PSV - Internazionale | Woensdag 3 oktober | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dat viel tegen. Had stiekum wel op Zoet gerekend. Breekpunt was gele kaart gevolgd door zwak optreden van Zoet.
Inter is een goede ploeg (beter dan Bayern2018) die vaak naar elkaar passen. Met genoeg gasten die rond de 16 gevaarlijk zijn.
In denk dat PSV iets onder niveau speelde.
Met name Pereiro en Hendrix lijken niet aan te haken op dit niveau. Het gaat iets te snel. Zowel handelings- als loopsneldheid. Pereiro is gevaarlijk in de 16, maar blijft tricky op het middenveld, balverlies, traag. Geeft bovendien te weinig diepe ballen op Bergwijn/Lozano. Hendrix verovert genoeg ballen maar doet daar voorwaarts niets mee. Gisteren ook relatief veel balverlies. Eredivisieniveau, that's it.

Zoet was de minste gisteren, en heeft laten zien dat hij geen topkeeper is. Ik hoop dat het vorm is, maar vind dat hij al 2 jaar stilstaat in ontwikkeling.

Positief waren de optredens van Rosario, Bergwijn, Mahlen, Angelino en toch ook Viergever. Rosario is nu al CL niveau. Beste middenvelder PSV. Passes, positioneel, conditioneel, schot en vooral overzicht zijn van CL niveau.
Bergwijn was redelijk lastig voor verdedigers, en dus goed. Ook CL niveau.

Lozano en LdJ werden niet goed gebruikt. Tegen een overmacht van koppers, zonder de aansluiting, was het raar om met zoveel hoge voorzetten te komen. Ik zou in deze wedstrijd meer op schoten rond de 16 focussen. Daar hebben we de behendigheid, die moeilijker te bespelen is door Inter.
Lozano moet veel vaker diep worden aangespeeld. Hier raken we aan een punt waar MvB een verandering had moeten doorvoeren. Krijg sterk het idee dat Guti en Mahlen voor meer gronddreiging hadden kunnen zorgen. En vooral meer diepte. Ik snap het credo van MvB maar dat gaat niet op tegen sterkste ploegen. Die moet je specifiek bestrijden. Zie ook Ajax-thuis.
Dumfries en Schwaab deden verdedigend hun werk. Aanvallend nog te beperkt. Schwaab weet dat van zichzelf, Dumfries nog niet. Dat laatste is een nadeel. Maar overall beiden positief optreden, al was Daniel een keer Icardi compleet kwijt...

Summarized: ondanks minder veldspel zouden we met een goede scheids toch hebben gewonnen, met name omdat we specifieke wapens waarmee PSV het veel teams moeilijk kan maken. Tegen het geblunder van Zoet valt niet op te voetballen; deze specifiek zwakte zullen we mee moeten dealen...

Dat Bayern niet haar hoogtijdagen viert, lijkt me duidelijk. Beweren dat het huidige Inter beter is dan het huidige Bayern, is voor mij echter een teken van kleinzieligheid. Ajax speelde gelijk in Munchen en PSV verloor van Inter in Eindhoven. Get over it, man.
 
Dat Bayern niet haar hoogtijdagen viert, lijkt me duidelijk. Beweren dat het huidige Inter beter is dan het huidige Bayern, is voor mij echter een teken van kleinzieligheid. Ajax speelde gelijk in Munchen en PSV verloor van Inter in Eindhoven. Get over it, man.
Klopt. Wanneer Ajax net zo speelde als PSV gisteren was het 4-0 voor Bayern geworden. Mark moet nog leren dat je eigen aanpassen aan de tegenstander geen zwaktebod hoeft te zijn.
 
Klopt. Wanneer Ajax net zo speelde als PSV gisteren was het 4-0 voor Bayern geworden. Mark moet nog leren dat je eigen aanpassen aan de tegenstander geen zwaktebod hoeft te zijn.

En als Ten Hag zich wat meer had aangepast aan PSV in Eindhoven waren we niet met 3-0 vernederd. Beiden talentvolle coaches (schat MvB wel hoger in), maar allebei nog het e.e.a. te leren.
 
En als Ten Hag zich wat meer had aangepast aan PSV in Eindhoven waren we niet met 3-0 vernederd. Beiden talentvolle coaches (schat MvB wel hoger in), maar allebei nog het e.e.a. te leren.

:unsure: ik vind dat Ten Hag geen talentvolle coach is.
 
Wat ik gisteren vooral miste, los van het zwakke optreden van Zoet, was een constante nummer 10 die tussen de linies zwerft, en daarmee het sterke forechecking van de Italianen ontregelt. Ik vond Rosario echt geweldig, en Hendrix verdedigend ook heel sterk. Maar je mist het brein in de punt naar voren. Pereiro is te veel een momentenvoetballer. We - en vooral ook Van Bommel - moeten gaan toegeven dat hij niet meer verder groeit.
 
Wat ik gisteren vooral miste, los van het zwakke optreden van Zoet, was een constante nummer 10 die tussen de linies zwerft, en daarmee het sterke forechecking van de Italianen ontregelt. Ik vond Rosario echt geweldig, en Hendrix verdedigend ook heel sterk. Maar je mist het brein in de punt naar voren. Pereiro is te veel een momentenvoetballer. We - en vooral ook Van Bommel - moeten gaan toegeven dat hij niet meer verder groeit.

De discussie over Pereiro ga ik (voor de verandering een keer) niet aan. Maar volgens mij hebben we ook niet een alternatief. Geen speler die die rol die jij beschrijft kan vervullen. Voor die plek is Mauro wellicht een alternatief, maar hij is ook niet die speler die jij beschrijft.
De enige alternatieve situatie die ik kan bedenken is dat je Rosario er neerzet en Guti op Rosario's huidige plek.

Dat dan los van de vraag of je Pereiro er wel af zou moeten halen, natuurlijk... :sneaky:
 
Wat ik gisteren vooral miste, los van het zwakke optreden van Zoet, was een constante nummer 10 die tussen de linies zwerft, en daarmee het sterke forechecking van de Italianen ontregelt. Ik vond Rosario echt geweldig, en Hendrix verdedigend ook heel sterk. Maar je mist het brein in de punt naar voren. Pereiro is te veel een momentenvoetballer. We - en vooral ook Van Bommel - moeten gaan toegeven dat hij niet meer verder groeit.
Niet mee eens. Waarmee ik niet wil zeggen dat Pereiro gisteren een voldoende scoorde.

Die jongen heeft stappen gemaakt in het meeverdedigen (loopt ondertussen regelmatig de meeste kilometers van iedereen) en zag ik gisteren ook weer twee slidings maken tijdens het druk zetten (één daarvan was overigens hilarisch getimed, maar goed). Spelhervattingen blijven levensgevaarlijk van zijn voet en hij heeft met zijn inzicht en techniek altijd de mogelijkheid om een medespeler weg te sturen.

Ik vind zijn gevoel voor ruimte altijd mooi om naar te kijken, maar zowel tegen NAC als tegen Inter haalde hij daarin niet zijn niveau.
 
Wat ik gisteren vooral miste, los van het zwakke optreden van Zoet, was een constante nummer 10 die tussen de linies zwerft, en daarmee het sterke forechecking van de Italianen ontregelt. Ik vond Rosario echt geweldig, en Hendrix verdedigend ook heel sterk. Maar je mist het brein in de punt naar voren. Pereiro is te veel een momentenvoetballer. We - en vooral ook Van Bommel - moeten gaan toegeven dat hij niet meer verder groeit.

Hendrix vond ik persoonlijk vrij zwak. Had wel een aantal goede intercepties en verdedigende acties, maar de voortzetting leverde meestal balverlies op dus dan heb je er weinig aan. Daarnaast draait hij constant naar zijn linkerbeen aangezien hij zijn rechter blijkbaar alleen gebruikt om mee te lopen... Verder werd er ook vaak paniekerig uitverdedigd, zeker als je dat afzet tegen de rust waarmee Inter achterin de bal uitverdedigde. Bij PSV was het meestal gewoon wegroeien die bal en hopen dat het goedkomt.
Al met al geen PSV in beste vorm gisteren helaas, maar het mag duidelijk zijn dat de scheidsrechter met zijn zeer zwakke optreden de wedstrijd ernstig beïnvloed heeft en dat is frustrerend.
 
Hendrix vond ik persoonlijk vrij zwak. Had wel een aantal goede intercepties en verdedigende acties, maar de voortzetting leverde meestal balverlies op dus dan heb je er weinig aan. Daarnaast draait hij constant naar zijn linkerbeen aangezien hij zijn rechter blijkbaar alleen gebruikt om mee te lopen... Verder werd er ook vaak paniekerig uitverdedigd, zeker als je dat afzet tegen de rust waarmee Inter achterin de bal uitverdedigde. Bij PSV was het meestal gewoon wegroeien die bal en hopen dat het goedkomt.
Al met al geen PSV in beste vorm gisteren helaas, maar het mag duidelijk zijn dat de scheidsrechter met zijn zeer zwakke optreden de wedstrijd ernstig beïnvloed heeft en dat is frustrerend.

Ja, maar waarom verdedig je paniekerig uit? Misschien omdat je geen overzicht hebt, maar misschien toch ook omdat er geen aanspeelpunt is. Dat mis ik bij Pereiro. Ik vind nog steeds dat hij niet goed beweegt als hij niet in balbezit is. Hij moet zich op het moment dat de Italianen hoog druk zetten, tussen de linies laten zakken - zeg maar waar Park zo`n meester in was. Dan creëer je een man meer, en kan je onder de druk uit voetballen.

Ik ben het overigens met je eens dat Hendrix zeker in de buurt van de 16 niet meer weet wat te doen. Maar die intercepties waren toch meesterlijk...

Ach, dit Inter is gewoon een hele sterke ploeg. Die Icardi is gewoon een leger in zijn eentje, zó snel en geslepen. Nainggolan: super. Peresic, die beren achterin…
En dan nog had je gewoon kunnen winnen als de scheidsrechter had gedaan wat hij had moeten doen. PSV is verder dan het gisteren leek, met Bergwijn, Rosario en Malen als prachtige exponenten uit de eigen jeugd. Lozano heeft het duidelijk wat moeilijker - maar hij werd ook perfect geneutraliseerd door dubbele rugdekking, de Italianen hadden hun huiswerk gedaan. Is ook geen speler met een dribbel - hij moet op snelheid worden gelanceerd. En da's lastig, als er twee man bij je staan. Hij moet toch ook nog een sprongetje maken.
 
Niet mee eens. Waarmee ik niet wil zeggen dat Pereiro gisteren een voldoende scoorde.

Die jongen heeft stappen gemaakt in het meeverdedigen (loopt ondertussen regelmatig de meeste kilometers van iedereen) en zag ik gisteren ook weer twee slidings maken tijdens het druk zetten (één daarvan was overigens hilarisch getimed, maar goed). Spelhervattingen blijven levensgevaarlijk van zijn voet en hij heeft met zijn inzicht en techniek altijd de mogelijkheid om een medespeler weg te sturen.

Ik vind zijn gevoel voor ruimte altijd mooi om naar te kijken, maar zowel tegen NAC als tegen Inter haalde hij daarin niet zijn niveau.
Deels eens. Ik vind alleen dat hij geen groei meer maakt in overtuiging en scherpte; ook gisteren waren te veel passes met te weinig scherpte en overtuiging. Hij doet alsof hij een trainigspartij speelt. Ik hoor dat dat zijn overkomen is en dat hij daar niets aan kan doen. Wel nu, hij kan wel degelijk iets doen aan zijn apathische houding, te laat wakker zijn als hij wordt aangespeeld en het geven van strakke passes. Ik heb gisteren weer te veel ziekenhuis ballen geteld. Voor een nummer 10 van het huidige voetbal komt hij behoorlijk wat eigenschappen te kort.
 
Als er gewoon nog 2 doelpunten waren gemaakt had je de wedstijd gewonnen.
Lekker makkelijk: als de keeper rood had gehad.... Als ze de gele kaarten die ze hadden moeten krijgen hadden gehad waardoor ze minder scherp durfden te spelen... Als Zoet minimaal 1 blunder minder had gemaakt... Tja.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan