblijven en dat kost wel wat centen... :unsure:
 
Bovendien nog leuk voor die gasten, maar het ene grote nadeel wat er aan hangt is dat er gereist moet worden en dat spelers in een hotel moeten verblijven en dat kost wel wat centen... :unsure:

En dat de hele wereld ziet dat PSV een paar aardige spelers bij de A1 heeft zitten en ze vervolgens voor een prikkie worden opgehaald. (Y)
 
PSV doet mee aan nieuw Europees jeugdtoernooi

PSV is deelnemer aan een nieuw Europees jeugdtoernooi voor spelers onder 19jaar, waaraan in totaal zestien topclubs meedoen. De opzet is vergelijkbaar met die van de Champions League en Europa League. Het toernooi heet ‘The Nextgen Series’ en begint in augustus. Naast PSV doen onder meer FC Barcelona, Inter, Liverpool en Spurs mee.


Ik verklaar PSV voor gek ! Als er talent rondloopt zullen ze worden weggekaapt door de grote clubs. Ik zie hier geen voordelen in.
 
Het voordeel dat ik kan verzinnen is dat de clubs dan in ieder geval geld betalen voor onze talenten. Talenten breken nu bijna nooit door bij ons en lopen dan voor (bijna) niks de deur uit.
 
Het voordeel dat ik kan verzinnen is dat de clubs dan in ieder geval geld betalen voor onze talenten. Talenten breken nu bijna nooit door bij ons en lopen dan voor (bijna) niks de deur uit.

Je gaat alleen voorbij aan het feit dat de spelers dan nog steeds voor PSV spelen, en dus naar huidige post-v.Raaij maatstaven op waarde zullen worden geschat door het bestuur en door de fans. Denk aan bedragen van maximaal 1,5 miljoen per speler, en dat zullen de meesten hier echt een geweldige deal gaan vinden. Never mind dat een onbewezen talent als Royston Drenthe voor 15 miljoen werd verkocht, dat was een speciale omstandigheid en dat kun je niet vergelijken met PSV spelers.

Nee, het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat de jeugd meer ervaring opdoet en zo beter door kan groeien naar het eerste elftal. Ik denk ook dat de jeugd zelf wel zin in heeft in deze competitie. Aangezien Rutten nog minimaal 1 seizoen blijft hoeven we ons ook geen zorgen te maken dat 1 van deze spelers geblesseerd raakt of oververmoeid raakt, want die zullen toch nooit worden opgeroepen. Dus kunnen ze deze competitie wel gebruiken als extra impuls.
 
Ik denk dat het goed is voor onze jeugd om zo eens tegen wat sterkere tegenstanders te spelen ik denk dat ze daar veel beter van worden als van een wedstrijdje tegen Jong Helmond Sport.

Het nadeel is dan wel weer zoals hierboven ookal aangegeven dat andere clubs sneller onze jeugdtalenten weg zullen kapen omdat ze die nu tijdens de wedstrijd zien spelen. Een scout van Barcelona zal nu echt niet weten wie Jurgen Locadia is maar dat weet hij dan dus wel. Ik hoop dus maar dat grote clubs wegblijven.
 
En dat de hele wereld ziet dat PSV een paar aardige spelers bij de A1 heeft zitten en ze vervolgens voor een prikkie worden opgehaald. (Y)

Nou veel kansen krijgen zij hier ook niet, omdat spelers als Engelaar, Manolev, Marcelo enz... de voorkeur krijgen. Dus beter vertrekken, denk ik dan....:cool:
 
Het zal geld op moeten leveren, lijkt mij de enige reden.

Als het wat oplevert én je spelers krijgen daar europese ervaering door is dit prima.

Dit is voor spelers tot 19 jaar. Die zijn dus allemaa 17/18 jaar. De echte talenten heeft PSV al een contract gegevens lijkt me.
 
Het zal geld op moeten leveren, lijkt mij de enige reden.

Als het wat oplevert én je spelers krijgen daar europese ervaering door is dit prima.

Dit is voor spelers tot 19 jaar. Die zijn dus allemaa 17/18 jaar. De echte talenten heeft PSV al een contract gegevens lijkt me.

weet ik niet, er zijn in het verleden spelers weggegaan die het niet haalden maar dus ergens anders scoorden aan de lopende band...
maar goed, ik vind dit dus geweldig voor die jeugdige spelers die nu meer kans krijgen om zich te laten zien wat ze nu echt waard zijn. De meeste onder ons hebben het over: wat brengt het op? En dat is logisch in deze tijd maar we moeten de jeugd echt alle kansen bieden die er zijn en er zelf ook maximaal gebruik van maken. Als je de spelers niet toont en niks laat zien zullen ze nooit groeien.
Je kunt een mooie paasei in de kast laten pronken, maar hij gaat echt een keer door het mondje! En dan moet blijken of ie net zo lekker is dan dat ie er uit zag.(a)
 
Terug
Bovenaan Onderaan