PSV Jeugdopleiding

Volgens de KNVB heeft PSV Eindhoven alweer de beste jeugdopleiding van het land. Opzich een mooie opsteker voor een matig seizoen.
http://www.psv.nl/web/show/id=118705/langid=43/contentid=25883
Maar wel vraag ik mij dan af, als PSV zo'n goede jeugdopleiding heeft, waarom breken er dan jaarlijks bij Ajax meer talenten door uit de jeugdopleiding dan in Eindhoven? Wanneer maken talenten uit eigen kweek het bij ons eens waar?

In het artikel staat dat de KNVB de PSV Jeugdopleiding vier sterren geeft. Dat is de hoogste waardering voor jeugdopleidingen.
Dit wil echter niet zeggen dat PSV de beste jeugdopleiding heeft.
clubs als Ajax, Fortuna Sittard etc hebben ook 4 sterren
 
In het artikel staat dat de KNVB de PSV Jeugdopleiding vier sterren geeft. Dat is de hoogste waardering voor jeugdopleidingen.
Dit wil echter niet zeggen dat PSV de beste jeugdopleiding heeft.
clubs als Ajax, Fortuna Sittard etc hebben ook 4 sterren

Dus de titel even aangepast. Ook verplaats ik hem even naar het onderdeel Jeugd;)
 
Volgens de KNVB heeft PSV Eindhoven alweer de beste jeugdopleiding van het land. Opzich een mooie opsteker voor een matig seizoen.
http://www.psv.nl/web/show/id=118705/langid=43/contentid=25883
Maar wel vraag ik mij dan af, als PSV zo'n goede jeugdopleiding heeft, waarom breken er dan jaarlijks bij Ajax meer talenten door uit de jeugdopleiding dan in Eindhoven? Wanneer maken talenten uit eigen kweek het bij ons eens waar?
Onze talenten worden weggekocht nog voor ze bij het eerste meelopen.
 
Mooi zo en nu zorgen dat er niet teveel talenten rechtstreeks naar het buitenland gaan. Lijkt er toch wat in het beleid van Reker en co goed te zijn.
 
Mooi zo en nu zorgen dat er niet teveel talenten rechtstreeks naar het buitenland gaan. Lijkt er toch wat in het beleid van Reker en co goed te zijn.

Is ook zo. Het probleem wat hij heeft, buiten zijn 'leugentjes om bestwil', is dat iets als dit erg veel tijd kost voor je resultaat ziet, en helaas zijn wij op fora gewoon een stel overactieve honden die eigenlijk gewoon in hun mand moeten blijven zitten! ;)
 
Is ook zo. Het probleem wat hij heeft, buiten zijn 'leugentjes om bestwil', is dat iets als dit erg veel tijd kost voor je resultaat ziet, en helaas zijn wij op fora gewoon een stel overactieve honden die eigenlijk gewoon in hun mand moeten blijven zitten! ;)

Daar heb je gelijk in. Het is natuurlijk ook niet zo vreemd, als je je gaat bedenken dat hij eerst de hele boel eruit heeft moeten gooien. Dus moet je ook opnieuw bouwen en dat kost zeker tijd.

Alleen ergens ben ik toch niet zo een fan van Reker. Komt waarschijnlijk omdat hij de schijn tegen heeft dat mensen geen zaken met hem willen doen.
 
Daar heb je gelijk in. Het is natuurlijk ook niet zo vreemd, als je je gaat bedenken dat hij eerst de hele boel eruit heeft moeten gooien. Dus moet je ook opnieuw bouwen en dat kost zeker tijd.

Alleen ergens ben ik toch niet zo een fan van Reker. Komt waarschijnlijk omdat hij de schijn tegen heeft dat mensen geen zaken met hem willen doen.

Dat is ook begrijpelijk. En een enkele miskoop hier en daar versterkt dat ook. Er is dus ook zeker iets voor te zeggen.

Maar goed, ging me er meer om dat hij ook goede dingen voor ons doet! ;)
 
Volgens de KNVB heeft PSV Eindhoven alweer de beste jeugdopleiding van het land. Opzich een mooie opsteker voor een matig seizoen.

Kijk, weer eens iets om trots op te zijn! :cool: Nu de talenten niet allemaal verkopen, (Beerens, Aissati, Huntelaar, van Eijden, Waalkens) en lekker laten doorstromen
 
Laten we eerlijk zijn, Huntelaar en Beerens waren 'toen' zeker nog geen versterking en wilden daarom per se weg. Aissati was te ongeduldig en van de Eijden was/is (nog steeds) niet goed genoeg. Over die andere jongen heb ik geen idee..
 
Laten we eerlijk zijn, Huntelaar en Beerens waren 'toen' zeker nog geen versterking en wilden daarom per se weg. Aissati was te ongeduldig en van de Eijden was/is (nog steeds) niet goed genoeg. Over die andere jongen heb ik geen idee..

Toch zijn het allemaal goede jongens nu, en allemaal uit PSV opleiding, en allemaal voetballen ze elders.
 
Toch zijn het allemaal goede jongens nu, en allemaal uit PSV opleiding, en allemaal voetballen ze elders.

Qua Beerens en Huntelaar geef ik je gelijk, maar deze 2 jongens hebben een stormachtige ontwikkeling doorgaan bij Heerenveen. Maar zowel van Eijden, als ook Aissati hebben (nog) geen indruk op mij kunnen maken bij resp. Willem II en Ajax.
 
Qua Beerens en Huntelaar geef ik je gelijk, maar deze 2 jongens hebben een stormachtige ontwikkeling doorgaan bij Heerenveen. Maar zowel van Eijden, als ook Aissati hebben (nog) geen indruk op mij kunnen maken bij resp. Willem II en Ajax.

Nou ja, Aissati heeft al aardig mooie wedstrijden gespeeld bij Ajax, en v. Eijden bij Willem II ook.
 
Toch zijn het allemaal goede jongens nu, en allemaal uit PSV opleiding, en allemaal voetballen ze elders.

Ja prima, maar wat wil je dan doen als ze op het moment dat ze nog niet goed genoeg zijn een basisplaats eisen en als dit niet gebeurt een vertrek?

Dit was met zowel Beerens als Huntelaar het geval. Het zal hem meer in het ongeduld van deze jongens en het niet uitgeleend willen worden. Huntelaar had toen trouwens van Nistelrooij en Nilis voor zich. Mja, met alle respect, maar zelfs nu is die nog niet beter dan die twee. Laat staan toen.

Maar goed nogmaals, zij wilden per se weg, van PSV hoefde dat niet per se.
 
Ja prima, maar wat wil je dan doen als ze op het moment dat ze nog niet goed genoeg zijn een basisplaats eisen en als dit niet gebeurt een vertrek?

Dit was met zowel Beerens als Huntelaar het geval. Het zal hem meer in het ongeduld van deze jongens en het niet uitgeleend willen worden. Huntelaar had toen trouwens van Nistelrooij en Nilis voor zich. Mja, met alle respect, maar zelfs nu is die nog niet beter dan die twee. Laat staan toen.

Maar goed nogmaals, zij wilden per se weg, van PSV hoefde dat niet per se.

Hun moet geleerd worden dat ze beter rustig aan moeten doen. Het liefst door een Oud-Speler.
 
Nistelrooy en Nilis waren toen al weg, het was seizoen 2002 dacht ik.. Toen had hij Kezman voor zich.

Toen hij wegging bij PSV wel, maar hij zei zelf laatst in de VI dat het achterafgezien ook wel logisch was dat hij niet kon spelen doordat van Nistelrooij, Nilis en Bruggink er al waren. Hij zal het zelf wel over zijn hele periode bij PSV hebben gehad daar.

Maar goed, dan nog, ook Kezman was zeker beter op dat moment. Als ie verhuur best had gevonden was het prima geweest, maar dat wilde ie per se niet.. Mja..
 
Deze week afronding grootschalig onderzoek naar opleiding #psv. Halverwege al enkele schokkende conclusies moeten trekken...

Dit op de twitter van, wederom ja, Thijs Slegers. Ben daar wel heel benieuwd naar. Klinkt vrij negatief zo...
 
PSV hofleverancier bij Oranje -17
6 september '10 15:56 door Bart van Dooijeweert

PSV en Feyenoord / Excelsior leveren de meeste spelers voor Oranje -17 dat een vierlanderntoernooi speelt in Saarbrücken. Bondscoach Albert Stuivenberg riep zes Eindhovenaren op en vijf Rotterdammers. Bovendien staan er nog twee spelers van Feyenoord / Excelsior op de stand-bylijst.


Misschien vindt hij dit schokkend. :p
 
Memphis Depay, Thomas Horsten, Menno Koch, Farshad Noor, Elvio van Overbeek en Eric Verstappen. Tenminste een goede lichting.

Ook positief dat er eindelijk de minpunten van de opleiding naar buiten komen, kunnen ze d'r aan gaan werken ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan