PSV - Internazionale | Woensdag 3 oktober | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik zal wel weer een calimero zijn, maar met een goeie scheids hadden zij 10 spelers gehad (en niet hun 1e keus keeper), en 1 tegendoelpunt minder. Dat maakt het extra zuur.
Neemt niet weg dat als Zoet normaal uitkomt, we ook 1 tegendoelpunt minder hadden gehad.

Verder wel lichtpuntjes wat betreft Rosario, Bergwijn en Malen...maar daar schiet je nu niet zo veel mee op.

De wedstrijd in een notendop. Ik vond Hendrix en de backs ook wel lichtpuntjes overigens.
 
Ik zal wel weer een calimero zijn, maar met een goeie scheids hadden zij 10 spelers gehad (en niet hun 1e keus keeper), en 1 tegendoelpunt minder.
Dat eerste klopt, maar het tweede kun je de scheidsrechter niet aanrekenen. Daar zijn grensrechters voor uitgevonden. Bovendien was het nauwelijks waar te nemen met het blote oog. Zonder VAR moet je dit soort 'foutjes' dus gewoon accepteren.
 
Inter was best goed en had verrassend veel aanvallende intenties. Maar ze zijn op schandalige manier geholpen door die flapdrol van een scheids. Hij zocht gewoon naar een excuus om geen rood te trekken, want dat durfde hij niet, die schijterd. En dan ook nog de grensrechter die buitenspel mist. :mad:

Al met al een frustrerende avond, waaruit tegelijkertijd ook wel weer positieve dingen te halen waren: zoals al eerder genoemd zijn sommige spelers echt mega-stappen aan het maken. Ik zag Bergwijn soms acties maken waarbij de bal wel aan zijn voet geplakt leek. Alleen vraag ik me wel af waarom we Gutierrez eigenlijk gekocht hebben als we hem toch niet gaan gebruiken.

Op weg naar huis bedacht ik me nog dat in de huidige situatie, PSV eigenlijk al verzekerd is van voorronde CL volgend jaar. Een top 2 notering in de Eredivisie kan ons niet ontgaan met de huidige verhoudingen in het NL voetbal. En kwalificatie voor de CL moet ook makkelijk kunnen met dit materiaal, PSV moet toch in staat zijn om Bate Borisov-achtige ploegen te verslaan. En dan is het gewoon hopen dat we volgend jaar niet de sterkste ploeg uit iedere pot loten, zoals dit jaar.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Inter was best goed en had verrassend veel aanvallende intenties. Maar ze zijn op schandalige manier geholpen door die flapdrol van een scheids. Hij zocht gewoon naar een excuus om geen rood te trekken, want dat durfde hij niet, die schijterd. En dan ook nog de grensrechter die buitenspel mist. :mad:

Al met al een frustrerende avond, waaruit tegelijkertijd ook wel weer positieve dingen te halen waren: zoals al eerder genoemd zijn sommige spelers echt mega-stappen aan het maken. Ik zag Bergwijn soms acties maken waarbij de bal wel aan zijn voet geplakt leek. Alleen vraag ik me wel af waarom we Gutierrez eigenlijk gekocht hebben als we hem toch niet gaan gebruiken.

Op weg naar huis bedacht ik me nog dat in de huidige situatie, PSV eigenlijk al verzekerd is van voorronde CL volgend jaar. Een top 2 notering in de Eredivisie kan ons niet ontgaan met de huidige verhoudingen in het NL voetbal. En kwalificatie voor de CL moet ook makkelijk kunnen met dit materiaal, PSV moet toch in staat zijn om Bate Borisov-achtige ploegen te verslaan. En dan is het gewoon hopen dat we volgend jaar niet de sterkste ploeg uit iedere pot loten, zoals dit jaar.
Laten we maar eerst toch nog wat puntjes pakke Europees, dat maakt lotingen ook wel makkelijker door je clubcoëf. Voor de rest eens met je betoog.

Wat mij wel opviel is dat we corners en vrijtetrappen grotendeels de 16 in bleven pompen terwijl daar weinig te halen was.
 
Laten we maar eerst toch nog wat puntjes pakke Europees, dat maakt lotingen ook wel makkelijker door je clubcoëf. Voor de rest eens met je betoog.

Wat mij wel opviel is dat we corners en vrijtetrappen grotendeels de 16 in bleven pompen terwijl daar weinig te halen was.
Klopt. Luuk stond daar tegenover een overmacht aan Inter verdedigers. Inter stond bij vrije trappen en corners gewoon met 11 man in het eigen strafschopgebied en als wij er dan met een man of 6 staan, wordt de kans vrij klein dat het goed afloopt. Een tweede probleem was dat veel van de trappen van Lozano te kort waren, waardoor de bal niet eens in de kluwen van spelers terecht kwam maar gewoon door de voorste Inter verdediger werd weggekopt.

Inter stond heel compact, met mega veel ruimte erachter. Tegen Ajax was dat ook zo en ging de bal gewoon er overheen en hopsakee, Lozano en Bergwijn waren er langs. Gisteren werd het niet eens geprobeerd, ik weet zeker dat Guti dat wel een paar keer had gedaan.
 
Ik ben echt fan van Bergwijn, en hoe hij stappen heeft gezet. Maar gisteren verprutste hij wel een belangrijke kans, volgens mij was dat op aangeven van LdJ?

En ook een andere kans toen hij niet goed af gaf. Ik snap niet dat iedereen dat vergeet of niet door heeft, en de mislukte acties van Lozano wel ziet.
Alles wat Bergwijn verder deed was wel erg goed. Dus we etaleren dit soort jonge spelers als hij en Rosario Bergwijn en dat is mooi
Dat komt denk ik omdat Bergwijn voor de rest gewoon echt samen met Rosario de beste PSVer was gisteren. Lozano liet juist zien niet het niveau CL te hebben en nog altijd als een kip zonder kop te spelen. Zijn wapen (snelheid) werd geneutraliseerd waardoor hij werkelijk niets meer kon. Speelde een heel ongelukkige wedstrijd en eerlijk gezegd weet ik niet of het een incident was. Hij kan namelijk kwa techniek en rust aan de bal gewoon (nog) niet meekomen op dit niveau. En hij is ook vreselijk uit vorm. In de Eredivisie valt dat uiteraard minder op dan op zon niveau.
 
Dat komt denk ik omdat Bergwijn voor de rest gewoon echt samen met Rosario de beste PSVer was gisteren. Lozano liet juist zien niet het niveau CL te hebben en nog altijd als een kip zonder kop te spelen. Zijn wapen (snelheid) werd geneutraliseerd waardoor hij werkelijk niets meer kon. Speelde een heel ongelukkige wedstrijd en eerlijk gezegd weet ik niet of het een incident was. Hij kan namelijk kwa techniek en rust aan de bal gewoon (nog) niet meekomen op dit niveau. En hij is ook vreselijk uit vorm. In de Eredivisie valt dat uiteraard minder op dan op zon niveau.
Ik zou het zo graag oneens zijn met jouw oordeel over Lozano. Zo graag. Maar je hebt helaas helemaal gelijk.
 
Dat komt denk ik omdat Bergwijn voor de rest gewoon echt samen met Rosario de beste PSVer was gisteren. Lozano liet juist zien niet het niveau CL te hebben en nog altijd als een kip zonder kop te spelen. Zijn wapen (snelheid) werd geneutraliseerd waardoor hij werkelijk niets meer kon. Speelde een heel ongelukkige wedstrijd en eerlijk gezegd weet ik niet of het een incident was. Hij kan namelijk kwa techniek en rust aan de bal gewoon (nog) niet meekomen op dit niveau. En hij is ook vreselijk uit vorm. In de Eredivisie valt dat uiteraard minder op dan op zon niveau.

Het wezenlijke verschil tussen Lozano en Bergwijn vind ik dat Bergwijn snel is met de bal en Lozano goed kan versnellen met de bal. Ofwel: Bergwijn is een dribbelaar en Lozano is een sprinter. De keren dat Lozano weg werd gestuurd was er ook geen aansluiting waardoor hij zelf initiatief moest nemen, niet zijn kracht. De manier waarop Bergwijn ruimte benut met zijn dribbel in een counter is een klasse apart. Ik vind beide spelers maar 'matig' wanneer de tegenstander statisch vanuit formatie speelt. Al ben je in die situaties afhankelijk van andere spelers, eventuele backs, die naar de achterlijn doorlopen en de bal voorgeven.
 
Lozano is ook gewoon uit vorm. Dan blijft er weinig van hem over. Als hij dacht dat ie zo snel de stap omhoog kan zetten, dan is hij nu twee keer achter elkaar erg lelijk met de neus op feiten gedrukt.

Wellicht heeft het toch ook met het WK te maken. Je ziet vaak dat spelers daarna in een mindere fase terechtkomen. Wellicht doet de winterstop hem goed.
 
Ik kijk maar gewoon even op Transfermarkt en zie dat ze daar de selectie waarderen op zo'n 500 miljoen. 4 of 5 keer de waarde van PSV. Dan mag het wel "pot 4" zijn, maar dit is dus een ploeg die waardevoller is dan menig "pot 2" elftal. Dat je dan toch best ongelukkig verliest is teleurstellend, maar toch ook geen verrassing.
Maar klote blijft het.
 
Wellicht heeft het toch ook met het WK te maken. Je ziet vaak dat spelers daarna in een mindere fase terechtkomen. Wellicht doet de winterstop hem goed.
Ik ben ook vergeten om te zeggen dat hij vanaf rechts en in deze vorm al helemaal niet meer gevaarlijk is. Ik vind dat van Bommel moet inzien dat wanneer een speler zo vreselijk met zichzelf aan het worstelen is, de coach hem iig op de voor hem meest vertrouwelijke plek moet zetten.
 
Ontzettend zuur. Bestolen door de scheids ook. In Europa wordt nu eenmaal niet zo snel in het voordeel van Nederlandse clubs gefloten; ik heb dat lang geprobeerd weg te kijken, maar er zijn simpelweg te veel incidenten geweest waardoor het incidentele er ook wel van af is.

Zolang er geen duidelijke regels komen wat betreft de VAR hebben we er voorlopig niets aan. Een zogenaamd objectieve scheids die vervolgens wel arbitrair wordt ingezet. Ridicuul.
 
Ontzettend zuur. Bestolen door de scheids ook. In Europa wordt nu eenmaal niet zo snel in het voordeel van Nederlandse clubs gefloten; ik heb dat lang geprobeerd weg te kijken, maar er zijn simpelweg te veel incidenten geweest waardoor het incidentele er ook wel van af is.

Zolang er geen duidelijke regels komen wat betreft de VAR hebben we er voorlopig niets aan. Een zogenaamd objectieve scheids die vervolgens wel arbitrair wordt ingezet. Ridicuul.

Het doet me goed dat jij dit ook zo ziet, aangezien jij relatief neutraal naar de wedstrijd van PSV kijkt... (Y)
 
Ontzettend zuur. Bestolen door de scheids ook. In Europa wordt nu eenmaal niet zo snel in het voordeel van Nederlandse clubs gefloten; ik heb dat lang geprobeerd weg te kijken, maar er zijn simpelweg te veel incidenten geweest waardoor het incidentele er ook wel van af is.

Zolang er geen duidelijke regels komen wat betreft de VAR hebben we er voorlopig niets aan. Een zogenaamd objectieve scheids die vervolgens wel arbitrair wordt ingezet. Ridicuul.

Het (misschien zelfs wel onbewuste) voordeel wordt door scheidsrechters meestal aan de grote(re) club gegeven, dat zie je ook in Europa terug inderdaad. Bij momentjes van twijfel, dan krijgt het grote Inter minder snel de rode kaart dan dat PSV die zou krijgen. Misschien hebben we er nationaal gezien in onze eigen competitie enig voordeel bij, maar zoals we het gisteren weer zien is het enorm zuur inderdaad.

Op het WK was ik enthousiast over de VAR, maar in de eredivisie ben ik er nog niet kapot van. Als je ziet hoe een Nijhuis het gewoon bewust negeert omdat hij meent het beter te weten... Als je zoiets invoert, moet je het goed doen. Dan krijgt de VAR dus veel macht, en zal de veld-scheids moeten inleveren. Alleen dan kun je beslissingen krijgen die zo eerlijk mogelijk zijn.
 
Samenvatting van de wedstrijd. Mooie goal van Rosario. Hands van keeper Inter. Scheidsrechter faalt en geeft slechts geel i.p.v. rood. Goal van inter na gegrabbel van Zoet. Goal blijkt buitenspel te zijn geweest maar niet gezien door grensrechter. Schot van Pereiro op de paal. Inter heeft overwicht, maar komt alleen nog tot scoren na een blunder van Zoet die onnodig uitkomt en Schwaab omver kegelt waarna Icardi gemakkelijk de bal in de goal kan schieten.

Kortom: Het had heel anders uit kunnen pakken. PSV had zelfs kunnen winnen zonder de opgetelde blunders van scheidsrechter Milorad Mazic en onze keeper Jeroen Zoet. :sad:
 
Laatst bewerkt:
Het doet me goed dat jij dit ook zo ziet, aangezien jij relatief neutraal naar de wedstrijd van PSV kijkt... (Y)

Het klinkt wellicht overdreven, maar ik was gister simpelweg voor PSV. Ik vierde de rode kaart al. Maar relatief gezien idd nog steeds een stuk objectiever dan de gemiddelde PSV supporter.
 
Inter was best goed en had verrassend veel aanvallende intenties. Maar ze zijn op schandalige manier geholpen door die flapdrol van een scheids. Hij zocht gewoon naar een excuus om geen rood te trekken, want dat durfde hij niet, die schijterd. En dan ook nog de grensrechter die buitenspel mist. :mad:

Al met al een frustrerende avond, waaruit tegelijkertijd ook wel weer positieve dingen te halen waren: zoals al eerder genoemd zijn sommige spelers echt mega-stappen aan het maken. Ik zag Bergwijn soms acties maken waarbij de bal wel aan zijn voet geplakt leek. Alleen vraag ik me wel af waarom we Gutierrez eigenlijk gekocht hebben als we hem toch niet gaan gebruiken.

Op weg naar huis bedacht ik me nog dat in de huidige situatie, PSV eigenlijk al verzekerd is van voorronde CL volgend jaar. Een top 2 notering in de Eredivisie kan ons niet ontgaan met de huidige verhoudingen in het NL voetbal. En kwalificatie voor de CL moet ook makkelijk kunnen met dit materiaal, PSV moet toch in staat zijn om Bate Borisov-achtige ploegen te verslaan. En dan is het gewoon hopen dat we volgend jaar niet de sterkste ploeg uit iedere pot loten, zoals dit jaar.

Eerst dit seizoen maar eens af maken voor we nu al naar volgend seizoen gaan kijken lijkt me. We weten niet eens met welke selectie we volgend seizoen ingaan. :cautious:
 
Ik begrijp het gewoon niet, ik begrijp het gewoon niet.

PSV speelt 4-3-3 met een kapstok.
Tegen welke ploegen werkt dat?
-Tegen zwakke tegenstanders waarbij je veel voorzetten in de 16 kunt verwachten.
-Als je bewust het middenveld over wilt slaan, zoals tegen Ajax.

Ik zou weleens een hele goede uitleg willen horen, waarom dit voor MvB vooraf en tijdens de rust van de wedstrijd het enige concept is. Waarom bijvoorbeeld de volgende opstelling , of eventueel andere opstellingen, onbespreekbaar zijn?
Tegen bv hele sterke tegenstanders zou je kunnen spelen met 2 creatieve middenvelders (bv Pereiro/Guti) die ook nog eens de bal precies in de diepte kunnen neerleggen voor 2 snelle spitsen. Hoef je ook niet terug te plooien in 4-4-2 (wat ze nu ook doen) bij aanvallen van de tegenstander, want zo staan je nagenoeg al.
En wanneer je in de aanval bent bv Pereiro doorschuiven in de rol zoals Tadic het deed tegen München.
 
Laatst bewerkt:
Dat viel tegen. Had stiekum wel op Zoet gerekend. Breekpunt was gele kaart gevolgd door zwak optreden van Zoet.
Inter is een goede ploeg (beter dan Bayern2018) die vaak naar elkaar passen. Met genoeg gasten die rond de 16 gevaarlijk zijn.
In denk dat PSV iets onder niveau speelde.
Met name Pereiro en Hendrix lijken niet aan te haken op dit niveau. Het gaat iets te snel. Zowel handelings- als loopsneldheid. Pereiro is gevaarlijk in de 16, maar blijft tricky op het middenveld, balverlies, traag. Geeft bovendien te weinig diepe ballen op Bergwijn/Lozano. Hendrix verovert genoeg ballen maar doet daar voorwaarts niets mee. Gisteren ook relatief veel balverlies. Eredivisieniveau, that's it.

Zoet was de minste gisteren, en heeft laten zien dat hij geen topkeeper is. Ik hoop dat het vorm is, maar vind dat hij al 2 jaar stilstaat in ontwikkeling.

Positief waren de optredens van Rosario, Bergwijn, Mahlen, Angelino en toch ook Viergever. Rosario is nu al CL niveau. Beste middenvelder PSV. Passes, positioneel, conditioneel, schot en vooral overzicht zijn van CL niveau.
Bergwijn was redelijk lastig voor verdedigers, en dus goed. Ook CL niveau.

Lozano en LdJ werden niet goed gebruikt. Tegen een overmacht van koppers, zonder de aansluiting, was het raar om met zoveel hoge voorzetten te komen. Ik zou in deze wedstrijd meer op schoten rond de 16 focussen. Daar hebben we de behendigheid, die moeilijker te bespelen is door Inter.
Lozano moet veel vaker diep worden aangespeeld. Hier raken we aan een punt waar MvB een verandering had moeten doorvoeren. Krijg sterk het idee dat Guti en Mahlen voor meer gronddreiging hadden kunnen zorgen. En vooral meer diepte. Ik snap het credo van MvB maar dat gaat niet op tegen sterkste ploegen. Die moet je specifiek bestrijden. Zie ook Ajax-thuis.
Dumfries en Schwaab deden verdedigend hun werk. Aanvallend nog te beperkt. Schwaab weet dat van zichzelf, Dumfries nog niet. Dat laatste is een nadeel. Maar overall beiden positief optreden, al was Daniel een keer Icardi compleet kwijt...

Summarized: ondanks minder veldspel zouden we met een goede scheids toch hebben gewonnen, met name omdat PSV specifieke wapens heeft waarmee ze het veel teams moeilijk kan maken. Tegen het geblunder van Zoet valt niet op te voetballen; deze specifiek zwakte zullen we mee moeten dealen...
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp het gewoon niet, ik begrijp het gewoon niet.

PSV speelt 4-3-3 met een kapstok.
Tegen welke ploegen werkt dat?
-Tegen zwakke tegenstanders waarbij je veel voorzetten in de 16 kunt verwachten.
-Als je bewust het middenveld over wilt slaan, zoals tegen Ajax.

Ik zou weleens een hele goede uitleg willen horen, waarom dit voor MvB vooraf en tijdens de rust van de wedstrijd het enige concept is. Waarom bijvoorbeeld de volgende opstelling , of eventueel andere opstellingen, onbespreekbaar zijn?
Tegen bv hele sterke tegenstanders zou je kunnen spelen met 2 creatieve middenvelders (bv Pereiro/Guti) die ook nog eens de bal precies in de diepte kunnen neerleggen voor 2 snelle spitsen. Hoef je ook niet terug te plooien in 4-4-2 (wat ze nu ook doen) bij aanvallen van de tegenstander, want zo staan je nagenoeg al.
En wanneer je in de aanval bent bv Pereiro doorschuiven in de rol zoals Tadic het deed tegen München.

Amen
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan