PSV is Kampioen Eredivisie 2025/2026

.
Wat leuk. Ze hebben toch wat gevonden om de viering van PSV te downgraden. Heerlijk sfeertje, heerlijk weer, geen gedoe en geen wanklank. Eerst gisteren bij Hart van Nederland die lekker negatief begonnen over het negeren van een vuurwerkverbod tijdens de huldiging. Nu Nieuws van de Dag dat meldt dat er een oproep rondgaat op social media om PSV de titel af te nemen omdat….. Flamingo op het bordes zijn liedje begon met “ en wie niet springt, die is een jeweetwel”. Voel me een beetje Calimero. In ieder geval, die beelden van gisteren wennen nooit!
Mooi feestje en leuke beelden inderdaad :)
Flamingo verder wel erg dom en simpele ziel. Niks presteren en op het feestje het grootste domme woord willen hebben. Gauw verkopen.
Nogmaals mooi feestje.

Wat leuk. Ze hebben toch wat gevonden om de viering van PSV te downgraden. Heerlijk sfeertje, heerlijk weer, geen gedoe en geen wanklank. Eerst gisteren bij Hart van Nederland die lekker negatief begonnen over het negeren van een vuurwerkverbod tijdens de huldiging. Nu Nieuws van de Dag dat meldt dat er een oproep rondgaat op social media om PSV de titel af te nemen omdat….. Flamingo op het bordes zijn liedje begon met “ en wie niet springt, die is een jeweetwel”. Voel me een beetje Calimero. In ieder geval, die beelden van gisteren wennen nooit!
Wat er ook gebeurd: De viering nemen ze ons niet meer af.

Bij Ajax zingen ze 'en wie niet springt die is geen jood' waarbij ze overduidelijk doelen op Ajacieden, of dat nou een terechte geuzenaam is of niet.
De historische volgorde van het ontstaan van de geuzennamen in de jaren 70;
Eerst werden wij PSV supporters als Ajax op bezoek kwam uitgejouwd als zijnde "boeren".

Daar werd tegenin gegaan met de term "joden".
Logisch gezien hoe zij zich presenteerden.

Beide supportersgroepen hebben de scheldwoorden omgezet in geuzennamen.
Zij hebben dus niets te maken met de tweede wereldoorlog, die sommigen er in de loop van de tijd bij gesleept hebben.

Eerst werden wij PSV supporters als Ajax op bezoek kwam uitgejouwd als zijnde "boeren".

Zij hebben dus niets te maken met de tweede wereldoorlog, die sommigen er in de loop van de tijd bij gesleept hebben.
Ik snap alleen niet hoe de term "joden" in de context logisch is?

Het wordt enorm opgeklopt her en der.
Beetje sneu

Ik vind Lampies veel beter bij PSV passen dan Boeren. Slaat toch nergens op: Boeren.

Ik heb het dan ook nog nooit geroepen in het stadion.

(Intussen even checken of ik de quiz van blz 1 van dit topic over alle namen van de 54 spelers van de afgelopen 3 seizoenen nu wel foutloos kan oplepelen…
…ja, allemaal, 2 minuten over met Yarek als laatste.)

Laatst bewerkt:
Ik snap alleen niet hoe de term "joden" in de context logisch is?
Zo presenteerden ze zich toen al, in de tijd van voorzitter Jaap van Praag.
Alleen nog niet met zoveel Israel vlaggen als tegenwoordig.

Wij snapten ook niet hoe in de context "boeren" roepen naar ons logisch was, dus 1-1.
Jammer dat nitwits er van alles bijslepen wat niets te maken heeft met onderlinge supporters "communicatie".
Ik vind Lampies veel beter bij PSV passen dan Boeren. Slaat toch nergens op: Boeren.
Dat had je destijds tegen de Ajax supporters moeten zeggen.
Maar wat werkelijk nergens opslaat is dat men inmiddels als bijnaam voor PSV in het Engels "the Farmers" gebruikt.

Terwijl dat toch echt "the Peasants" hoort te zijn; dit was namelijk een scheldnaam in het Brits Engels.
Zie "the Peasants' Revolt" van Wat Tyler in 1381, heel wat anders dan verwijzen naar rijke boeren, de "farmers" in Amerika.

Maar ja, wie weet nog dat je centre moet spellen in plaats van center.
Uit de USA moeten we toch liefst zo weinig mogelijk overnemen. :)

Zo presenteerden ze zich toen al, in de tijd van voorzitter Jaap van Praag.
Alleen nog niet met zoveel Israel vlaggen als tegenwoordig.

Wij snapten ook niet hoe in de context "boeren" roepen naar ons logisch was, dus 1-1.
Jammer dat nitwits er van alles bijslepen wat niets te maken heeft met onderlinge supporters "communicatie".

Dat had je destijds tegen de Ajax supporters moeten zeggen.
Maar wat werkelijk nergens opslaat is dat men inmiddels als bijnaam voor PSV in het Engels "the Farmers" gebruikt.

Terwijl dat toch echt "the Peasants" hoort te zijn; dit was namelijk een scheldnaam in het Brits Engels.
Zie "the Peasants' Revolt" van Wat Tyler in 1381, heel wat anders dan verwijzen naar rijke boeren, de "farmers" in Amerika.

Maar ja, wie weet nog dat je centre moet spellen in plaats van center.
Uit de USA moeten we toch liefst zo weinig mogelijk overnemen. :)
Dus, de term joden komt van de andere clubs en niet vanuit Ajax zelf?
Begrijp ik dat nou goed?

Dus, de term joden komt van de andere clubs en niet vanuit Ajax zelf?
Begrijp ik dat nou goed?
Nee, dan heb je het niet goed begrepen.
En nogmaals ; dit moet gezien worden als iets tussen supporters onderling.

Net zoals in Engeland er van alles naar elkaar meestal gezongen of soms gescandeerd wordt.
Soms grappig, soms niet, maar gelukkig laat men daar de oorlog er wel buiten.

Weer iemand vingers kwijt door zwaar vuurwerk op te rapen. Hopelijk geen nieuwe traditie.

Ik laat dat stadhuis eigenlijk al liggen sinds je achteraan het plein nog wat ruimte had. Schouder aan schouder vast staan in een meute, vette rook, vast weer een vertraagde aankomst, met als toetje een halfzatte Joey Veerman die gaat bleren door de microfoon :lmao: Neuh dank u ;)

Vorig jaar was het wel mooi genoeg om even mee te lopen met de platte kar en een een thumbs up uit te wisselen met Marcel Brands.

Weer iemand vingers kwijt door zwaar vuurwerk op te rapen. Hopelijk geen nieuwe traditie.

Ik laat dat stadhuis eigenlijk al liggen sinds je achteraan het plein nog wat ruimte had. Schouder aan schouder vast staan in een meute, vette rook, vast weer een vertraagde aankomst, met als toetje een halfzatte Joey Veerman die gaat bleren door de microfoon :lmao: Neuh dank u ;)

Vorig jaar was het wel mooi genoeg om even mee te lopen met de platte kar en een een thumbs up uit te wisselen met Marcel Brands.
Dat vuurwerk en fakkels is inderdaad zot, maar ja, wat wil je als men in dit land nooit meer controleert en handhaaft?

Wacht maar op het "vuurwerkvrije" oud op nieuw straks.

Ons hele gezin is ook jaren geleden gestopt met een plaatsje innemen op het plein vanwege de rook.

Sindsdien zoeken we een wat rustiger plekje langs de route. Ik zeg niet waar. :)

Wel was het spelersoptreden dit jaar beter dan vorig jaar, o.a. door Guus de zanger en Guus de vals zinger.

Slim om liederen te laten horen zoals ze ook op de Oost in het stadion worden geproduceerd. Half zat is op zo'n moment geen probleem, vind ik.

Wel schandalig dat VI voor een tijdschrift, de kampioens bijlage inmiddels 13 - zegge; dertien- euro durft te vragen.

Hoewel het verloop van het seizoen een wat wrange bijsmaak heeft is het bovenal gewoon tof dat we weer kampioen zijn. 1e biertje is hier reeds geopend, een nette 0.0 om t rustig te houden. Voor heb die dinsdag naar Eindhoven gaan, heel veel plezier toegewenst!

De 50e nationale prijs voor PSV sinds de invoering van betaald voetbal is hiermee behaald!
Hoezo een wrange bijsmaak? We zijn kampioen en hoe dat maakt niet uit. Beker niet gewonnen en CL door tactische keuzes niet door maar daar gaan wij niet over. Wij mogen aanmoedigen en dat is het. We zijn voor de club en we betalen een kaartje of kijken tv om onze club aan te moedigen. Willen we mooier voetbal of beter resultaat en geen wrange bijsmaak hebben moet je niet voor PSV kiezen. Dus geen recht op mooi voetbal dan ook geen recht op een wrange bijsmaak.

Hoezo een wrange bijsmaak? We zijn kampioen en hoe dat maakt niet uit. Beker niet gewonnen en CL door tactische keuzes niet door maar daar gaan wij niet over. Wij mogen aanmoedigen en dat is het. We zijn voor de club en we betalen een kaartje of kijken tv om onze club aan te moedigen. Willen we mooier voetbal of beter resultaat en geen wrange bijsmaak hebben moet je niet voor PSV kiezen. Dus geen recht op mooi voetbal dan ook geen recht op een wrange bijsmaak.
Op oorlogspad, dans maar met een ander, ik tik af.

Tsjaa wie raapt er dan ook zwaar vuurwerk op? Dan ben je ook niet de slimste ei in de doos.

Terug
Bovenaan Onderaan