PSV - Internazionale | Woensdag 3 oktober | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik zou weleens een hele goede uitleg willen horen, waarom dit voor MvB vooraf en tijdens de rust van de wedstrijd het enige concept is. Waarom bijvoorbeeld de volgende opstelling , of eventueel andere opstellingen, onbespreekbaar zijn?
Omdat MvB een traject is gestart en hij beter vind om zo weinig mogelijk te rouleren met systemen. Of tenminste in het begin. Nieuwe systemen, inclusief ander looplijnen kosten tijd om te leren. Hij denkt dat het beter is om op lange termijn dit systeem aan te houden. Wil niet zeggen dat er op korte termijn resultaten gehaald kunnen worden maar MvB denkt dat die resultaten het niet waard zijn om op lange termijn meer punten te verspelen wat met een goed ingespeeld systeem voorkomen kan worden.

Je kunt het er mee eens zijn of niet. Maar ik vind het eigenlijk wel een duidelijke visie en vind dat wel fijn. Je weet waar je aan toe bent en de spelers ook. Als ze dit perfect beheersen dan kun je meerdere systemen aanleren. Maar ik zie ook dat deze ploeg nog groeiende is. Bijvoorbeeld de verdediging heeft nooit samen gespeeld voor dit seizoen!

Je ziet wel andere accenten. Dus iets verdediger, meer focus counter/lange bal etc. Dus er word wel aanpassingen gedaan ten opzichte van de tegenstander. Ik vind het ook niet erg eigenlijk. Want tuurlijk je verliest 2x in de CHL maar wel tegen echt grote ploegen. En voelt extra zuur omdat Ajax wel gelijk speelde tegen een grote ploeg met veel aanpassingen. Maar lastig te zeggen wat op lange termijn beter is. Is ook gewoon een beetje geluk. Bijvoorbeeld, rode kaart, afgekeurde goal Inter. Daarnaast snap ik dat hij Luuk de Jong opsteld. Is bezig aan een goed seizoen. Enige kopkrachtige spits, hard werkend. Misschien niet het beste maar als je hem eruit haalt zal mentaal ook niet fijn zijn voor zo een jongen. Zelfde voor Pereiro. Ik zie misschien liever Guti. Maar ik heb nauwelijks Guti gezien. Misschien is die in verdedigen nog wel matiger dan Pereiro. Of is die gewoon simpel weg nog niet klaar ervoor of geen nummer 10. Daarnaast zorg Pereiro wel vaak voor dreiging met standaard situaties en knalt ie bijna een mooie goal erin. Het is toch een speler die zomaar een goal kan maken. Ik weet niet of ik hetzelfde zou doen als MvB maar ik vind hem daarin wel duidelijk. Je kent het systeem, dan wil ik je vertrouwen geven. Als we kampioen worden met deze spelopvatting ben ik MvB erg dankbaar. Want ver komen in deze poule/CHL is het nog te vroeg voor. Zijn toch veel nieuwe gezichten en een nieuwe coach en het zijn gewoon top tegenstanders.
 
Niet mee eens. Waarmee ik niet wil zeggen dat Pereiro gisteren een voldoende scoorde.

Die jongen heeft stappen gemaakt in het meeverdedigen (loopt ondertussen regelmatig de meeste kilometers van iedereen) en zag ik gisteren ook weer twee slidings maken tijdens het druk zetten (één daarvan was overigens hilarisch getimed, maar goed). Spelhervattingen blijven levensgevaarlijk van zijn voet en hij heeft met zijn inzicht en techniek altijd de mogelijkheid om een medespeler weg te sturen.

Ik vind zijn gevoel voor ruimte altijd mooi om naar te kijken, maar zowel tegen NAC als tegen Inter haalde hij daarin niet zijn niveau.

Ik maak hier graag een toevoeging op. Pereiro mist gewoon wat pit, zoals Hendrix, Dumfries en Angeliño dat bijvoorbeeld wel hebben. Dat zit in zijn karakter en daar valt weinig aan te doen, helaas. Ik zou ook graag met mede PSV'ers in de trein praten of mey leuke dames in de kroeg, maar dat zit er ook niet in. Dan kunnen wij als buitenstaande wel met allerlei uitspraken komt, zoals hoe "nonchalant" of "niet gemotiveerd" dat-ie is, maar het is beter dit minpunt van Pereiro gewoon openlijk erkennen en nu, nu we Guti op de bank hebben, gewoon kiezen voor de speler die we elke wedstrijd nodig hebben.

Het "falen" van Pereiro ligt ook niet doorgaans aan hem. Tuurlijk is een deel ook eigen aandeel, maar tactiek of het spel van de tegenstander bepalen net zo goed of je goed of juist slecht voor de dag komt. Gisteren speelde PSV behoudend en tijdens de omschakeling was er simpelweg een tekort aan (goede) afspeelmogelijkheden. Er waren ook weinig loopacties; het team leek meer bezig te zijn met het verdedigen dan aanvallen. Je moet eigenlijk Hendrix en Rosario onderscheppingen laten doen op het middenveld en wanneer Chucky en Bergwijn dan nog op een lijn met de verdediging staan aanvallen. Dit concept kennen we wel en is een dodelijk wapen in de Eredivisie, maar in de Champions League gaat dit moeizamer. Pereiro is een superslimme speler en heeft harstikke snelle acties in huis. In de Eredivisie, met name tegen subtoppers, speelt hij altijd sterk. Zijn medespelers staan dan net wat dieper en hij krijgt dat kleine beetje extra ruimte. Zijn ideale habitat. Voor de Champions League en minder voetballende ploegen heb je gewoon een speler met andere kwaliteiten nodig, een speler die we nu wél in huis hebben. Wie oh wie, Mark leest u mee, zou ik toch bedoelen. :cautious:
 
Deels eens. Ik vind alleen dat hij geen groei meer maakt in overtuiging en scherpte; ook gisteren waren te veel passes met te weinig scherpte en overtuiging. Hij doet alsof hij een trainigspartij speelt. Ik hoor dat dat zijn overkomen is en dat hij daar niets aan kan doen. Wel nu, hij kan wel degelijk iets doen aan zijn apathische houding, te laat wakker zijn als hij wordt aangespeeld en het geven van strakke passes. Ik heb gisteren weer te veel ziekenhuis ballen geteld. Voor een nummer 10 van het huidige voetbal komt hij behoorlijk wat eigenschappen te kort.

Maar da´s wat ik eerder schreef: we moeten ons ermee verzoenen dat wat Pereiro betreft, dit het gewoon is.
 
Ik zal eens iets bizars zeggen: ik denk nog steeds dat PSV kan overwinteren in de CL. In 2 wedstrijden Tottenham eronder houden, en uit winnen bij Inter - ik denk dat de kans niet heel groot is, maar zeker niet onmogelijk.

Die kans is natuurlijk zeer klein. En dan moet je ook nog hulp krijgen van Barcelona.
 
Ik denk dat je het vrij eenvoudig kan stellen; als we blijven vasthouden aan de Jong in de spits ben je ook tegen Spurs en uit bij Inter volledig kansloos. Je zal echt met wat beters moeten komen omdat je nu ook uitwedstrijden moet gaan winnen.
 
Keep Dreaming...roemloos 4e is ons lot.
Alles behalve roemloos lijkt me. Het is ook niet eens dat we knullig af gaan. Het is gewoon de moeilijkst mogelijke loting. PSV presenteert zich uitstekend, CL waardig.

Hoewel niet eenvoudig, heeft De Bondscoach gelijk. Overwinteren is alsnog mogelijk. Nu ik alle ploegen heb zien spelen, schat ik Inter hoger in dan Tottenham. In die zin is Tottenham dus de te kloppen ploeg voor PSV.

Trots!

:PSV:
 
Dat komt denk ik omdat Bergwijn voor de rest gewoon echt samen met Rosario de beste PSVer was gisteren. Lozano liet juist zien niet het niveau CL te hebben en nog altijd als een kip zonder kop te spelen. Zijn wapen (snelheid) werd geneutraliseerd waardoor hij werkelijk niets meer kon. Speelde een heel ongelukkige wedstrijd en eerlijk gezegd weet ik niet of het een incident was. Hij kan namelijk kwa techniek en rust aan de bal gewoon (nog) niet meekomen op dit niveau. En hij is ook vreselijk uit vorm. In de Eredivisie valt dat uiteraard minder op dan op zon niveau.
Het lijkt mij een instellingsdingetje, alsof hij te veel het mannetje wil zijn. En hij moet schieten en hij moet scoren. Terwijl Bergwijn volwassener word
 
:unsure: Dat levert ons indirect het landskampioenschap op als Ajax doorgaat in Europa. ;)
Ik zou je nog niet rijk rekenen. Real en andere clubs werden ook kampioen en hadden succes in de Champions league nog hetzelfde seizoen. Ajax werd 4x kampioem terwijl ze een keer of 3 Champions league speelden. Het zegt nog niets
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik zou je nog niet rijk rekenen. Real en andere clubs werden ook kampioen en hadden succes in de Champions league nog hetzelfde seizoen. Ajax werd 4x kampioem terwijl ze een keer of 3 Champions league speelden. Het zegt nog niets

Hoe lang is dat geleden? ;) Ajax vergelijken met Real is trouwens wat ver gezocht. :rolleyes:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan